Ухвала
від 04.07.2013 по справі 810/3408/13-а
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про залишення позовної заяви без розгляду

04 липня 2013 року місто Київ № 810/3408/13-а

Суддя Київського окружного адміністративного суду Шевченко А.В., розглянувши матеріали адміністративної справи

за позовомБогуславської міської ради Київської області доБогуславської міської партійної організації Всеукраїнського об'єднання «Свобода» прообмеження щодо реалізації права на мирні зібрання, -

ВСТАНОВИВ:

04.07.2013 року до Київського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Богуславської міської ради Київської області до Богуславської міської партійної організації Всеукраїнського об'єднання «Свобода» про обмеження права Богуславської міської партійної організації Всеукраїнського об'єднання «Свобода» на здійснення поширення партійної літератури, яке відбуватиметься у формі інформаційних пікетів з використанням наметів, прапорів та озвучувальної техніки по вулиці Шевченка (вихід з ринку) та вулиці Острів (автостанція) в місті Богуслав з дня винесення судового рішення.

В обґрунтування вказаного позову Богуславська міська рада Київської області посилається на положення статті 39 Конституції України, Рішення Конституційного Суду України від 19.04.2001 року № 4-рп/2001 у справі щодо завчасного сповіщення про мирні зібрання, та зазначає, що рішенням виконавчого комітету Богуславської міської ради Київської області за № 102/8 від 18.07.2012 року «Про визначення місць розташування агітаційних наметів та пунктів агітації політичних партій» визначено місця проведення відповідних заходів, а саме по вулиці Інтернаціональній міста Богуслав.

В свою чергу, Богуславська міська рада Київської області вказує, що Богуславська міська партійна організація ВО «Свобода» дійсно завчасно повідомила Богуславську міську раду про заходи, але разом з тим розмістила агітаційні намети в недозволених місцях, чим порушила вимоги акту органу місцевого самоврядування, який відповідно до статті 73 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» є обов'язковим для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Крім того, звернення подано від Богуславської міської партійної організації ВО «Свобода» за підписом голови місцевого осередку, але завірено печаткою Київської обласної організації, при тому, що згідно даних ДП «Інформаційно-ресурсний центр» місцевий партійний осередок має власний ідентифікаційний код 36937005, на фірмовому бланку не зазначені місцезнаходження та засоби зв'язку з організацією, що перешкодило вчасному досудовому врегулюванню даного питання. Дані обставини ставлять під сумнів належність повідомлення відправнику.

Розглянувши позовну заяву та додані до неї матеріали, судом встановлені наступні обставини.

У позовній заяві Богуславська міська рада вказує, що 20.06.2013 року до останньої надійшло повідомлення від Богуславської міської партійної організації ВО «Свобода» за підписом її Голови ОСОБА_1 про здійснення поширення партійної літератури, яке відбуватиметься у формі інформаційних пікетів з використанням наметів, прапорів та озвучувальної техніки, починаючи з 23.06.2013 року по 31.12.2013 року.

21.06.2013 року Богуславська міська рада направила Богуславській міській партійній організації ВО «Свобода» лист щодо розгляду звернення від 20.06.2013 року.

Як вбачається з позовної заяви, події щодо проведення мітингу повинні були розпочатися 23.06.2013, з даним позовом Богуславська міська рада звернулася лише 04.07.2013 року (27.06.2013 року - відповідно до календарного штемпеля поштового зв'язку Богуслав, позовну заяву було здано на пошту).

Надаючи нормативно-правове обґрунтування виниклим правовідносинам, суд виходить з наступного.

Згідно з частиною першою статті 182 Кодексу адміністративного судочинства України органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування негайно після одержання повідомлення про проведення зборів, мітингів, походів, демонстрацій тощо мають право звернутися до окружного адміністративного суду за своїм місцезнаходженням із позовною заявою про заборону таких заходів чи про інше обмеження права на мирні зібрання (щодо місця чи часу їх проведення тощо).

Суд звертає увагу, що умовою для звернення до адміністративного суду з позовною заявою в порядку статті 182 Кодексу адміністративного судочинства України є одержання, зокрема, органом місцевого самоврядування повідомлення про проведення мітингів, походів, демонстрацій тощо. В той же час, частиною 2 статті 182 Кодексу адміністративного судочинства України імперативно встановлено, що позовна заява, яка надійшла в день проведення заходів, визначених частиною першою цієї статті, або після цього, залишається без розгляду.

Як вбачається з позовної заяви, події щодо проведення мітингу повинні були розпочатися 23.06.2013 року, з даним позовом Богуславська міська рада звернувся лише 27.06.2013 року (зареєстровано 04.07.2013 року), жодних доводів стосовно того, що заплановані заходи розпочалися і продовжується на час звернення до адміністративного суду з даним позовом та триватимуть до 31.12.2013 року, позивачем не наведено.

Також, суд звертає увагу, що жодним нормативно-правовим актом на даний час не визначено, що мирне зібрання це триваюча акція (не визначена у часі). Отже, твердження про те, що суд може заборонити проведення мирних зібрань з якоїсь дати і на невизначений строк видається суперечливим.

Стаття 182 Кодексу адміністративного судочинства України чітко встановлює, що позовна заява, яка надійшла в день проведення заходів, визначених частиною першою цієї статті, або після цього, залишається без розгляду.

Позовна заява може бути залишена без розгляду як на стадії вирішення питання про відкриття провадження в адміністративній справі без проведення судового засідання, так і в ході підготовчого провадження чи судового розгляду справи (частина друга статті 100 Кодексу адміністративного судочинства України).

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про необхідність залишення даної позовної заяви без розгляду.

Відповідно до пункту 4 частини першої статті 7 Закону України від 08.07.2011 року № 3674-VI «Про судовий збір», сплачена сума судового збору повертається за ухвалою суду в разі залишення заяви або скарги без розгляду (крім випадків, якщо такі заяви або скарги залишені без розгляду у зв'язку з повторним неприбуттям позивача або за його клопотанням).

Враховуючи викладене та керуючись статтями 100, 160, 165, 182 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

1. Позовну заяву Богуславської міської ради Київської області до Богуславської міської партійної організації Всеукраїнського об'єднання «Свобода» про обмеження права Богуславської міської партійної організації Всеукраїнського об'єднання «Свобода» на здійснення поширення партійної літератури, яке відбуватиметься у формі інформаційних пікетів з використанням наметів, прапорів та озвучувальної техніки по вулиці Шевченка (вихід з ринку) та вулиці Острів (автостанція) в місті Богуслав з дня винесення судового рішення - залишити без розгляду.

2. Повернути з Державного бюджету України на користь Богуславської міської ради Київської області понесені судові витрати за подачу позовної заяви до Київського окружного адміністративного суду в розмірі 34 (тридцять чотири) гривні 41 копійка згідно квитанції № 197 від 26.06.2013 року.

3. Копію ухвали надіслати особі, яка подала позовну заяву разом із позовною заявою та усіма доданими до неї матеріалами.

Ухвала набирає законної сили в порядку, встановленому статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд.

Згідно з частиною третьою статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. У разі якщо ухвалу було постановлено в письмовому провадженні або згідно з частиною третьою статті 160 цього Кодексу, або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.

Суддя Шевченко А.В.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.07.2013
Оприлюднено04.07.2013
Номер документу32183542
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/3408/13-а

Ухвала від 04.07.2013

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Шевченко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні