Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
02 липня 2013 р. Справа № 805/7520/13-а
приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Шинкарьової І.В., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Донецько-Ясинуватської прокуратури з нагляду за додержанням законів у транспортній сфері в інтересах територіального управління Укртрансінспекції у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Арена-Транс» про стягнення в дохід Державного бюджету суми 1 700,00 грн.,
ВСТАНОВИВ:
Позивач, Донецько-Ясинуватська прокуратура з нагляду за додержанням законів у транспортній сфері звернулася до Донецького окружного адміністративного суду з позовом в інтересах територіального управління Укртрансінспекції у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Арена-Транс» про стягнення в дохід Державного бюджету суми 1 700,00 грн., мотивуючи свої позовні вимоги тим, що проведеною перевіркою встановлено порушення відповідачем при наданні послуг з пасажирських перевезень вимоги абз. 3 ч. 1 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме у водія були відсутні необхідні документи: паспорт маршруту «В» на даний вид перевезень, страховий поліс обов'язкового особистого страхування пасажирів від нещасного випадку на транспорті, за результатами чого складено акт перевірки від 12 жовтня 2012 року.
За результатами розгляду вказаного акту винесена постанова № 147332 від 27 листопада 2012 року про застосування до відповідача фінансової санкції у розмірі 1 700 грн.
Просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Арена-Транс» на користь управління Укртрпнсінспекції у Донецькій області в дохід Державного бюджету 1700,00 грн., р/р 31112106700002 ГУДК Донецької області МФО 834016, ЄДРПОУ 23977045, код платежу 21081100.
Представники сторін до судового засідання не з'явилися, про час та місце розгляду справи повідомлялися належним чином. Представник позивача надав заяву про розгляд справи в письмовому провадженні.
Приймаючи до уваги, що всі особи які беруть участь у справі не прибули у судове засідання та належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, відповідно до ч.6 ст.128 КАС України суд розглядає справу у письмовому провадженні.
Дослідивши матеріали справи та оцінивши подані докази за своїм внутрішнім переконанням, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню виходячи з наступного.
Донецько-Ясинуватська прокуратура з нагляду за додержанням законів у транспортній сфері у відповідності до ст. 121 Конституції України та ст. 36-1 Закону України «Про прокуратуру» звернулася до суду в інтересах урядового органу державного управління, що діє у складі Міністерства транспорту та зв'язку України і йому підпорядковуються в особі Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в особі територіального управління Укртрансінспекції у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Арена-Транс» про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «Арена-Транс» в дохід Державного бюджету фінансової санкції за порушення законодавства про автомобільний транспорт розмірі 1 700,00 грн.
Відповідно до Положення про Головну державну інспекцію на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08 вересня 2004 року № 1190, Головна державна інспекція на автомобільному транспорті є урядовим органом державного управління, що діє у складі Міністерства транспорту та зв'язку України і йому підпорядковується.
Згідно з п. 4 вищевказаного Положення Головна державна інспекція на автомобільному транспорті відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний контроль за додержанням суб'єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту загального користування, вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів, що регулюють організацію перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом загального користування.
Головна державна інспекція на автомобільному транспорті має право перевіряти додержання суб'єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту загального користування, законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів, що регулюють організацію перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом загального користування.
Згідно п.8 вказаного Положення Головна державна інспекція на автомобільному транспорті для виконання покладених на неї завдань може за погодженням з Міністерством транспорту та зв'язку утворювати територіальні органи у межах граничної чисельності працівників Головної державної інспекції на автомобільному транспорті.
Таким чином, територіальний орган Головної державної інспекції на автомобільному транспорті при прийнятті рішення про застосування до суб'єкта підприємницької діяльності фінансових санкцій діє як орган державної виконавчої служби у здійсненні управлінських функцій і, відповідно, як суб'єкт владних повноважень.
Головною державною інспекцією на автомобільному транспорті Міністерства транспорту та зв'язку України в особі Територіального управління Укртрансінспекції в Донецькій області при проведенні перевірки встановлено порушення законодавства з боку відповідача при здійсненні ним діяльності, пов'язаної з перевезенням пасажирів.
12 жовтня 2012 року інспекторами територіального Укртрансінспекції у Донецькій області проведено перевірку додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення регулярних пасажирських перевезень водієм ОСОБА_1 транспортним засобом марки «Мерседес-Бенц», державний номерний знак НОМЕР_1, який належить відповідачеві.
Під час проведення зазначеної перевірки виявлені порушення відповідачем вимог абз. 3 ч. 1 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» за надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39, 48 цього Закону, про що державним інспектором складено акт від 12 жовтня 2012 року (а.с.6).
27 листопада 2012 року постановою в.о. начальника Територіального управління Укртрансінспекції у Донецькій області Кушніром О.І. за порушення законодавства про автомобільний транспорт, відповідальність за яке передбачена абзацом 3 частини 1 статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт», до відповідача застосовано фінансові санкції в розмірі 1 700 грн. (а.с.5).
Згідно пункту 15 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1567 від 08 листопада 2006 року, під час проведення рейдової перевірки перевіряється: наявність визначених статтями 39 і 48 Закону документів, на підставі яких здійснюються перевезення автомобільним транспортом; наявність у документах водія відмітки про проходження ним медичного огляду та проведення перевірки технічного стану транспортного засобу перед виїздом на маршрут; відповідність зовнішнього і внутрішнього спорядження (екіпірування) транспортного засобу встановленим вимогам; оснащення таксі справним таксометром; відповідність кількості пасажирів, що перевозяться, відомостям, зазначеним у реєстраційних документах, або нормам, передбаченим технічною характеристикою транспортного засобу; додержання водієм автобуса затвердженого розкладу та маршруту руху; наявність у всіх пасажирів квитків на проїзд та квитанцій на перевезення багажу, а у разі пільгового проїзду - відповідного посвідчення; додержання водієм режиму праці та відпочинку, а також вимоги щодо наявності в автобусі двох водіїв у разі перевезення пасажирів на відстань 500 і більше кілометрів; виконання водієм інших вимог Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту та Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні.
Статтею 39 Закону №2344-ІІІ автомобільні перевізники, водії, пасажири повинні мати і пред'являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконуються пасажирські перевезення. Документи для регулярних пасажирських перевезень: для автомобільного перевізника - ліцензія, договір із органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування чи їх дозвіл, паспорт маршруту, документ, що засвідчує використання автобуса на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством України; для водія автобуса - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, ліцензійна картка, дорожній лист, квитково-касовий лист, схема маршруту, розклад руху, таблиця вартості проїзду (крім міських перевезень), інші документи, передбачені законодавством України.
Пунктами 26, 27 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті встановлено, що справа про порушення розглядається у присутності уповноваженої особи суб'єкта господарювання. Про час і місце розгляду справи про порушення уповноважена особа суб'єкта господарювання повідомляється під розписку чи рекомендованим листом із повідомленням. У разі неявки уповноваженої особи суб'єкта господарювання справа про порушення розглядається без її участі. За наявності підстав керівник органу державного контролю або його заступник виносить постанову про застосування фінансових санкцій
Відповідно ст. 60 Закону №2344-ІІІ за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються санкції за: надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно з пунктами 25, 26 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 08 листопада 2006 року №1567, справа про порушення розглядається в органі державного контролю за місцезнаходженням суб'єкта господарювання або за місцем виявлення порушення, у присутності уповноваженої особи суб'єкта господарювання. Про час і місце розгляду справи про порушення уповноважена особа суб'єкта господарювання повідомляється під розписку чи рекомендованим листом із повідомленням.
Згідно п. 28 зазначеного Порядку фінансова санкція повинна бути перерахована суб'єктом господарювання на зазначений у постанові рахунок не пізніше ніж протягом п'ятнадцяти днів після отримання ним копії постанови про застосування фінансових санкцій, про що повідомляється орган державного контролю, посадовою особою якого винесено відповідну постанову.
Докази щодо оскарження відповідачем зазначеної постанови про накладення фінансових санкцій в адміністративному чи судовому порядку у суду відсутні, а відповідачем не надані.
З урахуванням встановлених обставин у справі, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги Донецько-Ясинуватського прокурора з нагляду за додержанням законів у транспортній сфері в інтересах урядового органу державного управління, що діє у складі Міністерства транспорту та зв'язку України і йому підпорядковуються в особі Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в особі територіального управління Укртрансінспекції у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Арена-Транс» про стягнення фінансових санкцій у вигляді штрафу щодо порушення законодавства про автомобільний транспорт у розмірі 1 700 грн. підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Враховуючи вищевикладене, керуючись статтями 2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов Донецько-Ясинуватської прокуратури з нагляду за додержанням законів у транспортній сфері в інтересах територіального управління Укртрансінспекції у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Арена-Транс» про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «Арена-Транс» в дохід Державного бюджету фінансової санкції за порушення законодавства про автомобільний транспорт розмірі 1 700,00 грн. - задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Арена-Транс» (ЄДРПОУ 37719769, адреса: вул.. Кленова, б. 52, м. Донецьк, 83069) на користь управління Укртрпнсінспекції у Донецькій області в дохід Державного бюджету фінансової санкції за порушення законодавства про автомобільний транспорт у розмірі 1700,00 грн., р/р 31112106700002 ГУДК Донецької області МФО 834016, ЄДРПОУ 23977045, код платежу 21081100.
Постанова може бути оскаржена через Донецький окружний адміністративний суд в апеляційному порядку протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Шинкарьова І.В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.07.2013 |
Оприлюднено | 12.07.2013 |
Номер документу | 32319953 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Шинкарьова І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні