Постанова
від 16.04.2013 по справі 801/3165/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ          ПОСТАНОВА Іменем України 16 квітня 2013 р.  Справа №801/3165/13-а     Окружний  адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі: головуючого судді                            - Кудряшової А.М., при секретарі судового засідання   - Ждані В.Є., за участю представників сторін: від позивача - не з'явився; від відповідача - не з'явився; розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Красноперекопської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби до Приватного підприємства «Фараон-Ойл» про стягнення заборгованості,                                                    ВСТАНОВИВ: Красноперекопська об'єднана державна податкова інспекція в АР Крим Державної податкової служби звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим із позовною заявою до Приватного підприємства "Фараон-Ойл" про стягнення податкового боргу з надходження від реалізації палива податковими агентами та суб'єктами господарювання в розмірі 888,05 гривень та збір за провадження торговельної діяльності нафтопродуктами, скрапленим та стиснутим газом в розмірі 214,25 гривень, а  всього у сумі 1102,30 гривень. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач несвоєчасно і не в повному обсязі сплачує податкову заборгованість до бюджету, через що за ним утворилась сума податкового боргу в розмірі 1102,30 гривень, в тому числі: з надходження від реалізації палива податковими агентами та суб'єктами господарювання в розмірі 888,05 гривень та по збору за провадження торговельної діяльності нафтопродуктами, скрапленим та стиснутим газом в розмірі 214,25 гривень. Податковою інспекцією на адресу відповідача надсилались податкові вимоги, але в добровільному порядку податковий борг ним сплачений не був, у зв'язку з чим позивач просить стягнути цю суму примусово. Позивач та відповідач у судове засідання не з'явились, про дату, час та місце розгляду справи були повідомлені належним чином та завчасно; позивач надав клопотання про розгляд справи за його відсутністю, у тому числі зазначив, що заборгованість відповідачем не сплачена, відповідач клопотання щодо неможливості розгляду справи за його відсутністю та заперечень проти позову не надав, про причини неявки не повідомив. Суд, враховуючі клопотання позивача щодо розгляду справи за їх відсутністю, ненадання відповідачем доказів неможливості участі його представника у судовому засіданні з поважних причин, відсутність у матеріалах справи клопотання про неможливість розгляду справи без участі відповідача, враховуючі, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, керуючись ч.4 ст. 122, ст.128 КАС України, вважає можливим розглянути справу на підставі наявних доказів за відсутності не з'явившихся учасників процесу. Дослідивши подані документи та матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлене наступне. Згідно з частиною 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. Відповідно до п. 5 частини 2 статті 17 КАС України компетенція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом. Пунктом 7 частини 1  статті 3 КАС України  дано визначення суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює  владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. Частиною 1,3  статті 4 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" від 04.12.1990 року № 509-ХІІ Державна податкова адміністрація України є центральним органом виконавчої влади. Державні податкові інспекції у районах, містах (крім міст Києва та Севастополя), районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції підпорядковуються відповідним державним податковим адміністраціям в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі. Відповідно до п.п.41.1.1 п .41.1 ст.41 Податкового кодексу України контролюючими органами є органи державної податкової служби - щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби. Згідно з п.п. 20.1.18 ст. 20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини. Отже, органи державної податкової служби у відносинах з суб'єктами господарювання, під час реалізації своїх завдань та функцій, встановлених законодавством України, є суб'єктами владних повноважень. Таким чином, судом встановлено, що Красноперекопська об'єднана державна податкова інспекція АР Крим Державної податкової служби є органом виконавчої влади та суб'єктом владних повноважень. Відповідно до частини 1 статті 55  Господарського кодексу України суб'єктом господарювання визнаються учасники господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність, реалізуючи господарську компетенцію (сукупність господарських прав та обов'язків), мають відокремлене майно і несуть відповідальність за своїми  зобов'язаннями в межах цього майна, крім випадків встановлених законом. Згідно з п. 1 частини 2 статті 55 ГК України юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, підприємства, створені відповідно до Господарського кодексу України та зареєстровані в установленому законом порядку визнаються суб'єктами господарювання.   Судом встановлено, що Приватне підприємство «Фараон-Ойл» (код ЄДРПОУ 36242756, юридична адреса: 96100, АР Крим, м. Джанкой,  вул. Кримська, 101) зареєстроване 07.04.2009 року Виконавчим комітетом Джанкойської міської ради АР Крим, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 №514273 (а.с.4). Відомості щодо виключення із Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України відповідача та про зміну юридичної адреси на час розгляду справи у суду відсутні. Згідно з матеріалами справи, Приватне підприємство «Фараон-Ойл» взятий на обік як платник податків з 08.04.2009 року за №10158 (а.с.12, зворотна сторінка). Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. Згідно з п. 15.1. та 16.1 Податкового кодексу України платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом. Платник податків зокрема зобов'язаний: стати на облік у контролюючих органах в порядку, встановленому законодавством України; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів. Згідно з п.49.2 ст.49 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді. Відповідно до підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платники податків зобов'язані подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи. Відповідно до п. 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Відповідно до пункту 31.11 статті 31 Податкового кодексу України строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно. Згідно з пп. 46.1 ст. 46 ПК України, податкова декларація, розрахунок - документ, що подається платником податків до контролюючого органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання. Відповідно до пункту 31.11 статті 31 Податкового кодексу України строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно. Згідно з пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Статтею 34 Податкового кодексу України встановлено, що податковим періодом може бути календарний рік, календарний квартал, календарний місяць, календарний день. Судом встановлено, що відповідач самостійно розрахував суму податкових зобов'язань з екологічного податку (надходження від реалізації палива податковими агентами та суб'єктами господарювання), а саме: - податкова декларація за 1-й квартал 2012 року  №9018276994 від 11.04.2012 року, на суму 851,51 гривень (а.с. 18-19); - податкова декларація за 2-й квартал 2012 року  №9038129574 від 03.07.2012 року, у сумі 36,54 гривень (а.с. 20-21). Однак, задекларована сума податкового зобов'язання з екологічного податку в  загальному розмірі 888,05 гривень відповідачем у встановлені п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України строки сплачена не була. Судом встановлено, що Красноперекопською об'єднаною державною податковою інспекцією АР Крим Державної податкової служби 24.09.2012 року відносно відповідача винесене податкове повідомлення-рішення №0001241503 форми «Р», згідно з яким на підставі п.54.3 ст.54, ст. 76.1 Податкового кодексу України, збільшено суму податкового зобов'язання (за штрафними санкціями), за платежем: «збір за провадження торговельної діяльності нафтопродуктами, скрапленим та стиснутим газом» в розмірі 214,50 гривень, яке було направлено на адресу відповідача 26.09.2012 року, однак конверт повернувся за закінченням терміну зберігання, а отже вважається врученим (а.с.13). З урахуванням попередньої переплати за даним видом платежу в розмірі 0,25 гривень, сума заборгованості складає 214,25 гривень. Таким чином, відповідно до розрахунку податкового боргу Приватного підприємства «Фараон-Ойл» загальна сума заборгованості відповідача перед бюджетом, складає 1102,30 гривень (888,05 грн. + 214,25 грн. = 1102,30 грн.). Згідно ч. 1 ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності. Відповідно до п. 95.2 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги. Відповідно до п. 14.1.153. ПК України податкова вимога - письмова вимога органу державної податкової служби до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.   Судом встановлено, що на адресу відповідача була направлена податкова вимога №35 від 21.05.2012 року на суму 851,51 гривень, яка була отримана відповідачем 06.08.2012 року, що підтверджується підписом на поштовому повідомленні (а.с.12) Згідно з п.п. 59.5 ст.59 ПК України у разі, коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги. Судом встановлено, що згідно з даними облікової картки платника,  відповідачем сума податкового боргу, що заявлений в позові, не погашена та виникла після надіслання відповідачу податкової вимоги. З моменту виставлення позивачем вимоги, податковий борг не сплачувався відповідачем в повному обсязі. На час розгляду справи у суду відсутні відомості щодо оскарження відповідачем зазначеної вимоги у встановленому діючим законодавством порядку. За таких обставин, враховуючи, що сума заборгованості з узгоджених податкових зобов'язань з екологічного податку в розмірі 888,05 гривень та штрафних санкцій по збору за провадження торговельної діяльності нафтопродуктами, скрапленим та стиснутим газом, відповідачем у повному обсязі не сплачена, суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню. Відповідно до ст. 95.3 ст. 95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Згідно з п.95.4 ст.95 ПК України орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Таким чином, суд вирішуючи питання  про погашення за рахунок платника податків податкового боргу, яке здійснюється шляхом стягнення коштів з рахунків банку або за рахунок готівки, приймає рішення про стягнення з боржника коштів  в рахунок погашення податкового боргу. Приймаючи до уваги, що податковий борг в розмірі 1102,30 гривень відповідачем станом на день розгляду справи не сплачений, позивачем повністю дотриманий порядок стягнення такого боргу, визначений Податковим кодексом України,  суд  відповідно до п.20.1.18 п.20.1 ст.20, ст. 95  Податкового кодексу України  вважає необхідним задовольнити  позов шляхом  стягнення з Приватного підприємства «Фараон-Ойл» коштів в рахунок погашення  податкового боргу  в сумі 1102,30 гривень. Згідно з частиною 4 статті 94 КАС України у справах, у яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, і відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Враховуючі, що позивач звільнений від сплати судових витрат, вони не підлягають стягненню з відповідача. У судовому засіданні, яке відбулось 16.04.2013 року, оголошено вступну та резолютивну частини постанови. Повний текст постанови виготовлений та підписаний 17.04.2013 року. З урахуванням викладеного, керуючись ст. ст. 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -                                               ПОСТАНОВИВ: 1. Адміністративний позов задовольнити. 2. Стягнути з Приватного підприємства «Фараон-Ойл» (код ЄДРПОУ 36242756, юридична адреса: 96100, АР Крим, м. Джанкой,  вул. Кримська, 101) кошти в рахунок погашення податкового боргу у розмірі 1102 (одна тисяча сто дві) гривні 30 копійок, а саме: - надходження від реалізації палива податковими агентами та суб'єктами господарювання в сумі 888 (вісімсот вісімдесят вісім) гривень 05 копійок на р/р33112365700216, код платежу 19010503, ГУ ДКСУ в АРК, м. Сімферополь, ЄДРПОУ 37273586, МФО 824026, Державний бюджет Войковської селищної ради АР Крим; - збір за провадження торговельної діяльності нафтопродуктами, скрапленим та стиснутим газом в сумі 214 (двісті чотирнадцять) гривень 25 копійок на р/р33219826700216, код платежу 18041503, ГУ ДКСУ в АРК, м. Сімферополь, ЄДРПОУ 37273586, МФО 824026, Місцевий бюджет Войковської селищної ради АР Крим. Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.     Суддя                        Кудряшова А.М.                                                                                                                        

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення16.04.2013
Оприлюднено02.07.2013
Номер документу32111511
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/3165/13-а

Постанова від 16.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кудряшова А.М.

Ухвала від 27.03.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кудряшова А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні