Постанова
від 21.06.2013 по справі 802/2496/13-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м.Вінниця

21 червня 2013 р. Справа № 802/2496/13-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Заброцької Людмили Олександрівни,

за участю:

секретаря судового засідання: Чабан Вікторії Вікторівни,

представників позивача: Лабуди А.Ю., Пристайчук Г.М.,

представника відповідача: Баскевич Л.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної фінансової інспекції у Вінницькій області до Тульчинської районної стоматологічної поліклініки про надання дозволу на проведення позапланової ревізії,

в с т а н о в и в :

До Вінницького окружного адміністративного суду звернулась Державна фінансова інспекція у Вінницькій області (далі - ДФІ у Вінницькій області, позивач) з адміністративним позовом до Тульчинської районної стоматологічної поліклініки ( далі - відповідач ) про надання дозволу на проведення позапланової ревізії.

Позовні вимоги мотивовано тим, що вимога ДФІ у Вінницькій області, викладена в листі від 12.04.2013 року № 02-04-28-14/2680, щодо надання необхідної інформації та копій бухгалтерських документів, відповідачем у повній мірі не виконана. Оскільки позивачем не отримано в повному обсязі витребуваних інформації та документів, ДФІ у Вінницькій області змушена, відповідно до п. 6 ст. 11 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні", звернутись до суду з даним адміністративним позовом про надання дозволу на проведення позапланової ревізії.

В судовому засіданні представники позивача позовні вимоги підтримали у повному обсязі, посилаючись на доводи, викладені в позовній заяві, та просили адміністративний позов задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги визнала та не заперечувала щодо їх задоволення. Окремо зазначила, що враховуючи особливості діяльності Тульчинської районної стоматологічної поліклініки, особливості документообігу в 3-й декаді кожного місяця і те, що на відведений 10-ти денний строк випали вихідні дні першотравневих свят та Великодня, у відповідача фактично не було можливості в 10-денний строк надати позивачу належним чином завірені копії всіх документів, що були перелічені в листі Державної фінансової інспекції у Вінницькій області.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, оцінивши надані сторонами докази, суд встановив наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, 08 квітня 2013 року на адресу Державної фінансової інспекції у Вінницькій області надійшло звернення громадянки ОСОБА_4, яка працює лікарем-стоматологом в Тульчинській районній стоматологічній поліклініці, в якому міститься інформація, що свідчить про порушення Тульчинською районною стоматологічною поліклінікою вимог законодавства, яке регулює оплату праці, надходження й використання коштів, отриманих як плата за надані медичні послуги, благодійних внесків, надходження й списання матеріалів в період з 2011 по 2013 рік, перевірка додержання якого віднесено до повноважень органу державного фінансового контролю (а.с. 7-10).

З метою перевірки викладених у вказаному зверненні фактів, позивачем, у відповідності до вимог ст.10 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні", на адресу відповідача направлено письмовий запит (лист від 12.04.2013 №02-04-28-14/2680) щодо отримання необхідної інформації та копій бухгалтерських документів (а.с. 11-12).

З листа № 88 від 07.05.2013 року вбачається, що відповідачем на виконання вищезазначеного листа позивача від 12.04.2013 року надано копії певних документів згідно переліку.

При цьому, як вбачається з адміністративного позову та встановлено з пояснень представників позивача та відповідача, документи надано без опису та не в повному обсязі, який вимагався листом позивача від 12.04.2013 року.

В подальшому, відповідачем листом від 07.06.2013 року №118 (а.с. 33), тобто після звернення позивача до суду та отримання відповідачем ухвали про відкриття провадження у даній справі, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення від 05.06.2013 року (а.с. 17), додатково надано ще частину документів.

Проте, на час розгляду справи в суді в повній мірі документи, які витребовувались позивачем відповідно до листа ДФІ у Вінницькій області від 12.04.2013 №02-04-28-14/2680, відповідачем так і не були надані. На зазначеному факті наголошували представники позивача в судовому засіданні та не заперечував представник відповідача.

Зокрема, відповідачем так і не надано копії накладних на видачу стоматматеріалів, звіти про рух медикаментів та стоматматеріалів, актів на їх списання за січень - березень 2013 року, обігових відомостей по рахунку 233 "Медикаменти" за січень - березень 2013 року, табелів обліку робочого часу адміністративного персоналу з травень - грудень 2012 року та січень - березень 2013 року, актів виконаних робіт з капітального ремонту на суму 4,49 тис. грн., звітів про виконану роботу з зубопротезування за 2011 - 2012 роки та січень - березень 2013 року, що унеможливлює здійснення позивачем обґрунтованої перевірки питань, вказаних громадянкою ОСОБА_4 у своєму зверненні.

Також представники позивача пояснили, що відповідачем не надавалось жодних пояснювальних записок, щодо неможливості надання копій певних документів.

Визначаючись щодо заявлених позовних вимог суд виходив з наступного.

Статус державної фінансової інспекції України, її функції та правові основи діяльності визначено Законом України від 26.01.1993 №2939-ХІІ "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" (далі - Закон). Головні завдання ДФІ України вказані у ст.2, а права передбачені ст.10 цього Закону.

Відповідно до положень ст. 2 Закону, головним завданням органу державного фінансового контролю є здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяття зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності в міністерствах та інших органах виконавчої влади, в державних фондах, фондах загальнообов'язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб'єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували в періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням законодавства на всіх стадіях бюджетного процесу щодо державного і місцевих бюджетів, дотриманням законодавства про державні закупівлі, діяльністю суб'єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за рішенням суду, винесеним на підставі подання прокурора або слідчого для забезпечення розслідування кримінальної справи.

Відповідно до ч. 2 ст.2 Закону, державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, перевірки державних закупівель та інспектування (у формі планової чи позапланової ревізії).

Здійснення контролюючим органом інших видів державного фінансового контролю, чинне законодавство не передбачає.

Процедура проведення інспектування визначається Порядком проведення інспектування Державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2006 №550, із змінами (далі Порядок №550).

Відповідно до статті 11 Закону, контролюючий орган проводить планові та позапланові ревізії.

Так, право на проведення планової ревізії реалізується за умови включення ревізії підконтрольної установи до плану роботи органу державного фінансового контролю та за умови надіслання такій підконтрольній установі не пізніше ніж за десять днів до дня проведення зазначеної ревізії повідомлення із зазначенням дати початку та закінчення її проведення. Обмеження для проведення такого виду ревізії встановлені у вигляді періодичності її проведення не частіше одного разу на календарний рік.

Підстави для проведення позапланової ревізії органами ДФІ визначені у ч.5 ст.11 Закону, згідно з якою позаплановою виїзною ревізією вважається ревізія, яка не передбачена в планах роботи органу державної контрольно-ревізійної служби і проводиться за наявності хоча б однієї з таких обставин:

- підконтрольною установою подано у встановленому порядку скаргу про порушення законодавства посадовими особами органу державного фінансового контролю під час проведення планової чи позапланової виїзної ревізії, в якій міститься вимога про повне або часткове скасування результатів відповідної ревізії;

- у разі виникнення потреби у перевірці відомостей, отриманих від особи, яка мала правові відносини з підконтрольною установою, якщо підконтрольна установа не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державного фінансового контролю протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту;

- проводиться реорганізація (ліквідація) підконтрольної установи;

- у разі надходження доручення щодо проведення ревізій у підконтрольних установах від Кабінету Міністрів України, органів прокуратури, державної податкової служби, Міністерства внутрішніх справ України, Служби безпеки України, в якому містяться факти, що свідчать про порушення підконтрольними установами законів України, перевірку додержання яких віднесено законом до компетенції органів державного фінансового контролю;

- у разі, коли вищестоящий орган державного фінансового контролю в порядку контролю за достовірністю висновків нижчестоящого органу державного фінансового контролю здійснив перевірку актів ревізії, складених нижчестоящим органом державного фінансового контролю , та виявив їх невідповідність вимогам законів. Позапланова виїзна ревізія в цьому випадку може ініціюватися вищестоящим органом державного фінансового контролю лише у тому разі, коли стосовно посадових або службових осіб нижчестоящого органу державного фінансового контролю, які проводили планову або позапланову виїзну ревізію зазначеної підконтрольної установи, розпочато службове розслідування або у випадку повідомлення їм про підозру у вчиненні кримінального правопорушення.

Частиною шостою статті 11 Закону передбачено, що позапланова виїзна ревізія може здійснюватися лише за наявності підстав для її проведення на підставі рішення суду.

Позивачем у адміністративному позові та представником позивача у судовому засіданні зазначалось, що підставами для проведення позапланової ревізії є невиконання відповідачем в повній мірі вимоги ДФІ у Вінницькій області, викладеної в листі від 12.04.2013 року № 02-04-28-14/2680, а саме: ненадання Тульчинською районною стоматологічною поліклінікою всієї необхідної інформації та копій бухгалтерських документів.

Відповідно до приписів ч. 8 цієї ж статті Закону, орган ДФІ має подати до суду письмове обґрунтування підстав такої ревізії, документи, які свідчать про виникнення цих підстав для проведення такої ревізії, інші відомості.

Так, надані позивачем докази та наведені обставини, на підставі яких ДФІ обгрунтовує необхідність проведення позапланової виїзної ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Тульчинської районної стоматологічної поліклініки, доводять факт існування усіх умов, передбачених чинним законодавством, для реалізації позивачем права на проведення позапланової ревізії, відповідно до п.3 ч.5 ст.11 Закону.

Крім того, частиною 11 статті 11 Закону передбачено максимальний строк проведення позапланової ревізії, а саме, він не повинен перевищувати 15 робочих днів.

Враховуючи, що відповідачем до ДФІ у Вінницькій області надано більшу частину необхідної для здійснення перевірки інформації та копій бухгалтерських документів, суд приходить до висновку про необхідність надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії окремих питань фінансово - господарської діяльності Тульчинської стоматологічної поліклініки з терміном проведення позапланової виїзної ревізії - 10 робочих днів.

В розумінні ст. 3 КАС України рішення суб'єктів владних повноважень повинні прийматися (вчинятися) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), безсторонньо (неупереджено), добросовісно, розсудливо, з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації, пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія), з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення, своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Частиною 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Крім того, суд враховує позицію відповідача, представник якого у судовому засіданні проти позову не заперечував.

Згідно ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Враховуючи вищевикладене, та оцінюючи надані докази в сукупності, суд вважає, що позовні вимоги Державної фінансової інспекції у Вінницькій області обґрунтовані, відповідають вимогам чинного законодавства, у зв'язку з чим підлягають задоволенню в повному обсязі.

Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -

п о с т а н о в и в :

Адміністративний позов задовольнити.

Надати дозвіл Державній фінансовій інспекції у Вінницькій області на проведення позапланової виїзної ревізії окремих питань фінансово - господарської діяльності Тульчинської стоматологічної поліклініки ( код ЄДРПОУ 05484385 ) за період з 01.01.2011 року по 01.05.2013 року.

Встановити термін проведення позапланової виїзної ревізії 10 робочих днів з дня набрання даною постановою законної сили.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.

Відповідно до ст. 186 КАС України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Заброцька Людмила Олександрівна

Дата ухвалення рішення21.06.2013
Оприлюднено11.07.2013
Номер документу32307037
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/2496/13-а

Постанова від 21.06.2013

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Заброцька Людмила Олександрівна

Ухвала від 30.05.2013

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Заброцька Людмила Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні