cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
УХВАЛА
02.07.2013Справа № 901/2002/13 За позовом Управління Пенсійного фонду України в Центральному районі м. Сімферополь Автономної Республіки Крим
до відповідача Підприємства "Трест "Кримспецагробуд-2"
про стягнення 3 484,56 грн.
Суддя О.І. Башилашвілі
Представники:
Від позивача - не з'явився.
Від відповідача - не з'явився.
СУТЬ СПОРУ : Управління Пенсійного фонду України в Центральному районі м. Сімферополь Автономної Республіки Крим звернулось до Господарського суду Автономної Республіки із позовом до підприємства «Кримспецагробуд-2» з вимогами про стягнення заборгованості у розмірі 3 484,56 грн.
Позовні вимоги мотивовані наступним.
У позовній заяві позивач зазначає, що ухвалою Господарського суду Автономної Республіки Крим від 22.04.2009 порушено провадження у справі №2-19/2123-2009 про банкрутство підприємства «Трест «Кримспецагробуд-2». Ухвалою від 25.05.2009 у вказаній справі відносно боржника введено судову процедуру банкротства - санацію строком на дванадцять місяців, керуючим санацією призначено керівника Підприємства "Трест "Кримспецагробуд-2" Решитова Л.Ю, розпорядником майна арбітражного керуючого Салієва І.Е. Ухвалою суду від 27.05.2010 у справі №2-19/2123-2009 керуючим санацією призначено арбітражного керуючого Концевого К.І. Ухвалою суду від 15.11.2012 строк процедури санації боржника та повноважень керуючого санацією Концевого К.І. і розпорядника майна Салієва І.Е. продовжено до 09.04.2013.
Згідно ч.8 ст.23 ЗУ №4212 поточні кредитори з вимогами до боржника, які виникли після порушення провадження у справі про банкрутство, можуть пред'явити такі вимоги після прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури. До визнання боржника банкрутом спори боржника з кредиторами, які мають поточні вимоги до боржника, вирішуються шляхом їх розгляду у позовному проваджені господарським судом, у проваджені якого перебуває справа про банкрутство.
З 01.01.2011 року набув чинності Закон України №2464-ІУ „Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (далі - Закон про ЄСВ). Згідно частини 3 Розділу VIII Прикінцевих та перехідних положень Закону про ЄСВ - з дня набрання чинності цим Законом платники страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, зумовленими похованням, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, вважаються платниками єдиного внеску.
Перереєстрація платників страхових внесків та застрахованих осіб не здійснюється. Пенсійний фонд спільно з фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування та Державною податковою адміністрацією України проводить звірення платників страхових внесків у порядку, встановленому Пенсійним фондом спільно з Державною податковою адміністрацією України за погодженням з фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Підприємство «Трест «Кримспецагробуд-2» зареєстровано в Управлінні Пенсійного фонду України в Центральному районі м. Сімферополя Автономної Республіки Крим як платник єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (реєстраційний номер - 15-01-0289).
Згідно пп. 2 п.1 ст.1 Закону України №2464-УІ „Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (далі - Закон про ЄСВ) єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі-єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Згідно пп.7 п.1 ст. Закону про ЄСВ - Пенсійний фонд - орган, уповноважений відповідно до цього Закону весті облік платників єдиного внеску, забезпечувати збір та ведення обліку страхових коштів, контролювати повноту та своєчасність їх сплати, вести Державний реєстр загальнообов'язкового державного соціального страхування та виконувати інші функції, передбачені законом.
Згідно п.1 ч.2 ст.6 Закону про ЄСВ - платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок та згідно ч.8 ст.9 Закону про ЄСВ платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом.
Так, на підставі ст.13 та абзацу 6 п.7 розділу VIII «Заключних та переходних положень» Закону про єдиний соціальний внесок та у відповідності з планом перевірок платників єдиного внеску була проведена планова перевірка Підприємства «Трест «Кримспецагробуд-2». Підставою для проведення перевірки було систематичне порушення встановлених законом строків по сплаті єдиного соціального внеску. За результатами перевірки був складений акт №191-ю від 27.12.2012 р.
За результатами перевірки були виявлені порушення п.1 ч.2 ст.6,ч.8 ст.9 Закону про ЄСВ та пп.. 3.1, пп.3.5 п.З, п.п.4.3.7 п.4.3 Розділу IV Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженої постановою Правління Пенсійного фонду України від 27.09.2010 №21-5, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 27.10.2010 №994/18289 (далі - Інструкція) встановлено порушення своєчасності та повноти сплати авансових платежів у вигляді суми єдиного внеску у розмірі 34 845,61 грн.
Згідно п.6 ч.11 ст.25 закону про ЄСВ за несплату, неповну сплату або несвоєчасну сплату суми єдиного внеску одночасно з видачею сум виплат, на які нараховується єдиний внесок (авансових платежів), накладається штраф у розмірі 10 відсотків таких несплачених або несвоєчасно сплачених сум.
Позивач вказує, що на підставі п.6 ч.11 ст.25 Закону про ЄСВ за несплату суми єдиного соціального внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування одночасно з наданням сум виплат, на які нараховується єдиний внесок на суму 34 845,61 грн. застосовані фінансові санкції у вигляді штрафу у розмірі 3 484,56 грн. за рішенням №82 від 04.02.2013 р. Позивач зазначає, що вищевказане рішення про застосування фінансових санкції було отримане підприємством 04.02.2013 року, не оскаржене, отже підлягало сплаті протягом 10 робочих днів з дня отримання. Але на даний час заборгованість за рішенням не погашена. Таким чином, за Підприємством «Трест «Кримспецагробуд-2» існує заборгованість зі сплати штрафних санкцій у розмірі 3 484,56 грн., що й стало причиною звернення позивача із позовом до суду.
Позивач у судове засідання явку представника не забезпечив, про причини неявки суд не повідомив, про день, час і місце розгляду справи був повідомлений: рекомендованою кореспонденцією з повідомленнями про вручення, яке до суду повернено не було.
Відповідач у судове засідання явку представника також не забезпечив, про причини неявки суд не повідомив, про день, час і місце розгляду справи був повідомлений належним чином: рекомендованою кореспонденцією з повідомленнями про вручення, яке було повернено до суду із зазначенням про отримання поштового відправлення 25.06.2013.
Від представника позивача 01.07.2013 через канцелярію суду надійшло клопотання про припинення провадження у справі на підставі ч.4 ст. 80 Господарського процесуального кодексу України, у зв'язку із тим, що на даний час заборгованість відповідачем погашена у повному обсязі.
Окрім того, від представника позивача до суду надійшла заява в порядку статті 78 Господарського процесуального кодексу України, відповідно до якої позивач відмовляється від позову, у зв'язку що на даний час заборгованість відповідачем погашена у повному обсязі. До заяви доданок копію картки особового рахунку платника єдиного внеску підприємства (ідентифікаційний код 01195492), з якого вбачається, що заборгованість по штрафним санкціям підприємства у сумі 3 484,56 грн. була списана з рахунку платника у лютому 2013 року.
Розглянувши заяву позивача про відмову від позову у справі, в якій останній вказував про те, що йому наслідки відмови від позову відомі, та те, що відмова від позову не суперечить законодавству та не порушує чиї-небудь права і охоронювані законом інтереси, господарський суд вважає за необхідне зазначити про наступне.
Згідно ч. 4 ст. 22 Господарського процесуального кодексу України позивач вправі до прийняття рішення по справі збільшити розмір позовних вимог за умови дотримання встановленого порядку досудового врегулювання спору у випадках, передбачених статтею 5 цього Кодексу, в цій частині, відмовитись від позову або зменшити розмір позовних вимог.
Господарським судом було встановлено, що заява про відмову позивача від позову та клопотання про припинення провадження у справі підписані представником позивача за довіреністю Мухтаровою Е.Б., якій надано повноваження, що зазначені у довіреності, від імені Управління Пенсійного фонду України в Центральному районі м. Сімферополя АР Крим представляти інтереси, зокрема, з усіма правами та обов'язками наданими ст.22 Господарського процесуального кодексу України.
Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 80 Господарського процесуального кодексу України господарський суд припиняє провадження у справі, якщо позивач відмовився від позову і відмову прийнято господарським судом.
Пунктом 4.2, 4.6. постанови Пленуму Вищого господарського суду України №18 від 26.12.2011 «Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції» передбачено, зокрема, що припинення провадження у справі - це форма закінчення розгляду господарської справи без прийняття судового рішення у зв'язку з виявленням після порушення провадження у справі обставин, з якими закон пов'язує неможливість судового розгляду справи; у випадках відмови позивача від позову (пункт 4 частини першої статті 80 ГПК) господарському суду слід керуватись частиною шостою статті 22 ГПК, тобто перевіряти, чи не суперечить ця відмова законодавству та чи не порушує вона інтереси інших осіб.
Враховуючи наведене, суд вважає за можливе прийняти відмову позивача від позову, оскільки вважає, що ця відмова не суперечить діючому законодавству і не порушує чиї-небудь права та охоронювані законом інтереси та припинити провадження у справі згідно пункту 4 частини 1 статті 80 Господарського процесуального кодексу України.
Відповідно до п. 18 ст.5 Закону України «про судовий збір», зокрема, Пенсійний фонд України та його органи звільнений від сплати судового збору.
З огляду на викладене, керуючись ст. ст. 22, 78, п. 4 ч.1 ст. 80 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
1. Прийняти відмову позивача від позову.
2. Провадження у справі припинити.
Суддя О.І. Башилашвілі
Суд | Господарський суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 02.07.2013 |
Оприлюднено | 04.07.2013 |
Номер документу | 32171876 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Автономної Республіки Крим
О.І. Башилашвілі
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні