Постанова
від 25.09.2008 по справі 2а-959/08
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 

 

ЛЬВІВСЬКИЙ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 

Справа

№2а-959/08

 

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 

25 вересня 2008 року                                                                                                            м. Львів

Львівський окружний адміністративний суд в складі :

головуючого - судді                                                             

Тагієвої З.М.

при секретарі судового засідання                                        Подібка М.З.

з участю представника позивача

ОСОБА_1

розглянувши у відкритому судовому

засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_2  до Управління праці та соціального захисту

населення Яворівської районної державної адміністрації про стягнення

недоплаченої разової щорічної грошової допомоги учаснику війни в сумі 3148,00

грн.

в с т а н о в и в :

 

ОСОБА_2 звернувся до суду із позовом до Управління праці та соціального

захисту населення Яворівської районної державної адміністрації Львівської

області про  стягнення недоплаченої

разової щорічної грошової допомоги учаснику війни в сумі 3148,00 грн.  Позовні вимоги мотивує тим, що йому як  учаснику війни  відповідно до 

Закону "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального

захисту" щорічно до 5 травня 

повинна виплачуватися одноразова 

грошова  допомога у розмірі трьох

мінімальних пенсій  за віком. Відповідачем

всупереч вимог вказаного Закону та ст. 22 Конституції України  за 2005-2007 роки така грошова допомога  виплачувалась 

не у повному обсязі.

В судовому засіданні представник позивач позов підтримала зсилаючись на

обставини зазначені у позовній заяві, просила позов задовольнити.

Представник відповідача Управління праці та соціального захисту населення

Яворівської райдержадміністрації   в

судове засідання не з'явився, надіслав заяву про розгляд справи без участі

свого представника та письмові заперечення проти позову, у яких зазначає

наступне. Згідно із статтею 17 Закону України "Про статус ветеранів війни,

гарантії їх соціального захисту" фінансування витрат, пов'язаних з його

реалізацією, здійснюється за рахунок коштів державного бюджету. Разом з тим, статтею

95 Конституції України визначено, що виключно Законом про Державний бюджет

України, визначаються будь - які видатки держави на загально суспільні потреби,

розмір і цільове спрямування цих видатків. 

Відповідно до п.1 Постанови Кабінету Міністрів України від 18 лютого

2004 року № 177 "Про забезпечення щорічної виплати разової грошової

допомоги, передбаченої Законом України "Про статус ветеранів війни,

гарантії їх соціального захисту" Міністерство фінансів і Державне

казначейство  забезпечують щороку до 10

квітня  виділення коштів

Міністерству  праці та соціальної

політики для виплати разової грошової допомоги, передбаченої зазначеним вище

законом  у розмірах, установлених  законом про Державний бюджет на відповідний

рік і для подальшого перерахування їх місцевими органами праці та соціального

захисту населення.  Таким чином,

відповідач лише здійснює виплату такої допомоги, а не являється головним

розпорядником коштів. Оскільки, відповідно до ст. 22 Бюджетного кодексу

України, головними розпорядниками державних коштів являються органи державної

влади, а в даному випадку Міністерство 

праці та соціальної політики, тому відповідач не визнає  себе відповідачем за даним позовом. Крім

цього, просить суд урахувати строки звернення до адміністративного суду та строк

позовної давності відповідно до ст. ст. 99, 100 КАС України та у зв'язку з цим

наполягає на застосуванні цих строків та відмові позивачу у позові. 

Дослідивши доводи позивача, заперечення відповідача, з'ясувавши обставини,

на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог та заперечень, та

дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, суд вважає, що позов  підлягає до часткового задоволення, мотивуючи

це наступним.

Судом встановлено, позивач  ОСОБА_2 є

учасником війни, що підтверджується посвідченням  серія 

НОМЕР_1, виданим 11.01.2002 р. Яворівським управлінням праці та

соціального захисту населення.

Відповідно ст. 14 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії

їх соціального захисту", передбачено щорічно до 5 травня  виплачувати учасникам війни разову грошову

допомогу у розмірі трьох мінімальних пенсій за віком.

Згідно з частиною 1 статті 17-1 

цього ж Закону - щорічну виплату разової грошової допомоги до 5 травня в

розмірах, передбачених статтями 12 - 16 цього Закону, здійснюють органи праці

та соціального захисту населення через відділення зв'язку або через установи

банків (шляхом перерахування на особовий рахунок отримувача) пенсіонерам - за

місцем отримання пенсії, а особам, які не є пенсіонерами, - за місцем їх

проживання чи одержання грошового утримання.

Постановою КМ України № 177 від 18.02.2004р. "Про забезпечення

щорічної виплати разової грошової допомоги, передбаченої Законом України

"Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту "

визначено, що Міністерство фінансів України і Державне казначейство України

забезпечують щороку до 10 квітня виділення коштів Міністерству праці та

соціальної політики України для виплати вказаної допомоги у розмірах,

установлених законом про державний бюджет на відповідний рік, для подальшого їх

перерахування місцевим органам праці та соціального захисту населення, які, в

свою чергу, здійснюють фізичну виплату цієї допомоги ветеранам війни.

Отже, наведене свідчить, що саме на місцеві органи праці та соціального

захисту населення покладено виплату разової грошової допомоги до 5 травня, тому

Управління праці та соціального захисту населення Яворівської районної

державної адміністрації Львівської області є належним відповідачем у справі.

Позивач ОСОБА_2 отримав щорічну разову грошову допомогу учасникам війни до

5 травня у 2005 році у розмірі 50,00 грн., у 2006 році - 50,00 грн.,  у 2007 році - 55,00 грн., тобто з урахуванням

обмежень, встановлених Законами України "Про державний бюджет України на

2005 рік", "Про державний бюджет України на 2006 рік", "Про

державний бюджет України  на 2007

рік".

Відповідно до частини 3 статті 22 Конституції України при прийнятті нових

законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та

обсягу існуючих прав і свобод.

Відповідно до статті  64 Конституції

України  конституційні права і свободи

людини і громадянина не можуть бути обмежені, крім випадків, передбачених

Конституцією України.

Рішенням  Конституційного Суду

України  про соціальні гарантії громадян

від 09 липня 2007 року № 6-рп/2007 визнано такими, що не відповідають

Конституції України (є неконституційними), зокрема, положення стаття 29 Закону

України "Про Державний бюджет України на 2007 рік", якими

встановлювалася щорічна разова грошова допомога учасникам війни  в розмірі 55 грн. Дане рішення

Конституційного Суду України має преюдиціальне значення, і тому вимоги

позивача  щодо виплати недоплаченої у

2007 році такої разової грошової допомоги учаснику війни підлягають

задоволенню.

Згідно із ст. 62 Закону України "Про Державний бюджет України на 2007

рік" з наступними змінами та доповненнями, ст. 28 Закону України "Про

загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", мінімальний розмір

пенсії за віком станом на день виплати разової грошової допомоги учасникам війни,

учасникам бойових дій та інвалідам війни становить 410 грн.06 коп. (

прожитковий мінімум для осіб, які втратили працездатність, збільшений на 1

відсоток).

Отже, недоплата разової грошової допомоги за 2007 рік, яка підлягає

стягненню на користь позивача, 

становить   1175, 18 грн. ( 410.06

х 3 - 55.00 = 1175,18).

Відповідно до п. 4 ч. 3 ст. 105 КАС України адміністративний позов може

містити вимоги про стягнення з відповідача - суб'єкта владних повноважень

коштів на відшкодування шкоди, завданої його незаконним рішенням, дією або

бездіяльністю. Відповідно до частини 4 цієї ж статті позовна заява може містити

інші вимоги на захист прав, свобод чи інтересів у сфері публічно - правових

відносин. Отже, вимога позивача про стягнення недоплаченої йому суми разової

грошової допомоги до 5 травня за 2007 рік підлягає до задоволення, оскільки

позивачем обрано саме такий захист його порушеного права у сфері публічно -

правових відносин.

Відповідно до пункту 4  частини 2

статті 162 КАС України у разі задоволення адміністративного позову суд може

прийняти постанову про стягнення з відповідача коштів.

Щодо вимог позивача стосовно виплати разової грошової допомоги за 2005-2006

роки, то такі не підлягають до задоволення, виходячи з наступного.

Конституція України має найвищу юридичну силу. Закони та інші

нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні

відповідати їй. Норми Конституції є нормами прямої дії. Вирішення питань про

відповідність Конституції України (конституційність) законів та інших правових

актів належить до повноважень Конституційного Суду України.

Положення статті 34 Закону України "Про Державний бюджет України на

2005 рік" та  статті 30 Закону

України "Про Державний бюджет України на 2006 рік", якими  встановлені 

інші, менші, ніж  передбачено Законом

України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального

захисту",  розміри такої допомоги,

не були оскаржені до Конституційного Суду України. 

Керуючись ст. ст. 22, 55, 64, 95 Конституції України, ст. ст. 2, 12 - 16,

17-1 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального

захисту», ст. 28 Закону України «Про загальнообов'язкове пенсійне страхування»,

ст.62 Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік», Рішенням

Конституційного Суду України від   09

липня 2007 року № 6-рп/2007, Постановою Кабінету Міністрів України від 18

лютого 2004 року № 177 «Про забезпечення щорічної виплати разової грошової

допомоги, передбаченої Законом України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх

соціального захисту», ст. ст. 7- 14, 18, 19, 24, 143, 146, 158, 160, 161, 162,

163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

П О С Т А Н О В И В :

 

            Позов задовольнити частково.

            Стягнути з Управління праці та соціального захисту населення Яворівської

районної державної адміністрації Львівської області на користь ОСОБА_2,

ІНФОРМАЦІЯ_1, жителя  АДРЕСА_1

недоплачену разову щорічну грошову допомогу учаснику війни  до 5 травня 

за 2007 рік в розмірі 1175 ( одна тисяча сто сімдесят п′ять  ) грн. 18 коп.

            В решті позовних вимог

відмовити.

            Постанова набирає законної

сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження,

встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано

заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк,

встановлений цим Кодексом, постанова набирає законної сили після закінчення

цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не

скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова

суду не набрала законної сили.

            Заява про апеляційне

оскарження та апеляційна скарга подаються до адміністративного суду апеляційної

інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду

апеляційної інстанції. Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої

інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. Апеляційна

скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів

після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути

подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга

подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

 

Суддя                                                           

( підпис )

З оригіналом згідно.

 

 

 

 

Суддя                                                                                                                       

Тагієва З.М.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

           

 

Постанова надрукована у одному примірнику та є

оригіналом.                                                                   

 

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.09.2008
Оприлюднено26.03.2009
Номер документу3212858
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-959/08

Постанова від 24.11.2008

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Постанова від 25.09.2008

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Тагієва З.М.

Постанова від 12.08.2008

Адміністративне

Дніпровський районний суд м.Херсона

Дорошинська В.Е.

Постанова від 29.09.2008

Адміністративне

Гагарінський районний суд міста Севастополя

Майданик А.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні