ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
20 червня 2013 р. о 09:43 Справа №801/5459/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Циганової Г.Ю., при секретарі судового засідання Кириченко Д.А., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом
Державної податкової інспекції в м. Ялта АР Крим
до Приватного Благодійного фонду соціального захисту товариства "Гармонія"
про припинення юридичної особи
Суть спору: Державна податкова інспекція у м. Ялта АР Крим (далі - позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим із позовом до Приватного Благодійного фонду соціального захисту товариства "Гармонія" (далі - відповідач) про припинення юридичної діяльності.
Ухвалами суду від 11.12.2009 року відкрито провадження у справі, закінчено підготовче провадження і призначено справу до судового розгляду.
Постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 27.04.2010 року у справі №2а-14624/09/2/0170, залишеною без змін ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 26.10.2010 року, відмовлено у задоволенні адміністративного позову повністю.
Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 08.04.2013 року касаційну скаргу Державної податкової інспекції в м. Ялта АР Крим задоволено частково, постанову Окружного адміністративного суду АР Крим 27.04.2010 року та ухвалу Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 26.10.2010 року скасовано, справу №2а-14624/09/2/0170 направлено на новий судовий розгляд до суду першої інстанції.
22.05.2013 року до Окружного адміністративного суду АР Крим надійшли матеріали справи №2а-14624/09/2/0170, які автоматизованою системою документообігу суду передані для розгляду справи по суті до судді Циганової Г.Ю. з присвоєнням справі номеру 801/5459/13-а.
Ухвалою суду від 23.05.2013 року справу №2а-14624/09/2/0170 прийнято до розгляду судді Циганової Г.Ю.
Представник позивача у судове засідання не з'явився, надіслав клопотання про розгляд справи за його відсутності.
Відповідачу було надіслано повідомлення про судовий розгляд справи рекомендованою кореспонденцією за адресою, вказаною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб підприємців, але конверт був повернутий з відміткою поштового відділення про причини невручення "за відсутністю терміну зберігання".
Відповідно до ч.3 ст.33 КАС України судовий виклик або судове повідомлення осіб, які беруть участь у справі, свідків, експертів, спеціалістів, перекладачів здійснюється рекомендованою кореспонденцією (листом, телеграмою), кур'єром із зворотною розпискою за адресами, вказаними цими особами.
Згідно з ч. 4 ст.33 КАС України у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються юридичним особам та фізичним особам-підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.
Суд на підставі ч.4 ст.33 КАС України вважає, що судовий виклик був вручений відповідачу належним чином.
Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим на підставі статей 122, 128 КАС України розглядати справу за відсутності представників сторін.
Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази у справі в їх сукупності, суд, -
ВСТАНОВИВ:
Порядок та підстави реєстрації, припинення реєстрації юридичних осіб визначаються Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 №755-IV( із змінами і доповненнями, далі - Закон №755).
Відповідно до ч.1 ст.4 Закону №755 державна реєстрація юридичних осіб - це засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Відповідач у справі зареєстрований 24.03.1995 року Виконавчим комітетом Ялтинської міської ради як юридична особа, ідентифікаційний код 22280098 (а.с.4, 21), знаходиться на податковому обліку у Державній податковій інспекції у м. Ялта АР Крим (а.с.7, 118).
Згідно зі статтею 3 Закону України "Про благодійництво та благодійні організації", від 16.09.1997 року № 531 (із змінами та доповненнями, далі - Закон №531) законодавство про благодійництво та благодійні організації складається з Конституції України, цього Закону, інших нормативно-правових актів, що регулюють благодійництво та благодійну діяльність.
Статтею 1 Закону №531 передбачено, що благодійна організація - недержавна організація, головною метою діяльності якої є здійснення благодійної діяльності в інтересах суспільства або окремих категорій осіб згідно з цим Законом.
Відповідно до статті 5 Закону України "Про об'єднання громадян" N 2460-XII від 16.06.1992 року (із змінами та доповненнями, далі - Закон №2460) законодавство про об'єднання громадян складається з Конституції України, цього Закону та актів законодавства, прийнятих відповідно до нього.
Відповідно до частини 2 та 3 статті 1 Закону №2460, об'єднанням громадян, незалежно від назви (рух, конгрес, асоціація, фонд, спілка тощо) відповідно до цього Закону визнається політична партія або громадська організація.
Дія цього Закону не поширюється на релігійні, кооперативні організації, об'єднання громадян, що мають основною метою одержання прибутків, комерційні фонди, органи місцевого та регіонального самоврядування (в тому числі ради і комітети мікрорайонів, будинкові, вуличні, квартальні, сільські, селищні комітети), органи громадської самодіяльності (народні дружини, товариські суди тощо), інші об'єднання громадян, порядок створення і діяльності яких визначається відповідним законодавством, яким для благодійних організацій є Закон України "Про благодійництво та благодійні організації " , та інші нормативно-правові акти, що регулюють благодійництво та благодійну діяльність.
Згідно зі статтею 3 Закону №2460, громадською організацією є об'єднання громадян для задоволення та захисту своїх законних соціальних, економічних, творчих, вікових, національно-культурних, спортивних та інших спільних інтересів.
Таким чином, дія Закону №2460 поширюється лише на діяльність об'єднань громадян, визначених частиною 2 статті 1 цього Закону (політична партія, громадська організація), до яких благодійні організації не відносяться.
Відповідно до статті 1 Закону №531 благодійною діяльністю є добровільна безкорислива діяльність організацій, що не передбачає одержання прибутків від цієї діяльності.
Відповідно до Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств " № 334/94-ВР від 28.12.1994 року (із змінами та доповненнями, далі - Закон №334) відповідач, що зареєстрований у якості благодійної організації, є неприбутковою організацією. Нормами Зазначеного Закону встановлені спеціальні правові режими оподаткування неприбуткових установ, організацій, до яких належить відповідач.
Таким чином, приймаючи до уваги, що відповідач є неприбутковою організацію, включений до реєстру неприбуткових організацій із присвоєнням відповідної ознаки неприбутковості, він був зобов'язаний відповідно до Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" надавати податкові звіти про використання коштів неприбутковими установами і організаціями.
Позивач просить суд припинити юридичну особу Приватний Благодійний фонд соціального захисту товариства "Гармонія"" у зв'язку з не наданням відповідачем податкової звітності понад п'ять років. Факт ненадання звітності підтверджується довідкою позивача від 11.06.2013 року (а.с.117).
Відповідно до статті 11 Закону №531 ліквідація благодійної організації здійснюється в установленому законодавством порядку. Таким чином, на порядок ліквідації благодійної організації поширюється Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб і фізичних осіб -підприємців ".
Так, відповідно до частини 2 статті 38 Закону №755 підставами для ухвалення судом рішення про припинення юридичної особи є ненадання протягом року органам ДПІ податкових декларацій, документів фінансової звітності, провадження діяльності, що суперечить установчим документам, або такої, що заборонена законом.
З матеріалів справи вбачається, що відповідач не надає звітність по податках і обов'язкових платежах до податкового органу, не вносить до бюджету платежі в порядку і розмірах, передбачених законодавством, що є порушенням вимог статей 22, 24 Закону України "Про благодійництво та благодійні організації" і заподіює шкоду інтересам держави, зважаючи на неможливість держави в особі уповноважених нею органів (податкової інспекції) контролювати фінансово-господарську діяльність громадської організації.
Згідно з пунктом 1 статті 33 Закону №755, юридична особа припиняється за судовим рішенням, прийнятим у випадках, передбачених законом.
Відповідно до підпункту 20.1.12 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення підприємницької діяльності фізичною особою-підприємцем та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.
Згідно з частиною 1 статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Відповідач у судове засідання не представив доказів оформлення податкових декларацій, іншої звітності та відправлення цих матеріалів до відповідних податкових органів.
За таких обставин суд вважає, що позовні вимоги обґрунтовані, підтверджуються матеріалами справи та підлягають задоволенню у повному обсязі.
Частиною 2 статті 33 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців" встановлено, що юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.
Відповідно до частини першої статті 105 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 року №435-VI учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію.
Відповідно до частини першої статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців" суд, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення.
Згідно з ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень і відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Тому судові витрати по справі не підлягають стягненню з відповідача.
Керуючись ст. ст. 159-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Припинити юридичну особу Приватний Благодійний фонд соціального захисту товариства "Гармонія", зареєстровану 24.03.1995 року Виконавчим комітетом Ялтинської міської ради як юридична особа, ідентифікаційний код 22280098, місцезнаходження: АР Крим, м. Ялта, вул. Боткінська, б.4, кв.1.
3. Копію постанови в день набрання нею законної сили направити державному реєстратору за місцем реєстрації юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення щодо припинення діяльності юридичної особи.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Циганова Г.Ю.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 20.06.2013 |
Оприлюднено | 04.07.2013 |
Номер документу | 32175370 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Циганова Г.Ю.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Циганова Г.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні