5
ПОСТАНОВА
Іменем України
03 липня 2013 року Справа № 812/5142/13-а
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Каюда А.М., розглянувши у м. Луганську у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Інспекції з питань захисту прав споживачів у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Лугатоп-Сервіс» про стягнення коштів.,-
ВСТАНОВИВ:
03 червня 2013 року Інспекція з питань захисту прав споживачів у Луганській області звернулась до Луганського окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Лугатоп-Сервіс» в якому просила стягнути з відповідача кошти на відшкодування витрат, пов'язаних з проведенням експертизи в сумі 2380,00грн.
Ухвалою від 13 червня 2013 року було відкрито провадження по справі за вказаним позовом та призначено справу до розгляду в порядку скороченого провадження. Зазначена ухвала була надіслана на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням про вручення, отримана, відповідно до поштового повідомлення 18 червня 2013 року. (а.с.30)
У встановлений судом строк, відповідно до ухвали від 13 червня 2013 року відповідачем не подано ані заперечень проти позову, ані заяви про визнання позовних вимог.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суд приходить до наступного.
Відповідно до частини третьої статті 5 Закону України "Про захист прав споживачів" від 12.05.1991 р. № 1023-ХІІ (далі - Закон № 1023-ХІІ), захист прав споживачів здійснюють спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів та його територіальні органи, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи і установи, що здійснюють державний санітарно-епідеміологічний нагляд, інші державні органи, органи місцевого самоврядування згідно із законодавством, а також суди.
Статтею 1 Закону України „Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.05 2007 року № 877-V (далі Закон № 877-V) встановлено, що державний нагляд (контроль) це діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Відповідно до ч. 1 ст. 8 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» орган державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, під час здійснення державного нагляду (контролю) має право: вимагати від суб'єкта господарювання усунення виявлених порушень вимог законодавства; вимагати припинення дій, які перешкоджають здійсненню державного нагляду (контролю); відбирати зразки продукції, призначати експертизу, одержувати пояснення, довідки, документи, матеріали, відомості з питань, що виникають під час державного нагляду (контролю), відповідно до закону; надавати (надсилати) суб'єктам господарювання обов'язкові для виконання приписи про усунення порушень і недоліків; накладати штрафні санкції та вживати заходи, передбачені законом.
Згідно з частиною першою статті 26 Закону № 1023-ХІІ спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів та його територіальні органи в областях, містах Києві та Севастополі, а на території Автономної Республіки Крим - орган виконавчої влади Автономної Республіки Крим у сфері захисту прав споживачів здійснюють державний контроль за додержанням законодавства про захист прав споживачів, забезпечують реалізацію державної політики щодо захисту прав споживачів і мають право, зокрема: давати суб'єктам господарювання обов'язкові для виконання приписи про припинення порушень прав споживачів; відбирати у суб'єктів господарювання сфери торгівлі і послуг, у тому числі ресторанного господарства, зразки товарів, сировини, матеріалів, напівфабрикатів, комплектуючих виробів для перевірки їх якості на місці або проведення незалежної експертизи у відповідних лабораторіях та інших установах, акредитованих на право проведення таких робіт згідно із законодавством, з оплатою вартості зразків і проведених досліджень (експертизи) за рахунок коштів державного бюджету. У разі встановлення за результатами проведених досліджень (експертизи) факту реалізації продукції неналежної якості та/або фальсифікованої суб'єкт господарювання, що перевірявся, відшкодовує здійснені за це витрати. Кошти відшкодовування витрат зараховуються до державного бюджету. Порядок відбору таких зразків визначається Кабінетом Міністрів України.
Порядком відшкодування суб'єктом господарювання витрат, пов'язаних з проведенням експертизи (випробування) зразків продукції, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.10.2007 № 1279 визначено механізм відшкодування суб'єктом господарювання витрат органу державного нагляду (контролю), пов'язаних з проведенням експертизи (випробування) зразків продукції (далі - експертиза), у разі підтвердження за результатами експертизи факту порушення суб'єктом господарювання вимог законодавства.
Частиною 2 Порядку відшкодування суб'єктом господарювання витрат, пов'язаних з проведенням експертизи (випробування) зразків продукції, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.10.2007 № 1279 передбачено, що орган державного нагляду (контролю) в тижневий строк після ознайомлення суб'єкта господарювання з висновком експертизи, під час проведення якої встановлено факт порушення вимог законодавства, готує документи, що підтверджують витрати, пов'язані з проведенням експертизи, та надсилає їх суб'єкту господарювання. Суб'єкт господарювання в тижневий строк з моменту надходження зазначених документів зобов'язаний відшкодувати органу державного нагляду (контролю) витрати, пов'язані з проведенням експертизи.
Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що 15 жовтня 2012 року на адресу ТОВ «Лугатоп - Сервіс» було направлено Інспекцією повідомлення №000485 про проведення позивачем 25.10.2012 планової перевірки дотримання вимог законодавства про захист прав споживачів, якості продукції додержання обов'язкових вимог щодо безпеки продукції за адресою м. Луганськ, вул. Нечуй - Левицького, 33 (а.с.5)
Під час проведення 25 жовтня 2012 року планової перевірки, що була зроблена на підставі направлення від 22 жовтня 2012 року №000664/383 (а.с.6), спеціалістами Інспекції в присутності директора підприємства Рубан І.М. було здійснено відбір зразків:
- бензину неетильованого А-95 «Premium» клас В - три одиниці по 1 л. на суму 33,45грн, виробник АТ «Орлен Летува», дата виготовлення - серпень 2012 року,
- бензину автомобільного А - 92 - три одиниці по 1 л. на суму 31,70грн. виробник Шебелинське відділення по переробці газового конденсату та нафти, дата виготовлення вересень 2012 року,
- дизельного палива Євро сорт С, вид 1 - три одиниці по 1 л. на суму 30,45грн. виробник ТОВ «Саратовський нафтопереробний завод» м. Саратов, Росія, дата виготовлення - вересень 2012 року. Вказане підтверджується актом від 25 жовтня 2012 року №000050.(а.с.7)
Відібрані зразки бензину та дизельного палива були дослідженні в лабораторних умовах ТОВ «Інспекторат Україна». Згідно результатів лабораторних досліджень № 12-24083/7 від 29.10.2012, у дизельному пальному Євро сорт С вид І, склад сіри при норми 10 мл/кг міститься 450 мл/кг, зразок дизельного пального Євро сорт С вид І не відповідає вимогам ДСТУ 4840:2007 для дизельного пального покращеної якості за показником «зміст сіри» Згідно результатів лабораторних досліджень № 12-24083/9 від 29.10.2012, у бензині неетільованого А-95 «Premium» клас В, зміст бензолу у бензині при нормі 1, 0 % об. містить 3, 0 % об., зразок бензину неетільованого А-95 «Premium» клас В не відповідає вимогам ДСТУ 4839:2007 для бензину покращеної якості за показником «об'ємна доля бензола», «фракційний склад» (а.с.8,9)
В зв'язку з тим що було встановлено невідповідність бензину неетільованому А-95 «Premium» клас В, дизельного пального Євро сорт С вид І нормам ДСТУ, 06 листопада 2012 року начальником Інспекції з питань захисту прав споживачів у Луганській області було винесено припис №15 у відношенні Товариства з обмеженою відповідальністю «Лугатоп-Сервіс», яким було приписано наступне:
- заборонити реалізацію бензину неетільованого «Premium» клас В, дата виготовлення : вересень 2012 року, виробник Akcine bedrone Orlen Lietuva, Літва;
- вилучити з обігу зазначену вище продукцію (а.с. 10).
Також, 06 листопада 2012 року начальником Інспекції з питань захисту прав споживачів у Луганській області було винесено припис №16 у відношенні Товариства з обмеженою відповідальністю «Лугатоп-Сервіс», яким було приписано наступне:
- заборонити реалізацію дизельного палива євро сорт С, вид 1, дата виготовлення: вересень 2012 року, виробник - Товариство з обмеженою відповідальністю «Саратовський нафтопереробний завод», м. Саратов, Росія (а.с.11).
13 листопада 2012 року Інспекція з питань захисту прав споживачів у Луганській області листом № 2549 повідомила відповідача, що сума витрат, пов'язаних з проведенням експертизи (випробування) зразків продукції відповідно до кошторису № 12-1902/302 від 30.10.2012, становить 680 грн. 00 коп. і повинна бути перерахована на розрахунковий рахунок: ГУ УДКСУ м. Луганськ, р/р 31110115700003 МФО 804013 код 37991503 (а.с.12,15).
13 листопада 2012 року Інспекція з питань захисту прав споживачів у Луганській області листом № 2550 повідомила відповідача, що сума витрат, пов'язаних з проведенням експертизи (випробування) зразків продукції відповідно до кошторису № 12-1902/302 від 30.10.2012, становить 1700 грн. 00 коп. і повинна бути перерахована на розрахунковий рахунок: ГУ УДКСУ м. Луганськ, р/р 31110115700003 МФО 804013 код 37991503 (а.с.13,14).
Оскільки, на час розгляду справи в добровільному порядку вказані витрати відповідачем не сплачено, що суперечить вимогам чинного законодавства, суд вважає позов Інспекції з питань захисту прав споживачів обґрунтованим та таким що підлягає задоволенню.
Відповідно до статті 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись статтями 17, 18, 94, 158-163, 167, 183-2, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Інспекції з питань захисту прав споживачів у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Лугатоп-Сервіс» про стягнення коштів задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Лугатоп-Сервіс» (91034, м. Луганськ, вул. Ломоносова, 94-б, код 37287541) кошти на відшкодування витрат, пов'язаних з проведенням експертизи в сумі 680,00грн. (шістсот вісімдесят гривень 00коп.) перерахувавши на р/р 31110115700003 ГУ УДКСУ м.Луганськ, МФО 804013, код 37991503, згідно кошторису №12-1902/302 від 30.10.2012, кошти на відшкодування витрат, пов'язаних з проведенням експертизи в сумі 1700,00грн. (одна тисяча сімсот гривень 00коп) перерахувавши на р/р 31110115700003 ГУ УДКСУ м.Луганськ, МФО 804013, код 37991503, згідно кошторису №12-1902/302 від 30.10.2012.
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку також іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки.
Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
У разі оскарження в апеляційному порядку постанови, прийнятої у скороченому провадженні, ухвала суду апеляційної інстанції по такій справі є остаточною і оскарженню не підлягає.
Суддя А.М. Каюда
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.07.2013 |
Оприлюднено | 04.07.2013 |
Номер документу | 32175595 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
А.М. Каюда
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні