Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
01 липня 2013 р. Справа №805/7262/13-а
приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 13год.00хв.
Донецький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Мозгової Н.А.,
при секретарі Проніні Д.С.,
за участю:
представника позивача Гнатенка А.В.,
представника відповідача не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку України до Закритого акціонерного товариства «БІТ» про стягнення фінансових санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів в сумі 17000,00грн., -
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Закритого акціонерного товариства «БІТ» про стягнення фінансових санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів в сумі17000,00грн.
В обґрунтування позовних вимог зазначив, що відповідачем не було виконано розпорядження №402-ДО-1-Е від 28.08.2012року про усунення порушень законодавства про цінні папері, видане на підставі п.10 ст.8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», згідно якого у строк до 29.10.2012року підприємство повинно було усунути вказані в розпорядженні порушення вимог «Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів», затвердженого рішенням Комісії від 19.12.2006року за №1591, а саме: розкрити регулярну річну інформацію емітента за 2011рік.
Так, на підставі п.14 ст.8, ст.ст.9,11,12 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» та п.5 розділу ІІ, розділу ХVІІ Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії була винесена постанова №189-ДО-1-Е від 11.04.2013року про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, якою було застосовано фінансові санкції у розмірі 17000,00грн.
Зазначені постанови згідно з вимогами Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" та Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених наказом Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 09.01.1997 року № 2, мали бути виконані відповідачем у строк не пізніше як через 15 днів з дня отримання постанови шляхом перерахування коштів до Державного бюджету України. Оскільки відповідач у встановлені законом строки штраф не сплатив, позивач просив стягнути з нього в дохід Державного бюджету зазначену суму штрафної санкції у розмірі 17000,00грн.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином.
Дослідивши матеріали справи, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, дослідивши докази, суд встановив наступне.
Відповідач - Закрите акціонерне товариство " БІТ " - перебуває на обліку в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України (ЄДРПОУ 13518023).
Розпорядженням від 28.08.2012року про усунення порушень законодавства про цінні папери за №402 -ДО-1-Е відповідачу було надано термін до 29.10.2012року для усунення встановлених порушень, а саме: розкрити регулярну річну інформацію емітента за 2011рік.
19.03.2013 року позивачем була проведена перевірка Закритого акціонерного товариства "БІТ", про що складено акт № 189-ДО-1-Е про правопорушення на ринку цінних паперів.
На підставі зазначеного акта, 11.04.2013року Донбаськім територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку було винесено постанову № 189-ДО-1-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, а саме: за не розкриття регулярної річної інформації емітента за 2011рік, в розмірі 17000,00грн.
Вищезазначені документи справи про правопорушення на ринку цінних паперів були надіслані відповідачеві, про що свідчать відповідні списки на відправлення рекомендованої кореспонденції за № 71.
Згідно із ст. 1 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30.10.1996 № 448 (надалі - Закон N 448) державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Відповідно до ст. 5 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Таким чином, позивач у справі є органом владних повноважень, якому чинним законодавством України надані владні управлінські функції у сфері державного регулювання на ринку цінних паперів.
Пунктом 14 ст. 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачено, що Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Згідно ч.1, 2 ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" № 3480-ІУ від 23.02.2006 року (далі - Закон № 3480) регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Звітним періодом для складанні річної інформації про емітента є календарний рік.
Згідно п.1 глави 7 розділу 5 «Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів», затвердженого рішенням Комісії від 19.12.2006року за №1591 розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії.
Розкриття річної інформації здійснюється у такі строки: розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.
Відповідно до абз. 1 п. 5 ч. 1 ст. 11 Закону № 448 Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за не опублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно з абз. 1 п. 8 ч. 1 ст. 11 Закону № 448 Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або не своєчасне виконання рішень Комісії або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Комісії щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Абз. 1 ч. 3 ст. 11 Закону N 475 юридичним особам надане право оскаржити рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу в суді.
Суду не надано доказів оскарження та скасування рішень позивача про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у судовому порядку.
Відповідно до абз. 2 ч. 3 ст. 11 Закону № 448 у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Оскільки відповідачем суми санкцій у добровільному порядку та у встановлений строк не сплачені, позивач звернувся до адміністративного суду із позовною заявою про стягнення таких сум.
За таких обставин, позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню у повному обсязі.
Таким чином, оскільки відповідачем не надані докази в обґрунтування сплати суми заборгованості, визначеної йому постановою про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, у зв'язку з чим, суд, враховуючи наведені норми законодавства, вважає за необхідне стягнути з відповідача на користь Державного бюджету України суму санкцій у розмірі 17000,00грн.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 8, 9, 10, 11,69-72,94,159, 160, 161, 162, 163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, -
П О С Т А Н О В И В:
Позов Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку України до Закритого акціонерного товариства «БІТ» про стягнення фінансових санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів в розмірі 17000,00грн. - задовольнити.
Стягнути з Закритого акціонерного товариства «БІТ» (ЄДРПОУ 13518023, 84301, м. Краматорськ, вул. Леніна, буд. 58) в доход Державного бюджету України (відділення Державного казначейства в м. Донецьку на р/р 31110106700004, код ЄДРПОУ 38033949, банк отримувач - Головне управління Державної казначейської служби у Донецькій області, МФО 834016, код платежу 21081100) фінансову санкцію у розмірі 17000,00грн. згідно Постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів №183-ДО-1-Е від 11.04.2013року.
Постанову прийнято у нарадчій кімнаті та проголошено її вступну та резолютивну частини у судовому засіданні 01.07.2013 року. Повний текст постанови у відповідності з вимогами ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України складений 05.07.2013 року.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня проголошення постанови апеляційної скарги. У разі застосування судом частини третьої ст.160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У випадку подання апеляційної скарги постанови, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Мозговая Н. А.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.07.2013 |
Оприлюднено | 11.07.2013 |
Номер документу | 32307105 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Мозговая Н. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні