cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
36000, м. Полтава, вул.Зигіна, 1, тел. (0532) 610-421, факс (05322) 2-18-60, E-mail inbox@pl.arbitr.gov.ua
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18.06.2013 р. Справа №917/741/13
За позовом Заступник прокурора області в інтересах держави в особі Управління капітального будівництва Полтавської обласної державної адміністрації, м.Полтава
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Дзета", м. Лохвиця
про стягнення 467881,32 грн.
Суддя Киричук О. А.
Представники:
від позивача: Пивовар В.Л., дов. № 04-93/4-544 від 17.06.13 р.
від відповідача: не з'явився
від прокуратури: Мироненко О.В., посв. 017059
Розглядається позовна заява про стягнення бюджетних коштів за договором підряду № 03 - 42 в сумі 467 881,32 грн., з яких: 448 636,69 грн. - сума неповернутого авансу; 11 490,18 грн. - неустойка ( 1% від суми неповернутого авансу); 2 745,78 грн. - інфляційні; 5 008,67 грн. - 3 % річних.
Позивач в обґрунтування позову вказує, що відповідач не виконав належним чином свої договірні зобов'язання, внаслідок чого утворилась заборгованість, яка до цього часу не погашена.
Відповідач явку своїх представників в судове засідання не забезпечив, відзив на позов не надав. Ухвала, що направлялася відповідачу за вказаною в позові адресою, повернулася до суду з відміткою пошти про закінчення строку зберігання.
Згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, наданим позивачем, відповідач значиться за адресою, що співпадає з адресою, вказаною позивачем у позові.
Керуючись ст. 75 ГПК України, суд вважає за можливе розглянути справу і вирішити спір за наявними у справі матеріалами.
В судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини рішення. Розглянувши матеріали справи, заслухавши представника позивача та прокуратури, суд встановив:
06 серпня 2012 року, відповідно до проведених конкурсних торгів, між Управлінням капітального будівництва Полтавської обласної державної адміністрації (далі - Замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Дзета» (далі - Підрядник) укладено договір підряду № 03-42 (далі - Договір) про закупівлю робіт за державні кошти на об'єкті: «Школа в м. Червонозаводське Лохвицького району Полтавської області. Будівництво". Згідно договору, підрядник зобов'язується у 2012 році виконати роботи Замовникові відповідно до проектно - кошторисної документації в обсязі договірної ціни, здати роботи в обумовлені строки, а також вчасно звітувати про використання бюджетних коштів. Замовник (позивач) зобов'язується - прийняти і оплатити виконані підрядником роботи.
Згідно з п. 10.1 Договору, останній набуває чинності з моменту його підписання і діє до 31 грудня 2012 року. У пункті 8 Додатку № 1 до Договору, який є його невід'ємною частиною, вказано, що цей Договір зупиняє свою дію не раніше повного виконання взятих на себе Сторонами зобов'язань: виконання робіт Підрядником по будівництву та проведення остаточних взаєморозрахунків.
Виконання договору підтверджується первинними документами, а саме складеною додатковою угодою № 03-58-1 від 16.08.12р., додатком до неї, актами приймання виконаних будівельних робіт форми КБ - 2в, довідками про вартість виконаних будівельних робіт форми КБ-3, а також платіжними дорученнями, що свідчать про перерахування грошових коштів підряднику.
16.08.12 сторонами підписана Додаткова угода № 03-58-1 до Договору підряду № 03-42 від 06.08.11, в п. 4.1 якої передбачено, що Розрахунки проводяться шляхом: оплати Замовником після пред'явлення Підрядником рахунка на оплату робіт (далі - рахунок) та після підписання Сторонами актів виконаних робіт (ф КБ-2в) та довідок (ф КБ-3), підтверджуючих документів (накладних) та за умови надходження коштів на розрахунковий рахунок Замовника; або попередньої оплати, яка здійснюється на підставі рахунка у термін до 24.08.12 в розмірі 2948120,00 грн. або поетапної оплати Замовником виконаних робіт. Підрядник протягом 90 календарних днів з дня надходження коштів як попередньої оплати підтверджує їх використання згідно з актом виконаних робіт або проміжним актом-звітом про використання коштів за призначенням.
Вказані доповнення є невідомою частиною Договору підряду, передбачено п.п. 1.3 та 1.4 Додаткової угоди.
На виконання зазначених вимог Договору, Замовником на рахунок Підрядника було перераховано аванс в розмірі 2 948 120 грн. Перерахунок авансу проводився наступними платежами: - 21.08.12р. платіжне доручення № 379 - попередня оплата в розмірі 1 295 000,00грн., граничний строк звітування Підрядника перед Замовником за використаний аванс або його повернення на рахунок Замовника є - 19.11.2012р. Звіт наданий.; - 23.08.12р. платіжне доручення № 395 - попередня оплата в розмірі 78 620,00 грн., граничний строк звітування Підрядника перед Замовником за використаний аванс або його повернення на рахунок Замовника є 21.11.2012 р. Звіт наданий.; - 30.08.12р. платіжне доручення № 416 - попередня оплата в розмірі 1 574 500,00 грн., граничний строк звітування Підрядника перед Замовником за використаний аванс або його повернення на рахунок Замовника є - 28.11.2012р.
Довідка форми КБ-3 за грудень 2012 року на загальну суму 7 00381,15грн. надана Підрядником 27.12.12р., тобто з простроченням в один місяць. Відсутні звіти на суму 448 636, 69 грн.
Викладене встановлено розрахунком, наданим Управлінням, який підтверджується наданими актами виконаних робіт ( ф 2КБ) та довідками (ф КБ-3).
Невід'ємною частиною до Договору № 03-42 від 06.08.12 є додаток № 1 - конкретизація умов договору. Згідно п. 5 вказаного Додатку, Підрядник зобов'язується використати одержаний аванс від Замовника на придбання та постачання необхідних для виконання робіт матеріалів і надати в 90 - денний термін Замовнику звіт, а невикористані кошти повернути Замовнику.
Підрядник звітує перед замовником про використання отриманих коштів до 25 числа звітного місяця, з наданням актів виконаних робіт (ф 2КБ) та довідок (ф КБ-3).
Прокуратурою встановлено, що всього Замовником та Підрядником підписано актів виконаних робіт (ф 2КБ) та довідок (ф КБ-3) на суму 2 499 483,31 грн., а отже, ТОВ «Дзета» всього надало звіти за отриманий аванс на суму 2 499 483,31 грн.
Станом на 01.03.13р. Підрядник не надав підтверджуючої інформації про використання частини авансу в розмірі 448636,69 грн. та не повернув зазначені кошти, тобто заборгував Замовнику - 448 636, 69 грн.
З огляду на викладене, кошти в сумі 2 млн. 948 тис. 120 грн. сплачені позивачем у відповідності з умовами Договору та додатків до нього та свідчать про виконання умов Договору, а також Додаткової угоди № 03-58-1, передбаченими (п. п. 4.1) згідно з якими замовник має право перерахувати Підряднику аванс у розмірі до 30% від річного обсягу робіт. Підрядник в свою чергу в дев'яностоденний термін звітує перед замовником про використання отриманих коштів з наданням актів виконаних робіт (форми 2КБ) та довідок (форми КБ-3). В силу положень Договору (п. 4.1), а також п.5 додатку № 1 до нього - для підрядника виникає обов'язок використати одержаний аванс на придбання і постачання необхідних для виконання робіт матеріалів, конструкцій, виробів і надати в тримісячний термін замовнику звіт про кількість і ціну придбаних ресурсів, а невикористані кошти повернути замовнику.
Виходячи з викладеного, відповідно до ст. 173 та ст. 174 Господарського Кодексу України, ст. 11 та ст. 509 Цивільного кодексу України між сторонами виникли зобов'язання.
Згідно ч. 1 ст. 193 Господарського кодексу України до виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.
Відповідно до ст. 526 Цивільного кодексу України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Згідно з положеннями частини першої статті 530 Цивільного кодексу України якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).
Таким чином, вимога позивача про стягнення суми неповернутого авансу в розмірі 448636,69грн. є обґрунтованою та підлягає задоволенню.
Згідно ст. 610, ст. 611 Цивільного кодексу України, порушенням зобов'язання є його невиконання або невиконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання. У разі порушення зобов'язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом.
У п. 7.2 Договору сторони погодили, що за невиконання зобов'язань при закупівлі робіт за бюджетні кошти Підрядник сплачує замовнику неустойку у розмірі 1 відсотка від суми невиконаних зобов'язань та відшкодовує збитки, а у разі здійснення попередньої оплати Підрядник, крім плати зазначеної неустойки, повертає Замовнику кошти з урахуванням індексу інфляції.
Позивачем 30.08.12р. на рахунок Підрядника перераховано попередня оплата в розмірі 1 574 500,00 грн. відповідно, граничний строк звітування Підрядника перед Замовником за використаний аванс або його повернення на рахунок Замовника є - 28.11.2012 р. У вказаний строк Підрядник звіту не надав, грошові кошти не повернув. Довідка форми КБ-3 за грудень 2012 р. на - загальну суму 700 381,15грн. надана Підрядником 27.12.12р., тобто, з простроченням в один місяць. Виходячи з викладеного, враховуючи п. 7.2 Договору, розрахунок неустойки в розмірі 1% від суми невиконаних зобов'язань проводиться відповідно до суми первинної заборгованості, а саме: 1 149 017,84 грн., тому штраф у розмірі 1% від суми боргу складає 11 490,18 грн. та у вказаному розмірі підлягає стягненню з відповідача.
Положеннями статті 625 ЦК України передбачено, що боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.
Посилаючись на положення ст. 625 ЦК України позивач, враховуючи періоди, правомірно нарахував відповідачу 2 745,78грн. інфляційних та 5008,67 грн. 3% річних.
Судові витрати, згідно ст. 49 ГПК України, покладаються на відповідача.
Керуючись ст.ст. 43, 49, 75, 82-85 ГПК України, суд,
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Дзета" (місцезнах.: м. Лохвиця, вул.Гоголя, 43, місце реєстр.: м.Лохвиця, вул. Денисенка, 26, р/р 2600198269, в АТ "Райффайзен Банк Аваль", м.Київ, МФО 380805, код 32078738) на користь Управління капітального будівництва Полтавської обласної державної адміністрації (м.Полтава, вул.Зигіна, 1, р/р 31253272210010 в ГУДКС України в Полтавській області, МФО 831019, код 04013991) суму неповернутого авансу в розмірі 448636,69 грн., неустойку 1 % від суми неповернутого авансу в розмірі 11 490,18 грн., 2745,78 грн. - інфляційних та 5008,67 грн. - 3% річних.
3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Дзета" (місцезнах.: м. Лохвиця, вул.Гоголя, 43, місце реєстр.: м.Лохвиця, вул. Денисенка, 26, р/р 2600198269, в АТ "Райффайзен Банк Аваль", м.Київ, МФО 380805, код 32078738) в доход державного бюджету (отримувач коштів - УДКСУ України у м. Полтава, 22030001, код отримувача - 38019510, рахунок отримувача - 31214206783002, банк отримувача - ГУ ДКСУ у Полтавській області, код банку отримувача - 831019, код класифікації доходів бюджету - 22030001) 9 357,63 грн. витрат по сплаті судового збору.
Видати наказ після набрання рішенням законної сили.
Повне рішення складено
Суддя О.А.Киричук
Суд | Господарський суд Полтавської області |
Дата ухвалення рішення | 18.06.2013 |
Оприлюднено | 04.07.2013 |
Номер документу | 32187306 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Полтавської області
Киричук О.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні