cpg1251
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
м. Сімферополь
26 квітня 2012 р. (12:02) Справа №2а-3296/12/0170/7
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Маргарвтова М.В., при секретарі Лотакові А.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Феодосійської об'єднаної державної податкової інспекції Автономної Республіки Крим Державної податкової служби
до Державного підприємства «Судак»
про стягнення заборгованості у сумі 95420,10 грн.,
за участю представників сторін:
від позивача - Гришин Р.Ю., довіреність №2 від 06.03.12р.,
від відповідача - не з'явився;
Обставини справи: Феодосійська об'єднана державна податкова інспекція Автономної Республіки Крим Державної податкової служби звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим із позовною заявою до державного підприємства «Судак» про стягнення заборгованості у сумі 130229,17 грн.
У судовому засіданні, яке відбулось 23.04.12р., позивач уточнив позовні вимоги, у зв'язку з частковою сплатою заборгованості та просив стягнути з рахунків відповідача заборгованість у розмірі 95420,10 грн., у тому числі з податку на додану вартість у сумі 54330,10 грн., з частини прибутку (доходу) державних підприємств у сумі 41090,00 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач не сплачує узгоджену податкову заборгованість у встановленні законом строки.
Представник позивача у судовому засіданні наполягав на задоволенні позовних вимог з підстав, викладених у позові.
Відповідач у судове засідання явку представника не забезпечив, про день, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, про причини неявки суд не повідомив.
Розглянувши матеріали справи, об'єктивно оцінивши докази, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно з частиною 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до пункту 5 частини 2 статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.
Виконавчим комітетом Судацької міської ради АР Крим 07.01.1995 року проведено державну реєстрацію юридичної особи - Державне підприємство «Судак».
Державне підприємство «Судак», взято на облік платників податків в ДПІ в м. Судак АР Крим (правонаступником якої є Феодосійська об'єднана державна податкова інспекція АР Крим ДПС) з 20.04.1995р. за №81.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства врегульовані Податковим кодексом України (далі по тексту -ПК України).
Пунктом 16.1 статті 16 ПК України передбачено, що платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно з пункту 46. 1 статті 46 ПК України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді (пункту 49.2 статті 49 ПК України).
Відповідно до пункту 54. 1 статті 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
Платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом (пункту 57.1 статті 57 ПК України).
Порядок оподаткування з податку на додану вартість визначений Розділом V Податкового кодексу України.
Згідно із статті 203 цього Розділу податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Платник податку зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.
Відповідно до пункту 14.1.175 статті 14 ПК України сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання є податковим боргом.
У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України).
Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання (п. 59.3 ст. 59 Податкового кодексу України).
Податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (п. 59.4 ст. 59 Податкового кодексу України).
Таким чином, несплачена платником податків сума податкового боргу за податковими деклараціями є узгодженою з моменту отримання ним податкової вимоги.
Державне підприємство «Судак» має заборгованість перед бюджетом з податку на додану вартість, з врахуванням часткової сплати, у розмірі 54330,10 грн.
Відповідачем до ДПІ у м. Судак було надано податкову декларацію з податку на додану вартість за грудень 2011р. від 16.01.2012р. (а.с. 19-20), якою узгоджено податкове зобов'язання у сумі 258566,00 грн. Зазначена сума була сплачена частково та залишилась заборгованість у сумі 165608,88 грн.
17.02.2012р. до ДПІ у м. Судак відповідачем було надано декларацію з податку на додану вартість за січень 2011р. (а.с. 21-22), якою узгоджено податкове зобов'язання у сумі 272938,00 грн.
Посадовими особами ДПІ в м. Судак АР Крим 16.02.2012 року було проведено камеральну перевірку з питань своєчасності внесення до бюджету погодженого податкового зобов'язання з податку на додану вартість, за результатами якої складено акт № 67/15-02/21/00412820 (а.с. 9-10).
Згідно акту перевірки встановлено порушення відповідачем п.57.1 ст.57 ПК України, що виявилось у несвоєчасності сплати ПДВ за листопад 2011р. у сумі 537035,88 грн. по терміну сплати 30.12.2011р.
За результатами перевірки, на підставі складеного за її наслідками акту, позивачем були прийняті податкові повідомлення-рішення про застосування до відповідача штрафних (фінансових) санкцій (штрафів):
форми «Ш» № 0000091502 від 17.02.2012 року на суму 31000,00 грн., яке отримане відповідачем 07.02.2012 року (а.с. 11),
форми «Ш» № 0000041502 від 17.02.2012 року на суму 23000,00 грн., яке отримане відповідачем 17.02.2012 року (а.с. 12).
Крім того, в особовому рахунку відповідача станом на 28.02.2012р. виникла несплачена сума пені у розмірі 3093,94 грн.
Так, позивачем було виставлено вимогу №1 від 03.01.2012р. на суму 537042,88 грн., яка отримана останнім 05.01.2012р. (а.с. 13).
Як вбачається з матеріалів справи, заборгованість відповідача з податку на додану вартість відповідачем сплачена частково та на день розгляду справи, з врахуванням уточнень позовних вимог позивача, складає 54330,10 грн. та на день розгляду справи не сплачена.
Таким чином, враховуючи вищенаведене, вимоги ДПІ у м. Судак в частині стягнення з державного підприємства «Судак» податкової заборгованості з податку на додану вартість у розмірі 54330,10 грн. підлягають задоволенню.
Стосовно вимог позивача про стягнення з державного підприємства «Судак» податкової заборгованості з частини прибутку (доходу) державних підприємств у розмірі 41090,00 грн. суд зазначає наступне.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем до ДПІ в м Судак АР Крим було надано розрахунок чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до державного бюджету державними унітарними підприємствами та їх об'єднаннями за три квартали 2011р. та визначено частину чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті у розмірі 41090,00 грн., строк сплати 19.02.2012р. (а.с. 18).
Пунктом 4.1.1 статті 4 Податкового кодексу України встановлено, що кожна особа зобов'язана сплачувати встановлені цім Кодексом, законами з питань митної справи податки та збори, платником яких вона є згідно з положеннями цього Кодексу.
Контроль за правильністю та своєчасністю сплати податку, відповідно до п. 168.4.6. п. 168.4. ст.168 цього кодексу, здійснює орган державної податкової служби за місцезнаходженням юридичної особи або її відокремленого підрозділу.
Відповідальність за своєчасне та повне перерахування сум податку до відповідного місцевого бюджету несе юридична особа або її відокремлений підрозділ, що нараховує (виплачує) оподатковуваний дохід (п. 168.4.7. п. 168.4. ст. 168 Кодексу).
Пунктом 14.1.175. статті 14 Податкового кодексу України встановлено, що податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Таким чином, грошове зобов'язання платника податку становиться податковим боргом з моменту його узгодження у порядку, визначеному Податковим кодексом.
Суд зазначає, що позивач просить стягнути з відповідача заборгованість перед бюджетом, з врахуванням в сумі 41090,00 грн.
Згідно з п.п. 59.1, 59.3, 59.4 ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Податкова вимога може не надсилатися, якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян.
Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.
Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
Податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Відповідно до п. 95.2 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Ст. 2 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" одним із завдань органів податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів).
Згідно з п.п. 20.1.18 п. 20.1. ст. 20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Аналізуючи всі зазначені положення Податкового кодексу, суд вважає, що податкові органи мають право звертатися до суду про стягнення коштів за податковим боргом виключно після дотримання всіх умов, визначених ст. ст. 59, 95 Податкового кодексу України.
Позивачем, в порядку ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, не надані докази надсилання податкової вимоги на суму 41090,00 грн., у зв'язку з чим вимоги позивача щодо стягнення боргу з частини прибутку (доходу) державних підприємств у розмірі 41090,00 задоволенню не підлягають.
В судовому засіданні 26.04.2012р. проголошено вступну та резолютивну частини постанови.
У повному обсязі постанову складено та підписано 28.04.2012 р.
На підставі викладеного, керуючись статтями 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити частково.
2. Стягнути з банківських рахунків державного підприємства «Судак» (98000, АР Крим, м.Судак, вул.Алуштинська, 15; ідентифікаційний код 00412820) на користь державного бюджету України заборгованість з податку на додану вартість у розмірі 54330,10 грн.
3. В іншій частині позовних вимог відмовити.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Маргарітов М.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 26.04.2012 |
Оприлюднено | 02.07.2013 |
Номер документу | 32110738 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Маргарітов М.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні