Справа № 825/2275/13-а
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 липня 2013 року м. Чернігів
Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого-судді - Д'якова В.І.,
при секретарі - Селивоні О.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом заступника прокурора м. Чернігова в інтересах Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Приватного акціонерного товариства «Будпослуги» про стягнення штрафу,-
В С Т А Н О В И В:
Заступник прокурора м. Чернігова звернувся до суду з адміністративним позовом в інтересах Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - Центральний територіальний департамент НКЦПФР) до Приватного акціонерного товариства «Будпослуги» (далі - ПрАТ «Будпослуги») про стягнення штрафу за порушення на ринку цінних паперів в сумі 1020, 00 грн.
Свої вимоги обґрунтовують тим, що відповідно до постанови №3168-ЦД-1-Е від 12.12.2012 директором Центрального територіального департаменту НКЦПФР на підставі акту про правопорушення на ринку цінних паперів №3202-ЦД-1-Е від 04.12.2012 за порушення ПрАТ «Будпослуги» вимог частини 3 статті 35 та частини 1 статті 36 Закону України «Про акціонерні товариства», а саме: опублікування в офіційному друкованому органі - «Бюлетень. Цінні папери України» №56 (3356) від 27.03.12 не в повному обсязі інформації (повідомлення про проведення загальних зборів акціонерів ВАТ «Будпослуги» 29.04.12 не містить: місцезнаходження товариства, конкретно визначеного місця для ознайомлення (номер кімнати, офісу тощо) з документами порядку денного, посадової особи товариства, відповідальної за порядок ознайомлення акціонерів з документами) на ПрАТ «Будпослуги» накладено штраф у розмірі 1020,00 грн., який в добровільному порядку відповідачем не сплачено.
Представник прокуратури та представник Центрального територіального департаменту НКЦПФР в судовому засіданні позовні вимоги підтримали, посилаючись на обставини, викладені у позовній заяві.
Представники відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнали, просили відмовити в їх задоволенні, посилаючи на те, що ПрАТ «Будпослуги» виконало вимоги частини 3 статті 35 та частини 1 статті 36 Закону України «Про акціонерні товариства», адже в офіційному друкованому органі - «Бюлетень. Цінні папери України» №56 (3356) від 27.03.12 було зазначено, що збори відбудуться у кабінеті директора. Також, оскільки акціонери товариства не мають доступу до спеціалізованого офіційного друкованого видання «Бюлетень Цінні папери України», кожному акціонеру було додатково направлено повідомлення про загальні збори акціонерів, і у якому приміщенні вони відбудуться.
Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши подані документи і матеріали, суд вважає, що позов необхідно задовольнити з наступних підстав.
Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначаються Законом України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні».
Заступником директора Центрального територіального департаменту НКЦПФР складено акт №3202-ЦД-1-Е від 04.12.2012 про правопорушення на ринку цінних паперів, в якому встановлено ознаки порушення ВАТ «Будпослуги» вимог частини 3 статті 35 та частини 1 статті 36 Закону України «Про акціонерні товариства», а саме: опублікування в офіційному друкованому органі - «Бюлетень. Цінні папери України» №56 (3356) від 27.03.12 не в повному обсязі інформації (повідомлення про проведення загальних зборів акціонерів ВАТ «Будпослуги» 29.04.12 не містить: місцезнаходження товариства, конкретно визначеного місця для ознайомлення (номер кімнати, офісу тощо) з документами порядку денного, посадової особи товариства, відповідальної за порядок ознайомлення акціонерів з документами) ( а.с. 9).
Постановою від 05.12.2012 призначено до розгляду справу про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні до ПрАТ «Будпослуги» (а.с. 8).
12.12.2012 директором Центрального територіального департаменту НКЦПФР, на підставі акту про правопорушення на ринку цінних паперів №3202-ЦД-1-Е від 04.12.2012, за порушення позивачем вимог частини 3 статті 35 та частини 1 статті 36 Закону України «Про акціонерні товариства», винесено постанову №3168-ЦД-1-Е, якою на ПрАТ «Будпослуги» накладено штраф у розмірі 1020,00 грн. (а.с.6-7).
Постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів №3168-ЦД-1-Е від 12.12.2012 направлена відповідачу 17.12.2012, що підтверджується реєстром поштових відправлень №771 від 17.12.2012, копія якого наявна в матеріалах справи (а.с.10).
У визначений Законом строк відповідач штраф не сплатив та постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів не оскаржив.
Даючи правову оцінку обставинам справи суду зважає на наступне.
Відповідно до частини першої статті 35 Закону України від 17.09.2008 № 514-VI «Про акціонерні товариства» (далі - Закон № 514-VI) письмове повідомлення про проведення загальних зборів акціонерного товариства та їх порядок денний надсилається кожному акціонеру, зазначеному в переліку акціонерів, складеному в порядку, встановленому законодавством про депозитарну систему України, на дату, визначену наглядовою радою, а в разі скликання позачергових загальних зборів на вимогу акціонерів у випадках, передбачених частиною шостою статті 47 цього Закону, - акціонерами, які цього вимагають. Встановлена дата не може передувати дню прийняття рішення про проведення загальних зборів і не може бути встановленою раніше, ніж за 60 днів до дати проведення загальних зборів.
Товариство не пізніше ніж за 30 днів до дати проведення загальних зборів публікує в офіційному друкованому органі повідомлення про проведення загальних зборів. Публічне акціонерне товариство додатково надсилає повідомлення про проведення загальних зборів та їх порядок денний фондовій біржі, на якій це товариство пройшло процедуру лістингу, а також не пізніше ніж за 30 днів до дати проведення загальних зборів розміщує на власній веб-сторінці в мережі Інтернет інформацію, передбачену частиною третьою цієї статті.
Частиною третьою статті 35 Закону № 514-VI встановлено, що повідомлення про проведення загальних зборів акціонерного товариство має містити такі дані:
1) повне найменування та місцезнаходження товариства;
2) дата, час та місце (із зазначенням номера кімнати, офісу або залу, куди мають прибути акціонери) проведення загальних зборів;
3) час початку і закінчення реєстрації акціонерів для участі у загальних зборах;
4) дата складення переліку акціонерів, які мають право на участь у загальних зборах;
5) перелік питань, що виносяться на голосування;
6)порядок ознайомлення акціонерів з матеріалами, з якими вони можуть ознайомитися під час підготовки до загальних зборів.
У відповідності до частини першої статті 36 Закону № 514-VI від дати надіслання повідомлення про проведення загальних зборів до дати проведення загальних зборів акціонерне товариство повинно надати акціонерам можливість ознайомитися з документами, необхідними для прийняття рішень з питань порядку денного, за місцезнаходженням товариства у робочі дні, робочий час та в доступному місці, а в день проведення загальних зборів - також у місці їх проведення. У повідомленні про проведення загальних зборів вказуються конкретно визначене місце для ознайомлення (номер кімнати, офісу тощо) та посадова особа товариства, відповідальна за порядок ознайомлення акціонерів з документами.
Проте, в судовому засіданні встановлено, що повідомлення ПрАТ «Будпослуги» про проведення загальних зборів, опубліковане в офіційному друкованому виданні - газеті «Бюлетень. Цінні папери України» №56 (3356) від 27.03.12, не містить даних про місцезнаходження товариства, конкретно визначеного місця для ознайомлення (номер кімнати, офісу тощо) з документами порядку денного, посадової особи товариства, відповідальної за порядок ознайомлення акціонерів з документами.
Відповідно до статті 5 Закону України від 30.10.1996 № 448/96-ВР «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» (в редакції, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин, далі - Закон № 448/96-ВР) державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів (пункт 14 статті 8 Закону № 448/96-ВР).
Пунктом 5 статті 11 Закону № 448/96-ВР встановлено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
За порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків (стаття 238 Господарського кодексу України).
Порядок накладення штрафів за порушення юридичними особами правил діяльності на ринку цінних паперів регулюється статтею 12 Закону № 448/96-ВР.
Так, уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка виявила факт вчинення юридичною особою правопорушення на ринку цінних паперів, складає акт, який разом з письмовими поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та пов'язаними з таким правопорушенням документами протягом п'яти робочих днів подає уповноваженій особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка має право застосовувати санкцію за правопорушення на ринку цінних паперів.
Санкції застосовуються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду документів, що підтверджують факт правопорушення.
Уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про застосування санкції протягом 30 робочих днів після отримання документів, що підтверджують факт правопорушення. Рішення про застосування санкції оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, до якої застосовано санкцію.
Як вбачається з матеріалів справи, Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку дотримано передбачених законодавством вимог при накладенні на відповідача штрафу за порушення правил діяльності на ринку цінних паперів.
Згідно статті 11 Закону № 448/96-ВР рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді. У разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
За таких обставин, з урахуванням того, що сума штрафу товариством у встановлені законодавством строки не сплачена, постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів відповідачем не оскаржена, доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості станом на день розгляду цього спору не надано, суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими, доведеними та таким, що підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 122, 158 - 163, 167, Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов заступника прокурора м. Чернігова в інтересах Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Приватного акціонерного товариства «Будпослуги» задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з Приватного акціонерного товариства «Будпослуги» (14014, м. Чернігів, вул. Ушинського, 36, код ЄДРПОУ 05428814) штраф у розмірі 1020 (одна тисяча двадцять) грн. 00 коп. в дохід Державного бюджету України (УДКСУ, балансовий рахунок 3111, код бюджетної класифікації 21081100, символ 106).
Постанова набирає законної сили та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду в порядку та строки, передбачені статтями 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя підпис В.І. Д'яков
З оригіналом згідно
Суддя В.І. Д'яков
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.07.2013 |
Оприлюднено | 10.07.2013 |
Номер документу | 32279288 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Д'яков В.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні