cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 91016, м. Луганськ, пл. Героїв ВВВ, 3а. Тел./факс 55-17-32, inbox@lg.arbitr.gov.ua
02 липня 2013 року Справа № 19/141б
За заявою кредитора - Ленінської об'єднаної державної податкової інспекції
у м. Луганську Головного управління Міндоходів
у Луганській області
до боржника - Будівельно-монтажного концерну "Луганськоблбуд",
м. Луганськ
Про банкрутство
Суддя М.Ю. Ковалінас
Секретар судового засідання Яценко І.В.
У засіданні брали участь:
від кредиторів:
- Євдокіменко В.К., дов. №12605/09 від 03.09.2013 (УПФУ в Ленінському районі);
- Паталаха К.В., дов. №4/10 від 12.06.2013 (Ленінська ОДПІ у м. Луганську);
від банкрута - ліквідатор Бурлаков В.В.
Обставини справи: банкрутство за нормами Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі за текстом - Закон), ліквідаційна процедура, розгляд поточного звіту та клопотання ліквідатора.
Розглянувши матеріали справи та додатково надані, вислухавши присутніх, суд
в с т а н о в и в :
Постановою господарського суду Луганської області від 11.04.2006 боржника - Будівельно-монтажний концерн "Луганськоблбуд", м. Луганськ, визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру за загальними положеннями Закону.
Ухвалою суду від 13.07.2010 у справі №19/141б замінено ліквідатора та призначено новим ліквідатором банкрута арбітражного керуючого Бурлакова В.В. (ліцензія серії АВ №456618 від 23.06.2009), на якого покладено обов'язки та повноваження щодо проведення ліквідаційної процедури та подання до суду звіту про свою роботу та ліквідаційного балансу банкрута відповідно до вимог ст. 32 Закону.
Ухвалою від 18.12.2012 у справі №19/141б продовжено повноваження арбітражного керуючого Бурлакова В.В. в якості ліквідатора банкрута - Будівельно-монтажний концерн "Луганськоблбуд", м. Луганськ, у справі №19/141б до 18.06.2013.
У даному судовому засіданні ліквідатор Бурлаков В.В. надав до суду, за супровідним листом від 02.07.2013 б/н, матеріали щодо проведення ліквідаційної процедури у справі №19/141б, в тому числі поточний звіт про проведену ним роботу за станом на 31.06.2013 б/н, та протокол засідання комітету кредиторів від 01.07.2013 №21, з доказами дотримання приписів ст. 16 Закону, тощо.
Як вбачається з поточного звіту ліквідатора Бурлакова В.В. за станом на 31.06.2013 б/н, після публікації оголошення в газеті "Наша газета" від 06.04.2013 №50, щодо прийому та розгляду комерційних пропозицій спеціалізованих суб'єктів підприємницької діяльності про надання послуг щодо організації та проведення аукціонних торгів з продажу майна банкрута, ліквідатором отримано заявку від Фірми «Правове агентство «Статус» на участь в організації та проведенні аукціону. Також, ліквідатором отримано роз'яснення від Міністерства юстиції України (лист від 21.02.2013 №443-0-33-13/132) щодо проведення продажу майна банкрута, але на даний час ліквідаційну процедуру у справі №19/141б ще не завершено.
Як вбачається з протоколу засідання комітету кредиторів від 01.07.2013 №21, поточний звіт ліквідатора Бурлакова В.В. за станом на 31.06.2013 б/н, розглянуто комітетом кредиторів та одноголосно прийнято його до відома, а також вирішено клопотати про продовження строку повноважень ліквідатора на 6 місяців, до 18.12.2013.
Комітетом кредиторів також вирішено визначити початкову вартість майна для реалізації його на аукціоні - 303845грн.00когп. без ПДВ, раніше затверджену комітетом кредиторів згідно протоколу засідання від 28.05.2012 №13, також у протоколі засідання комітету кредиторів від 01.07.2013 №21 зазначено, що комітет кредиторів не проти продажу майна підприємства - банкрута, в результаті чого буде частково погашено кредиторські вимоги, але комітетом кредиторів після розгляду пропозиції ліквідатора щодо визначення організатора аукціону зазначено, що відповідно до ст. 49 Закону №4212 організатор аукціону визначається за конкурсом та передбачено наявність у нього ліцензії, тому комітет кредиторів більшістю голосів, які належать Ленінській ОДПІ у м. Луганську, утримався від обрання організатора аукціону з продажу майна банкрута.
Така позиція комітету кредиторів (Ленінської ОДПІ) є не конструктивною та не узгоджується з фактичною ситуацією у справі, зокрема з тим, що провадження у справі №19/141б про банкрутство боржника БМК «Луганськоблбуд» триває вже майже 8 років, а ліквідаційна процедура затягнулася на 7 років, що насамперед пов'язано з відсутністю бажаючих придбати майно банкрута, та зі створенням Ленінською ОДПІ у м. Луганську перешкод у роботі ліквідатора з реалізації майна банкрута.
Слід зазначити, що у зв'язку з набранням 19.01.2013 чинності Законом №4212, у разі не здійснення реалізації ліквідаційної маси банкрута, після 19.01.2014 суд буде змушений застосувати у справі №19/141б приписи ч.6 ст. 45 Закону №42142, та передати нереалізовані активи банкрута в управління визначеній господарським судом юридичній особі, яка зобов'язана вжити заходів щодо продовження погашення заборгованості кредиторів за рахунок отриманих активів, а провадження у справі №19/141б про банкрутство боржника БМК «Луганськоблбуд» буде припинено.
При цьому, у листі Міністерства юстиції України від 21.02.2013 №443-0-33-12/13.2, надано роз'яснення щодо регулювання продажу майна боржника після набрання чинності новою редакцією Закону, зокрема зазначено про таке.
Відповідно до абзаців першого та другого пункту 1-1 Розділу X "Прикінцеві та перехідні положення" Закону №4212, положення цього Закону застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження в яких порушено після набрання чинності цим Законом.
Положення Закону, що регулюють продаж майна в провадженні у справі про банкрутство, застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження у яких порушено до набрання чинності цим Законом. З огляду на вищевикладене законодавець слідував загальновизнаному у теорії права принципу дії нормативно-правових актів у часі. Крім того, на сьогодні законодавчо впроваджено вказаний принцип у Цивільному кодексі України при регулюванні цивільних правовідносин, які тісно переплітаються з господарськими правовідносинами. Згідно з частиною першою статті 5 Цивільного кодексу України акти цивільного законодавства регулюють відносини, які виникли з дня набрання ними чинності.
З огляду на зазначене, якщо продаж майна боржника (банкрута) розпочато із дотриманням вимог Закону до набрання чинності Законом №4212, продовження цього процесу і після набрання ним чинності має відповідати вимогам законодавчого акта, що діяв на момент визначення порядку продажу майна, а не на момент фактичного проведення торгів (аукціону) та укладення договору купівлі-продажу з переможцем. Такий підхід базується на поширенні на зазначені правовідносини за аналогією вищевикладеного положення ч. 1 ст. 5 Цивільного кодексу України.
Що стосується вимог до організатора аукціону, згідно з ч. 6 ст. 49 Закону №4212 організатором аукціону є визначена замовником фізична або юридична особа, що має ліцензію на проведення торгів і з якою замовник аукціону уклав договір на проведення аукціону. Організатор аукціону визначається замовником за конкурсом, що проводиться у визначеному замовником порядку, основними критеріями якого вважаються наявність ліцензії, достатній, але не менш як три роки, досвід проведення аукціонів, запропонована найменша сума винагороди.
Законодавчим актом, що регулює відносини, пов'язані з ліцензуванням видів господарської діяльності, та порядок їх ліцензування, є Закон України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності". Ст. 9 вказаного Закону визначено перелік видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню за цим Законом, та перелік видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до спеціальних законів. Проведення торгів як вид діяльності, що підлягає ліцензуванню, у цих двох переліках відсутній. Згідно з ч. 2 ст. 2 цього Закону види господарської діяльності, не передбачені у ст. 9 цього Закону, не підлягають ліцензуванню.
Враховуючи зазначене господарська діяльність з проведення торгів не підлягає ліцензуванню .
Таким чином, у комітету кредиторів відсутні правові підстави для відмови у вирішенні питання про встановлення порядку реалізації майна банкрута.
Крім того, арбітражним керуючим Бурлаковим В.В. подано до суду клопотання від 02.07.2013 б/н, про продовження у справі №19/141б строку його повноважень, як ліквідатора банкрута БМК «Луганськогблбуд», на 6 місяців.
Враховуючи вищевикладене, суд задовольняє згадане клопотання, продовжує у справі №19/141б повноваження арбітражного керуючого Бурлакова В.В., в якості ліквідатора БМК "Луганськоблбуд", м. Луганськ, на шість місяців, тобто до 18.12.2013, розгляд справи відкладається у іншому судовому засіданні.
Керуючись ст. ст. 1, 3-1, 16, 22-34 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», ст. ст. 38, 50, 86, 87 Господарського процесуального кодексу України, суд
у х в а л и в :
1.Продовжити у справі №19/141б повноваження арбітражного керуючого Бурлакова В.В., в якості ліквідатора банкрута БМК "Луганськоблбуд", м. Луганськ, до 18.12.2013.
2.Призначити розгляд справи у судовому засіданні на 19.09.2013, на 10 годин 15 хвилин, каб. №310.
3.Зобов'язати ліквідатора Бурлакова В.В.:
- завершити проведення ліквідаційної процедури у справі відповідно до Закону №4212 - VI, та п. 6 Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 27.12.2012 №01-06/1941/2012 "Про Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо виконання господарських зобов'язань", та п.п. 31-33 Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 28.03.2013 №01-06/606/2013 "Про Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції Закону від 22.11.20111 №4212-VІ),
- здійснювати подальшу реалізацію майна банкрута за нормами Закону №4212 (ст.ст. 42-44, розділ ІV ст.ст. 49-76) та з урахуванням роз'яснень Міністерства юстиції України, згідно листа від 21.02.2013 №443-0-33-12/13.2;
- за результатами своєї роботи подати до суду звіт (підсумковий чи поточний та окремо фінансовий), попередньо розглянуті й схвалені комітетом кредиторів, а також іншу документацію, яка свідчить про проведення ліквідаційної процедури відповідно до приписів ст. ст. 22 - 34 Закону.
4.Комітету кредиторів - розглянути звіт ліквідатора (поточний чи підсумковий та окремо фінансовий) й ліквідаційний баланс банкрута, визначити думку (у вигляд відповідного протоколу засідання комітету кредиторів, з доказами дотримання приписів ст. 16 Закону) щодо можливості схвалення звіту ліквідатора (поточного чи підсумкового та окремо фінансового), ліквідаційного балансу, завершення ліквідаційної процедури у справі №19/141б, ліквідації банкрута, як юридичної особи та припинення провадження у справі або щодо необхідності продовження строку повноважень ліквідатора у справі №19/141б.
Суд звертає увагу комітету кредиторів, що у зв'язку з набранням 19.01.2013 чинності Законом №4212, у разі не здійснення реалізації ліквідаційної маси банкрута, після 19.01.2014 суд буде змушений застосувати у справі №19/141б приписи ч.6 ст. 45 Закону №42142, та передати нереалізовані активи банкрута в управління визначеній господарським судом юридичній особі, яка зобов'язана вжити заходів щодо продовження погашення заборгованості кредиторів за рахунок отриманих активів, а провадження у справі №19/141б про банкрутство боржника БМК «Луганськоблбуд» буде припинено.
Явка ліквідатора банкрута Бурлакова В.В. та членів комітету кредиторів у судове засідання обов'язкова.
Суддя М.Ю. Ковалінас
Суд | Господарський суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 02.07.2013 |
Оприлюднено | 08.07.2013 |
Номер документу | 32220639 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Луганської області
Ковалінас М.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні