Постанова
від 03.07.2013 по справі 812/5410/13-а
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

10.1

ПОСТАНОВА

Іменем України

03 липня 2013 року Справа № 812/5410/13-а

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Каюда А.М., розглянувши у м. Луганську у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Управління Пенсійного фонду України в м. Краснодоні та Краснодонському районі Луганської області до Фермерського господарства «Тернове» про стягнення заборгованості в розмірі 2696,38грн.,-

ВСТАНОВИВ:

11 червня 2013 року Управління Пенсійного фонду України в м. Краснодоні та Краснодонському районі Луганської області звернулось до Луганського окружного адміністративного суду з позовом до Фермерського господарства «Тернове» в якому просило стягнути з підприємства боржника суму заборгованості зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в розмірі 2696,38грн. яка складається з несплаченої суми штрафної санкції в розмірі 440,71грн. та нарахованої пені в розмірі 2255,67грн. за період з 01.11.2010 по 20.05.2013.

Ухвалою від 13 червня 2013 року було відкрито провадження по справі за вказаним адміністративним позовом та призначено справу до розгляду у скороченому провадженні.

З метою повідомлення відповідача про відкриття провадження, судом було направлено ухвалу про відкриття скороченого провадження відповідачу по справі за адресою: 94457, Луганська область, Краснодонський район, с. Хрящувате, вул. Степова,6, ухвала отримана адресатом 20 червня 2013 року, що підтверджується поштовим повідомленням про вручення відправлення (а.с.16)

У встановлений судом 10 денний строк з дня отримання копії ухвали про відкриття скороченого провадження відповідачем не подано ані заперечень проти позову, ані заяви про визнання позовних вимог.

Відповідно до частини 6 статті 71 КАС України суд вирішує справу на основі наявних в матеріалах справи доказів.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 69-72 КАС України, суд прийшов до наступного.

З 01 січня 2011 року набрав чинності Закон України від 08 липня 2010 року №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», яким запроваджено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування як консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування, та визначені правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку.

Згідно з абзацом 5 пункту 7 розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 08 липня 2010 року №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. Погашення заборгованості з використанням коштів, що надходять у рахунок сплати єдиного внеску, забороняється.

Абзацом 6 пункту 7 розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 08 липня 2010 року №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» передбачено, що на період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.

Порядок сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування визначається Законом України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 №1058-IV (далі - Закон №1058-IV).

Відповідно до п.1 ч. 1 ст. 14 Закону №1058-IV страхувальниками відповідно до цього Закону є: роботодавці: підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, об'єднання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, профспілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами).

Судом встановлено, що відповідач - Фермерське господарство «Тернове» зареєстроване в якості юридичної особи 14.07.1997 за номером 1 365 120 0000 000220 Краснодонською районною державною адміністрацією Луганської області (а.с.10,11). Відповідно до матеріалів справи, відповідач перебуває на обліку як платник внесків на загальнообов'язкове державне страхування в Управлінні Пенсійного фонду України в м. Краснодоні та Краснодонському районі Луганської області.

Згідно із пунктом 6 частини 2 статті 17 Закону №1058-IV відповідач повинен нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.

Страхувальники згідно із частиною 6 статті 20 Закону №1058-IV зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду. Базовим звітним періодом є: для страхувальників, зазначених у пунктах 1, 2, 4 статті 14 цього Закону, - календарний місяць; для страхувальників, зазначених у пункті 5 статті 14 цього Закону, - квартал.

Відповідно до частини 12 статті 20 Закону №1058-IV страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника страхових внесків. У разі наявності у платника страхових внесків одночасно із зобов'язаннями зі сплати страхових внесків зобов'язань із сплати податків, інших обов'язкових платежів, передбачених законом, або зобов'язань перед іншими кредиторами зобов'язання із сплати страхових внесків виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов'язаннями, крім зобов'язань щодо виплати заробітної плати (доходу).

Відповідно до статті 106 Закону №1058-IV:

- суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 цього Закону, в тому числі обчислені територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених частиною третьою статті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків (далі - недоїмка) і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій;

- територіальні органи Пенсійного фонду за формою і у строки, визначені правлінням Пенсійного фонду, надсилають страхувальникам, які мають недоїмку, вимогу про її сплату;

- протягом десяти робочих днів із дня одержання вимоги про сплату недоїмки страхувальник зобов'язаний сплатити суми недоїмки та суми фінансових санкцій;

- страхувальник у разі незгоди з розрахунком суми недоїмки, зазначеної у вимозі про сплату недоїмки, узгоджує її з органами Пенсійного фонду в порядку, встановленому правлінням Пенсійного фонду, а в разі неузгодження вимоги із органами Пенсійного фонду має право на оскарження вимоги в судовому порядку;

- у разі якщо страхувальник, який одержав вимогу територіального органу Пенсійного фонду про сплату недоїмки і протягом десяти робочих днів після її отримання не сплатив зазначену у вимозі суму недоїмки разом з застосованою до нього фінансовою санкцією, включеної до вимоги, або не узгодив вимогу з відповідним органом Пенсійного фонду, або не оскаржив вимогу в судовому порядку, а також у разі якщо страхувальник узгодив вимогу, але не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти робочих днів після отримання узгодженої вимоги, відповідний орган Пенсійного фонду звертається в установленому законом порядку і подає вимогу про сплату недоїмки до відповідного підрозділу державної виконавчої служби. У зазначених випадках орган Пенсійного фонду також має право звернутися до суду чи господарського суду з позовом про стягнення недоїмки;

- строк давності щодо стягнення недоїмки, пені та штрафів не застосовується.

Згідно частини 9 статті 106 Закону №1058 виконавчі органи Пенсійного фонду застосовують до страхувальників такі фінансові санкції, зокрема, за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або територіальними органами Пенсійного фонду, накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум. Одночасно на суми своєчасно не сплачених (не перерахованих) страхових внесків і фінансових санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.

Як вбачається з матеріалів справи, управлінням Пенсійного фонду в м. Краснодоні та Краснодонському районі Луганської області було прийнято рішення №86 про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несвоєчасне перерахування страхувальниками страхових внесків від 15 листопада 2012 року, яким до відповідача по справі застосовано фінансову санкцію у вигляді штрафу в розмірі 510,53грн. та нараховано пеню за несвоєчасну сплату страхових внесків в розмірі 2610,71грн. за період з 22.11.2010 до 17.02.2012 (а.с.12).

В зв'язку з частковою сплатою нарахованого штрафу та пені, що підтверджується карткою особового рахунку відповідача як платника страхових внесків, за останнім рахується заборгованість зі сплати фінансової санкції в розмірі 440,71грн. та несплачена пеня в сумі 2255,67грн. (а.с.7-9)

05 квітня 2013 року відповідно до вимог статті 106 Закону №1058 позивачем по справі було надіслано на адресу ПП «Тернове» вимогу про сплату боргу №Ю957П з визначеною сумою недоїмки зі сплати фінансових санкцій та пені що підлягає сплаті у 10-денний строк з дня отримання боржником вимоги в розмірі 2696,38грн., з яких фінансові санкції - 440,71грн., пеня - 2255,67грн. (а.с.5). Вимога отримана підприємством 09 квітня 2013 року. (а.с.6)

Вимогу про сплату боргу №Ю957П від 05 квітня 2013 року відповідач з управлінням Пенсійного фонду України в м. Краснодоні та Краснодонському районі Луганської області не узгодив, у судовому порядку її не оскаржив, суму боргу, зазначену у вимозі в визначений термін не сплатив.

Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.

Оскільки на час судового розгляду справи відповідач заборгованість в добровільному порядку не сплатив, а також враховуючи, що позовні вимоги документально обґрунтовані, підтверджені матеріалами справи та відповідають чинному законодавству, суд приходить до висновку, що позов про стягнення з Фермерського господарства «Тернове» на користь Управління Пенсійного фонду України в м. Краснодоні та Краснодонському районі Луганської області до Фермерського господарства «Тернове» заборгованості в розмірі 2696,38грн. підлягає задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до статті 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись статтями 17, 18, 94, 128, 158-163, 167 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в м. Краснодоні та Краснодонському районі Луганської області до Фермерського господарства «Тернове» про стягнення заборгованості в розмірі 2696,38грн. задовольнити повністю.

Стягнути з Фермерського господарства «Тернове» (94457, Луганська область, Краснодонський район, с. Хрящувате, вул. Степова,6, код 24845096) на користь Управління Пенсійного фонду України в м. Краснодоні та Краснодонському районі Луганської області (94407, Луганська область, м. Краснодон, Мікроцентр, 20) суму заборгованості зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в розмірі 2696,38грн. (дві тисячі шістсот дев'яносто шість гривень 38коп.)

Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку також іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки.

Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

У разі оскарження в апеляційному порядку постанови, прийнятої у скороченому провадженні, ухвала суду апеляційної інстанції по такій справі є остаточною і оскарженню не підлягає.

Суддя А.М. Каюда

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.07.2013
Оприлюднено04.07.2013
Номер документу32175518
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/5410/13-а

Постанова від 03.07.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.М. Каюда

Ухвала від 13.06.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.М. Каюда

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні