КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И 05 липня 2013 року 810/2873/13-а Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Спиридонової В.О., розглянувши в порядку письмового провадження в м. Києві адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Бородянському районі Київської області Державної податкової служби до товариства з обмеженою відповідальністю «Укрцарфіш» про стягнення податкового боргу, ВСТАНОВИВ: 05.06.2013 до Київського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Управління Державної податкової інспекції у Бородянському районі Київської області Державної податкової служби (далі – Позивач, Податковий орган) до товариства з обмеженою відповідальністю «Укрцарфіш» (далі – Відповідач, Товариство) про стягнення податкового боргу у сумі 7659,49 грн. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач має перед Державним бюджетом України податкову заборгованість по самостійно обчисленим Товариством сум зобов'язань у сумі 7659,49 грн., у тому числі з податку на додану вартість у розмірі 5515,18 грн., податку на прибуток підприємств у розмірі 1836,24 грн., та зі збору за спеціальне використання поверхневих та підземних вод у розмірі 308,07 грн. Розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, враховуючи принципи рівності сторін, суд дійшов наступних висновків. Товариство з обмежено відповідальністю «Укрцарфіш» зареєстроване Бородянською районною державною адміністрацією 26.06.2007 відповідно до витягу з єдиного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців серії АВ №683038 від 25.05.2013; відповідно до довідки про взяття на облік платника податків №290 від 02.07.2007 перебуває на обліку у ДПІ у Бородянському районі Київської області ДПС. 18.10.2011 Товариством до Податкового органу подано уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість, в якому самостійно визначено суму податку на додану вартість у розмірі 5621 грн. При цьому за рахунок переплат сплачено суму податку на додану вартість у розмірі 176 грн. Податковим органом в порядку ст. 129 ПК України нарахована пеня у сумі 70,21 грн. 08.11.2011 Товариством до Податкового органу подано податкову декларацію з податку на прибуток та самостійно визначено суму податку на прибуток, що підлягає сплаті до бюджету, у розмірі 4173 грн. При цьому за рахунок переплат сплачено суму податку на прибуток у розмірі 2336,76 грн. Також Товариством до Податкового органу подано податкові декларації по збору на спеціальне використання поверхневих та підземних вод від 09.02.2013, 10.05.2011 та 03.08.2011, в яких самостійно визначено суми збору за спеціальне використання поверхневих та підземних вод в розмірі 372,95 грн., 2,82 грн. та 0,65 грн. відповідно. При цьому за рахунок переплат було сплачено суму такого збору у розмірі 68,38 грн. Крім того, Податковим органом на адресу Товариства направлено податкову вимогу форми «Ю» №89 від 16.03.2011 про сплату податкового боргу у сумі 949,14 грн., яку було отримано Відповідачем 08.12.2011. На момент розгляду справи сума даного боргу не погашена. Таким чином, загальна сума податкового боргу, з урахуванням суми, сплаченої за рахунок переплат, становить 7659,49 грн. Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами у даній справі, суд виходив з наступного. Відповідно до ч.1 ст.67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства врегульовано Податковим кодексом України від 02.12.2010 року № 2755-VI. Пунктом 1 статті 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» від 04.12.1990 року № 509-XII передбачено, що державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані спеціалізовані державні податкові інспекції виконують такі функції, як забезпечення обліку платників податків, інших платежів, правильність обчислення і своєчасність надходження цих податків, платежів, а також здійснюють реєстрацію фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів. Згідно з пунктом 15.1 статті 15 Податкового кодексу України платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом. Відповідно до підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний: сплачувати податки та збори в строки та у розмірах встановленим цим Кодексом та законами з питань митної справи. Стаття 8 Податкового кодексу України закріплює види податків та зборів, що справляються на території України. Відповідно до пп.14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання. Згідно із п.16.1.4 ст.16 Податкового кодексу України платник податків повинен сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи. Всупереч вищевказаним нормам Конституції України, Податкового кодексу України, відповідачем не було своєчасно сплачено суми податку на додану вартість, податку на прибуток та збір за спеціальне використання поверхневих та підземних вод. Відповідно до Закону України «Про державну податкову службу в Україні» контроль за повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством здійснюють органи державної податкової служби. У п.41.5 ст.41 Податкового кодексу України зазначено, що органи державної податкової служби є органами стягнення та уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень. Крім цього, відповідно до наказу Міністерства фінансів України, Державного казначейства України, Державної податкової адміністрації України від 31 березня 2000 року №68/27/146 на органи Державної податкової служби покладено здійснення контролю за перерахуванням орендної плати за користування земельними ділянками. На підставі викладеного, органи державної податкової служби уповноваженні здійснювати контроль за повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів податків та звертатись до суду у разі виникнення податкового боргу з позовом про його стягнення. Відповідно до п. 54.1. ст. 54 крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою. Як було зазначено вище, Відповідачем в поданих ним деклараціях було самостійно обчислено суми податку на додану вартість, податку на прибуток та збір за спеціальне використання поверхневих та підземних вод. Відповідачем не надано суду доказів, які б свідчили про сплату заборгованості. З огляду на викладене, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими, а адміністративний позов таким, що підлягає задоволенню. Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають. Керуючись статтями 11, 14, 70-72, 86, 94, 128, 159-163, 254 КАС України, суд ПОСТАНОВИВ: Адміністративний позов задовольнити. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Укрцарфіш» (код ЄДРПОУ 35144677) податковий борг у загальній сумі 7659 (сім тисяч шістсот п'ятдесят дев'ять) грн. 49 грн. на рахунок №31113029700124, банк одержувача УДКСУ у Київській області, МФО 821018, код 23569872. Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду у порядку, встановленому статтями 185-187 КАС України, шляхом подання апеляційної скарги через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Суддя Спиридонова В.О.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.07.2013 |
Оприлюднено | 08.07.2013 |
Номер документу | 32218754 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Спиридонова В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні