Постанова
від 25.06.2013 по справі 819/1379/13-а
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 819/1379/13-a

"25" червня 2013 р. м. Тернопіль

Тернопільський окружний адміністративний суд, в складі:

головуючої Подлісній І.М.

секретаря Субтельній Л.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Тернополі адміністративну справу за адміністративним позовом приватного підприємства "Теребовлянський шляховик" до Гусятинської міжрайонної державної податкової інспекції Тернопільської області Державної податкової служби про скасування податкових повідомлень - рішень, -

ВСТАНОВИВ :

Приватне підприємство "Теребовлянський шляховик" звернулося до суду із адміністративним позовом до Гусятинської міжрайонної державної податкової інспекції Тернопільської області Державної податкової служби про скасування податкових повідомлень - рішень № 0000212210 від 19 грудня 2012 року, № 0000202210 від 19 грудня 2012 року, № 0026911701 від 19 грудня 2012 року, № 0000242308 від 19 грудня 2012 року.

Представник позивача приватного підприємства "Теребовлянський шляховик" у судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив позов задовольнити у повному обсязі.

Представники відповідача Гусятинської міжрайонної державної податкової інспекції Тернопільської області Державної податкової служби позовні вимоги не визнав, проти їх задоволення заперечив.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, з'ясувавши усі обставини справи та перевіривши їх доказами приходить до переконання, що вказаний позов не підлягає до задоволення, виходячи із наступних підстав.

23 листопада 2012 року, працівниками Гусятинської міжрайонної державної податкової інспекції Тернопільської області Державної податкової служби, на підставі наказу № 429 від 02 листопада 2012 року та на підставі направлень на перевірку від 02.11.2012 року № 000305, № 000306, № 000307 проведено позапланову виїзну документальну перевірку приватного підприємства "Теребовлянський шляховик" з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.10.2009 року по 30.09.2012 року, валютного та іншого законодавства за період з 01.10.2009 року по 30.09.2012 року.

За результатами проведеної перевірки, працівниками Гусятинської міжрайонної державної податкової інспекції Тернопільської області Державної податкової служби виявлено ряд порушень, зокрема:

- пп.4.1.1 п.4.1 ст. 4, пп.11.3.1 п.11.3 ст.11, п.20.1 ст. 20 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" №334/94-ВР від 28.12.1994 року із змінами та доповненнями, в результаті чого занижено податок на прибуток за період з 01.10.2009 року по 30.09.2012 року всього на суму 60686 грн., у тому числі: за перший квартал 2010 року в сумі 424,00 грн.; за другий квартал 2010 року в сумі 503,00 грн.; за третій квартал 2010 року у сумі 7909 грн.;

- п.49.18 ст. 49 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755 із змінами ат доповненнями, а саме: до податкового органу не подавалися декларації з податку на прибуток за перший квартал 2012 року;

- п.184.7 ст. 184 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755 із змінами ат доповненнями, в результаті чого занижено податок на додану вартість за період з 01.10.2009 року по 06.09.2011 року всього на суму 14165 грн., в тому числі: вересень 2011 року у сумі 14165 грн.;

- пп.6.5.1 п.6.5 ст. 6 Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб" №889-IV, а саме: надана податкова соціальна пільга при перевищені граничної суми доходу, яка дає право на одержання податкової соціальної пільги, що призвело до заниження податку з доходів фізичних осіб, внаслідок чого донараховано податку в сумі 45,38 грн.;

- пп.8.1.1 п.8.1 ст. 8 Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб" №889-IV та пп.168.1.1 п.168.1 ст. 168, п. 177.8 ст. 177 Податкового кодексу України - підприємством неутримано податок на доходи під час нарахування (виплати) фізичним особам - підприємцям доходів за реалізований товар та не надано копій свідоцтв про державну реєстрацію їх як субєктів підприємницької діяльності, що дає право на неутримання податку на дозоди у джерела виплати, у результаті чого перевіркою донараховано 2709,70 грн. податку, в тому числі за 2010 рік - 2589,75 грн. та за 2011 рік - 119,95 грн.;

- п.9.10 ст. 9, п.3.4 ст. 3 Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб" від 22.05.2003 року №889-IV та п.164.5 ст. 164, п. 170.9 ст. 170 Податкового кодексу України - підприємством надано готівкові кошти під звіт, які не повернуті у встановлений термін, у результаті чого перевіркою донараховано 91750,22 грн. податку, в тому числі за 2009 рік - 7287,31 грн., за 2010 рік 84 514,93 грн., 2011 рік - 7 235,29 грн.

Перевіркою достовірності відображених показників у поданих Деклараціях з податку на прибуток підприємств за період з 01.04.2010р. по 31.03.2011р. встановлено : 1) Перевіркою відображених у рядку 01.1 Декларацій «доходи від продажу товарів (робіт, послуг)» показників за період з 01.10.2009 р. по 31.03.2011 р. у загальній сумі 242742 грн. встановлено, що на формування цих показників в основному мало вплив здійснення операцій із реалізації продукції власного виробництва (роботи по ремонту доріг, асфальтування та інше).

Проведеною перевіркою відображеного показника за 4 кв. 2009 р.,2010 рік та за І квартал 2011 р. в сумі 424919 грн. на підставі таких документів: договора, банківських документів, касових документів, первинних документів на реалізацію товару встановлено заниження задекларованих суб'єктом господарювання показників у рядку 01.1 Декларацій „доходи від продажу товарів (робіт, послуг)" на суму 242742грн. в тому числі за 1 кв. 2010 року в сумі 1695грн, за 1 півріччя 2010 року в сумі 2012 грн, за 9 міс 2010 року в суму 31636 грн та за 2010 рік у сумі 207399грн.. Перевіркою встановлено порушення пп.4.1.1 п.4.1 ст . 4 Закону України „Про оподаткування прибутку підприємств" від 28.12.1994 року №334/94-ВР, із наступними змінами, Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», №334/94-ВР від 28.12.1994 р., із змінами та доповненнями, а саме:

4.1. Валовий доход - загальна сума доходу платника податку від усіх видів діяльності, отриманого (нарахованого) протягом звітного періоду в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах як на території України, її континентальному шельфі, виключній (морській) економічній зоні, так і за їх межами.

Валовий доход включає:

4.1.1. Загальні доходи від продажу товарів (робіт, послуг), у тому числі допоміжних та обслуговуючих виробництв, що не мають статусу юридичної особи, а також доходи від продажу цінних паперів, деривативів, іпотечних сертифікатів участі, іпотечних сертифікатів з фіксованою дохідністю, сертифікатів фондів операцій з нерухомістю (за винятком операцій з їх первинного випуску (розміщення), операцій з їх кінцевого погашення (ліквідації) та операцій з коні 1.3. Дата збільшення валового доходу

Перевіркою встановлено порушення пп. 11,3.1 п.11.3 ст.11 Закону України „Про оподаткування прибутку підприємств" від 28.12.1994 року №334/94-ВР, із наступними змінами, Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», №334/94-ВР від 28.12.1994 р., із змінами та доповненнями , а саме: Датою збільшення валового доходу вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

або дата зарахування коштів від покупця (замовника) на банківський рахунок платника податку в оплату товарів (робіт, послуг), що підлягають продажу, у разі продажу товарів (робіт, послуг) за готівку - дата її оприбуткування в касі платника податку, а за відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

Перевіркою встановлено порушення п.20.1 ст.20 Закону України „Про оподаткування прибутку підприємств" від 28.12.1994 року №334/94-ВР, із наступними змінами, Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», №334/94-ВР від 28.12.1994 р., із змінами та доповненнями , а саме: Відповідальність за правильність нарахування, своєчасність сплати податку та дотримання податкового законодавства несе платник податку у порядку та розмірах, визначених законом.

Підприємством у періоді 1 кв. 2010 року , 2 кв. 2010 року , 3 кв. 2010 року проведено реалізацію та на суму даної реалізації нараховано податок на додану вартість, проте у відповідні періоди до валових доходів підприємства включено занижені суми доходу, а саме:

перевіркою встановлено заниження задекларованих суб'єктом господарювання показників у рядку 01.1 Декларацій „доходи від продажу товарів (робіт, послуг)" на суму 242742грн. в тому числі за 1 кв. 2010 року в сумі 1695грн, за 2 кв. 2010 року в сумі 2012 грн, за3 кв.2010 року в суму 31636 грн таза 4 кв. 2010 р. у сумі 207399грн.. За період з 01.10.2009р. по 30.09.2012 р. ПП "Теребовлянський шляховик" задекларовано податок на прибуток у сумі 2042 грн.

Перевіркою повноти визначення податку на прибуток за період з 01.10.2009 р. по 30.09.2012 р. встановлено його заниження всього у сумі 60686 грн., у тому числі за 1 квартал 2010 року в сумі 424 грн., за 2 кв. 2010 року на суму 503 грн. за 3 кв.2010 року на суму 7909 грн та за 4 квартал 2010 року у сумі 51850 грн., Перевіркою встановлено, що ПП «Теребовлянський шляховик» занижено податок на прибуток на суму 60686 грн в тому числі за 1 квартал 2010 року в сумі 424 грн., за 2 кв. 2010 року на суму 503 грн. за 3 кв.2010 року на суму 7909 грн та за 4 квартал 2010 року у сумі 51850 грн.

Перевіркою встановлено, що ПП «Теребовлянський шляховик» до податкового органу не подало Декларації з податку на прибуток за І квартал 2012 року, чим порушено п.49.18 ст.49 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755 із змінами та доповненнями, де вказано що «податкові декларації, крім випадків передбаченій цим Кодексом, подаються за базовий (звітний) податковий період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі у разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півліччя)». У періоді, що перевірявся, ПП "Теребовлянський шляховик" не мало від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток. Проведеною перевіркою не встановлено неправомірне (необгрунтоване) застосування пільги з податку на прибуток.

За результатами виявлених порушень п.7 ст.184 Податкового кодексу України, податковим органом прийнято податкове повідомлення - рішення від 19.10.2012року № 0000202210 про збільшення суми грошового зобов'язання по податку на додану вартість в розмірі 17 706 грн. в тому числі 14 165 грн. -основний платіж та 3.541 грн - штрафна санкція

ПП "Теребовлянський шляховик" був платником податку на додану вартість за період з 01.10.2009 р. по 06 вересня 2011 року. № свідоцтва 100158313 , індивідуальний податковий номер 336877919140. Платник самостійно подав заяву про анулювання реєстрації платника ПДВ за формою №3-ПДВ (вх.№2357/10 від 06.09.11 року).

За період з 01.10.2009р. по 06 вересня 2011 р. ПП "Теребовлянський шляховик" задекларовано податкових зобов'язань по податку на додану вартість у сумі 12 2189 грн.

Перевіркою повноти визначення податкових зобов'язань за період з 01.10.2009р. по 06.09.2011 р. встановлено їх заниження в розмірі 14 165 грн., в тому числі за вересень 2011 року на суму 14 165 грн.

Перевіркою достовірності відображених показників у поданих Деклараціях з податку на додану вартість (рядок 1) за період з 01.10.2009 р. по 06.09.2011 р. встановлено:

1) Перевіркою відображених у рядку 1 Декларацій „Сума ПДВ" показників за період з 01.04.2010 р. по 31.03.12 р. у загальній сумі ПДВ 122 189 грн. встановлено, що ПП „Теребовлянський шляховик" здійснював операцій із основної діяльності- будівництво та ремонт доріг, автострат, вулиць та ін.

Проведеною перевіркою відображеного показника за період з 01.10.2009 р. по 06.09.11 р. на підставі наданих до перевірки документів встановлено заниження задекларованих суб'єктом господарювання показників у рядку 1 Декларацій „Сума ПДВ" за період перевірки на суму14 165 грн, в тому числі за вересень 2011 року у сумі 14 165грн..

ПП "Теребовлянський шляховик" був платником податку на додану вартість за період з 01.10.2009 р. по 06 вересня 2011 року. № свідоцтва 100158313 , індивідуальний податковий номер 336877919140. Платник самостійно подав заяву про анулювання реєстрації платника ПДВза формою №3-ПДВ ( вх.№2357/10 від 06.09.11 року). Свідоцтво платника ПДВ анульовано 06 вересня 2011 року.

Згідно поданої 04.02.2011 року № 21259 Декларації з податку на прибуток підприємства за період 2010 рік та додатку К1/1 до р.02.2, 01.5, 04.2, 04.10, 04.12, та 07 цієї Декларації на підприємстві числиться основні фонди 2 групи з нормою амортизації 10 відсотків залишковою вартістю 70 826 (вартість на поч. року 75 548 грн. нарах амортизація 4 722 грн). Вказані цифри і підтверджує наданий до перевірки Фінансовий звіт суб'єкта малого підприємництва за 2011 рік.

Відповідно до п. 184.7 ст.184 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755 -VI з наступними змінами та доповненнями : « Якщо в останньому звітному (податковому) періоді на обліку у платника податку залишаються товари та необоротні активи , при придбанні яких суми податку включені до податкового кредиту , платник податку не пізніше дати подання заяви про анулювання його реєстрації як платника податку зобов'язаний визнати умовне постачання таких товарів та необоротних активів та нарахувати податкові зобов'язання виходячи із звичайної ціни відповідних товарів чи необоротних активів, крім випадків реорганізації платника податку шляхом приєднання , злиття , перетворення, поділу та виділення відповідно до закону.

Станом, на дату анулювання свідоцтва платника ПДВ, 06.09.2011 року, на підприємстві знаходилась залишкова вартість основних фондів на суму 70 826 грн., на яку потібно було б нарахувати суму ПДВ в розмірі 14 165 грн.

Підприємством за вересень 2011 року, не включено до складу об'єкту оподаткування з податку на додану вартість по Декларації з ПДВ 70 826 грн, та не нараховано суму ПДВ 14 165 грн. Тобто, підприємство не включено до складу податкового зобов'язання суму ПДВ 141 65 грн. (70800x20%.) за вересень 2011 року, чим порушено п. 184.7 ст.184 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755 -VI з наступними змінами та доповненнями

Перевіркою відображених у рядку 8 Декларацій „Коригування на основі попередніх звітних періодів" показників за період з 01.10.2009 р. по 06.09.2011 р. у загальній сумі ПДВ 806 грн. встановлено, що ПП „Теребовлянський шляховик" здійснював коригування в 2010 р. у зв'язку із неврахованими сумами податкових зобов'язань.

Проведеною перевіркою відображеного показника за період з 01.10.2009 р. по 06.09.11 р. на підставі наданих до перевірки документів не встановлено заниження або завищення задекларованих суб'єктом господарювання показників у рядку 8 Декларацій „Коригування на основі попередніх звітних періодів".

За період з 01.10.2009 р. по 06.09.2011 р. ПП "Теребовлянський шляховик " задекларовано податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету у сумі 6 409 грн.

Перевіркою повноти нарахування податку на додану вартість за період з 01.10.2009 р. по 06.09.2011 р. встановлено його заниження всього у сумі 14 165 грн., у тому числі: за вересень 2011 року у сумі 14 165 грн., в результаті допущених порушень податкового законодавства

У періоді, що перевірявся, ПП "Теребовлянський шляховик" не заявив та не проводив відшкодування з бюджету податку на додану вартість .

В звязку із встановленими порушеннями п.п. 6.5.1 п. 6.5,пп. 6.3.2 п. 6.3 ст. 6,пп. 8.1.1, п. 8.1 ст. 8, п. 9.10 ст. 9, п. 3.4 ст. З Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб» №889-1-У від 22.05.2003 року п.п.168.1.1, 168.1.5 п.168.1 ст.168, п.177.8 ст.177, п.164.5 ст.164, п.170.9 ст.170, пп.14.1.180 п.14.1 ст.14, п.51.1 ст.51, пп. «а», «б» п.176.2 ст.176 Податкового кодексу України, податковим органом прийнято податкове повідомлення - рішення від 19.12.2012 року № 0026911701 про збільшення суми грошового зобов'язання з податку на доходи найманих працівників в сумі 117 192,33 грн, в тому числі 95 223,31 грн - основний платіж, 21 969,02 грн - штрафна санкція,

Статутний капітал ПП "Теребовлянський шляховик" відповідно до установчих документів на момент його створення складав 0 тис. грн., станом на 30.09.2012 р. 0,00 тис. грн. Станом на 30.09.2012 р. статутний капітал сформовано в сумі 0 тис. грн., або на 100 відсотків, заборгованість засновників (учасників, акціонерів) по внесках у статутний капітал становить 0 тис. грн.

Проведеною перевіркою встановлено, що згідно відомостей Єдиного державного реєстру щодо юридичної особи та даних відомостей автоматизованої інформаційної системи "Реєстр платників податків" посадові особи ПП „Теребовлянський шляховик", а саме директор ОСОБА_2 є засновником та посадовою особою ( директором та головним бухгалтером) ПП «Стандарт-2012», код за ЄДРПОУ 38048342 та засновником ПП «Екологія- 2006», код за ЄДРПОУ 34699368 , ПП «Шляховик Теребовля», код за ЄДРПОУ 37624892.

Результати перевірки дотримання вимог Закону України від 22.05.2003 р. № 889-ІУ "Про податок з доходів фізичних осіб" із змінами та доповненнями, Податкового кодексу, на підставі аналізу даних аналітичного та синтетичного бухгалтерського обліку, в яких відображено взаємовідносини роботодавця з працівниками відповідно до вимог трудового законодавства, правильність нарахування та утримання податку з доходів фізичних осіб та своєчасного його перерахування до відповідних бюджетів.

Згідно Закону України від 22.05.2003 р № 889-ІУ „Про податок з доходів фізичних осіб" із змінами та доповненнями":

- пункту 1.2 статті 1 Закону, дохід - сума будь-яких коштів, вартість матеріального майна, інших активів, що мають вартість, у тому числі цінних паперів або деривативів, одержаним платником податку у власність або нарахованих на його користь, протягом відповідного звітного податкового періоду з різних джерел як на території України, так і за її межами.

- пункту 1.15 статті 1 Закону, податковий агент - юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ) або фізична особа чи представництво нерезидента - юридичної особи, які незалежно від їх організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками зобов'язані нараховувати, утримувати та сплачувати цей податок до бюджету від імені та за рахунок платника податку, вести податковий облік та подавати податкову звітність податковим органам відповідно до Закону, а також нести відповідальність за порушення норм цього Закону.

- підпункту 4.2.9.пункту 4.2 статті 4 Закону до складу загального місячного оподатковуваного доходу включаються доходи, отримані платником податку від його працедавця як додаткове благо у вигляді сум грошового або майнового відшкодування будь-яких витрат або втрат платника податку, крім тих, що підлягають обов'язковому відшкодуванню згідно із законом за рахунок бюджету або звільняються від оподаткування згідно з цим Законом;

- пункту 7.1 статті 7 Закону, ставка податку становить 15 відсотків від об'єкта оподаткування;

- підпункту 8.1.1 пункту 8.1 статті 8 Закону, податковий агент, який нараховує (виплачує) оподатковуваний дохід на користь платника податку, утримує податок від суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену у відповідних пунктах статті 7 цього Закону;

- підпункту 8.1.2 пункту 8.1 статті 8 Закону, податок підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки не мають права приймати платіжні документи на виплату доходу, які не передбачають сплати (перерахування) цього податку до бюджету. Якщо оподатковуваний дохід нараховується, але не виплачується платнику податку особою, що його нараховує, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені законом для місячного податкового періоду;

- підпункту „а" пункту 19.2 статті 19 Закону особи, які відповідно до цього Закону мають статус податкових агентів, зобов'язані своєчасно та повністю нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджету податок з доходу, який виплачується на користь платника податку та оподатковується до або під час такої виплати та за її рахунок.

Відповідно до вимог Податкового Кодексу :

- підпункту 163.1.1,163.1.2 ст 163 Кодексу об'єктом оподаткування резидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід; доходи з джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання);

- ст. 18 податковим агентом визнається особа, на яку цим Кодексом покладається обов'язок з обчислення, утримання з доходів, що нараховуються (виплачуються, надаються) платнику, та перерахування податків до відповідного бюджету від імені та за рахунок коштів платника податків. Податкові агенти прирівнюються до платників податку і мають права та виконують обов'язки, встановлені цим Кодексом для платників податків.

- п.п. 167.1. ст 167 ставка податку становить 15 відсотків бази оподаткування щодо доходів, одержаних, у тому числі, але не виключно у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які виплачуються (надаються) платнику у зв'язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами; виграшу у державну та недержавну грошову лотерею, виграш гравця (учасника), отриманий від організатора азартної гри. У разі якщо загальна сума отриманих платником податку у звітному податковому місяці доходів, зазначених у абзаці першому цього пункту, перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року, ставка податку становить 17 відсотків суми перевищення з урахуванням податку, сплаченого за ставкою, визначеною в абзаці першому цього пункту.

- п.п. 168.1.1-168.1.4 ст.168 податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов'язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в статті 167 цього Кодексу. Податок сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки приймають платіжні документи на виплату доходу лише за умови одночасного подання розрахункового документа на перерахування цього податку до бюджету. Якщо згідно з нормами цього розділу окремі види оподатковуваних доходів (прибутків) не підлягають оподаткуванню під час їх нарахування чи виплати, але не є звільненими від оподаткування, платник податку зобов'язаний самостійно включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу податку та подати річну декларацію з цього податку. Якщо оподатковуваний дохід надається у негрошовій формі чи виплачується готівкою з каси податкового агента, податок сплачується (перераховується) до бюджету протягом банківського дня, що настає за днем такого нарахування (виплати, надання).

- пп. 176.2. ст 176 особи, які відповідно до цього Кодексу мають статус податкових агентів, зобов'язані:

а) своєчасно та повністю нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджету

податок з доходу, що виплачується на користь платника податку та оподатковується до або під час

такої виплати за її рахунок;

б) подавати у строки, встановлені цим Кодексом для податкового кварталу, якщо інше не визначено нормами цього Кодексу, податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку до органу державної податкової служби за місцем свого розташування. Такий розрахунок подається незалежно від того, виплачує чи ні доходи платникам податку зазначена особа протягом звітного періоду. Запровадження інших форм звітності з зазначених питань не допускається.

У разі якщо відокремлений підрозділ юридичної особи не уповноважений нараховувати, утримувати і сплачувати (перераховувати) податок до бюджету, податковий розрахунок у вигляді окремого витягу за такий підрозділ подає юридична особа до органу державної податкової служби за своїм місцезнаходженням та надсилає копію такого розрахунку до органу державної податкової служби за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу в установленому порядку;

в) подавати на вимогу платника податку відомості про суму виплаченого на його користь доходу, суму застосованих соціальних податкових пільг та суму утриманого податку;

г) подавати органу державної податкової служби інші відомості про оподаткування доходівУ , окремого платника податку в обсягах та згідно з процедурою, визначеною цим розділом та N розділом II цього Кодексу;

ґ) нести відповідальність відповідно у випадках, визначених цим Кодексом.

Таким чином, проведеною перевіркою встановлено порушення утримання та перерахування податку з доходів фізичних осіб:

пп.6.5.1 п.6.5 ст.6 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб» № 889-ІУ від 22.05.2003 року, а саме надана податкова соціальна пільга при перевищенні граничної суми доходу, яка дає право на одержання податкової соціальної пільги, що призвело до заниження податку з доходів фізичних осіб, внаслідок чого донараховано податку в сумі 45,38 грн., в т.ч. за 2009 р.-45,38 грн.;

- пп.6.3.2 п.6.3 ст.6 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб» № 889-ІУ від 22.05.2003 року, а саме надана податкова соціальна пільга працівникам при звільненні з роботи та працівникам, які працюють по сумісництву без подання відповідної заяви, яка дає право на одержання податкової соціальної пільги, що призвело до заниження податку з доходів фізичних осіб, внаслідок чого донараховано податку в сумі 45,38 грн., в т.ч. за 2009 р.-45,38 грн.;

- пп. 8.1.1, п.8.1, ст.8 Закону України" Про податок з доходів фізичних осіб" від 22.05.2003 р. № 889-ІУ та пп.168.1.1 п.168.1 ст.168, п.177.8 ст.177 Податкового кодексу України №2755-УІ від 02.12.2010 року з наступними змінами та доповненнями - підприємством не утримано податок на доходи під час нарахування (виплати) фізичним особам-підприємцям доходів за реалізований товар та не надано копій свідоцтв про державну реєстрацію їх як суб'єктів підприємницької діяльності, що дає право на неутримання податку на доходи у джерела виплати, у результаті чого перевіркою донараховується 2 709,7 грн. податку, в т.ч. за 2010 рік- 2 589,75 грн., за 2011 рік- 119,95 грн.

- п.9.10 ст.9, п.3.4 ст. З Закону України" Про податок з доходів фізичних осіб" від 22.05.2003 р. № 889-ІУ п. 164.5 ст.164, п. 170.9 ст. 170 Податкового кодексу України № 2755-УІ від 02.12.2010 року -

підприємством надано працівнику готівкові кошти під звіт, які не повернуті у встановлений термін, у результаті чого перевіркою донараховано 91 750,22 грн. податку, в т.ч. за 2009 рік - 7 287,31 грн., за 2010 рік - 84 514,93 грн., за 2011 рік - 7 235,29 грн.

При перевірці встановлено, що підприємством несвоєчасно сплачено до бюджету 2 465,1 грн. податку, чим порушено пп. «а» п. 176.2 ст. 176 Податкового кодексу України № 2755-УІ від 02.12.2010 р., у результаті чого згідно пп.129.1.1 п. 129.1, п. 129.4 ст. 129 Податкового кодексу України № 2755-УІ від 02.12.2010 р. нараховано 10,41 грн. пені та в порушення пп.168.1.5 п.168.1 ст.168,пп. «б» п.176.2 ст.176 Податкового кодексу України №2755-УІ від 02.12.2010 р. підприємством утримано, але не сплачено до бюджету 672,63 грн. податку з доходів.

Всього перевіркою донараховано 95 223,31 грн. податку з доходів фізичних осіб та 10,41 грн. пені.

У 2009-2010 рр. за ознакою "42" - доходи, виплачені самозайнятим особам (виплати підприємцям) при складанні звітності не відображались, чим було порушено Наказ ДПА України № 451 від 29.09.2003 р. "Про затвердження форми податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (ф.№1ДФ) та Порядку заповнення та подання податковими агентами податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку". У II кв.2011 р. за ознакою доходу « 157»- доходи, виплачені самозайнятим особам (виплати підприємцям), при складанні звітності (ф.№1ДФ) не відображались, чим було порушено Наказ ДПА України №1020 від 24.12.2010р. "Про затвердження форми Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (ф.№1ДФ) та Порядку заповнення та подання податковими агентами податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку" та пп.14.1.180 п.14.1 ст.14, п.51.1 ст.51, пп. «б» п.176.2 ст.176 Податкового кодексу України №2755-УІ від 02.12.2010 р. з наступними змінами та доповненнями.

За результатами перевірки встановлено порушення п.2.11 глави 2 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні затверджене Постановою Правління Національного банку України від. 15.12.2004 року № 637 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 13.01.2005 року за №40/10320 із змінами та доповненнями, податковим органом прийнято податкове повідомлення - рішення від 19.12.2012 року № 0000242308 про застосування штрафних (фінансових) санкцій в сумі 129 979,5 грн..

В ході проведення перевірки встановлено, що в порушення п. 2.11 Глави 2 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління національного банку України від 15.12.2004 року № 637, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.01.2005 року за 40/10320 працівниками ПП „ Теребовлянський шляховик" перевищено встановлені строки використання виданих під звіт готівкових коштів за загальну суму 51 9917,0 грн., а саме:

Згідно наданих до перевірки первинних бухгалтерських документів та зведеного рахунку 372 „Розрахунки з підзвітними особами" сальдо вказаного рахунку на 01.10.2009 року становить Дт372 в сумі 1 718 980,3 грн. по підзвітній особі ОСОБА_2 У жовтні 2009 року ОСОБА_2 повернув в касу підприємства 4 423,42 грн та відзвітував за отримані раніше готівкові кошти на суму 29 648,15 грн. Разом на суму 34 071,57 грн.

За вказаних обставин в суді встановлено, що прийняті податковим органом податкові повідомлення - рішення № 0000212210 від 19 грудня 2012 року, № 0000202210 від 19 грудня 2012 року, № 0026911701 від 19 грудня 2012 року, № 0000242308 від 19 грудня 2012 року є обґрунтованими, такими, що прийняті з дотриманням вимог чинного законодавства, а тому позовні вимоги приватного підприємства "Теребовлянський шляховик" до Гусятинської міжрайонної державної податкової інспекції Тернопільської області Державної податкової служби про скасування податкових повідомлень - рішень, до задоволення не підлягають.

керуючись ст.ст. 94, 158 - 167 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ :

В задоволенні позовних вимог приватного підприємства "Теребовлянський шляховик" до Гусятинської міжрайонної державної податкової інспекції Тернопільської області Державної податкової служби про скасування податкових повідомлень - рішень№ 0000212210 від 19 грудня 2012 року, № 0000202210 від 19 грудня 2012 року, № 0026911701 від 19 грудня 2012 року, № 0000242308 від 19 грудня 2012 року - відмовити.

Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд в порядку і строки, передбачені статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строків апеляційного оскарження. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо воно не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Головуючий суддя Подлісна І.М.

Копія вірна:

Головуючий суддя Подлісна І.М.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.06.2013
Оприлюднено04.07.2013
Номер документу32177855
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —819/1379/13-а

Постанова від 25.06.2013

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна І.М.

Постанова від 25.06.2013

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна І.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні