ун. № 759/2861/13-ц
пр. № 2/759/2668/13
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 липня 2013 року Святошинський районний суд м. Києва у складі:
головуючого судді - І.В.П»ЯТНИЧУК,
при секретарі - К.Ю.Іванові,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду в м. Києві цивільну справу за позовом
ОСОБА_1 до Голови правління Житлово-будівельного кооперативу «Арматурщик» Шпорт Катерини Олексіївни
про взнання незаконними дій щодо встановлення тарифу за надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій і зобов'язання провести його перерахунок, суд, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Голови правління Житлово-будівельного кооперативу «Арматурщик» Шпорт К.О. та просив суд постановити рішення, яким визнати незаконними дії виконавця послуг Шпорт К.О., скасувати запроваджений виконавцем послуг тариф на оплату послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкової території введений в дію 01.06.2009 р., зобов»язати Шпорт К.О. зробити перерахунок за період з 01.06.2009 р. по 01.01.2013 р. у сумі 2808 грн.
В обгрунтування заявлених вимог вказуючи на те, що відповідно до статуту ЖБК «Арматурщик» він є споживачем житлово-комунальних послуг, які повинен сплачувати, а виконавець послуг Шпорт К.О. нараховувати відповідно до тарифу, встановленого правлінням та ревізійною комісією та затвердженого на загальних зборах. Починаючи з 01.06.2009 р. йому як споживачу почали надходити рахунки на оплату житлово-комунальних послуг, в яких міститься інший тариф, ніж передбачений раніше, такі дії є незаконними відповідно до наступного. Згідно до ст..20 Закону україни «Про житлово-комунальні послуги» він-позивач має право одержувати в установленому законодавством порядку необхідну інформацію про перелік житлово-комунальних послуг, їх вартість, загальну вартість місячного платежу, структуру ціни тарифу, норми споживання, порядок надання житлово-комунальних послуг, їх споживчі властивості. Формула та зміна тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій повинна відбуватися згідно «Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій», затвердженого Постановою кабінету міністрів України від 20.05.2009 р. №520 і який поширюється на суб»єктів господарювання всіх форм власності, що надають послуги. Відповідно до п.2 ч.2 даної постанови передбачено, що виконавець послуг доводить розрахунок тарифів до відома споживачів послуг шляхом проведення щодо кожного будинку громадських слухань і затверджені на загальних зборах кооперативу згідно ст..15 п.4 Закону «Про кооперацію» та ст..53 п.2 статуту кооперативу. Однак, в даному випадку такі процедури проведені не були. Відповідно до п.2 ч.3 даної постанови передбачено, що за результатами громадських слухань перелік послуг, що надається може бути зменшеним (зміненим) порівняно з типовим за певних умов, а саме: споживачі послуг у 30 денний строк з дати проведення громадських слухань можуть надати письмове рішення про зменшення обсягу послуг. Мешканці його - позивача будинку АДРЕСА_1 не брали участь в обговоренні тарифної політики виконавця послуг Шпорт К.О., а були поставлені перед фактом підищення тарифів. У разі коли перелік послуг зменшується, виконавець перераховує тарифи і подає новий рахунок тарифів відповідному органу місцевого самоврядування, що приймає рішення про його затвердження - ч.4 п.2 даної постанови. З власниками квартири амає укладатись договір про надання послуг, перелік яких визначений за результатами громадських слухань - с.5 п.2 даної постанови і затверджений на загальних зборах кооперативу. Договір про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, в якому буди б визначені не лише обов»язки мешканців на оплату цих послуг, а й обсяги послуг, їх якість, відповідальність за їх виконання з ним - позивачем укладений не був. Громадські слухання, як це визначено даною постанови також не проводились. Оскільки даний тариф і інші були включені до загального рахунку на оплату квартирної плати та комунальних послуг, це змушувало його - позивача здійснювати оплату належної йому квартири АДРЕСА_1 разом з цим тарифом потягом періоду з 01.06.2009 р. по 01.01.2013 р. за цей період було сплачено 2808 грн. даний платіж був отриманий в результаті неправомірного шантажу. Враховуючи наведене та посилаючись на ст..ст. 20, 21 ЗУ «Про житлово-комунальні послуги», Постанову КМУ від 20.05.2009 р. № 520 ««Про порядок формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій», ст.15 Закону «Про кооперацію» просив заявлені позовні вимоги задовольнити.
Позивач в судовому засіданні підтримав заявлені позовні вимоги та просив їх задовольнити, посилаючсь на обставини справи викладені в позовній заяві, а також вказував суду на те, що всі дії голови правління ЖБК Шпорт К.О. спрямовані на отримання особистого прибутку від діяльності кооперативу, вимоги статуту головою правління не виконуються, не проводяться загальні збори, голова правління не переобирався з 2003 р., не проводяться звіти щодо використання коштів, на громадські слухання не запрошувались члени ЖБК, а були присутні сторонні особи, тому просив суд зобов»язати голову правління ЖБК провести загальні збори членів кооперативу з поярдком денним « вибори правління і ревізійної комісії і затвердження тарифу на технічне обслуговування будинку».
Відповідач Голова правління Житлово-будівельного кооперативу «Арматурщик» Шпорт К.О. в судовому засіданні проти задоволення заявлених вимог заперечувала, вказуючи на те, що підвищення тарифу в 2009 р. проводилось відповідно до вимог чинного законодавства, вказаний тариф погоджений розпорядженням КМДА №1292 від 17.11.2009 р. при винесенні якого перевірялась законність та обґрунтованість даного підвищення, також наголошувала на тому, що позивачем пропущено строк позовної давності встановлений ст..257 ЦК України а тому немає жодних підстав для задоволення заявлених вимог.
Представник відповідача в судовому засіданні заперечував проти задоволення позову виходячи з обставин, викладених в письмових запереченнях, які було долучено до матеріалів справи.
Вислухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного.
В судовому засіданні встановлено, що позивач проживає та зареєстрований в АДРЕСА_2, тобто користується комунальними послугами за вказаною адресою.
Обслуговування будинку, в якому знаходиться квартира позивача та його прибудинкових територій, віднесено до ЖБК « Арматурщук », що утворений мешканцями будинку та здійснює свою діяльність на підставі статуту.
Відповідно до довідки АБ № 617070 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, зареєстровано ЖБК «Арматурщик» ідентифікаційний код 24075729 зареєстровано в м.києві по вул..зодчих буд.18, керівник кооперативу - Шпорт Катерина Олексіївна ( а.с. 31).
Кооператив, відповідно до положень ст. 2 Закону України «Про кооперацію» , - юридична особа, утворена фізичними та/або іншими особами, які добровільно об'єдналися на основі членства для ведення спільної господарської та іншої діяльності з метою задоволення своїх економічних, соціальних та інших потреб на засадах самоврядування.
За приписами ст. 24 Закону України «Про кооперацію»передбачено, що кооперативи реалізують товари та надають послуги за цінами і тарифами, встановленими самостійно, а у випадках, передбачених законом. -за державними цінами і тарифами.
Як вбачається з преамбули Закон України «Про житлово-комунальні послуги»цей Закон визначає основні засади організаційних, господарських відносин, що виникають у сфері надання та споживання житлово-комунальних послуг між їхніми виробниками, виконавцями і споживачами, а також їхні права та обов'язки.
Згідно до положень ст. 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги»до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг належать, зокрема, встановлення цін/тарифів на житлово-комунальні послуги відповідно до закону.
Порядок формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 20.05.2009 р. № 529.
Зазначеним нормативним актом передбачено, що порядок формування тарифів поширюється на суб'єкти господарювання всіх форм власності, які надають послуги (виконавці), суб'єкти господарювання всіх форм власності, що спеціалізуються на виконанні окремих послуг, на умовах субпідрядних договорів з виконавцями (субпідрядники), органів місцевого самоврядування, власників житлових будинків (гуртожитків), власників (наймачів) квартир (житлових приміщень у гуртожитках), власників нежитлових приміщень у житлових будинках (гуртожитках).
В свою чергу п. 2 розпорядження Київської міської державної адміністрації від 31.08.2009 р. № 979 «Про погодження тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій» з відповідними доповненнями та змінами, ЖБК, ОСББ та іншим балансоутримувачам жилих будинків, що не відносяться до комунальної форми власності зобов'язано подати відповідні розрахунки тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та результати громадських слухань , оформлених письмово в установленому законом порядку для встановлення тарифів по цих будинках до Головного управління з питань цінової політики виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).
Крім того, за п. 11, при перерахунку тарифів з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій необхідно подати до вищезазначеного органу відповідні розрахунки та результати громадських слухань.
Як вбачається з матеріалів справи, згідно до протоклу №3 від 20.07.2009 р. засідання членів правління та проведення громадських слухань, дані слухання були проведені з порядком денним - формування нових тарифів на послуги з утримання будинку та прибудинкової території ЖБК «Арматурщик», згідно протоколу затверджено тарифний розрахунок по фактичним витратам 2,29 грн. за 1 кв.м. загальної площі квартири, передати в ГІОЦ даний перелік фактичних витрат для розрахунку і для погодження в управління цінової політики. За підтримання даного питання проголосували 129 осіб з 130 присутніх. ( а.с. 65,66-69).
Відповідно до листа ЖБК «Арматурщик» №41 від 22.07.2009 р. Начальнику головного управління цінової політики правлінням ЖБК направлено на погодження тарифу на послуги з утримання будинку та прибудинкової території для будинку АДРЕСА_1 ( а.с. 42).
Згідно до листа КП ГІОЦ 16.07.2009 р. виконано розрахунок згідно порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій з використанням програмного забезпечення, розробленого ТОВ «Проблемний інститут нетрадиційних енерготехнологій та інжинирінгу» та показників фактичних витрат, отриманих від ЖБК «Арматурщик». ( а.с. 43).
Відповідно до довідки №78 від 10.07.2009 р. ЖБК «Арматурщик» зареєстрований рішенням Жовтневого виконкому депутатів і трудящих м.києва 07.04.1968 р. №788. ( а.с. 56).
Відповідно до розпорядження №1292 від 17.11.2009 р. «Про погодження тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій» погоджено тарифи на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, які надаються житлово-будівельними кооперативами, об»єднаннями співвласників багатоквартирних будинків, іншими балансоутримувачами жилих будинків, уповноваженими ними особами або управителями жилих будинків по кожному будинку окремо, що додаються.
Таким чином, будинок забезпечений такими комунальними послугами як централізоване постачання холодної та гарячої води, водовідведення, газо- та електропостачання, централізоване опалення та здійснюються через відповідні комунальні та приватні підприємства.
Послугами з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій прибирання внутрішньобудинкових приміщень та прибудинкової території, санітарно-технічне обслуговування, обслуговування внутрішньобудинкових мереж, утримання ліфтів, освітлення місць загального користування, поточний ремонт, вивезення побутових відходів тощо, а також послугами з управління будинком, (балансоутримання, укладання договорів на виконання послуг, контроль виконання умов договору тощо) та послугами з ремонту приміщень, будинків, споруд будинок також забезпечений, такі послуги надаються співробітниками ЖБК «Арматурщик » у відповідності до вимог ЗУ «Про житлово-комунальні послуги» , на підтвердження чого представником ЖБК «Арматурщик» були надані відповідні копії розрахунків витрат ЖБК, звіту про утримання будинку, тощо.
Згідно положень ст.20 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» , обов'язок по сплаті за обслуговування і ремонт будинку, комунальні та інші послуги покладається на власника, наймача, орендаря житлового приміщення.
Виходячи з норм ст. 5 , 7 ЗУ «Про житлово -комунальні послуги» , до повноважень центрального органу виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства належить: 1) підготовка пропозицій щодо формування державної політики у сфері житлово-комунальних послуг; 2) організація в межах його повноважень розроблення і реалізації державних та регіональних програм у сфері житлово-комунальних послуг; 3) розроблення науково обґрунтованих нормативів витрат та втрат ресурсів, що використовуються при виробництві, транспортуванні та постачанні житлово-комунальних послуг; 4) розроблення в межах повноважень системи нормативно-правових актів щодо формування цін/тарифів на житлово-комунальні послуги (крім тарифів на теплову енергію, централізоване водопостачання та водовідведення, які встановлюються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг), стандартів, нормативів, норм, порядків та правил у сфері житлово-комунальних послуг, а також щодо експлуатації, поточного і капітального ремонтів, реконструкції об'єктів житлового фонду; 5) забезпечення контролю за дотриманням виконавцями/виробниками вимог стандартів, нормативів, норм, порядків і правил та видання приписів щодо усунення порушень у межах, встановлених законодавством; 6) сприяння створенню виконавцями/виробниками систем управління якістю житлово-комунальних послуг відповідно до національних або міжнародних стандартів; 7) розробка типових договорів; 8) координація діяльності місцевих органів виконавчої влади органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг; 9) організація та виконання в межах повноважень робіт із стандартизації, метрології та підтвердження відповідності у сфері житлово-комунальних послуг; 11) проведення моніторингу стану розрахунків за житлово-комунальні послуги; 12) нормативно-правове забезпечення діяльності місцевих державних адміністрацій для здійснення контролю цін/тарифів на житлово-комунальні послуги (крім тарифів на теплову енергію, централізоване водопостачання та водовідведення, які встановлюються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг); 13) вирішення інших питань у сфері житлово-комунальних послуг відповідно до закону.
Центральні органи виконавчої влади беруть участь у розробленні та реалізації державної політики у сфері житлово-комунальних послуг у межах своїх повноважень, визначених законами.
До повноважень органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг належить : 1) затвердження та реалізація місцевих програм у сфері житлово-комунального господарства, участь у розробленні та реалізації відповідних державних і регіональних програм; 2) встановлення цін/тарифів на житлово-комунальні послуги відповідно до закону; 3) затвердження норм споживання та якості житлово-комунальних послуг, контроль за їх дотриманням; 4) визначення виконавця житлово-комунальних послуг відповідно до цього Закону в порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства; 5) управління об'єктами у сфері житлово-комунальних послуг, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, забезпечення їх належного утримання та ефективної експлуатації; 6) забезпечення населення житлово-комунальними послугами необхідних рівня та якості; 7) встановлення зручного для населення режиму роботи виробників та виконавців; 8) інформування населення відповідно до законодавства про реалізацію місцевих програм у сфері житлово-комунального господарства, також щодо відповідності якості житлово-комунальних послуг нормативам, нормам, стандартам та правилам; 9) укладання договорів з підприємствами різних форм власності на вироблення та/або виконання житлово-комунальних послуг; 10) здійснення контролю за дотриманням законодавства щодо захисту прав споживачів у сфері житлово-комунальних послуг; 11) проведення моніторингу виконання місцевих програм розвитку житлово-комунального господарства; 12) вирішення інших питань у сфері житлово-комунальних послуг відповідно до законів.
Відповідно до ст. 19 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» , відносини між учасниками договірних відносин у сфері житлово-комунальних послуг здійснюються виключно на договірних засадах. Учасниками відносин у сфері житлово-комунальних послуг є: власник, споживач, виконавець, виробник. Виробник послуг може бути їх виконавцем. Особливими учасниками відносин у сфері житлово-комунальних послуг є балансоутримувач та управитель, які залежно від цивільно -, правових угод можуть бути споживачем, виконавцем або виробником.
Положення статей 21 , 22 , 24 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» , якими визначено права та обов»язки виробника, виконавця житлово -комунальних послуг та балансоутримувача будинку враховуючи специфіку діяльності в повній мірі відноситься до ЖБК « Арматурщик ».
Згідно таких статей, виконавець має право: 1) розробляти і подавати на затвердження розрахунки щодо рівня цін/тарифів на житлово-комунальні послуги першої і другої групи в порядку, встановленому законодавством; 2)пропонувати при укладенні договору ціни/
тарифи на житлово-комунальні послуги третьої групи, 3) брати участь у конкурсах на набуття права виконувати житлово-комунальні послуги на певній території відповідно до цього Закону ; 4) вимагати від споживача дотримання вимог правил експлуатації жилих приміщень та прибудинкової території, санітарно-гігієнічних і протипожежних правил та інших нормативно-правових актів у сфері житлово-комунальних послуг; 5) вимагати від споживача своєчасного проведення робіт щодо усунення виявлених неполадок, пов'язаних з отриманням житлово-комунальних послуг, що виникли з вини споживача, або відшкодування вартості цих робіт; 6) отримувати компенсацію за надані відповідно до закону окремим категоріям громадян пільги та нараховані субсидії з оплати житлово-комунальних послуг і повертати їх у разі ненадання таких послуг чи пільг; 7) на відшкодування втрат у разі затвердження відповідним органом місцевого самоврядування цін/тарифів нижчими від розміру економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво; 8) доступу в приміщення, будинки і споруди для ліквідації аварій, усунення неполадок санітарно-технічного та інженерного обладнання, його встановлення і заміни, проведення технічних та профілактичних оглядів і перевірки показань засобів обліку в порядку, визначеному законом і договором.
Виконавець зобов'язаний: 1) забезпечувати своєчасність та відповідну якість житлово-комунальних послуг згідно із законодавством та умовами договору, в тому числі шляхом створення систем управління якістю відповідно до національних або міжнародних стандартів; 2) здійснювати контроль за технічним станом інженерного обладнання будинків, квартир, приміщень; 3) підготувати та укласти із споживачем договір на надання житлово-комунальних послуг з визначенням відповідальності за дотримання умов його виконання згідно з типовим договором; 4) надавати в установленому законодавством порядку необхідну інформацію про перелік житлово-комунальних послуг, їх вартість, загальну вартість місячного платежу, структуру цін/тарифів, норми споживання, режим надання житлово-комунальних послуг, їх споживчі властивості тощо; 5) своєчасно проводити підготовку жилого будинку і його технічного обладнання до експлуатації в осінньо-зимовий період; 6) розглядати у визначений законодавством термін претензії та скарги споживачів і проводити відповідні перерахунки розміру плати за житлово-комунальні послуги в разі їх ненадання або надання не в повному обсязі, зниження їх якості; 7) утримувати в належному технічному стані, здійснювати технічне обслуговування та ремонт внутрішньобудинкових мереж, вживати заходів щодо ліквідації аварійних ситуацій, усунення порушень якості послуг у терміни, встановлені договором та/або законодавством; 8) сплачувати споживачу компенсацію за перевищення встановлених термінів проведення аварійно-відновлювальних робіт у розмірі, визначеному договором або законодавством; 9) вести облік вимог (претензій) споживачів у зв'язку з порушенням порядку надання житлово-комунальних послуг, зміною їх споживчих властивостей та перевищенням термінів проведення аварійно-відновлювальних робіт; 10) своєчасно за власний рахунок проводити роботи з усунення виявлених неполадок, пов'язаних з отриманням житлово-комунальних послуг, що виникли з його вини.
Виробник має право: 1) розробляти і подавати на затвердження уповноваженим органам ціни/тарифи на житлово-комунальні послуги першої та другої груп. 2) пропонувати при укладенні договору ціни/тарифи на житлово-комунальні послуги третьої групи. 3) укладати договори з органами місцевого самоврядування на виробництво та створення житлово-комунальних послуг; 4) вимагати своєчасної і в повному обсязі оплати наданих послуг від виконавців; 5) брати участь у конкурсах на набуття права виробництва житлово-комунальних послуг на певній території; 6) видавати дозволи і технічні умови на підключення споживачів до відповідних централізованих інженерних мереж у встановленому законодавством порядку; 7) отримувати інформацію про місцеві програми розвитку житлово-комунального господарства та інші галузеві програми для відповідних територій; 8) на відшкодування втрат у разі затвердження відповідним органом місцевого самоврядування цін/тарифів нижчими від розміру економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво.
Виробник зобов'язаний: 1) укласти договір з виконавцем (споживачем) про умови надання житлово-комунальних послуг; 2) виробити житлово-комунальні послуги відповідно до умов договору, стандартів, нормативів, норм і правил; 3) проводити в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, відповідні перерахунки розміру плати за житлово-комунальні послуги в разі їх ненадання або надання не в повному обсязі, зниження їх якості; 4) впроваджувати ресурсозберігаючі та новітні технології виробництва житлово-комунальних послуг; 5) здійснювати технологічний облік
матеріальних та енергетичних ресурсів; 6) надавати в установленому порядку необхідну інформацію про перелік житлово-комунальних послуг, їх вартість, загальну вартість місячного платежу, структуру тарифів, норми споживання, режим надання житлово-комунальних послуг, їх споживчі властивості тощо.
Керуючись наведеними нормами Закону, відповідач ЖБК « Арматурник » як виконавець, виробник житлово комунальних послуг та як балансоутримувач будинку, в якому розташована квартира позивача формував, погоджував та виставляв до оплати мешканцям будинку рахунки за оплату наданих послуг. При цьому, при здійсненні такого формування рахунків ЖБК «Арматурщик » зобов»язаний враховувати вимоги відповідних профільних розпоряджень органу місцевого самоврядування, в даному випадку Київської Міської Державної адміністрації, щодо встановлення вартості таких послуг.
Позивач в свою чергу отримував комунальні послуги та оплачував рахунки за їх отримання.
Дійсно, в порушення вимог ЗУ «Про житлово -комунальні послуги» жодних договорів між сторонами укладено не було, однак в правовідносинах, що склались вбачаються обопільні договірні стосунки, в яких позивач виступає споживачем послуг, відповідач -виробником та виконавцем.
Згідно ст. 20 Закону України «Про житлово-комунальні послуги»споживач зобов'язаний укласти договір на надання житлово-комунальних послуг, підготовлений виконавцем на основі типового договору.
Згідно ст. 21 Закону України «Про житлово-комунальні послуги»виконавець зобов'язаний підготувати та укласти зі споживачем договір про надання житлово-комунальних послуг на основі типового договору.
Форми типових договорів встановлені Постановами Кабінету Міністрів України від 20.05.2009 р. №529-Типовий договір про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, від 21.07.2005 р. №630-Типовий договір про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення.
Згідно ст. 626 ЦК України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків.
Згідно ст. 627 ЦК України сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу , інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Згідно ст. 19 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» відносини між учасниками договірних відносин у сфері житлово-комунальних послуг здійснюються виключно на договірних засадах.
Згідно ч.2 ст. 26 Закону України «Про житлово-комунальні послуги»крім істотних договір може містити інші умови за згодою сторін.
Згідно ст. 628 ЦК України зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства.
Згідно ст.1 Закону України «Про житлово-комунальні послуги»виконавець-суб'єкт господарювання, предметом діяльності якого є надання житлово-комунальних послуг споживачу відповідно до умов договору.
Згідно п.п. 1, 2 ст. 29 Закону України «Про житлово-комунальні послуги»договір на надання житлово-комунальних послуг у багатоквартирному будинку укладається між власником квартири, орендарем чи квартиронаймачем та балансоутримувачем або уповноваженою ним особою. У разі якщо балансоутримувач не є виконавцем, він укладає договори на надання житлово-комунальних послуг з іншим виконавцем.
Згідно ст.20 Закону України «Про житлово-комунальні послуги»споживач має право, зокрема, на відшкодування збитків, завданих його майну та/або приміщенню, шкоди, заподіяної його життю чи здоров'ю внаслідок неналежного надання або ненадання житлово-комунальних послуг; на усунення протягом строку, встановленого договором або законодавством, виявлених недоліків у наданні житлово-комунальних послуг; на зменшення розміру плати за надані послуги в разі їх ненадання або надання не в повному обсязі, зниження їх якості в порядку, визначеному договором або законодавством; на несплату вартості житлово-комунальних послуг за період тимчасової відсутності споживача та/або членів його сім'ї при відповідному документальному оформленні, а також за період фактичної відсутності житлово-комунальних послуг, визначених договором у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
З боку позивача по справі не надано підтвердження, що відповідачу направлявся для підписання договір по надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води та водовідведення, і на утримання будинку та прибудинкової території, який би відповідач не підписав, не погоджуючись з умовами договорів, що є його правом.
Позивач по справі, якщо вважає, що порушуються його права шляхом неукладання відповідачем з ним договорів про надання житлово-комунальних послуг в тій редакції, яку він вважає правильною, вправі діяти відповідно до ст. 20 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» .
Між сторонами по справі не було укладено договорів на споживання житлово-комунальних послуг, утримання будинку та прибудинкової території, які б регламентували права та обов'язки сторін, а існують фактичні цивільно-правові відносини.
Факт споживання послуг є проявою волевиявлення другій стороні, яке свідчить про приєднання до такого договору на тих же умовах, на яких споживають комунальні послуги і всі інші споживачі. Недотримання форми договору не тягне за собою недійсність договірних відносин, як це передбачено ст. 208 ЦК України . Тому, коли договори не оформлені письмово, але споживання комунальних послуг проводилось, будинок і прибудинкова територія утримувались, претензії в цій частині до відповідача не є правомірними.
Не може суд погодитись з вимогами позивача про зобов'язання виконання перерахунку плати за надані житлово-комунальні послуги з 01.06.2009 р. по 01.01.2013 р. в розмірі 2808 грн. з тих підстав, що по матеріалам справи вбачається застосування при нарахуванні платежів відповідачем чинних тарифів, що діяли на час нарахування оплати і споживання послуг, позивачем не надано суду доказів щодо е належної якості наданих послуг.
Щодо того, що в своїх поясненнях позивач наполягав на тому, щоб суд зобов»язав голову правління ЖБК провести загальні збори членів кооперативу з порядком денним « вибори правління і ревізійної комісії і затвердження тарифу на технічне обслуговування будинку» суд вважає необхідним зауважити наступне, що позивачем дані вимоги як позовні заявлені не були, суд при розгляді справи не може вийти за межі заявлених вимог, а крім того відповідно до статуту ЖБК «Арматурщик» п.51 загальні збори членів ЖБК скликаються правлінням не менше двох разів на рік, а позачергові збори скликаються на вимогу не менше 1\3 загальної частини кількості членів кооперативу, суду не надано позивачем доказів щодо звернення до голови правління як з приводу проведення загальних зборів так і призначення ревізійної комісії для перевіки діяльності голови кооперативу.
За приписами ст. 12 Закону України «Про кооперацію» основними обов'язками члена кооперативу є додержання статуту кооперативу, виконання своїх обов'язків перед кооперативом, сплата визначених статутом кооперативу внесків.
Враховуючи наведене, зважаючи на доводи сторін в межах пред»явлених позовних вимог у відповідності до ст. 11 ЦПК України , суд не вбачає підстав для їх задоволення.
Керуючись ст.ст. 57-61 , 208 , 209 , 212-215 , 218 , 294 ЦПК України , суд -
ВИРІШИВ :
В задоволенні позову ОСОБА_1 до Голови правління Житлово-будівельного кооперативу «Арматурщик» Шпорт Катерини Олексіївни
про взнання незаконними дій щодо встановлення тарифу за надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій і зобов'язання провести його перерахунок, - відмовити.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Апеляційного суду м. Києва через суд першої інстанції шляхом подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції протягом десяти днів з дня його проголошення.
Особи, які брали участь у справі, але не були присутні у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, можуть подати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня отримання копії даного рішення суду.
Суддя:
ун. № 759/2861/13-ц
пр. № 2/759/2668/13
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 липня 2013 року Святошинський районний суд м. Києва у складі:
головуючого судді - І.В.П»ЯТНИЧУК,
при секретарі - К.Ю.Іванові,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду в м. Києві цивільну справу за позовом
ОСОБА_1 до Голови правління Житлово-будівельного кооперативу «Арматурщик» Шпорт Катерини Олексіївни
про взнання незаконними дій щодо встановлення тарифу за надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій і зобов'язання провести його перерахунок, суд, -
ВСТАНОВИВ:
Керуючись ст.ст. 209, 218 ЦПК Україна, суд -
ВИРІШИВ :
В задоволенні позову ОСОБА_1 до Голови правління Житлово-будівельного кооперативу «Арматурщик» Шпорт Катерини Олексіївни
про взнання незаконними дій щодо встановлення тарифу за надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій і зобов'язання провести його перерахунок, - відмовити.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Апеляційного суду м. Києва через суд першої інстанції шляхом подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції протягом десяти днів з дня його проголошення.
Особи, які брали участь у справі, але не були присутні у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, можуть подати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня отримання копії даного рішення суду.
Суддя:
Суд | Святошинський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 03.07.2013 |
Оприлюднено | 05.07.2013 |
Номер документу | 32201260 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Святошинський районний суд міста Києва
П'ятничук І. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні