ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
05 липня 2013 року справа № 813/3261/13-а
11 год. 36 хв.
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючий - суддя Кравців О.Р.,
секретар судового засідання Саїв М.В.,
представник прокуратури Панькевич Р.В.,
від позивача Ганькович С.В.,
від відповідача не прибув,
розглянув у відкритому судовому засіданні у м. Львові адміністративну справу за позовом Прокурора Сихівського району м. Львова в інтересах держави в особі Головного Управління МВС України у Львівській області в особі Сихівського районного відділу Львівського міського управління Головного управління МВС України у Львівській області до Громадського формування з охорони громадського порядку «Ліга охоронних технологій» про примусовий розпуск (ліквідацію) громадського формування охорони громадського порядку «Ліга охоронних технологій» .
Суть спору.
До Львівського окружного адміністративного суду звернувся Прокурор Сихівського району м. Львова в інтересах держави в особі Головного Управління МВС України у Львівській області в особі Сихівського районного відділу Львівського міського управління Головного управління МВС України у Львівській області з адміністративним позовом до Громадського формування з охорони громадського порядку «Ліга охоронних технологій» про примусовий розпуск (ліквідацію) громадського формування охорони громадського порядку «Ліга охоронних технологій».
Позовні вимоги мотивовані тим, що члени Громадського формування з охорони громадського порядку «Ліга охоронних технологій» (надалі - Громадське формування) не виконують своїх основних завдань, передбачених статутом, а саме не надають допомоги органам внутрішніх справ у забезпеченні громадського порядку і громадської безпеки, не запобігають адміністративним проступкам та злочинам, не інформують органів та підрозділів ОВС про вчинені або ті, що готуються, злочини, місця зосередження злочинних угрупувань, не сприяють ОВС у виявленні та розкритті злочинів, розшуку осіб, які їх вчинили, захисті інтересів держави, підприємств, установ та організацій, громадян від злочинних посягань та не співпрацюють з органами внутрішніх справ.
Зазначив, що відповідно до норм ст. 8 Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону» та ст. 32 Закону України «Про об'єднання громадян» у разі порушення громадським формуванням вимог чинного законодавства прокурор вправі звернутись до суду із поданням про розпуск (ліквідацію) такого громадського формування.
Представники прокуратури та позивача в судовому засіданні позов підтримали в повному обсязі, просять позов задовольнити.
Відповідач у судові засідання не з'являвся, явку повноваженого представника не забезпечив, повідомлений належним чином за адресою вказаною в реєстраційних документах /а.с.33,38,43/, клопотань про відкладення розгляду справи не подавав.
Заслухавши пояснення представників прокуратури та позивача, дослідивши подані документи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення сторін, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку,-
в с т а н о в и в :
Судом з матеріалів справи встановлено, Громадське формування з охорони громадського порядку «Ліга охоронних технологій» зареєстроване 05.05.2010 року виконавчим комітетом Львівської міської ради, що підтверджується свідоцтво серії А01 №209309.
Як вбачається з матеріалів справи Громадське формування створене відповідно до норм Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону», згідно ст. 1 якого громадяни України відповідно до Конституції України мають право створювати в встановленому цим Законом порядку громадські об'єднання для участі в охороні громадського порядку і державного кордону, сприяння органам місцевого самоврядування, правоохоронним органам, Державній прикордонній службі України та органам виконавчої влади, а також посадовим особам у запобіганні та припиненні адміністративних правопорушень і злочинів, захисті життя та здоров'я громадян, інтересів суспільства і держави від протиправних посягань, а також у рятуванні людей і майна під час стихійного лиха та інших надзвичайних обставин.
За результатами перевірки, проведеної прокуратурою Сихівського району м. Львова з приводу законності створення громадських формувань по охороні громадського порядку на території Сихівського району м. Львова, встановлено, що члени Громадського формування з охорони громадського порядку «Ліга охоронних технологій» не виконують своїх основних завдань, передбачених статутом, а саме з листопада 2012 року не надають допомоги органам внутрішніх справ у забезпеченні громадського порядку і громадської безпеки, не запобігають адміністративним проступкам та злочинам, не інформують органів та підрозділів ОВС про вчинені або ті, що готуються, злочини, місця зосередження злочинних угрупувань, не сприяють ОВС у виявленні та розкритті злочинів, розшуку осіб, які їх вчинили, захисті інтересів держави, підприємств, установ та організацій, громадян від злочинних посягань та не співпрацюють з органами внутрішніх справ. Громадське формування з листопада 2012 року самоусунулось від виконання обов'язків, передбачених чинними нормативно-правовими актами та статутом даного громадського формування /а.с.14-19/.
Як встановлено з матеріалів справи та зазначалось представником позивача в судовому засіданні, старшим інспектором по роботі з населенням та громадськими формуваннями Сихівського РВ ЛМУ ГУМВС України у Львівській області неодноразово скеровано листи на адресу Громадського формування, в яких пропонувалось керівнику даного формування скликати загальні збори для обговорення питання активізації співпраці з органами внутрішніх справ та доцільності функціонування даного громадського формування /а.с.49-57/. Проте, відповіді на дані листи керівником Громадського формування не надано і загальні збори не скликано.
Завданням адміністративного судочинства відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Відповідно до ч. 2 ст. 8 Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону» у разі порушення громадським формуванням вимог чинного законодавства щодо його діяльності за заявою реєструючого органу або прокурора його діяльність може бути заборонена за рішенням суду у встановленому законом порядку.
Статтею 32 Закону України «Про об'єднання громадян» передбачено, що за поданням легалізуючого органу або прокурора рішенням суду об'єднання громадян примусово розпускається (ліквідується) у випадках:
1) вчинення дій, передбачених ст. 4 цього Закону;
2) систематичного або грубого порушення вимог ст. 22 цього Закону;
3) продовження протиправної діяльності після накладення стягнень, передбачених цим Законом;
4) зменшення кількості членів політичної партії до числа, коли вона не визнається як така.
З урахуванням вищенаведеного, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача підлягають до задоволення.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Відтак, судові витрати у даній справі стягненню не підлягають.
Керуючись ст.ст. 2, 7-14, 17-20, 50, 69-72, 86, 94, 122, 138, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
п о с т а н о в и в :
1. Позов задовольнити повністю.
2. Ліквідувати (розпустити) Громадське формування з охорони громадського порядку «Ліга охоронних технологій» (ЄДРПОУ 37073430).
3. Судові витрати зі сторін не стягувати.
Постанову може бути оскаржено, згідно зі ст. 186 КАС України, протягом 10 днів з дня її проголошення чи отримання копії постанови, шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили, згідно зі ст. 254 КАС України, після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
У судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Повний текст постанови складено та підписано о 16 год. 30 хв. 10.07.2013 року.
Суддя Кравців О.Р.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.07.2013 |
Оприлюднено | 12.07.2013 |
Номер документу | 32323625 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кравців Олег Романович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні