Постанова
від 02.07.2013 по справі 827/1503/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

Копія

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ПОСТАНОВА

Іменем України

02 липня 2013 року Справа №827/1503/13-а

Окружний адміністративний суд міста Севастополя у складі:

головуючого судді - Прохорчук О.В.,

секретар судового засідання - Олійник С.О.,

за участю представників:

позивача - Ксенз Олексій Миколайович, довіреність № 7/9/10.0-25 від 21.02.2013,

відповідача - не з'явився,

розглянувши у письмовому провадженні у місті Севастополі справу за позовом Державної податкової інспекції у Гагарінському районі міста Севастополя Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю "Кримсервіс-76" про стягнення заборгованості,

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспекція у Гагарінському районі міста Севастополя Державної податкової служби звернулась до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Кримсервіс-76" про стягнення заборгованості зі сплати орендної плати за землю у розмірі 210433,74 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані порушенням відповідачем вимог діючого законодавства, що виразилося у порушенні порядку та строків сплати орендної плати за землю.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 10.06.2013 відкрито провадження в адміністративній справі. Іншою ухвалою від 10.06.2013 закінчено підготовче провадження, справу призначено до судового розгляду.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі, наполягав на задоволенні позову.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, про що свідчить підпис довіреної особи відповідача на повідомленні про вручення поштового відправлення 17.06.2013, про причини неприбуття суд не повідомив.

Відповідно до частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Суд ухвалив розглянути справу у письмовому провадженні, оскільки відповідно до частини 6 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог з наступних підстав.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Кримсервіс-76" зареєстровано Ленінською районною державною адміністрацією у місті Севастополі 07.09.2006 за № 10771020000000134 в якості юридичної особи та перебуває на обліку в Державній податковій інспекції у Гагарінському районі міста Севастополя як платник окремих податків.

Судом встановлено, що 10.07.2005 між Севастопольською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "Кримсервіс-76" укладено договір оренди земельної ділянки площею 0,2000 га, яка розташована у місті Севастополі по вул.Хрустальова, 76-Б, для будівництва та обслуговування комплексу автосервісу з автосалоном. Договір укладено строком на 25 років. Грошова оцінка земельної ділянки встановлена.

Також 27.02.2006 між Севастопольською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "Кримсервіс-76" укладено договір оренди земельної ділянки площею 0,3500 га, яка розташована у місті Севастополі по вул.Вакуленчука, 43, для будівництва та обслуговування комплексу автосервісу з автосалоном. Договір укладено строком на 25 років. Грошова оцінка земельної ділянки встановлена.

Згідно з частиною 1 статті 96 Земельного кодексу України землекористувачі зобов'язані своєчасно сплачувати земельний податок або орендну плату.

Відповідно до підпунктів 14.1.73., 14.1.147. пункту 14.1. статті 14 Податкового кодексу України землекористувачі - юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності, у тому числі на умовах оренди. Плата за землю - загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Пунктом 16.1.4 статті 16 Податкового кодексу України встановлюється, що платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до частини 1 статті 206 Земельного кодексу України використання землі в Україні є платним. Об'єктом плати за землю є земельна ділянка.

Статтями 269, 270 Податкового кодексу України встановлено, що платниками податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв), землекористувачі. Об'єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні, земельні частки (паї), які перебувають у власності.

Згідно з пунктом 286.2. статті 286 цього Кодексу платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Відповідно пунктів 287.1, 287.4 статті 287 Податкового кодексу України власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.

Податкове зобов'язання з плати за землю, визначене у новій звітній податковій декларації, у тому числі за нововідведені земельні ділянки, сплачується власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Згідно з пунктом 54.1. статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Пунктами 288.1., 288.7 статті 288 Податкового кодексу України встановлено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний орган державної податкової служби про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни. Податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285-287 цього розділу.

17.02.2012 Товариством з обмеженою відповідальністю "Кримсервіс-76" до Державної податкової інспекції у Гагарінському районі міста Севастополя Державної податкової служби надано податкову декларацію № 1916 з плати за землю на 2012 рік, згідно з якою річна сума земельного податку на 2012 рік склала 249248,16 грн., тобто щомісячне нарахування за січень-грудень 2012 року склало по 20770,68 грн.

30.03.2012 Товариством з обмеженою відповідальністю "Кримсервіс-76" надано уточнюючу податкову декларацію № 3957 з плати за землю на 2012 рік, згідно з якою річна сума земельного податку на 2012 рік склала 354721,80 грн., тобто щомісячне нарахування за січень-грудень 2012 року склало по 29560,15 грн., а саме збільшено щомісячне нарахування на 8789, 47 грн.

28.01.2013 Товариством з обмеженою відповідальністю "Кримсервіс-76" до Державної податкової інспекції у Гагарінському районі міста Севастополя Державної податкової служби надано податкову декларацію № 538 з плати за землю на 2013 рік, згідно з якою річна сума земельного податку на 2012 рік склала 354721,80 грн., тобто щомісячне нарахування за січень-грудень 2012 року склало по 29560,15 грн.

Після нарахувань за вересень 2012 року по строку сплати 30.10.2012, з урахуванням переплати в сумі 7869,17 грн., виникла заборгованість в сумі 21690,98 грн. Зазначена заборгованість частково була погашена відповідачем на суму 9184 грн. 27.11.2012 та на суму 9184 грн. 27.12.2012. Таким чином, несплаченою залишилось нарахування в сумі 3322,98 грн.

З жовтня 2012 року по квітень 2013 року відповідачем самостійно нараховане податкове зобов'язання відповідно до декларацій з плати за землю за 2012 рік та 2013 рік у розмірі 206921,05 грн. (29560,15 грн. *7), яке також не були сплачено.

Також Товариству з обмеженою відповідальністю "Кримсервіс-76" за несвоєчасну сплату податкових зобов'язань з орендної плати за землю державної та комунальної власності була нарахована пеня у розмірі 189,71грн.

Підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 цього Кодексу встановлено, що податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відповідно до пунктів 59.1., 59.5. статті 59 Податкового кодексу України коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. У разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.

У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

На виконання вказаної вимоги Закону Державною податковою інспекцією у Гагарінському районі міста Севастополя Державної податкової служби на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю "Кримсервіс-76" направлено податкову вимогу № 237 від 09.11.2012, поштове повідомлення за якою повернулось з відміткою «за закінченням терміну зберігання».

Відповідно до пункту 58.3 статті 58 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) платнику податків, якщо його передано посадовій особі такого платника податків під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення. У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

Згідно з пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Таким чином, на момент подачі позовної заяви, відповідач має заборгованість перед бюджетом зі сплати орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності у розмірі 210433,74 грн.

Враховуючи викладене, суд вважає позовні вимоги позивача щодо стягнення заборгованості з Товариства з обмеженою відповідальністю "Кримсервіс-76" обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Кримсервіс-76" (99011, м.Севастополь, вул. Маяковського, 6 кв.17, код ЄДРПОУ 33166217, інших реквізитів в матеріалах справи немає) в доход місцевого бюджету Гагарінського району міста Севастополя (р/р 33210812700006, код платежу 13050200, в ГДКУ м.Севастополя, МФО 824509, ОКПО 37975544) заборгованість з орендної плати за землю у розмірі 210433,74 грн. (двісті десять тисяч чотириста тридцять три гривні сімдесят чотири копійки).

Постанова може бути оскаржена у строки і порядку, встановлені частинами першою, другою статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подання апеляційної скарги в десятиденний строк з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Суддя підпис О.В. Прохорчук Постанову складено та підписано в порядку частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України 08 липня 2013 року.

З оригіналом згідно.

Постанова не набрала законної сили.

Суддя О.В. Прохорчук

СудОкружний адміністративний суд міста Севастополя
Дата ухвалення рішення02.07.2013
Оприлюднено11.07.2013
Номер документу32302774
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —827/1503/13-а

Ухвала від 10.06.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Прохорчук О.В.

Постанова від 02.07.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Прохорчук О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні