Постанова
від 05.07.2013 по справі 804/7683/13-а
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 липня 2013 р. Справа № 804/7683/13-а Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Кучми К.С.

при секретарі - Варушка Ю.А.

з участю:

представника позивача - Ступак Ю.С.

представника відповідача - Книжник Т.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Бонд-Сервіс» до Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

У червні 2013 року позивач звернувся до адміністративного суду з вищезазначеним позовом. В обґрунтування заявлених вимог послався на те, що ТОВ «Бонд-Сервіс» отримало від ДПІ у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська довідку від 27.09.2012 р. №137/224/35808453 «Про результати проведення зустрічної звірки ТОВ «Бонд-Сервіс» щодо не підтвердження реальності здійснення господарських відносин із ТОВ «Компанія Союз», код 37192992 за грудень 2011 року, за січень 2012 року, за березень 2012 року - по ланцюгу з постачальником ТОВ «Аквамарин Груп» (код 36126732)».

По-перше, зустрічну звірку податковим органом проведено за відсутності підстав для її проведення, по-друге, в довідці відображені безпідставні та необґрунтовані висновки, які не відповідають чинному законодавству та проти яких позивач заперечує, зокрема посадовими особами податкового органу начебто встановлено не підтвердження реальності здійснення господарських відносин із контрагентами, їх вид, обсяг, якість та розрахунки, а саме встановлено відсутність об'єктів оподаткування та неможливість реального здійснення платником податків операцій ТОВ «Бонд-Сервіс» по ланцюгу постачання з ТОВ «Компанія Союз Промцент», ТОВ «Аквамарин Груп» - ТОВ «Бонд-Сервіс» - покупці згідно податкової звітності наданої платником за грудень 2011 року, січень, березень 2012 року. При цьому, зазначені твердження не встановлені будь-якими доказами чи судовими рішеннями. В оспорюваній довідці відсутні посилання на те, щодо яких угод не підтверджено їх реальність здійснення, з яких саме підстав та чим підтверджуються такі висновки. За таких обставин, позивач просив суд:

-визнати незаконними та протиправними дії ДПІ у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області ДПС по проведенню зустрічної звірки, результати якої оформлені довідкою від 27.09.2012 р. №137/224/35808453;

-визнати протиправними дії відповідача щодо відображення в довідці від 27.09.2012 р. №137/224/35808453 висновків про не підтвердження реальності здійснення господарських відносин із контрагентами, їх вид, обсяг, якість та розрахунки і відсутність об'єктів оподаткування та неможливість реального здійснення платником податків операцій ТОВ «Бонд-Сервіс» по ланцюгу постачання;

-зобов'язати суб'єкта владних повноважень відновити в системі співставлення зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів показники щодо податкового кредиту та податкових зобов'язань ТОВ «Бонд-Сервіс» по його взаємовідносинам з контрагентами, задекларовані в податкових деклараціях з податку на додану вартість за грудень 2011, січень, березень 2012 року;

-стягнути на його користь з Державного бюджету України судовий збір у розмірі 34,41 грн.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримала у повному обсязі, на задоволенні позову наполягала.

Представник відповідача в судовому засіданні пред'явлені позовні вимоги не визнала та зазначила, що ДПІ у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська 27.09.2012 р. складено довідку №137/224/35808453 про результати проведення зустрічної звірки ТОВ «Бонд-Сервіс» (код ЄДРПОУ 35808453) щодо не підтвердження господарських відносин з ТОВ «Компанія Союз» за грудень 2011 року, січень 2012 року, березень 2012 року - по ланцюгу з постачальником ТОВ «Аквамарин Груп». Станом на момент перевірки, суми податку на додану вартість за зазначеними податковими накладними включено до податкових зобов'язань відповідного періоду, відображених у реєстрі виданих податкових накладних, які відповідають даним додатку 5 до податкової декларації з податку на додану вартість та даним декларації з ПДВ за відповідний період, а саме: декларація з ПДВ за грудень 2011 р., реєстраційний №142012 від 20.01.2012 р. надана до відповідача з такими показниками: сума податкових зобов'язань складає 1 515 442 грн., сума податкового кредиту - 1 453 309 грн.; декларація з ПДВ за січень 2012 р., реєстраційний №2989 від 20.02.2012 р. надана до відповідача з такими показниками: сума податкових зобов'язань складає 507 056 грн., сума податкового кредиту - 494 246 грн.; декларація з ПДВ за березень 2012 р., реєстраційний №9020391778 від 19.04.2012 р. надана до відповідача з такими показниками: сума податкових зобов'язань складає 1 678 470 грн., сума податкового кредиту - 1 636 470 грн.

Перевіркою було встановлено, відсутність необхідних умов для здійснення фінансово-господарської діяльності, а саме необхідних дозволів (ліцензій), відсутність трудових, виробничих ресурсів, неможливість ведення бухгалтерського та податкового обліку та фіксацією господарських операцій у первинних документах постачальника ТОВ «Компанія Союз» фактично не здійснювало операції з купівлі/продажу товарів (робіт, послуг), а тому представник відповідача просила суд у задоволенні позову відмовити.

Заслухавши пояснення осіб, що приймають участь у справі, дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного.

Судом встановлено, що ТОВ «Бонд Сервіс» (код ЄДРПОУ 35808453) зареєстроване 20.03.2008 року розпорядженням виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради. Взято на податковий облік в органах державної податкової служби 21.03.2008 р. за №13498, станом на момент звірки перебувало в ДПІ у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області.

В судовому засіданні також встановлено, що працівником ДПІ у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська, складено довідку від №137/224/35808453 про результати проведення зустрічної звірки ТОВ «Бонд-Сервіс» (код ЄДРПОУ 35808453) щодо не підтвердження господарських відносин з ТОВ «Компанія Союз» за грудень 2011 року, січень 2012 року, березень 2012 року - по ланцюгу з постачальником ТОВ «Аквамарин Груп».

При проведенні перевірки ТОВ «Бонд Сервіс» (код ЄДРПОУ 35808453) за грудень 2011 року, за січень 2012 року, за березень 2012 року використано інформацію АІС «Податки» ДПА в Черкаській області, ІС «Автоматизоване співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів», БД «Бест-Звіт» ДПІ у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська (декларації з податку на додану вартість за відповідні періоди), АІС КРР. Будь-які первинні документи ведення фінансово-господарської діяльності підприємства до перевірки не надано.

Згідно з висновками даної довідки ДПІ у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська встановлені наступні порушення: зустрічною звіркою не підтверджено реальність здійснення господарських відносин із контрагентами, їх вид, обсяг, якість та розрахунки, а саме встановлено відсутність об'єктів оподаткування та неможливість реального здійснення платником податків операцій ТОВ «Бонд-Сервіс» по ланцюгу постачання з: ТОВ «Компанія Союз Промцент» (код ЄДРПОУ 37192992), ТОВ «Аквамарин Груп» (код ЄДРПОУ 36125732) - ТОВ «Бонд-Сервіс» - покупці згідно податкової звітності наданої платником за грудень 2011 року, січень, березень 2012 року.

Аналізуючи виниклі між сторонами правовідносини, суд приходить до наступного.

У відповідності до п.п.73.5. ст.73 Податкового кодексу України з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків. Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

Відповідно до Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок (затвердженого постановою КМУ від 27.12.2010 р. №1232), пунктом 3 якого передбачено, що з метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних. Зустрічна звірка може бути проведена органом державної податкової служби (ініціатором) самостійно у разі, коли суб'єкт господарювання перебуває на обліку в тому ж органі державної податкової служби, в якому перебуває платник податків, або в межах одного населеного пункту.

В силу п.4 Порядку №1232 орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.

Відповідно до п.6 Постанови №1232 у разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження (протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження суб'єкту господарювання запиту) орган державної податкової служби проводить зустрічну звірку.

Вимоги щодо оформлення запиту визначені п.73.3. ст.73 Податкового кодексу України, відповідно до якого органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження.

Статтею 73.3 ПК України встановлено, що запит вважається врученим, якщо його надіслано поштою листом з повідомленням про вручення за податковою адресою або надано під розписку платнику податків або іншому суб'єкту інформаційних відносин або його посадовій особі.

За таких обставин, приписами Податкового кодексу України та Порядку №1232 передбачається проведення зустрічної звірки у суб'єкта господарювання виключно в межах проведення перевірок інших платників податків.

Пунктом 75.1. статті 75 Податкового кодексу України встановлено, що органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Наведене вказує на те, що відповідач зобов'язаний був звернутися до позивача з дотриманням порядку отримання податкової інформації, встановленого статтею 73 Податкового кодексу України.

Однак, відповідач в порушення вищезазначених норм жодного запиту на адресу ТОВ «Бонд-Сервіс» не направляв і як наслідок не отримав потрібні для звірки первинні бухгалтерські документи, а тому відповідачем під час проведення зустрічної звірки не здійснювалося співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, оскільки такі документи у відповідача були відсутні, що взагалі суперечить меті проведення зустрічної звірки.

Крім того, зі змісту довідки вбачається, що у відповідача фактично відсутні підстави для проведення зустрічної звірки, оскільки в довідці не наведені посилання на будь-які запити від органів ДПС на проведення зустрічної звірки.

Діючим законодавством України не встановлюється повноважень податкового органу на проведення зустрічних звірок поза межами проведення перевірок платників податків.

Таким чином, всупереч приписам Податкового кодексу України, Порядку №1232 відповідач вчинив дії з проведення зустрічної звірки за відсутності визначених законодавством України підстав для їх проведення.

До того ж позивач не отримував у встановленому законом порядку запитів від відповідача щодо надання пояснень та документального підтвердження з питань правильності формування податкового зобов'язання та податкового кредиту за грудень 2011 року, січень, березень 2012 року та документів на підтвердження здійснення господарських операцій, у зв'язку з чим було позбавлено можливості надати первинні документи на адресу відповідача, доказів зворотнього відповідачем та його представником не надано.

Отже, відповідачем також був порушений встановлений законом порядок вручення письмових запитів про подання інформації органам державної податкової служби. Відповідно, були відсутні підстави для проведення зустрічної звірки.

Згідно положень п.73.5. ст.73 Податкового кодексу України, п.п.6, 7 Порядку №1232, зустрічна звірка може бути проведена податковим органом лише в разі наявності у розпорядженні податкового органу первинних документів або надання таких - документів платником податків на обов'язковий письмовий запит податкового органу, так як за своєю правовою суттю зустрічна звірка полягає у зіставленні даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби, з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій і розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

Зі змісту складеної податковим органом довідки вбачається, що відповідачем у ході проведення зустрічної звірки не здійснювалося співставлення бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, оскільки такі документи у суб'єкта владних повноважень були відсутні.

На час складання довідки, матеріалів первинного обліку на підтвердження реальності здійснення господарських відносин між позивачем та його контрагентами податковим органом отримано не було, про що відповідачем вказано в довідки від 27.09.2012 р. №137/224/35808453, і відтак, останній не мав правових підстав для проведення зустрічної звірки, а отже і для висновків про не підтвердження реальності здійснення господарських відносин із контрагентами, їх вид, обсяг, якість та розрахунки.

Під час судового розгляду представником позивача надані копії первинних документів за перевіряємий період, а тому висновки податкового органу є передчасними.

Суд критично відноситься до посилання відповідача щодо не здійснення податковим органом коригування показників податкової звітності позивача, оскільки неможливо це зробити технічно, з наступного.

Показники податкової звітності в автоматичному режимі заносяться до АІС «Автоматичне співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів», де, на підставі довідки від 27.09.2012 р. і відбулось коригування показників звітності в результаті чого сформувались розбіжності по податковому кредиту їх контрагентів.

В силу ч.3 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ст.11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з частинами 1, 2 статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

У відповідності з п.п.1, 2 ч.2 ст.162 КАС України, суд в порядку адміністративного судочинства може визнати протиправними рішення суб'єкта владних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіяльності і про скасування або визнання нечинним рішення чи окремих його положень, про поворот виконання цього рішення чи окремих його положень із зазначенням способу його здійснення та зобов'язати відповідача вчинити певні дії.

За таких обставин, суд вважає визнати протиправними дії ДПІ у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області по проведенню зустрічної звірки, результати якої оформлені довідкою від 27.09.2012 р. №137/224/35808453 та зобов'язати відповідача відновити в системі співставлення зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів показники щодо податкового кредиту та податкових зобов'язань ТОВ «Бонд-Сервіс» по його взаємовідносинам з контрагентами, задекларовані в податкових деклараціях з податку на додану вартість за грудень 2011 року, січень, березень 2012 року.

Що стосується позовної вимоги про визнання протиправними дії ДПІ у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області ДПС щодо відображення в довідці від 27.09.2012 р. №137/224/35808453 висновків про не підтвердження реальності здійснення господарських відносин із контрагентами, їх вид, обсяг, якість та розрахунки і відсутність об'єктів оподаткування та неможливість реального здійснення платником податків операцій ТОВ «Бонд-Сервіс» по ланцюгу постачання.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.17 КАС України, компетенція адміністративних судів поширюється, зокрема, на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень, дій чи бездіяльності. В той же час, вчинені податковим органом дії щодо викладення у акті перевірки відповідних висновків не породжують для платника податків настання будь-яких юридичних наслідків та не впливають на його права та обов'язки, а тому у задоволенні позову в цій частині слід відмовити.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст.10, 11, 69, 71, 94, 122, 158 - 163, 167 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити частково.

Визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області по проведенню зустрічної звірки, результати якої оформлені довідкою від 27.09.2012 р. №137/224/35808453.

Зобов'язати Державну податкову інспекцію у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області відновити в системі співставлення зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів показники щодо податкового кредиту та податкових зобов'язань Товариства з обмеженою відповідальністю «Бонд-Сервіс» по його взаємовідносинам з контрагентами, задекларовані в податкових деклараціях з податку на додану вартість за грудень 2011 року, січень, березень 2012 року.

У задоволенні решти позову - відмовити.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст.254 КАС України та може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд в порядку та строки, передбачені ст.186 КАС України.

Повний текст постанови складений 09 липня 2013 року.

Суддя Кучма К.С.

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.07.2013
Оприлюднено10.07.2013
Номер документу32269172
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/7683/13-а

Постанова від 05.07.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

Ухвала від 05.06.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

Ухвала від 06.06.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні