ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
02 лютого 2012 р. (16:15) Справа №2а-14225/11/0170/9
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Гаманка Є.О., при секретарі Сироватському М.С., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Прокурора Центрального району м. Сімферополя в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Кондитерпромінвест"
про стягнення 191953,95грн.
Представники сторін:
представник прокуратури, не з'явився;
представник позивача, Лукянець О.Ю., довіреність № 3/10-0 від 11.01.12р. ;
представник відповідача, не з'явився.
До Окружного адміністративного суду АР Крим надійшов адміністративний позов Прокурора Центрального району м. Сімферополя в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим до ТОВ "Кондитерпромінвест" про стягнення 170грн. - штрафу з ПДВ; 845,61грн. - податок з доходів фізичних осіб; 200938,34грн. - орендна плата за землю.
У судове засідання, що відбулося 02.02.12р., представник позивача надав заяву про уточнення позовних вимог, та пояснив, що просить суд позовні вимоги в сумі 10000,00грн. залишити без розгляду в зв'язку із відкликанням та стягнути з відповідача заборгованість в сумі 191953,95грн.
Ухвалою суду від 02.02.12р. позовну заяву Прокурора Центрального району м. Сімферополя в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим до Товариства з обмеженою відповідальністю "Кондитерпромінвест" про стягнення 201953,95грн., у частині позовних вимог про стягнення заборгованості в сумі 10000,00грн., залишено без розгляду.
Представник позивача у судовому засіданні 02.02.2012р. позовні вимоги в розмірі 191953,95грн. підтримав повністю та просив їх задовольнити.
Відповідач у судове засідання не з'явився, письмових заперечень на позов суду не надав, про час, дату та місце розгляду справи сповіщений належним чином.
Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим розглядати справу за наявними в справі матеріалами.
Розглянувши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до п. 15.1. та 16.1 ПК України платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Платник податків зокрема зобов'язаний: стати на облік у контролюючих органах в порядку, встановленому законодавством України; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Кондитерпромінвест" 06.10.2003 року зареєстровано Виконавчим комітетом Криворізької міської ради Дніпропетровської області у якості юридичної особи, та на час розгляду справи перебуває на податковому обліку в Державній податковій інспекції в м. Сімферополі АР Крим.
Закон України "Про плату за землю" від 03.07.1992 року №2535-XII зі змінами та доповненнями (тут і далі в редакції, чинній на час виникнення спірних відносин) визначає розміри та порядок плати за використання земельних ресурсів, а також відповідальність платників та контроль за правильністю обчислення і справляння земельного податку.
Відповідно до ч.1 та 4 ст.2 Закону України "Про плату за землю" використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель. Розміри податку за земельні ділянки, грошову оцінку яких не встановлено, визначаються до її встановлення в порядку, визначеному цим Законом. За земельні ділянки, надані в оренду, справляється орендна плата.
Згідно до ст. 15 Закону України "Про плату за землю" власники землі та землекористувачі сплачують земельний податок, а також орендну плату за земельні ділянки державної та комунальної власності з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою податок, а також орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.
Положеннями частини першої статті 14 Закону України "Про плату за землю" визначено, що платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.
Пунктом 4.1 статті 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000 року №2181-ІІІ (надалі -Закон №2181) (в редакції, чинній на час виникнення спірних відносин) встановлено, що платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку вказує у податковій декларації. Пунктом 1.11 статті 1 даного Закону визначено, що податкова декларація, розрахунок - документ, що подається платником податків до контролюючого органу у строки, встановлені законодавством, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податку, збору (обов'язкового платежу).
Стаття 17 Закону України "Про плату за землю" передбачає, що податкове зобов'язання по земельному податку, а також по орендній платі за землі державної та комунальної власності, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця. Податкове зобов'язання по земельному податку, а також по орендній платі за землі державної та комунальної власності, визначене у новій звітній податковій декларації, у тому числі і за нововідведені земельні ділянки, сплачується власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Судом встановлено, що відповідач самостійно надав до відповідача податкову декларацію орендної плати за земельній ділянки державної та комунальної власності на 2010 рік (а.с.20-21).
Згідно з податковою декларацією орендної плати за земельній ділянки державної та комунальної власності на 2010 рік відповідачем нарахована орендна плату за поточний рік у загальній сумі 130705,39грн., яка підлягає сплаті на протязі року щомісячно з січня по листопад включно рівними частками по 10892,12грн., а грудень - 10892,07грн.
Згідно п. 286.2. ст. 286 ПК України платники податку за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Судом встановлено, що відповідачем до Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим було подано податкову декларацію з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності на 2011 рік, відповідно до якої орендна плата за землю за рік склала 130705,39грн. (зокрема: щомісячно з січня по листопад включно рівними частками по 10892,12грн., а грудень - 10892,07грн.) (а.с.22-23).
Відповідно до пункту 287.3 статті 287 ПК України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Однак, відповідачем сума узгодженого податкового зобов'язання з орендної плати за землю за вищенаведеними деклараціями сплачена була лише частково, на час розгляду справи заборгованість склала 190938,34грн.
Судом також з'ясовано, що відповідачем до Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим були подані податкові декларації з податку на доходи фізичних осіб №66413, №66414, №101369, відповідно до яких, сума податку на доходи фізичних осіб, яка підлягає перерахуванню в бюджет за підсумками поточного (звітного) податкового періоду за кожною декларацією склала 281,87грн. (а.с.17-19).
На час розгляду справи заборгованість з податку на доходи фізичних осіб за вищенаведеними деклараціями склала 845,61грн.
На вимогу норм пунктів 36.1., 36.2., 36.3. статті 36 ПК України податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором. Податковий обов'язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов'язків платника податків, крім випадків, передбачених законом.
Так, виконанням податкового обов'язку за правилами п. 38.1. статті 38 ПК України визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.
Відповідно до пп. 14.1.175. п. 14.1 ст. 14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
На вимогу п. 57.1. статті 57 ПК України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
За правилами п. 59.1. статті 59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Згідно пп.14.1.153. Податкового кодексу України податкова вимога - письмова вимога органу державної податкової служби до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.
Судом з'ясовано, що позивачем на адресу відповідача було надіслано податкову вимогу від 19.07.2011 р. № 4582 (а.с.24).
На вимогу приписів п. 59.5. статті 59 ПК України у разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.
Відповідно до п.120.1 ст.120 ПК України, неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Відповідно до п. 57.3 ст. 57 ПК України, у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
Судом з'ясовано, що податковим повідомленням - рішенням №0003471502 від 03.03.11р. відповідачу нараховані штрафні санкції в розмірі 170грн. на підставі п.120.1 ст.120 ПК України.
Вищенаведене податкове повідомлення - рішення отримано відповідачем 09.03.11р.
У порядку ст. 71 КАС України відповідачем не надано доказів того, що вищенаведене податкове повідомлення-рішення прийнято з порушенням вимог діючого законодавства, доказів їх оскарження або сплати.
Відповідно до п. 95.3. та п. 95.4 ст. 95 ПК України, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Станом на день розгляду справи заборгованість відповідача перед бюджетом становить 191953,95грн., з яких: 170грн. - штрафу з ПДВ; 845,61грн. - податок з доходів фізичних осіб; 190938,34грн. - орендна плата за землю, що підтверджується матеріалами справи.
За таких обставин вимоги позивача підлягають задоволенню у повному обсязі.
У судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови, у повному обсязі постанову виготовлено 07.02.2012 року.
Керуючись статтями 158-163 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Кондитерпромінвест" (95013, АРК, м. Сімферополь, вул. Севастопольська, 39; код ЄДРПОУ 32633530) заборгованість в розмірі 191 935,95 грн., з яких:
Податок на доходи фізичних осіб - код платежу 5211019903 (р/р 33219800700005 в Держ. Бюджет м. Сімферополя, ГУ ДКУ в АРК, ЄДРПОУ 34740405, МФО 824026), - в розмірі 845,61 грн.
Податок на додану вартість (штрафні (фінансові) санкції) - код платежу 3014010100 (р/р 31114029700002 в Держ. Бюджет м. Сімферополя, ГУ ДКУ в АРК, ЄДРПОУ 34740405, МФО 824026), - в розмірі 170,00 грн.
Орендної плати з юридичних осіб - код платежу 5213050206 (р/р 33218812700005 в Держ. Бюджет м.Сімферополя, ГУ ДКУ в АРК, ЄДРПОУ 34740405, МФО
824026), - в розмірі 190 938,34 грн.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Гаманко Є.О.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 02.02.2012 |
Оприлюднено | 02.07.2013 |
Номер документу | 32103319 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Гаманко Є.О.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Гаманко Є.О.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Гаманко Є.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні