ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ ПОСТАНОВА Іменем України 08 липня 2013 р. 14:30 Справа №801/6034/13-а Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі: головуючого судді Яковлєва Сергія Валерійовича при секретарі Проніні Є.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю "Агрозахист" про стягнення 7688,00 грн., за участю представників: від позивача – не з'явився від відповідача – не з'явився Суть спору: Кримське республіканське відділення Фонду соціального захисту інвалідів (далі позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративним позовом, у якому просить стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Агрозахист" (далі відповідач) 7688,00 грн. адміністративно-господарських санкцій. Вимоги мотивовані тим, що відповідач не забезпечив працевлаштування інваліда, у зв'язку з чим зобов'язаний сплатити позивачу адміністративно-господарські санкції. Позивач явку свого представника у судове засідання, яке відбулось 08.07.2013 року, не забезпечив, про час, день та місце його проведення повідомлений належним чином, 08.07.2013 року від нього надійшло клопотання, згідно з якими позивач просив задовольнити позовні вимоги у повному обсязі та розглянути справу за відсутності його представника. Відповідач явку свого представника у судове засідання, яке відбулось 08.07.2013 року, не забезпечив, про час, день та місце його проведення повідомлений належним чином, про причини неявки суд не повідомив. Суд, враховуючи належним чином повідомлення сторін про час, день та місце проведення судового засідання, приймаючи до уваги клопотання позивача, відсутність в матеріалах справи клопотання відповідача про відкладення розгляду справи, керуючись ст. 128 КАС України, вважає можливим розглянути справу на підставі наявних в ній матеріалів. Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, суд ВСТАНОВИВ: Порядок, підстави та умови участі суб'єктів господарювання в реалізації державний гарантій для забезпечення інвалідів рівними правами з іншими громадянами регулюється Законом України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21.03.1991 року № 875. Відповідно до статті 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21.03.1991 року № 875 (далі – Закон) для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону. Виконанням нормативу робочих місць у кількості, визначеній згідно з частиною першою цієї статті, вважається працевлаштування підприємством, установою, організацією, у тому числі підприємством, організацією громадських організацій інвалідів, фізичною особою, яка використовує найману працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним. Відповідно до частини 9 статті 19 Закону підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів. Згідно з ч.1 ст.20 Закону роботодавці, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі чи організації, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте ним. Відповідно до ч.4 ст.20 Закону та Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів (далі Порядок), затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.07р. №70 адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються роботодавцями самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого ч.1 ст.19 Закону. На підприємствах, де працює більш як 15 чоловік, суми штрафних санкцій визначаються у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом, а на підприємствах, де працює від 8 до 15 чоловік, - у розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом. Наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 19.12.2005р. № 420, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 21.12.2005р. за №1534/11814 затверджена Інструкція щодо заповнення форми звітності №3-ПН «Звіт про наявність вакансій» (далі Інструкція № 420). У абзаці 1 Інструкції щодо заповнення форми звітності №3-ПН «Звіт про наявність вакансій», зазначено, що відповідно до Закону України «Про зайнятість населення» підприємства, установи й організації, їх структурні підрозділи та філії незалежно від форми власності та господарювання повинні за наявності вакансій у повному обсязі подавати інформацію про наявність вільних робочих місць (вакансій) центрам зайнятості за місцем їх реєстрації як платника страхових внесків. Судом встановлено, що відповідач використовує найману працю, та відповідно до Закону подає Кримському республіканському відділенню Фонду соціального захисту інвалідів звіти про зайнятість та працевлаштування інвалідів. Відповідно до звіту відповідача про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2012 рік середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу відповідача становить 8 осіб. У 2012 році в організації не працювало жодної особи, якій відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність, середньорічна заробітна плата на підприємстві у 2012 році складала 15375,00 грн. Кількість інвалідів – штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» складає 1 особу, у зв'язку чим сума адміністративно-господарських санкцій складає 7688,00 грн. Таким чином, відповідач у 2012 році повинен був перерахувати до Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів 7688,00 грн. адміністративно – господарських санкцій за одне робоче місце не зайняте інвалідом. При цьому суд вважає необхідним визначити, що здійснювати функції контролю за своєчасним і повним отриманням коштів бюджетом неможливо без вживання і стягнення Фондом адміністративно-господарських санкцій підприємств, установ, організацій, які не забезпечують встановлених нормативів робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, якщо ними добровільно не сплачуються у відповідне відділення Фонду санкції за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом. Згідно з листом Сімферопольського міського центру зайнятості № 05-1451 від 01.07.2013 року, Товариством з обмеженою відповідальністю "Агрозахист" за період з 01.01.2012 року по 01.01.2013 року звіти за формою 3-ПН «Звіт про наявність вакансій» про наявність вільних робочих місць для працевлаштування інвалідів, не надавались. За таких обставин відповідачем не виконані вимоги встановлені діючим законодавством щодо обов'язку надання інформації про наявність вільних робочих місць (вакансій), у тому числі призначених для працевлаштування інвалідів, центрам зайнятості. Пунктом 11 Порядку встановлено, що у разі несплати адміністративно-господарських санкцій у встановлений термін відділення Фонду вживають заходів щодо їх стягнення у судовому порядку. У порядку ст. 71 КАС України відповідачем не надано доказів працевлаштування у 2012 році одного інваліда, сплати за не працевлаштування інваліда 7688,00 грн. На підставі викладеного суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі. Керуючись ст.ст.160-163, ст.167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ПОСТАНОВИВ: 1. Позов задовольнити. 2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Агрозахист" (95034, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Київська, 81, оф. 225, ЄДРПОУ 25143858, МФО 384889, Банк «Фінанси та кредит» р/р 260031222601) на користь Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів (95001, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Крилова,133; одержувач – Держбюджет м. Сімферополь 50070000; Банк одержувача – ГУ ДКСУ в АР Крим, МФО 824026, ЄДРПОУ 38040558, р/р 31215230700002; призначення платежу * ОКПО 50070000; 01; адміністративно-господарські санкції за робочі місця не зайняті інвалідами за 2012 рік) 7688,00 грн. (сім тисяч шістсот вісімдесят вісім гривень нуль копійок) заборгованості зі сплати адміністративно – господарських санкцій. Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду. Суддя Яковлєв С.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 08.07.2013 |
Оприлюднено | 11.07.2013 |
Номер документу | 32291032 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Яковлєв С.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Яковлєв С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні