ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 червня 2013 року о/об 16 год. 10 хв.Справа № 808/4967/13-а м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Горобцової Я.В., за участю секретаря судового засідання Колесникової С.Г. розглянувши у місті Запоріжжі у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Енергодарської об'єднаної державної податкової інспекції Запорізької області Державної податкової служби
до Громадської організації «Городяни»
треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3
про припинення юридичної особи, -
ВСТАНОВИВ:
23 травня 2013 року до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Енергодарської об'єднаної державної податкової інспекції Запорізької області Державної податкової служби до Громадської організації «Городяни», треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3 про припинення юридичної особи.
Ухвалою Запорізького окружного адміністративного суду від 27 травня 2013 року відкрито провадження у справі та призначено судове засідання.
Позивач у судове засідання не прибув, 04.06.2013 через службу діловодства суду подав клопотання, в якому зазначив, що позовні вимоги підтримує в повному обсязі. Просив суд розглянути справу без участі представника позивача.
Відповідач та треті особи у судове засідання не прибули, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином, клопотань та заяв на адресу суду не надходило.
Судові повістки надсилались відповідачу та третім особам, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на адреси, наявні в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та довідці за даними адресного бюро, проте повернулись до суду без вручення адресату з поштовими відмітками «за закінченням терміну зберігання».
Згідно із ч. 11 ст. 35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Відтак, відповідач та треті особи, які не заявляли самостійних вимог на предмет спору, є такими, які належним чином повідомлені про дату, час та місце судового засідання. За таких обставин суд приходить до висновку про можливість розгляду адміністративної справи без участі представників сторін на підставі матеріалів, які містяться в матеріалах адміністративної справи.
Відповідно до ч. 1 ст. 41 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Згідно із ч. 4 ст. 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Громадська організація «Городяни» 10 червня 2009 року зареєстрована як юридична особа за адресою: 71504, Запорізька область, м. Енергодар, вул. Козацька, буд. 17, кв. 40, ідентифікаційний код 36420961.
Згідно копії довідки від 03 червня 2013 року № б/н, виданої Енергодарською об'єднаною державною податковою інспекцією Запорізької області Державної податкової служби, востаннє податкова звітність відповідачем надавалась: про використання коштів неприбутковими установами й організаціями за І квартал 2011 року - 12 квітня 2011 року; по комунальному податку за IV квартал 2010 року - 04 лютого 2011 року, що також підтверджується копіями податкових звітів з вказаних податків, наявних в матеріалах справи. Згідно копії довідки від 25 квітня 2013 заборгованість зі сплати податків і зборів перед бюджетом відсутня.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Господарського кодексу України (далі - ГК України) облік і звітність підприємства здійснюються відповідно до вимог статті 19 цього Кодексу та інших нормативно-правових актів.
Статтею 51 ГК України передбачено, що підприємницька діяльність припиняється, зокрема, на підставі рішення суду у випадках, передбачених Господарським кодексом та іншими законами.
Відповідно до ст.59 ГК України суб'єкт господарювання ліквідується у разі скасування його державної реєстрації у випадках, передбачених законом.
Підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" є, зокрема, неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
За правилом, встановленим ч. 1 ст. 3 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб -підприємців.
Судом встановлено, що відповідач - Громадська організація «Городяни» не подає більше року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону, що підтверджується довідкою від 03 червня 2013 року № б/н.
За правилом, встановленим ч. 1 ст. 3 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб -підприємців.
Частина 2 цієї норми містить застереження про можливість встановлення законом особливостей державної реєстрації об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок), благодійних організацій, політичних партій, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, асоціацій органів місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій.
Зазначені вище суб'єкти, для яких законом встановлено особливості державної реєстрації, набувають статусу юридичної особи лише з моменту їх державної реєстрації у порядку, встановленому Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» (ч. 3 ст. 3 цього Закону).
Згідно з ч. 2 ст. 14 Закону України «Про об'єднання громадян» у випадку реєстрації об'єднання громадян набуває статус юридичної особи.
З огляду на викладене, норми Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» є загальними відносно спеціальних норм Закону України «Про об'єднання громадян», які регулюють питання реєстрації об'єднання громадян, їх ліквідації і не суперечать загальним нормам.
Відтак, підстави припинення юридичної особи, визначені ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», є незалежними від випадків примусового розпуску (ліквідації) об'єднань за ст. 32 Закону України «Про об'єднання громадян», які додатково передбачені для осіб, що підпадають під дію цього Закону.
Відповідно до п. 1.3 Порядку складання Податкового звіту про використання коштів неприбуткових установ та організацій, затвердженого Наказом Державної податкової адміністрації України від 31.01.2011 № 56, податковий звіт про використання коштів неприбуткових установ та організацій складається за формою, затвердженою наказом Державної податкової адміністрації України від 31.01.2011 № 56, та подається неприбутковою установою, організацією, їх відокремленими підрозділами (далі - неприбуткові організації) за кожний звітний (податковий) період.
Згідно п. 1.6 Порядку податковий звіт складається наростаючим підсумком з початку календарного року. У разі незаповнення того чи іншого рядка через відсутність операції (суми) цей рядок прокреслюється.
Отже, чинним законодавством передбачено обов'язок звітування до контролюючих органів і юридичними особами, які не займаються підприємницькою діяльністю та у зв'язку з чим мають подавати звіт з прокресленнями відповідних рядків.
Також слід зазначити, що звіт про використання коштів неприбутковими установами й організаціями має статус податкової декларації, оскільки цей документ подається до контролюючого органу у терміни та за формою, встановленими чинним законодавством, на підставі якого здійснюється нарахування та сплата податку.
Відповідно до пп. 20.1.12 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи податкової служби України мають право у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.
За приписами п. 67.2, 67.3 ст. 67 Податкового кодексу України органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо: припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів. У разі припинення юридичної особи її відокремлені підрозділи підлягають зняттю з обліку в контролюючих органах.
Враховуючи викладене, суд вважає вимоги позивача щодо припинення юридичної особи законними та обґрунтованими, у зв'язку з чим позов підлягає задоволенню.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст. ст. 69-71, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити.
Припинити юридичну особу - Громадську організацію «Городяни» (71504, Запорізька область, м. Енергодар, вул. Козацька, буд. 17, кв. 40, ідентифікаційний код 36420961).
Постанова набирає законної сили відповідно до частини першої статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України.
Суддя Я.В. Горобцова
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.06.2013 |
Оприлюднено | 04.07.2013 |
Номер документу | 32180461 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Горобцова Ярослава Володимирівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Горобцова Ярослава Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні