Справа № 2а/1570/2104/2011 ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 02 липня 2013 року Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Самойлюк Г.П. в м. Одесі розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Державної інспекції України з контролю за цінами до Комунального підприємства «Житлово-ремонтне об'єднання» про стягнення суми необґрунтовано отриманої виручки у розмірі 108233,28 грн. та штрафу у розмірі 216466,56 грн., - ВСТАНОВИВ: До суду надійшов адміністративний позов Державної інспекції з контролю за цінами в Одеській області до Комунального підприємства «Житлово-ремонтне об'єднання», в якому позивач зазначив, що в ході проведення планової перевірки відповідача, за результатами якої складено акт №000664 від 19.11.2010р., встановлено, що Комунальним підприємством «Житлово-ремонтне об'єднання» необґрунтовано отримано виручку за період з 01.10.2009 року по 01.10.2010 року в розмірі 108233, 28 грн., внаслідок чого до нього було застосовано штраф у розмірі 216466,56 грн., який так і не було сплачено в доход Державного бюджету Ухвалою від 06 червня 2013 року замінено позивача - Державну інспекції з контролю за цінами в Одеській області на Державну інспекцію України з контролю за цінами. До суду 16.06.2013 року (вхід. №18850/13) від позивача надійшло клопотання про розгляд справи без участі представника. Відповідач до судового засідання не з'явився, про дату, час та місце повідомлений належним чином та завчасно, про що свідчить факт направлення повісток на адресу: 67700, Одеська обл., м. Білгород-Дністровський, вул. Червоноармійська,45а. Вказані повісти повернулись до суду з відміткою поштового відділення «за закінченням терміну зберігання». Згідно із ч.11. ст. 35 КАС України, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яке не вручено адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином. Згідно ч.6 ст.128 КАС України справа розглянута в порядку письмового провадження. Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, проаналізувавши положення чинного законодавства, суд дійшов висновку про задоволення позову, виходячи з наступного. Комунальне підприємство «Житлово-ремонтне об'єднання» зареєстровано виконавчим комітетом Білгород-Дністрговської міської ради Одської області 29.10.2001 року (Т.1, а.с.177-178). На підставі посвідчення №666 від 29 жовтня 2010 року виданого Державною інспекцією з контролю за цінами в Одеській області, головними державними інспекторами Корсіковою Ганною Олегівною та Бойчук Наталією Миколаївною було проведено планову перевірку Комунального підприємства «Житлово-ремонтне об'єднання» за дотриманням Порядку формування та застосування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій згідно постанов КМУ №560 від 12.07.2005р., №529 від 20.05.2009р. За результатами перевірки складено акт №000664 від 19.11.2010., яким встановлено, що в порушення підпункту 7.2.4 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997р., КП «ЖРО» в період з 01.07.2009р. по 01.10.2010р. необґрунтовано нараховувало та стягувало з мешканців понад плати за утримання будинків та прибудинкових територій податок на додану вартість у розмірі 20 відсотків. Отримані кошти підприємство не перераховувало до Державного бюджету. Таким чином, мешканцям за період з 01.07.2009р. по 01.10.2009р. нараховано 139265,40 грн. (з урахуванням ПДВ), слід було нарахувати 99624,84 грн. (без ПДВ). Зайво нараховані 39640,56 грн. підлягають перерахунку з населенням в рахунок майбутніх платежів. Аналогічно за період з 01.10.2009р. по 01.10.2010р. мешканцям нараховано 874000,45 грн. (з урахуванням ПДВ), слід було нарахувати 725258,82 грн. (без ПДВ), зайво нараховано 148741,63 грн., з яких сплачено 103112,79 гри., підлягає перерахунку 45628,84 грн. Крім того, в порушення п. 5 ст. 20 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» №1875-1V від 24.06.2004р., Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затверджених постановами Кабінету Міністрів України від 12.07.2005р. №560, від 20.05.2009р. №529 та рішення виконавчого комітету Білгород-Дністровської міської ради від 21.05.2009р. №361 КП «ЖРО» проводило нарахування та стягувало плату з мешканців одноповерхових будинків за тарифом у розмірі 0,31грн./кв.м, до складу якого увійшли наступні статті: поточний ремонт 0,26 грн./кв.м та податок на додану вартість 0,05 грн./кв.м., які фактично не виконувалися. За період з 01.01.2009р. по 01.10.2010р. фактично виконано поточного ремонту для одноповерхових будинків на загальну суму 160,40 грн. Внаслідок встановленого порушення в період з 01.01.2009р. по 01.10.2010р. мешканцям зайво нараховано 13043,89 грн., в т.ч. з 01.01.2009р. по 01.10.2009р. - 5713,64 грн., які підлягають перерахунку в рахунок майбутніх платежів, з 01.10.2009р. по 01.10.2010р. - 7330,25 грн., з яких за цей період сплачено 5120, 49 грн., підлягає перерахункам в рахунок майбутніх платежів 2209,76 грн. На підставі вищезазначеного акту Державною інспекцією з контролю за цінами в Одеській області 25.11.2010 року прийнято рішення про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін №370, яке разом з претензією №13-4649 від 25.11.2010р. направлено КП «Житлово-ремонтне об'єднання» з наданням десятиденного терміну для сплати в доход державного бюджету суми необґрунтовано отриманої виручки в розмірі 108233,28 грн. зі штрафом у подвійному розмірі 216466,56 грн. Рішення разом з претензією було отримано відповідачем (а.с.18-20). Рішення від 25.11.2010р. оскаржено не було, у зв'язку з чим Державна інспекція з контролю за цінами в Одеській області звернулась до суду з вимогою про стягнення зазначених коштів. Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Згідно ст. 1 Закону України «Про ціни та ціноутворення» № 507-XII від 03.12.1990р. зі змінами та доповненнями (далі Закон № 507-XII, чинний на момент виникнення спірних правовідносин) законодавство в Україні про ціноутворення складається з цього закону та інших актів законодавства України, що видаються відповідно до нього, Закон визначає основні принципи встановлення і застосування цін і тарифів та організацію контролю за їх дотриманням на території України. Відповідно до ст. 7 Закону №507-XII вільні ціни і тарифи встановлюються на всі види продукції, товарів і послуг, за винятком тих, по яких здійснюється державне регулювання цін і тарифів. Згідно зі ст. 8 Закону, державне регулювання цін і тарифів здійснюється шляхом встановлення: державних фіксованих цін (тарифів); граничних рівнів цін (тарифів) або граничних відхилень від державних фіксованих цін і тарифів; введення Урядом України інших методів державного регулювання. Статтею 13 Закону №507-XII встановлено, що державний контроль за цінами здійснюється при встановленні і застосуванні державних фіксованих та регульованих цін і тарифів, а в сфері дії вільних цін контролюється правомірність їх застосування та додержання вимог антимонопольного законодавства. Державні органи, що здійснюють контроль за цінами, та їх посадові особи мають права, виконують обов'язки і несуть відповідальність, передбачені Законом України "Про державну податкову службу в Україні", крім повноважень, передбачених пунктами 6 - 9 статті 11 вказаного Закону. Судом встановлено, що підприємство здійснює свою діяльність на підставі Статуту, затвердженого рішенням Білгород-Дністровської міської ради від 05.06.2001р. №615-ХХІІІ, зареєстрованого виконавчим комітетом Білгород-Дністровської ради від 29.10.2001 р. №0405679910001048. Метою діяльності КП «ЖРО» є обслуговування житлового фонду, капітальний ремонт, поточний ремонт житлових об'єктів та ін.Підприємство є комунальною власністю Білгород-Дністровської міської та підпорядковується Управлінню житлово-комунального господарства Білгород-Дністровської міської ради. Перевіркою встановлено, що в період з 01.06.2007р. по 01.07.2009р. діяли тарифи затверджені рішенням виконавчого комітету Білгород-Дністровської міської ради від 09.10.2006р. №697 «Про затвердження тарифу по утриманню житлових будинків та прибудинкової території для КП «Житлово-ремонтного об'єднання» в наступних розмірах: для 1-поверхових будинків - 0,33 грн./кв.м; для 2-3-поверхових будинків - 0,47 грн./кв.м; -для будинків без ліфтів - 0,65 грн./кв.м; для будинків з ліфтами 0,70 грн./кв.м (з 2-го і вище поверхів). В період з 01.07.2009р. по 01.10.2010р. діяли тарифи затверджені рішенням виконавчого комітету Білгород-Дністровської міської ради від 21.05.2009р. №361 «Про затвердження тарифів на послуги з утримання житлових будинків та прибудинкових територій для КП «ЖЕО-1» та «ЖРО» в наступних розмірах (з ПДВ): -для 1-поверхових будинків - 0,31 грн./кв.м;-для 2-поверхових будинків - 0,89 грн./кв.м; І-для 2-поверхових будинків з підвалами - 0,90 грн./кв.м;для 3-поверхових будинків - 0,89 грн./кв.м;-для 3-поверхових будинків з підвалами - 0,90 грн./кв.м; і-для 4-поверхових будинків - 1,14 грн./кв.м; -для 5-поверхових будинків - 1,14 грн./кв.м; -для 9-поверхових будинків - 1,20 грн./кв.м; -для 10-поверхових будинків - 1,19 грн./кв.м. Вищезазначене рішення було опубліковано у газеті «Приднестровье» 28.05.2009р. Формування тарифів на зазначені послуги проводилося відповідно з Порядком формування тарифів на послуги з утримання будинків та прибудинкових територій, затвердженим постановою Кабінету Міністрів. № 560 від 12.06.2005р. Згідно з пп. 6,7,8 Порядку витрати на прибирання сходових клітин та прибудинкових територій, технічних поверхів та підвалів визначалися виходячи з заробітної плати з нарахуваннями на соціальні заходи, накладних та матеріальних витрат, загальної площі квартир будинку, з урахуванням планових трудовитрат, типових норм часу та норм обслуговування для робітників і виробничого персоналу, зайнятих утриманням житлового фонду, затвердженими Держкомітетом України по житлово-комунальному господарству від 04.08.1997р. № 59. До переліку послуг з утримання будинків та прибудинкових територій включені наступні роботи та послуги: прибирання сходових клітин; електроенергія ліфтів; диспетчеризація; освітлення сходових клітин; прибирання прибудинкової території; обслуговування внутрішньобудинкових систем; витрати на прибирання підвалів та технічних поверхів; поточний ремонт; підготовка житлового фонду до експлуатації в зимовий період. Наказом по підприємству №35-п від 01.07.2009р. «Про тарифи на утримання будинків та прибудинкової території» з 01.07.2009р. були зняті наступні статті витрат: - для 4-5-поверхових будинків прибирання сходових клітин - 0,20 грн./кв.м;прибирання підвалів та технічних поверхів - 0,01 грн./кв.м; - для 2-3-поверхових будинків: прибирання прибудинкової території - 0,16 грн./кв.м; прибирання підвалів та технічних поверхів - 0,01 грн./кв.м; - для 5-ти поверхових будинків по вул. К.Маркса №№4,6: Освітлення сходових клітин - 0,12 грн./кв.м. Згідно наказу №35-п від 01.07.2009р. КП «ЖРО» в період з 01.07.2009р. по 01.10.2010р. застосовувало тарифи на послуги з утримання будинків та прибудинкових територій у наступних розмірах: для 1-поверхових будинків - 0,31 грн./кв.м; для 2-3-поверхових будинків - 0,70 грн./кв.м; для 5-поверхових будинків по вул. К.Маркса №№4,6 - 1,02 грн./кв.м; дія 4-5-поверхових будинків - 1,14 грн./кв.м;для 9-10-поверхових будинків - 1,14 грн./кв.м (для квартир 1-го поверху); для 9-10-поверхових будинків - 1,19 грн./кв.м (для квартир 2-го і вище поверхів). За окремими будинками за заявками мешканців проводилися перерахунки. Бюджетні кошти в 2007-2010рр. на відшкодування витрат в тарифах не виділялися, за даними підприємства плановий тариф на послуги з утримання будинків та прибудинкових територій за 2009р. становив 0,83 грн./кв.м, "фактична собівартість - 0,63 грн./кв.м. Плановий тариф на послуги з утримання будинків та прибудинкових територій за 9 місяців 2010р. становив 0,95 грн./кв.м, фактична собівартість -0, 67 грн./кв.м. При перевірці формування та застосування тарифів на послуги з утримання будинків та прибудинкових територій було встановлено, що свідоцтво про реєстрацію платника податків відсутнє. КП «ЖРО» згідно звітів про фінасові результати за 2009р. та 9 місяців 2010р. податок на додану вартість (код рядка 015) не перераховувався. Таким чином, в порушення підпункту 7.2.4 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997р., КП «ЖРО» в період з 01.07.09р. по 01.10.2010р. необґрунтовано нараховувало та стягувало з мешканців понад плати за утримання будинків та прибудинкових територій податок на додану вартість. Крім того, в порушення п. 5 ст. 20 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» від 24.06.2004р., Порядків формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затверджених постановами Кабінету Міністрів України від 12.07.2005р. №560, від 20.05.2009р. №529 та рішення виконавчого комітету Білгород-Дністровської міської ради від 21.05.2009р. №361, КП «ЖРО» проводило нарахування та стягувало плату з мешканців одноповерхових будинків за тарифом у розмірі 1 грн./кв.м, до складу якого увійшли наступні статті: поточний ремонт 0,26 кв.м та податок на додану вартість 0,05 грн./кв.м., які фактично не виконувалися. Таким чином відповідачем необґрунтовано отримано виручку у сумі 18233,28 грн. Відповідно до приписів ст. 14 Закону України №507-XII, вся необґрунтовано одержана підприємством, організацією сума виручки в результаті порушення державної дисципліни цін та діючого порядку визначення вартості будівництва, що здійснюється із залученням коштів Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим, місцевих бюджетів, а також коштів державних підприємств, установ та організацій підлягає вилученню в доход відповідного бюджету залежно від підпорядкованості підприємства, організації. Крім того, в позабюджетні фонди місцевих Рад стягується штраф у двократному розмірі необгрунтовано одержаної суми виручки. Вказані суми списуються з рахунків підприємств і організацій в банківських установах за рішенням суду. Станом на день розгляду справи відповідачем суму необгрунтовно отриманої виручки та штрафу до Державного бюджету не сплачено. Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Суд вважає, що ДІ з КЦ в Одеській області довела суду правомірність дій в ході проведення перевірки та застосування штрафних санкцій. Враховуючи, що відповідач в добровільному порядку суму необґрунтовано отриманої виручки та штрафу до Державного бюджету не сплатив, не довів суду відсутність порушень, встановлених позивачем, позовні вимоги визнаються судом обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі. На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 7, 8, 9, 11, 71, 86,ч. 6 ст. 128, 159-164,167 КАС України, суд- ПОСТАНОВИВ: Адміністративний позов Державної інспекції України з контролю за цінами до Комунального підприємства «Житлово-ремонтне об'єднання» про стягнення суми необґрунтовано отриманої виручки у розмірі 108233,28 грн. та штрафу у розмірі 216466,56 грн.,- задовольнити в повному обсязі. Стягнути з Комунального підприємства «Житлово-ремонтне об'єднання» (код ЄДРПОУ: 31639751, місцезнаходження: 67700, Одеська обл., м. Білгород-Дністровський, вул.Червоноармійська,45-а): - в доход державного бюджету, код 21081100 на р/р 31119106700011 ГУДКУ в Одеській області, МФО 828011, код 23215016 - 108233, 28 (сто вісім тисяч двісті тридцять три гривні 28 копійок) грн; - в доход державного бюджету, код 21081100 на р/р 31119106700011 ГУДКУ в Одеській області, МФО 828011, код 23215016 штраф у сумі 216 466, 56 (двісті шістнадцять тисяч чотириста шістдесят шість гривень 56 копійок) грн. Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції в порядку та в строки, встановлені ст. 186 КАС України. Постанова набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 254 КАС України. Суддя:
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.07.2013 |
Оприлюднено | 04.07.2013 |
Номер документу | 32177783 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Самойлюк Г. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні