Постанова
від 01.07.2013 по справі 2а-252/11/0170/12
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

01 липня 2013 р. 12:35 Справа №2а-252/11/0170/12

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Котаревої Г.М., при секретарі Бездушної І.В., розглянувши заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами по адміністративній справі

за позовом Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів

до Товариства з обмеженою відповідальністю «Транссервис»

про стягнення 17632,00грн.,

Суть спору: Кримське республіканське відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до ТОВ «Транссервис» про стягнення адміністративно-господарських санкцій у розмірі 17632,00 грн.

Постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 01.10.12р. по справі №2а- 252/11/0170/2 у задоволенні позовних вимог відмовлено.

Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 03.12.12р. постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 01.10.12р. по справі №2а/252/11/0172/2 залишено без змін.

19.04.13р. до Окружного адміністративного суду АР Крим надійшла заява Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів про перегляд Постанови Окружного адміністративного суду АР Крим від 01.10.12р. по справі №2а-252/11/0170/2 за нововиявленими обставинами.

Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 29.04.13р. відкрито провадження в адміністративній справі за нововиявленими обставинами.

Позивач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, про час, день та місце його проведення був повідомлений належним чином, надав суду клопотання про розгляд справи за відсутності свого представника

Відповідач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, про час, день та місце його проведення був повідомлений належним чином, про причини неявки суд не повідомив.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, суд

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 01.10.12р., яка переглядається за нововиявленими обставинами, Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів відмовлено у задоволенні позовних вимог щодо стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «Транссервис» адміністративно-господарських санкцій у розмірі 17632,00грн. за незабезпечення у 2009 році працевлаштування інвалідів на 2 робочих місцях.

Як вбачається зі змісту постанови від 01.10.12р. по справі №2а- 252/11/0170/2, вона ґрунтується на висновках Постанови ОАС АРК від 12.05.11р. у справі №2а-1979/11/0170, якої, за позовом ГОВ «Транссервис», визнано противоправним та скасовано рішення Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів про нарахування відносно ТОВ «Транссервис» адміністративно - господарських санкції за 2009 рік у розмірі 17632,00грн., оформлене актом перевірки від 15.11.10р.

Тобто висновки Акту перевірки від 15.11.10р. щодо, нарахування адміністративно - господарських санкції є незаконними га необґрунтованими на підставі того, що у випадку, коли специфіка підприємства визначає, що більшість посад на підприємстві пов'язана з важкими умовами праці, заборонена праця інвалідів, працевлаштування інвалідів має використовуватися на цьому підприємстві з урахуванням такої специфіки.

В Постанові у справі №2а-252/11/0170/2 зазначено, що приймаючи до уваги факти, встановлені під час розгляду справи №2а-1979/11/0170, суд вважає, що у задоволені позовних вимог КРВФСЗІ до ГОВ «Транссервис» повинно бути відмовлено.

КРФВСЗІ, не погодившись рішенням по справи №2а-1979/11/0170 щодо визнання противоправним та скасуванню акту перевірки, оскаржило його у касаційному порядку.

27.03.13р. Вищим адміністративним судом України у справі К/99991/25/12 №2а-1979/11/0170) прийнято Постанову, якою касаційна скарга КРВФСЗІ задоволена в повному обсязі, а у задоволені позову ТОВ «Транссервис» відмовлено повністю. Постанову Окружного адміністративного суду Автономнрї Республіки Крим від 12.05.11р. та ухвалу Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 31.10.11р. у цій справі скасувати.

Тобто, як вказано у Постанові Вищого адміністративного суду України від 27.03.13р., норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів повинен розраховуватися відповідачем виходячи з середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік (тобто від загальної чисельності працюючих).

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України прийшла до висновку, що оскільки порядок розрахунку нормативу для працевлаштування інвалідів не залежить від виду діяльності підприємства та існуючих на ньому умов праці, в ході проведення перевірки відповідач (КРВФСЗІ) правомірно розрахував цей норматив для ТОВ «Транссервіс» у дві особи, виходячи із середньооблікової чисельності штатних працівників цього підприємства у 2009 році в кількості 38 осіб, та обґрунтовано нарахував позивачу за порушення вимог частини першої статті 19 Закону № 875- XII адміністративно-господарські санкції в сумі 17632,00грн.

Статтею 245 Кодексу адміністративного судочинства України визначені підстави перегляду за нововиявленими обставинами постанов або ухвал суду, які набрали законної сили. Зазначена стаття містить вичерпний перелік таких підстав, який розширеному тлумаченню не підлягає.

З аналізу наведеної статті вбачається, що підставою для перегляду постанови суду за нововиявленими обставинами може бути тільки відкриття таких обставин, які раніше не були і не могли бути відомі особі, яка звертається із заявою та які, якщо вони були б відомі суду під час вирішення справи, суттєво вплинули б на висновки суду щодо прав та обов'язків осіб, які беруть участь у справі.

Пунктом 1 ч.1 ст.245 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що підставою для перегляду судового рішення за нововиявленими обставинами є істотні для справи обставини, що не були і не могли бути відомі особі, яка звертається із заявою, на час розгляду справи.

Приймаючи до уваги зазначене вище, враховуючи, що Постанову Вищого адміністративного суду України К/99991/25/12 від 27.03.13р. було прийнято після ухвалення рішення у цій справі, суд вважає дану обставину істотною та достатньою для перегляду Постанови Окружного адміністративного суду АР Крим від 01.10.12р. по справі №2а- 252/11/0170/2 за нововиявленими обставинами.

Розглянувши надану Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами, дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку про обґрунтованість заяви та необхідність її задоволення з урахуванням наступного.

Відповідно ст. 19 Закону «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» (далі Закон № 875) спори, що виникають із правовідносин за ст. 19. 20 цього закону вирішуються Фондом соціального захисту інвалідів або в судовому порядку.

Статтею 19 Закону № 875 для підприємств, установ і організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю (далі роботодавці) встановлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків від середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб - у кількості одного робочого місця.

Згідно даних Акту планової виїзної перевірки виконання ст. 19, 20 ЗУ «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 15.11.10р. за 2009 рік встановлено:

Середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу 38 осіб (0! р.)

Фактична середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність - 0 осіб (02р.)

Кількість інвалідів, що повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог ст.19 Закону - 2 особи (03р. = 38 осіб * 4%).

Фонд оплати праці 335 тис. грн. (04р.).

Середньорічна заробітна плата становить 8 816,00 грн. (05р. = 04 р./ 01р.).

Сума адміністративно - господарських санкцій за невиконання нормативу по працевлаштуванню інвалідів, відповідно ч. 1 ст. 20 Закону становить 17632,00 грн (05р. * 2 ) (кількість незайнятих робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів).

Згідно ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» і «Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно - господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів-., затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.07 року №70: підприємства де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж встановлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно - господарські санкції, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліди і не зайняте інвалідом.

Згідно вимог ч. 2 ст. 19 Закону: підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використають найману працю самостійно забезпечують працевлаштування інвалідів.

Відповідно вимог ч. З ст. 19 Закону № 875: підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використають найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів і рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог ст. 18 цього Закону.

Згідно вимог ст. 18 Закону № 875: Підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використають найману працю зобов'язані надавати державної службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, у порядку встановленому КМУ.

Відповідно п. 4 ст. 20 Закону України № 803 «Про зайнятість населення» зі змінами та доповненнями: підприємства, установи і організації незалежно від фори власності реєструються у місцевих центрах зайнятості за їх місцезнаходження як платники збору до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, щомісячно подають цим центрам адміністративні данні у повному обсязі про наявність вільних робочих місць (вакансій), у тому числі призначених для працевлаштування інвалідів.

Згідно Інструкції щодо заповнення форми звітності № 3 - ПН «Звіт про наявність вакансій»: відповідно до Закону України № 803 «Про зайнятість населення» підприємства установи й організації, їх структурні підрозділи та філії не залежно від форм власності та господарювання повинні за наявності вакансій у повному обсязі подавати інформацію про наявність вільних робочих місць (вакансій) центрам зайнятості.

Як вбачається з відповіді Сімферопольського міського центру зайнятості від 17.02.11р. №05-503 підприємство ТОВ «Транссервис» у період 01.01.09р. 01.01.10р. звіти за формою №3 - ПН «Звіт про наявність вакансій», зокрема про наявність робочих місць для працевлаштування інвалідів не надавали.

Згідно вищевикладених норм Закону - відповідач на протязі 2011 року повинен був надати 12 звітів ф. З - ПН «Звіт про наявність вакансій», але відповідним чином цього не зробив.

На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що заява Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів про перегляд Постанови Окружного адміністративного суду АР Крим від 01.10.12р. по справі №2а-252/11/0170/2 за нововиявленими обставинами є обґрунтованою та підлягає задоволенню.

В судовому засіданні 01.07.13р. проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Відповідно до ст. 160 КАС України повний текст постанови виготовлено 08.07.13р.

На підставі викладеного, керуючись статтями 94, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Заяву Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів про перегляд Постанови Окружного адміністративного суду АР Крим від 01.10.12р. по справі №2а-252/11/0170/2 за нововиявленими обставинами задовольнити.

2. Постанову Окружного адміністративного суду АР Крим від 01.10.12р. по справі №2а-252/11/0170/2 скасувати.

3. Прийняти нову постанову.

4. Адміністративний позов задовольнити повністю.

5. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Транссервис» (95053, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Воровського, 24 ЄДРПОУ 31263745) адміністративно-господарські санкції за робочі місця, не зайняті інвалідами у 2009 році в сумі 17632,00грн. (сімнадцять тисяч шістсот тридцять дві гривні) за реквізитами: одержувач: Держбюджет м. Сміферополь, 50070000; банк одержувача: Г ДКУ України в АРК, МФО 824026, ЄДРПОУ 38040558, р/р 31215230700002, призначення платежу: ОКПО платника; 50070000;01; адміністративно-господарські санкції за робочі місця, не зайняті інвалідами за 2009 рік.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення постанови. У разі оголошення в судовому засіданні вступної і резолютивної частини постанови, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя підпис Котарева Г.М.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення01.07.2013
Оприлюднено09.07.2013
Номер документу32256717
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-252/11/0170/12

Постанова від 01.07.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Котарева Г.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні