Постанова
від 10.04.2013 по справі 2а-3747/12/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"10" квітня 2013 р. Справа № 2а-3747/12/0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

Судді Микитюка Р.В.

при секретарі Дущак С.М.

за участю:

представників позивача - Голубінки Ю. М., Маланюка О. Я., Говзана М. М.

представника відповідача - Григоріва В. М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу

за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю "Біг СіТі ЛТД"

до відповідача: Державної податкової інспекції у м. Івано-Франківську

про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень № 0001092201, та № 0001082201 від 26.09.2012 року,-

ВСТАНОВИВ:

ТзОВ "Біг СіТі ЛТД" (надалі-позивач) звернулося до суду з адміністративним позовом до державної податкової інспекції в м. Івано-Франківську (надалі-відповідач) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень за №0001092201 про збільшення суми грошових зобов'язань з ПДВ в розмірі 286705 грн. та застосування штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 49235 грн.; №0001082201 про збільшення суми грошових зобов'язань по податку на прибуток в розмірі 371034 грн. та застосування штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 65454 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що позивач не погоджується із прийнятими визначеними податковим органом податковими повідомленнями-рішеннями №0001092201 та №0001082201 від 26.09.2012 року, якими збільшено суму податкового зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств та податку на додану вартість та засновано фінансові (штрафні) санкції. Вважають протиправним та необґрунтованим висновок податкового органу про порушення позивачем податкового законодавства, оскільки під час перевірки перевіряючим було надано усі необхідні первинні документи, які підтверджують товарність операцій із контрагентами позивача, зокрема: видаткові та податкові накладні, договори, а також документи, що підтверджують оплату за товари (послуги) в повному обсязі. Зазначають, що договори між ТзОВ "Біг СіТі ЛТД" та ПП "Дім споживчого побуту-Бріз", ТзОВ "Екзільторг", ТзОВ "РА Фаворит", ТзОВ "Мілоса", ТОВ "Сфера Інформ", ТзОВ "ТЦ "Всесвітній Стиль", ТзОВ "Торгсервіспостач", ТзОВ "Трнасінвест-груп" не можуть визнаватися нікчемними, оскільки повністю відповідають вимогами ст. 207 ЦК України, а податковий орган не наділений повноваженнями з власної ініціативи визнавати договори нікчемними. Наголошують на тому, що відсутність у контрагента основних фондів, технічного персоналу, виробничих активів, складських приміщень, транспортних засобів, відсутність підприємства за юридичною адресою не може ставитися у вину позивачу, оскільки у нього не має законодавчо встановленого обов'язку здійснювати перевірку господарської спроможності виконання взятих на себе договірних зобов'язань.

Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали з підстав, викладених в позовній заяві. Посилалися на вимоги ст. 204 ЦК України, та ст. 207 ГК України в частині презумпції правомірності правочину та підстав, коли господарське зобов'язання може бути визнано недійсним. Просили позов задовольнити.

Представник відповідача позовні вимоги не визнав з підстав, викладених в письмовому запереченні. Просив відмовити в задоволенні позову повністю.

Розглянувши позовну заяву, заслухавши пояснення представників сторін, вивчивши та дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

В період з 23.08.2012 року по 06.09.2012 року на підставі направлення від 22.08.2012 року №00001382 виданого ДПІ в м. Івано-Франківську була проведена планова виїзна документальна перевірка ТзОВ "Біг СіТі ЛТД" з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків та зборів, а також дотримання вимог валютного та іншого законодавства за період з 01.07.2009 року по 30.06.2012 року.

За результатами даної перевірки ДПІ в м. Івано-Франківську складений акт від 13.09.2012 року №7369/22-1357653/0, у висновках якого відповідачем зазначено про порушення ТзОВ "Біг СіТі ЛТД" вимог Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", Податкового кодексу України, Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", Закону України "Про податок на додану вартість", зокрема встановлено заниження податку на прибуток на суму 371034,00 грн., та податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету в сумі 286705,00 грн. (а.с.67-67).

У зв'язку із встановленням в ході проведення перевірки порушень вимог податкового законодавства, відповідачем 26.09.2012 року були винесені податкові повідомлення-рішення за №0001092201 про збільшення суми грошових зобов'язань з ПДВ в розмірі 286705грн. та застосування штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 49235грн.; №0001082201 про збільшення суми грошових зобов'язань по податку на прибуток в розмірі 371034грн. та застосування штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 65454 грн.

ТзОВ "Біг СіТі ЛТД"було оскаржено вищевказані податкові повідомлення-рішення в адміністративному порядку, однак податковими органами усіх рівнів скарги відповідача були залишені без задоволення, а податкові повідомлення-рішення - без змін.

Не погодившись із зазначеними податковими повідомленнями-рішеннями ТзОВ "Біг СіТі ЛТД" звернулося до суду із позовною заявою про визнання їх нечинними.

Щодо правомірності винесених податкових повідомлень-рішень суд зазначає наступне.

Під час перевірки відповідачем встановлено та зафіксовано в акті перевірки від 13.09.2012 року №7369/22-1-35765310, що ТзОВ "Біг СіТі ЛТД" завищено валові витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування за період з 01.07.2009 року по 30.09.2011 року на суму 1486337,00 грн., а саме: III квартал 2009 року завищено в сумі 114665 грн., IV квартал 2009 року занижено в сумі 96611 грн., І квартал 2010 року завищено в сумі 3415 грн., II квартал 2010 року завищено в сумі 75998 грн., III квартал 2010 року завищено в сумі 228787 грн., IV квартал 2010 року в сумі 318604 грн., І квартал 2011 року завищено в сумі 216425 грн., за II квартал 2011 року завищено в сумі 261062 грн., І квартал 2012 року завищено в сумі 219977 грн., II квартал 2012 року завищено в сумі 144016 грн.

Відповідно до представлених ТОВ "Біг СіТі ЛТД" документів по взаєморозрахунках з ПП "Дім споживчого побуту "Бріз" (код ЄДРПОУ 36673488), встановлено придбання будівельних матеріалів у березні - квітні 2010 року на загальну суму 8036,4 грн., в тому числі ПДВ 1339 грн. відповідно до видаткових та податкових накладних. Поряд з цим, ТОВ "Біг СіТі ЛТД" для перевірки не представлено договору купівлі-продажу та товарно-транспортні накладні на перевезення придбаних ТМЦ.

Листом ДПІ у Приморському районі м. Одеси від 29.03.11 № 19514/7/23-20 на виконання наказу ДПА України від 18.04.2008 №266 „Про організацію взаємодії органів державної податкової служби при опрацюванні розшифровок податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість у розрізі контрагентів" надіслано акт від 05.04.11 № 449/23-5/36673488 невиїзної позапланової перевірки ПП "Дім споживчого побуту "Бріз" щодо правових відносин з платниками податків за період березень-серпень 2010 року (а.с.29). В даному листі зазначено, що ПП "Дім споживчого побуту "Бріз" декларацію з податку на прибуток за 2010 рік не надано, в зв'язку з чим інформація щодо наявності основних виробничих фондів відсутня. Відповідно до довідки по формі 1ДФ (остання звітність надана за 1 квартал 2010 року) кількість працюючих на підприємстві складала 1 особа. Враховуючи те, що у ПП "Дім споживчого побуту "Бріз" відсутні необхідні умови для ведення господарської діяльності, відсутні основні фонди, технічний персонал, виробничі активи, складські приміщення, транспортні засоби, підприємство не знаходиться за юридичною адресою згідно до частини 1,5 ст.203, п. 1,2 ст.215, ст.228 Цивільного кодексу України, зазначені угоди мають ознаки нікчемності на суму податкового зобов'язання -1031949 грн.

Відповідно до представлених ТОВ "Біг СіТі ЛТД" документів по взаєморозрахунках з ТзОВ "РА "Фаворит" (код ЄДРПОУ 37003028), встановлено придбання у травні - жовтні 2010 року послуг по виготовленню поліграфічної продукції на загальну суму 359663,5 грн., в тому числі ПДВ 59943,9 грн., відповідно до отриманих актів виконаних робіт та податкових накладних. Поряд з цим, ТОВ "Біг СіТі ЛТД письмового договору на поставку поліграфічної продукції придбаної у ТзОВ "РА "Фаворит" до перевірки не представлено (а.с.30).

Листом ДПІ у Печерському районі м. Києва від 10.03.2011 року №6332/7/23-210 надіслано акт від 14.02.11 № 80/23-2/37003028 про результати невиїзної документальної перевірки-ТзОВ "РА "Фаворит" з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства за період з 01.04.10 по 31.12.10. В акті перевірки зазначено, що згідно податкової звітності ТзОВ "РА "Фаворит" встановлено відсутність трудових ресурсів, виробничого обладнання, складських та торгівельних приміщень, транспорту та торгівельного обладнання , сировини, матеріалів для здійснення основного виду діяльності. На момент проведення перевірки первинні та інші документи відсутні. За адресою, вказаною в реєстраційних документах ТзОВ "РА "Фаворит" не знаходиться, місцезнаходження посадових осіб не відомо. В поясненні від 04.02.2011 року директора ТзОВ "РА "Фаворит" ОСОБА_5 зазначено, що ніяких договорів та бухгалтерських документів він не підписував, звітність до ДПІ ніколи не складав та не подавав, печатки підприємства не бачив та хто займається на підприємстві йому не відомо, а також те, що він не має ніякого відношення : до фінансово - господарської діяльності підприємства і не знає яку саме діяльність воно здійснює. За результатами почеркознавчого дослідження підписів директора ТзОВ "РА "Фаворит" гр. ОСОБА_5 встановлено, що підписи виконані від імені ОСОБА_5 на копії довіреності від 11.03.2010 року серії ВМК №219385, деклараціях з податку на прибуток за І півріччя 2010 року та за 3 квартали 2010 року, деклараціях із податку на додану вартість за 5 місяць та 6 місяць 2010 року, розшифровках податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів до податкових декларацій з податку на додану вартість за 5 місяць та 6 місяць 2010 року, розрахунку коригування сум ПДВ до податкової декларації з податку на додану вартість за 5 місяць 2010 року, реєстрі отриманих та виданих податкових накладних № 2 за 6 місяць 2010 року в кінці документу - ймовірно виконані різними (декількома) особами. Перевіркою встановлено порушення ч.5 ст.203, ч.1,2 ст.215, ст.216 ЦК України в частині недодержання вимог зазначених статей в момент вчинення правочинів, які не спрямовані на реальне настання наслідків, що обумовлені ними по правочинах, здійснених ТзОВ "РА "Фаворит" при придбанні та продажу товарів (послуг). Товар (послуги) по вказаних правочинах не був переданий в порушення ст. 662, 655 та 656 ЦК України-. Також перевіркою встановлено відсутність об'єктів оподаткування при придбанні та продажу товарів (послуг) за період з 01.04.2010 року по 31.12.2010 року, які підпадають під визначення ст. 3 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" (зі змінами та доповненнями) та ст. 3 Закону України "Про податок на додану вартість" (зі змінами та доповненнями) (а.с.30). Також рішенням окружного адміністративного суду м. Києва від 21.07.2011 року припинено юридичну особу Товариство з обмеженою відповідальністю "Рекламна агенція Фаворит" (а. с. 141-142).

Відповідно до представлених ТОВ "Біг СіТі ЛТД" документів по взаєморозрахунках з ТзОВ "Ельзікторг" (код ЄДРПОУ 36972584), встановлено придбання у листопаді, грудні 2010 року та січні 2011 року будівельних матеріалів на; загальну суму 27669,8 грн., в тому числі ПДВ 4611,6 грн. відповідно до видаткових та податкових накладних. Поряд з цим, ТОВ "Біг СіТі ЛТД" письмового договору купівлі - продажу та товарно-транспортних накладних на перевезення ТМЦ придбаних в ТзОВ "Ельзікторг" до перевірки не представлено.

Листом ДПІ у Дніпровському районі м. Києва від 11.04.11 №4085/7/23-610 на виконання наказу ДПА України від 18.04.2008р. №266 "Про організацію взаємодії органів державної податкової служби при опрацюванні розшифровок податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість у розрізі і контрагентів" надіслано висновок від 11.04.11 №1015/23-621-36972584 про проведення аналізу діяльності ТзОВ "Ельзікторг" з питань дотримання вимог податкового законодавства і щодо правомірності нарахування податкових зобов'язань та податкового кредиту і відображення їх показників у деклараціях з податку на додану вартість за період 01.04.10 по 28.02.2011 року. У висновку зазначено, що 29.03.2011 року працівниками управління податкової міліції та управління податкового контролю юридичних осіб ДПА в Київській області було здійснено виїзд до місця проживання ОСОБА_6 (засновника, директора, головного бухгалтера ТзОВ "Ельзікторг"). З пояснень, які надала гр. ОСОБА_7 мати гр. ОСОБА_6 (засновника, директора, головного бухгалтера ТзОВ "Ельзікторг"), з'ясовано, що гр. ОСОБА_6 вже протягом одного року знаходиться на лікуванні в тубдиспансері АР Крим, а також те, що син не являється керівником ТзОВ "Ельзікторг", взагалі ніколи не працював і навіть не мав трудової книжки, за освітою має професію "слюсар-сантехнік". На дату складання висновку стан платника ТзОВ "Ельзікторг" - 9 "направлено повідомлення про відсутність за місцезнаходженням". Перевіркою встановлено порушення п.45.2 ст. 45 Податкового кодексу України, ст.93, ч.1 ст. 203, ст. 215, 228, 662, 655, 656 ЦК України в частині недодержання вимог зазначених статей в момент вчинення правочинів, які не спрямовані на реальне настання наслідків, що обумовлені ними при придбанні товарів (робіт, послуг) у підприємств та їх подальшої реалізації підприємствам-покупцям: в т.ч. ТОВ "Біг СіТі ЛТД".

Відповідно до представлених ТОВ "Біг СіТі ЛТД" документів по взаєморозрахунках з ТзОВ "Мілоса" (код ЄДРПОУ 37142410), встановлено придбання у II кварталі 2011 року ТМЦ та послуг по виробничій дообробці ТМЦ на загальну суму 313274,8 грн., в тому, числі ПДВ 52212,5 грн. відповідно до видаткових та податкових накладних, актів виконаних робіт та договорів на виконання робіт, надання послуг.

На адресу ДПІ у м. Івано-Франківську від ДПІ у Печерському районі м. Києва надійшов акт перевірки від 08.08.2011 року №1065/23-9/37142410 про результати документальної невиїзної перевірки ТзОВ "Мілоса" з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства за період з 01.04.2011 року по 30.04.2011 року (лист від 11.08.2011 року №21136/7/23-910 на виконання наказу ДПА України від 18.04.2008 року №266 "Про організацію взаємодії органів податкової служби при опрацюванні розшифровок податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість у розрізі контрагентів"). У вищезгаданому акті зазначено, що згідно податкової звітності та проведених заходів у ТзОВ "Мілоса" встановлено відсутність трудових ресурсів, виробничого обладнання, складських та торгівельних приміщень, транспорту та торгівельного обладнання, сировини, матеріалів для здійснення основного виду діяльності, визначеного згідно довідки з ЄДРПОУ. На момент проведення перевірки первинні та інші документи ТзОВ "Мілоса" відсутні за адресою, вказаною в реєстраційних документа. Директором, засновником ОСОБА_8 надано пояснення про непричетність до створення та фінансово-господарської діяльності ТзОВ "Мілоса". Згідно висновку почеркознавчої експертизи спеціаліста НДЕКЦ УМВСУ на ПЗЗ від 08.07.2011 року №1165 встановлено, що підпис від імені ОСОБА_9 в декларації з ПДВ за квітень 2011 року та додатку 5 до декларації, зроблений не ОСОБА_9, а іншими (невстановленими ) особами. Перевіркою встановлено порушення ч.5 ст.203, ч.1,2 ст.215, ст.216 ЦК України в частині недодержання вимог зазначених статей в момент вчинення правочинів, які не спрямовані на реальне настання наслідків, що обумовлені ними по правочинах, здійснених ТзОВ "Мілоса" при придбанні та продажу товарів (послуг). Товар (послуги) по вказаних правочинах не був переданий в порушення ст.662, 655 та 656 ЦК України. Перевіркою також встановлено відсутність об'єктів оподаткування при придбанні та продажу товарів (послуг) за період з 01.04.11 по 31.05.11, які підпадають під визначення ст.3 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств та ст.3 Закону України "Про податок на додану вартість".

Відповідно до представлених ТОВ"Біг СіТі ЛТД" документів по взаєморозрахунках з ТзОВ "Сфера Інформ" (код ЄДРПОУ 37334088) встановлено придбання у І кварталі 2011 року послуг по виготовленню поліграфії на загальну думу 97942 грн., в тому числі ПДВ 16323,7 грн. відповідно до актів виконаних робіт та податкових накладних. Письмового договору ТОВ "Біг СіТі ЛТД" на поставку поліграфічної продукції укладеного з ТзОВ "Сфера Інформ" до перевірки не представлено.

На адресу ДПІ у м. Івано-Франківську надійшли висновки та акт ДПІ у Подільському районі м. Києва щодо перевірки господарської діяльності ТзОВ "Сфера Інформ", а саме: висновок від 12.04.11 №41/23-205/37334088 про проведення аналізу діяльності ТзОВ "Сфера Інформ" з питань дотримання вимог податкового законодавства щодо правомірності нарахування податкових зобов'язань та податкового кредиту декларацій з податку на додану вартість за період з 01.02.2011 року по 28 02.2011 року (лист від 18.04.2011 року № 4596/7/23-213) висновок від 06.05.2011 року №75/23-205/37334088 про проведення аналізу діяльності ТзОВ "Сфера Інформ" з питань дотримання вимог податкового законодавства щодо правомірності нарахування податкових зобов'язань та податкового кредиту декларацій з податку на додану вартість за період з 01.01.2011 року по 31.01.2011 рік (лист від 02.06.2011 року №6117/7/23-213, на виконання наказу ДПА України від 18.04.2008р. № 266 "Про організацію взаємодії органів державної податкової служби при опрацюванні розшифровок податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість у розрізі контрагентів"), акт про результати позапланової невиїзної перевірки ТзОВ "Сфера Інформ" з питань правомірності нарахування податкових зобов'язань та податкового кредиту декларацій з податку на додану вартість за період 01.12.2010 року по 30.04.2011 року (лист від 19.09.2011 року №10064/7/23-213). Перевіркою правильності обчислення та повноти сплати до бюджету податку на додану вартість ТзОВ "Сфера Інформ" при проведенні взаєморозрахунків з покупцями та постачальниками за період з 01.12.2010 року по 30.04.2011 року встановлено порушення: п.п. 3.1.1 п.3.1 ст. 3, п.4.1 ст.4, п.п.7.2.1, п.п.7.2.6 п.7.2 , п.п.7.3.1 п.7.3, п.п.7.4.1, п.п.7.4.5 п.7.4, п.п.7.5.1 п.7.5 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" та відповідно п. 185.1 ст.185, п. 187.1 ст.187, п.188.1 ст.188, п. 198.2, п. 198.3, п. 198.6 ст.198, 201.1 ст.201 Податкового кодексу України в результаті чого завищено податкове зобов'язання на суму 2414426 грн. та податковий кредит на суму 2386347 грн. Поряд з цим, слідчим відділом УПМ ДПА у м. Києві порушено кримінальну справу №70-00527 за ознаками складу злочину передбаченого ч.2 ст.205 КК України, по створенню фіктивних СГД- ТОВ "Сфера Інформ" та ТОВ "Трансінвестгруп".

Згідно представлених ТОВ "Біг СіТі ЛТД" документів по взаєморозрахунках з ТзОВ "ТЦ "Всесвітній Стиль" (код ЄДРПОУ 36018185), встановлено придбання у І - II кварталах 2012 року ТМЦ послуг по після виробничій дообробці ТМЦ на загальну суму 436790,92 грн., в тому числі ПДВ 72798,49 грн. відповідно до актів виконаних робіт, видаткових та податкових накладних, договорів на виконання робіт, підписаних ОСОБА_10

На адресу ДПІ у м. Івано-Франківську від ДПІ у Печерському районі м. Києва надійшов акт від 21.06.2012 року №2016/22-9/36018185 про неможливість проведення зустрічної звірки ТзОВ "ТЦ "Всесвітній Стиль" щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.06.09 по 31.05.12 (лист від 22.06.12 №8051/7/22-911). В акті перевірки зазначено, що ГВПМ ДПІ у Печерському районі м.Києва передано висновок щодо наявності ознак "фіктивності" та відсутності факту реального здійснення господарської діяльності № 869 (службова записка від 12.06.12 №5411/вн/07-06/30). В ході проведення аналізу матеріалів податкової звітності, реєстраційних документів, звітів та інших документів, встановлено відсутність необхідних умов для досягнення результатів відповідної підприємницької, економічної діяльності в силу відсутності управлінського або технічного персоналу, оборотних коштів, виробничих активів, складських ;приміщень, транспортних засобів при значних обсяг реалізації товарів (робіт, послуг). З вищезазначених фактів, вбачається, що фінансово-господарська діяльність ТзОВ "ТЦ "Всесвітній-Стиль" здійснюється поза межами правового поля, що у свою чергу свідчить про не набуття належним чином цивільної праводієздатності ТзОВ "ТЦ "Всесвітній-Стиль", фінансово-господарські взаємовідносини між ТзОВ "ТЦ "Всесвітній-Стиль" та контрагентами є фіктивними правочинами, та такими, що вчинено без наміру створення правових наслідків, які обумовлювались цими правочинами. За результатами зустрічної звірки встановлено відсутність реального здійснення операцій ТзОВ "ТЦ "Всесвітній-Стиль" при придбанні та продажу товарів (робіт, послуг). Відповідно до ч.1, ч.5 ст. 203, п.1, п.2 ст. 215, ст. 228 Цивільного кодексу України, зазначені правочини мають ознаки нікчемності та є нікчемними - в силу припису закону. Правочини, укладені ТзОВ "Торговий Центр "Всесвітній-Стиль" з контрагентами порушують публічний порядок, суперечать інтересам держави та суспільства, вчинені удавано з метою приховування сплати податків третіх осіб.

Відповідно до представлених ТОВ "Біг СіТі ЛТД" документів по взаєморозрахунках з ТзОВ "Торгсервіспостач" (код ЄДРПОУ 37001827) встановлено придбання у II - IV кварталах 2010 року будівельних матеріалів на загальну суму 222549,6 грн., в тому числі ПДВ 37091,59 грн. відповідно видаткових та податкових накладних. ТОВ "Біг СіТі ЛТД" письмового договору купівлі-продажу та товарно-транспортних накладних на перевезення ТМЦ придбаних в ТзОВ "Торгсервіспостач" до перевірки не представлено.

На адресу ДПІ у м. Івано-Франківську від ДПІ у Печерському районі м. Києва надійшли акти: від 17.03.11 №235/23-10/37001827 про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТзОВ "Торгсервіспостач" з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства за період з 01.04.10 по 31.01.11 та акт від 11.04.11 №391/23-10/37001827 про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТзОВ "Торгсервіспостач" з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства за період з 01.02.11 по 28.02.11 (листи від 18.03.11 №11200/7/23-1010 та від 18.04.11 №11544/7/23-1010, на виконання наказу ДПА України від 18.04.2008 №266 "Про організацію взаємодії органів державної податкової служби при проведенні перевірок податкових декларацій з податку на додану вартість з урахуванням інформації розшифровок податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість у розрізі контрагентів"). В акті перевірки від 17.03.11 №235/23-10/37001827 зазначено, що в ході аналізу податкової звітності відсутня будь-яка інформація про наявні складські приміщення, наявність автомобільного чи іншого транспорту, а також устаткування, що необхідне для здійснення фінансово-господарської діяльності підприємства. Загальна чисельність працюючих на ТзОВ "Торгсервіспостач" відповідно до даних 1-ДФ склала одна особа. ТзОВ "Торгсервіспостач" здійснював діяльність спрямовану на здійснення операцій пов'язаних з наданням податкової вигоди третіх осіб. 03.08.2010р., працівниками відділу податкової міліції ДПІ у Печерському районі м. Києва відібране пояснення гр. ОСОБА_11 (директора ТзОВ "Торгсервіспостач"). Згідно якого він зазначив, що здійснив реєстрацію ТзОВ "Торгсервіспостач" за винагороду у розмірі 1500грн. Ніякого відношення до ведення фінансово-господарської діяльності не має (а. с. 140)

У зв'язку з не підтвердженням податкового кредиту з ПДВ та валових витрат, у ТзОВ "Торгсервіспостач" відсутні об'єкти оподаткування податком на додану вартість та податком на прибуток по операціях з продажу товарів (послуг) підприємствам -покупцям. Перевіркою встановлено відсутність об'єктів оподаткування по операціях з придбання товарів (послуг) у підприємств-постачальників та по операціях з продажу цих товарів (послуг) підприємствам-покупцям за період з квітня 2010 року по січень 2011 року, в розумінні ст. 3 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" та ст. 3 Закону України "Про податок на додану вартість".

Відповідно до представлених ТОВ "Біг СіТі ЛТД" документів по взаєморозрахунках з ТзОВ "Трансінвест-груп" (код ЄДРПОУ 37334109) встановлено придбання у IV кварталі 2010 року та І кварталі 2011 року ТМЦ та послуг по виробничо-промисловій дообробці МЦ на загальну суму 244278 грн., в тому числі ПДВ 40712,99 грн. відповідно до актів виконаних робіт, видаткових та податкових накладних, договорів на виконання робіт, надання послуг, підписаних директором Скрипченко М.М.

На адресу ДПІ у м. Івано-Франківську від ДПІ у Подільському районі м. Києва надійшов акт від 19.09.2011 року №349/23-304/37334109 про результати позапланової документальної невиїзної перевірки ТзОВ "Трансінвест-груп" з питань дотримання вимог податкового законодавства щодо правомірності нарахування податкових зобов'язань та податкового кредиту декларацій з податку на додану вартість за період з 01.12.2010 року по 30.06.2011 року (лист від 19.09.2011 року №10062/7/23-213). В акті перевірки зазначено про неможливість фактичного здійснення ТзОВ "Трансінвест-груп" господарських операцій через відсутність майна та інших матеріальних ресурсів, економічно необхідних для здійснення операцій з купівлі-продажу. Відсутність необхідних умов для досягнення результатів економічної діяльності у зв'язку з відсутністю трудових ресурсів, основних фондів, складських приміщень, транспортних засобів. Порушення ч.1 ст.203, ч.1 ст.207, ст.215 п.1 ст.216, ст.228 ЦК України в частині недодержання вимог зазначених статей в момент вчинення правочинів, які не спрямовані на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ними по правочинах, здійснених ТзОВ "Трансінвест-груп" з постачальниками та покупцями. Усі операції купівлі-продажу ТзОВ "Трансінвест-груп" не спричиняють реального настання правових наслідків, а отже вбачаються нікчемними по ланцюгу до "вигодонабувача". Перевіркою правильності обчислення та повноти сплати до бюджету податку на додану вартість ТзОВ "Трансінвест-груп" при проведенні взаєморозрахунків з контрагентами-постачальниками за період 01.12.10 по 30.06.11 встановлено порушення п.п.3.1.1 п.3.1. ст.3, п.4.1 ст.4, п.п.7.2.1, п.п.7.2.6, п.7.2 ,п.п.7.3.1 п.7.3, п.п.7.4.1, п.п.7.4.5 п.7.4, п.п.7.5.1 п.7.5 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість", п.185,1 ст.185, п.187.1 ст.187, п.188.1 ст.188, п.198.2, п.198.3, п.198.6 ст.198, п.201.1 , п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, в результаті чого завищено податкові зобов'язання на суму 4400403 грн. та завищено податковий кредит на суму 4353589 грн. Поряд з цим, слідчим відділом УПМ ДПА у м. Києві порушено кримінальну справу №70-00527 за ознаками злочину передбаченого ч.2 ст.205 КК України.

На підставі вищенаведеного суд приходить до переконання, що в акті перевірки ДПІ у м. Івано-Франківську від 13.09.2012 року №7369/22-1-35765310 податковим органом зроблено правомірний та обґрунтований висновок про те, що ТОВ "Біг СіТі ЛТД" зайво включено до складу валових витрат та витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування за період з 01.07.2009 року по 30.06.2011 рік вартість ТМЦ, вартість послуг з після виробничої дообробки ТМЦ та вартість поліграфічної продукції всього в сумі 1425169 грн. згідно документів, виписаних ПП "Дім споживчого побуту "Бріз", ТзОВ "РА "Фаворит", ТзОВ "Ельзікторг", ТзОВ "Мілоса", ТзОВ "Сфера Інформ", ТзОВ "ТЦ "Всесвітній Стиль", ТзОВ "Торгсервіспостач", ТзОВ "Трансінвест-груп".

Таким чином, ТОВ "Біг СіТі ЛТД" завищено валові витрати за період з 01.07.2009 року по 31.03.2011 року та витрати, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування за період з 01.04.2011 року по 30.06.2012 року всього в сумі 1486338 грн., в т.ч.: III квартал 2009 року завищено в сумі 114665 грн., IV квартал 2009 року занижено в сумі 96611 грн., І квартал 2010 року завищено в сумі 3415 грн., II квартал 2010 року завищено в сумі 75998 грн., III квартал 2010 року завищено в сумі 228787 грн., IV квартал 2010 року завищено в сумі 318604 грн., І квартал 2011 року завищено в сумі 216425 грн., II квартал 2011 року завищено в сумі 261062 грн., І квартал 2012 року завищено в сумі 219977 грн., II квартал 2012 року завищено в сумі 144016 грн., чим порушено п.5.1, пп.5.2.1 п.5.2, пп.5.3.9 п.5.3 ст.5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", пп.138.1.1 п.138.1 , п.138.2, п.138.4, п.138,6, пп.138.8 ст.138, пп.139.1.9 п.139.1 ст.139 Податкового кодексу України, ст.9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", пп.1.2 п.1, пп.2.1, пп.2.4, пп.2.5 п.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку.

Суд зазначає, що вищевказані порушення, вчинені позивачем своїм прямим наслідком мали вплив на визначення ТОВ "Біг СіТі ЛТД" сум податку на додану вартість.

Як вбачається з матеріалів справи, перевіркою повноти визначення податку на прибуток за період з 01.07.2009 року по 30.06.2012 року встановлено його заниження всього на 371034 грн., в т.ч.: за III квартал 2009 року занижено в сумі 28676 грн., за IV квартал 2009 року завищено в сумі 28698 грн., І квартал 2010 року занижено в сумі 854 грн., за II квартал 2010 року занижено в сумі 18999 грн., за III квартал 2010 року занижено в сумі 55853 грн., за IV квартал 2010 року занижено в сумі 80995 грн., за І квартал 2011 року занижено в сумі 77873 грн., за II квартал 2011 року занижено в сумі 96042 грн., за III квартал 2011 року завищено в сумі 35998 грн., за І квартал 2012 року занижено в сумі 46195 грн., за II квартал 2012 року занижено в сумі 30243 грн.

Щодо висновку в акті перевірки від 13.09.2012 року №7369/22-1-35765310 про порушення ТОВ "Біг СіТі ЛТД" вимог п.7.1, пп.7.2.1, пп.7.2.3, пп.7.2.4, пп.7.2.6 п.7.2, пп.7.4.1, пп.7.4.5, п.7.4, пп.7.5.1 п.7.5, пп.7.7.1 п.7.7 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" та п.187.1 ст.187, п.198.1, п.198.2 ст.198, п.201.1, п.201.4 ст.201 Податкового кодексу України по операціях з придбання ТМЦ, робіт та послуг в ПП "Дім споживчого побуту "Бріз", ТзОВ "РА "Фаворит", ТзОВ "Ельзікторг", ТзОВ "Мілоса", ТзОВ "Сфера Інформ", ТзОВ "ТЦ "Всесвітній Стиль", ТзОВ "Торгсервіспостач", ТзОВ "Трансінвест-груп", внаслідок чого встановлено завищення податкового кредиту на суму 285173 грн., в т.ч.: за березень 2010 року в сумі 683 грн., квітень 2010 року в сумі 656 грн., травень 2010 року в сумі 10293 грн., червень 2010 року в сумі 3515 грн., серпень 2010 року в сумі 24949 грн., вересень 2010 року в сумі 30113 грн., жовтень 2010 року в сумі 16339,00 грн., листопад 2010 року в сумі 12994 грн., грудень 2010 року в сумі 25959 грн., січень 2011 року в сумі 3333 грн., лютий 2011 року в сумі 31329 грн., квітень 2011 року в сумі 52212 грн., січень 2012 року в сумі 3922 грн., лютий 2012 року в сумі 18405 грн., березень 2012 року в сумі 22702 грн., квітень 2012 року в сумі 27170 грн., травень 2012 року в сумі 599 грн.

Податковим органом було використано дані автоматизованої системи співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в наявності розбіжності в сумі 285173 грн. за відповідні звітні періоди між даними додатку 5 "Розшифровки податкового кредиту та податкових зобов'язань ТОВ "Біг СіТі ЛТД" за придбаними ТМЦ в ТзОВ "РА "Фаворит", ПП "Дім споживчого побуту "Бріз", ТзОВ "Ельзікторг", ТзОВ "Мілоса", ТзОВ "Сфера Інформ", ТзОВ ТЦ "Всесвітній стиль", ТзОВ "Торгсервіспостач", ТзОВ "Трансінвест-груп".

За результатами співставлення податкових зобов'язань даткового кредиту та внаслідок, перевірки повноти нарахування ТОВ "Біг СіТі ЛТД" податку на додану вартість, з врахуванням порушень, що не оскаржуються за період з 01.07.2009 року по 30.06.2012 року встановлено його заниження всього у сумі 286705 грн., в.т.ч.: за травень 2010 року в сумі 7839 грн.. червень 2010 року в сумі 6401 грн., липень 2010 року в сумі 4023 грн., серпень 2010 року в сумі 12726 грн., вересень 2010 року в сумі 37090 грн., жовтень 2010 року в сумі 18178 грн., листопад 2010 року в сумі 13498 грн., грудень 2010 року в сумі 21519 грн., січень 2011 року в сумі 7773 грн., лютий 2011 року в сумі 31329 грн., березень 2011 року в сумі 750 грн., квітень 2011 року в сумі 52212 грн., червень 2011 року завищено в сумі 1692 грн., липень 2011 року занижено в сумі 1730 грн., серпень 2011 року в сумі 380 грн., вересень 2011 року в сумі 755 грн., січень 2012 року в сумі 3922 грн., лютий 2012 року в сумі 18405 грн., березень 2012 року в сумі 22 702 грн., квітень 2012 року в сумі 27 170 грн., травень 2012 року в сумі 599 грн., червень 2012 року завищено в сумі 604 грн.

Таким чином, суд вважає правомірним та обґрунтованим збільшення ТзОВ "Біг СіТі ЛТД" суму грошового зобов'язання по податку на прибуток в розмірі 371034 грн. та застосовано штрафну (фінансову) санкцію в сумі 65454 грн., №0001092201, яким збільшено суму грошового зобов'язання по податку на додану вартість в розмірі 286705 грн. та застосовано штрафну (фінансову) санкцію в сумі 49235 грн.

Статтею 2 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.99 № 996-ХІV (із змінами та доповненнями) зазначено, що сфера дії Закону поширюється на всіх юридичних осіб створених відповідно до законодавства України, незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, які зобов'язані вести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність згідно з законодавством.

Виходячи з вимог пункту 2 статті 3 зазначеного Закону бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.

Правила податкового обліку визначаються відповідними нормативними документами, що регламентують порядок оподаткування в Україні.

Статтею 9 Закону встановлено вимоги до первинних документів, які є підставою для бухгалтерського та податкового обліку. Згідно з даною нормою, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення.

Суд зазначає, що необхідність підтвердження господарських операцій первинними документами визначена підпунктом 1.2 пункту 1, підпунктом 2.1 пункту 2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 року №88 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 05.06.1995 року за № 168/704, первинні документи - це письмові свідоцтва, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації на їх проведення.

Відповідно з пунктом 2.4 зазначеного Положення, первинні документи (на паперових і машинозчитуваних носіях інформації) для надання їм юридичної сили і доказовості повинні мати такі обов'язкові реквізити; назва підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), код форми, дата і місце складання, зміст господарської операції та її вимірники (у натуральному і вартісному виразі), посади, прізвища і підписи осіб, відповідальних за дозвіл та здійснення господарської операції і складання первинного документа.

Пункт 2.15 та пункт 2.16 Положення визначають заборону приймати до виконання первинні документи на операції, що суперечать законодавчим та нормативним актам.

Відповідно до п. 5.1 статті 5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" валові витрати виробництва та обігу (далі-валові витрати) - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація вартості товарів (робіт, послуг), які придбаваються (виготовляються) таким платником податку для їх подальшого використання у власній господарській діяльності.

Згідно підпунктів 5.2.1, 5.3.9 пунктів 5.2 та 5.3 статті 5 вищезазначеного Закону до складу валових витрат включаються суми будь-яких витрат, сплачених (нарахованих) протягом звітного періоду у зв'язку з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною праці, у тому числі витрати з придбання електричної енергії (включаючи реактивну), з урахуванням обмежень, установлених пунктами 5.3 - 5.7 цієї статті. Не належать до складу валових витрат будь-які витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку.

Підпунктом 7.2.1 пункту 7.2 статті 7 Закону України "Про податок на додану вартість" визначено, що платник податку зобов'язаний надати покупцю податкову накладну, що має містити зазначені окремими рядками: а) порядковий номер податкової накладної; б) дату виписування податкової накладної; в) повну або скорочену назву, зазначену у статутних-документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця); д) місце розташування юридичної особи або місце податкової адреси фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість; є) опис (номенклатуру) товарів (робіт, послуг) та їх кількість (обсяг, об'єм); є) повну або скорочену назву, зазначену у статутних документах отримувача; ж) ціну поставки без врахування податку; з) ставку податку та відповідну суму податку у цифровому значенні; и) загальну суму коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку.

Відповідно до підпункту 7.2.3 пункту 7.2 статті 7 Закону податкова накладна складається у момент виникнення податкових зобов'язань продавця у двох примірниках. Оригінал податкової накладної надаються покупцю, копія залишається у продавця товарів (робіт, послуг).

Згідно з підпунктом 7.2.4 пункту 7.2 статті 7 Закону право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку у порядку, передбаченому статтею 9 цього Закону.

Відповідно до пункту 7.2.6 пункту 7.2 статті 7 Закону податкова накладна видається платником податку, який поставляє товари (послуги), на вимогу їх отримувача, та є підставою для нарахування податкового кредиту. Як виняток з цього правила, підставою для нарахування податкового кредиту при поставці товарів (послуг) за готівку чи з розрахунками картками платіжних систем, банківськими або персональними чеками у межах граничної суми, встановленої Національним банком України для готівкових розрахунків, є належним чином оформлений товарний чек, інший платіжний чи розрахунковий документ, що підтверджує прийняття платежу постачальником від отримувача таких товарів (послуг), з визначенням загальної суми такого платежу, суми податку та податкового номера постачальника.

Як вбачається з підпункту 7.4.1 пункту 7.4 статті 7 Закону податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів (послуг), але не вище рівня звичайних цін, у разі якщо договірна ціна на такі товари (послуги) відрізняється більше ніж на 20 відсотків від звичайної ціни на такі товари (послуги), та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 8-1 цього Закону, протягом такого звітного періоду у зв'язку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій в необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання у виробництві та/або поставці товарів (послуг) для оподатковуваних операцій у межах господарської діяльності платника податку.

Відповідно до підпункту 7.4.5 пункту 7.4 статті 7 Закону не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту).

Згідно з підпунктом 7.5.1 пункту 7.5 статті 7 вищезазначеного Закону датою виникнення права платника податку на податковий кредит вважається дата здійснення першої з подій: або дата списання коштів з банківського рахунку платника податку в оплату товарів (робіт, послуг), дата виписки відповідного рахунку (товарного чека) - в разі розрахунків з використанням кредитних дебетових карток або комерційних чеків, або дата отримання податкової накладної, що засвідчує факт придбання платником податку товарів (робіт, послуг).

Підпунктом 7.7.1 пункту 7.7 статті 7 Закону визначено, що сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного податкового періоду та сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду. При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені законом для відповідного податкового періоду.

Відповідно до підпункту 138.1.1. пункту 138.1 статті 138 Податкового кодексу України від 02.12.10 № 2755-УІ (із змінами та доповненнями) витрати операційної діяльності включають: собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг та інші витрати беруться для визначення об'єкта оподаткування з урахуванням пунктів 138.2, 138.11 цієї статті, пунктів 140.2 -140.5 статті 140, статей 142 і 143 та інших статей цього Кодексу, які прямо визначають особливості формування витрат платника податку.

Згідно з пунктом 138.2 статті 138 Податкового кодексу України витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.

Згідно з підпунктом 138.4 статті 138 Податкового кодексу України витрати, що формують собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг, визнаються витратами того звітного періоду, в якому визнано доходи від реалізації таких товарів, виконаних робіт, наданих послуг.

Пунктом 138.6 статті 138 Податкового кодексу України визначено, що собівартість придбаних та реалізованих товарів формується відповідно до ціни їх придбання з урахуванням ввізного мита і витрат на доставку та доведення до стану, придатного для продажу.

Згідно з пунктом 138.8 статті 138 Податкового кодексу України собівартість виготовлених та реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг складається з витрат, прямо пов'язаних з виробництвом таких товарів, виконанням робіт, наданням послуг, а саме: прямих матеріальних витрат; прямих витрат на оплату праці; амортизації виробничих основних засобів та нематеріальних активів, безпосередньо пов'язаних з виробництвом товарів, виконанням робіт, наданням послуг; загальновиробничі витрати, які відносяться на собівартість виготовлених та реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг відповідно до положень (стандартів) бухгалтерського обліку; вартості придбаних послуг, прямо пов'язаних з виробництвом товарів, виконанням робіт, наданням послуг; інших прямих витрат, у тому числі витрат з придбання електричної енергії (включаючи реактивну).

Відповідно до підпункту 139.1.9 пункту 139.1 статті 139 Податкового кодексу України витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку. У разі втрати, знищення або зіпсуття зазначених документів платник податку має право письмово заявити про це органу державної податкової служби та здійснити заходи, необхідні для поновлення таких документів. Письмова заява має бути надіслана до/або разом із поданням розрахунку податкових зобов'язань за звітний податковий період. Платник податків зобов'язаний відновити втрачені, знищені або зіпсовані документи протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження такої заяви до органу державної податкової служби, митного органу. Якщо платник податку поновить зазначені документи в наступних податкових періодах, підтверджені витрати включаються до витрат за податковий період, на який припадає таке поновлення.

Згідно з пунктом 198.1 статті 198 Податкового кодексу України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.

Пунктом 198.2 статті 198 Податкового кодексу України визначено, що датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше; дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Згідно пункту 198.6 статті 198 Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними або оформлені з порушенням вимог Кодексу.

Пунктами 201.1, 201.4, 201.6, 201.10 статті 201 Податкового кодексу України визначено, що платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою (за наявності) податкову накладну, складену за вибором покупця (отримувача) в один з таких способів: а) у паперовому вигляді; б) в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та умови реєстрації податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних. Податкова накладна виписується у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця. Оригінал податкової накладної видається покупцю, копія залишається у продавця товарів/послуг. Податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця Податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Щодо наявних в матеріалах справи витягів з Єдиного державного реєстру судових рішень, які долучалися представниками сторін, то суд зазначає, що вони були прийняті судом та долучені в якості інформації. Суд не може брати до уваги встановлені даними судовими рішеннями обставини, так як вони стосуються лише контрагентів відповідача, однак, не містять правової оцінки та не встановлюють обставин фінансово-господарської діяльності даних контрагентів у взаємовідносинах з позивачем.

Враховуючи вищенаведене, суд приходить до переконливого висновку, що позивачем не підтверджено реальності факту придбання товарів чи послуг, а тому суми на їх придбання та сплаченого ПДВ не можуть включатися до складу витрат для цілей оподаткування податком на прибуток або податкового кредиту з податку на додану вартість навіть за наявності формально складених, але недостовірних документів або сплати грошових коштів.

Відповідно до частини 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

В частині третій статті 86 Кодексу адміністративного судочинства України вказано, що суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Таким чином, суд погоджується з висновками відповідача про відсутність у позивача законних підстав для формування показників податкової звітності, на підставі даних, не підтверджених первинними документами, складеними за результатами реальних фінансово-господарських операцій.

Аналогічна правова позиція викладена в Ухвалі Вищого адміністративного суду України від 27.06.2012 року у справі №К-7191/09-С.

За наведених підстав та вказаних правових норм висновки відповідача, на підставі яких прийняті оскаржувані податкові повідомлення-рішення №0001092201 та №0001082201 від 26.09.2012 року є обґрунтованими та підтверджуються встановленими судом обставинами у справі, а позовні вимоги є безпідставними та не підлягають задоволенню.

На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ :

В задоволенні позову відмовити.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.

Суддя: Микитюк Р.В.

Постанова складена в повному обсязі 15.04.13 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.04.2013
Оприлюднено08.07.2013
Номер документу32216940
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3747/12/0970

null від 10.04.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитюк Р.В.

Постанова від 10.04.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитюк Р.В.

Ухвала від 05.12.2012

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитюк Р.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні