Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27 червня 2013 р. Справа №805/7607/13-а
приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови:
Донецький окружний адміністративний суд у складі
Головуючий суддя: Буряк І.В.
при секретарі: Дзюбі А.М.
за участю представників сторін:
позивача: не з'явився
відповідача: не з'явився
прокурора: не з'явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні
позовну заяву Донецько-Ясинуватської прокуратури з нагляду за додержанням
законів у транспортній сфері в інтересах управління
Укртрансінспекції у Донецькій області
до Товариства з обмеженою відповідальністю «Арена - Транс»
про стягнення фінансових санкцій
ВСТАНОВИВ:
Донецько-Ясинуватська прокуратура з нагляду за додержанням законів у транспортній сфері в інтересах управління Укртрансінспекції у Донецькій області (надалі - позивач) звернулась до Донецького окружного адміністративного суду із позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Арена - Транс» (надалі - відповідач, ТОВ «Арена - Транс») про стягнення фінансових санкцій у розмірі 1 700,00 грн.
Позов мотивовано встановленням факту порушення відповідачем законодавства про автомобільний транспорт, що є підставою накладення фінансових санкцій, відповідно до нормативних приписів Закону України «Про автомобільний транспорт», які були накладені на відповідача Постановою про накладення фінансових санкцій №147324 від 27.11.2012р. Проте, відповідач в порушення встановленого законодавством порядку до теперішнього часу не сплатив постановлені для стягнення фінансові санкції, чим порушив економічні інтереси держави.
Представник позивача в судове засідання від 27.06.2013р. не з'явився, про час та місце судового розгляду повідомлений належним чином.
Відповідач письмових заперечень на позовну заяву не надав.
У судове засідання від 27.06.2013р. відповідач та прокурор не з'явились, про час та місце судового розгляду повідомлені належним чином, не повідомив суд про причини неявки.
Суд, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи адміністративного позову, дійшов наступних висновків.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Засади організації та діяльності автомобільного транспорту визначає Закон України «Про автомобільний транспорт».
Згідно ст.6 Закону України «Про автомобільний транспорт» урядовий орган державного управління з питань контролю на автомобільному транспорті здійснює державний контроль за додержанням суб'єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту, вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів законодавчо регульованої сфери, що визначають організацію перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом та державний нагляд за забезпеченням суб'єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту, безпеки автомобільних перевезень.
Відповідно до Положення про Головну державну інспекцію на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.09.2004 року № 1190, Головна державна інспекція на автомобільному транспорті є урядовим органом державного управління, що діє у складі Міністерства транспорту та зв'язку України і йому підпорядковується.
У відповідності з п.4 вищевказаного Положення Головна державна інспекція на автомобільному транспорті відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний контроль за додержанням суб'єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту загального користування, вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів, що регулюють організацію перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом загального користування.
Головна державна інспекція на автомобільному транспорті має право перевіряти додержання суб'єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту загального користування, законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів, що регулюють організацію перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом загального користування.
Згідно п.8 вказаного Положення Головна державна інспекція на автомобільному транспорті для виконання покладених на неї завдань може за погодженням з Міністерством транспорту та зв'язку утворювати територіальні органи у межах граничної чисельності працівників Головної державної інспекції на автомобільному транспорті.
Таким чином, територіальний орган Головної державної інспекції на автомобільному транспорті при прийнятті рішення про застосування до суб'єкта підприємницької діяльності фінансових санкцій діє як орган державної виконавчої служби у здійсненні управлінських функцій і, відповідно, як суб'єкт владних повноважень.
Головною державною інспекцією на автомобільному транспорті Міністерства транспорту та зв'язку України в особі Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Донецькій області при проведенні перевірок встановлено порушення законодавства з боку відповідача при здійсненні ним діяльності, пов'язаної з перевезенням пасажирів.
Державними інспекторами Управління Укртрансінспекції у Донецькій області 05.10.2012р. було проведено перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «Арена - Транс» за додержанням законів у транспортній сфері при експлуатації автотранспортного засобу Мерседес-Бенц, номер державної реєстрації АН 6035 НЕ, що належить відповідачу на праві приватної власності.
За результатами перевірки Державними інспекторами Управління Укртрансінспекції у Донецькій області був складений акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом №075033 від 05.10.2012р. (надалі - Акт перевірки №075033), яким було виявлено порушення встановлене ст.60 Закону України «Про автомобільний транспорт», згідно якого державними інспекторами Управління Укртрансінспекції у Донецькій області встановлена відсутність при здійсненні відповідачем нерегулярних пасажирських перевезень наступних обов'язкові документи: договір з замовником транспортних послуг; документ, що засвідчує оплату транспортних послуг; страхові поліси обов'язкового страхування пасажирів від нещасного випадку на транспорті. Водій відповідача з вказаним актом був ознайомлений, проте від підпису відмовився.
На підставі Акту перевірки №075033 начальником управління Укртрансінспекції у Донецькій області була розглянута справа про порушення законодавства про автомобільний транспорт Товариством з обмеженою відповідальністю «Арена - Транс», за результатами розгляду якої винесена Постанова про застосування фінансових санкцій №147324 від 27.11.2012р., якою встановлено порушення відповідачем абз.3 ч.1 ст.60 Закону України «Про автомобільний транспорт» та постановлено застосувати до відповідача фінансові санкції в сумі 1 700,00 грн. із зарахуванням до Державного бюджету.
Як вбачається із пояснень позивача, відповідна Постанова про застосування фінансових санкції була направлена відповідачу для виконання.
Згідно пункту 15 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1567 від 08.11.2006 р., під час проведення рейдової перевірки перевіряється: наявність визначених статтями 39 і 48 Закону документів, на підставі яких здійснюються перевезення автомобільним транспортом; наявність у документах водія відмітки про проходження ним медичного огляду та проведення перевірки технічного стану транспортного засобу перед виїздом на маршрут; відповідність зовнішнього і внутрішнього спорядження (екіпірування) транспортного засобу встановленим вимогам; оснащення таксі справним таксометром; відповідність кількості пасажирів, що перевозяться, відомостям, зазначеним у реєстраційних документах, або нормам, передбаченим технічною характеристикою транспортного засобу; додержання водієм автобуса затвердженого розкладу та маршруту руху; наявність у всіх пасажирів квитків на проїзд та квитанцій на перевезення багажу, а у разі пільгового проїзду - відповідного посвідчення; додержання водієм режиму праці та відпочинку, а також вимоги щодо наявності в автобусі двох водіїв у разі перевезення пасажирів на відстань 500 і більше кілометрів; виконання водієм інших вимог Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту та Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні.
Статтею 39 Закону України «Про автомобільний транспорт» встановлено, що автомобільні перевізники, водії, пасажири повинні мати і пред'являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконуються пасажирські перевезення. Документи для регулярних пасажирських перевезень: для автомобільного перевізника - ліцензія, договір із органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування чи їх дозвіл, паспорт маршруту, документ, що засвідчує використання автобуса на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством України; для водія автобуса - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, ліцензійна картка, дорожній лист, квитково-касовий лист, схема маршруту, розклад руху, таблиця вартості проїзду (крім міських перевезень), інші документи, передбачені законодавством України.
Пунктами 26, 27 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті встановлено, що справа про порушення розглядається у присутності уповноваженої особи суб'єкта господарювання. Про час і місце розгляду справи про порушення уповноважена особа суб'єкта господарювання повідомляється під розписку чи рекомендованим листом із повідомленням. У разі неявки уповноваженої особи суб'єкта господарювання справа про порушення розглядається без її участі. За наявності підстав керівник органу державного контролю або його заступник виносить постанову про застосування фінансових санкцій
Відповідно до абз.3 ч.1 ст.60 Закону України «Про автомобільний транспорт» за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються санкції за: надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Оскільки під час перевірки територіальним управлінням Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Донецькій області встановлене порушення законодавства про автомобільний транспорт, позивачем правомірно застосовані до відповідача фінансові санкції на підставі зазначеної норми Закону.
Пунктом 29 Порядку визначено, що копія постанови видається не пізніше ніж протягом трьох днів після її винесення уповноваженій особі суб'єкта господарювання під розписку чи надсилається рекомендованим листом із повідомленням.
У разі оскарження постанови про застосування фінансових санкцій стягнення сплачується не пізніше ніж протягом п'ятнадцяти днів після отримання повідомлення про залишення скарги без задоволення.
Відповідно до п.28 Порядку фінансова санкція повинна бути перерахована суб'єктом господарювання на зазначений у постанові рахунок не пізніше ніж протягом п'ятнадцяти днів після отримання ним копії постанови про застосування фінансових санкцій, про що повідомляється орган державного контролю, посадовою особою якого винесено відповідну постанову.
Докази щодо оскарження відповідачем зазначеної постанови про накладення фінансових санкцій в адміністративному чи судовому порядку у суду відсутні, а відповідачем не надані.
Відповідач не скористався наданим йому чинним законодавством правом оскаржити рішення Територіального управління Головної автомобільної інспекції в Донецькій області та у добровільному порядку зазначену суму боргу не сплатив.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку щодо обґрунтованості та наявності достатніх підстав для задоволення позовних вимог.
Керуючись ст. ст. 11, 17, 69-72, 86, 87, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов Донецько-Ясинуватської прокуратури з нагляду за додержанням законів у транспортній сфері в інтересах управління Укртрансінспекції у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Арена - Транс» задовольнити повністю.
Стягнути Товариства з обмеженою відповідальністю «Арена - Транс» (ЄДРПОУ 37719769, місцезнаходження: 83069, Донецька область, м.Донецьк, вул.Кленова, буд.52) на користь Державного бюджету (на р/р 31112106700002 ГУДК Донецької області МФО 834016 ЄДРПОУ 23977045, код платежу 21081100) суму фінансових санкцій за порушення на автомобільному транспорті в загальному розмірі 1 700 (одна тисяча сімсот) гривень 00 копійок.
2. Постанова набирає законної сили в порядку, передбаченому ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України.
3. Постанова прийнята у нарадчій кімнаті, вступна та резолютивна частина проголошена у судовому засіданні 27 червня 2013 року, повний текст виготовлено 2 липня 2013 року.
4. Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Буряк І. В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.06.2013 |
Оприлюднено | 09.07.2013 |
Номер документу | 32251553 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Буряк І. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні