ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"02" липня 2013 р. м. Київ К/9991/5445/12
Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:
Головуючого: Маринчак Н.Є.
Суддів: Вербицької О.В., Муравйова О.В.,
розглянувши в попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції в Луганській області
на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 09 серпня 2011 року
та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 10 листопада 2011 року
у справі №2а-5947/11/1270
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Метал - Ресурс» (надалі - ТОВ «Метал - Ресурс»)
до Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції в Луганській області (надалі - Алчевська ОДПІ в Луганській області)
про визнання дій протиправними, визнання протиправним та скасування наказу, -
встановив:
ТОВ «Метал-Ресурс» звернулось до Луганського окружного адміністративного суду з позовом, в якому поставлено питання про визнання протиправними дій Алчевської ОДПІ в Луганській області щодо проведення невиїзної документальної перевірки ТОВ «Метал-Ресурс», складанню акта перевірки №526/231/36833386 від 29.03.2011р., визнання протиправним та скасування наказу Алчевської ОДПІ в Луганській області №228 від 28.03.2011р.
Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 09 серпня 2011р. залишеною без змін ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 10 листопада 2011р., позов задоволено частково. Визнано протиправними дії Алчевської ОДПІ в Луганській області щодо проведення невиїзної документальної перевірки ТОВ «Метал-Ресурс». Визнано протиправним наказ Алчевської ОДПІ в Луганській області №228 від 28.03.2011р. «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Метал-Ресурс», код за ЄДРПОУ 36833386 з питань правомірності формування податкового кредиту та податкового зобов'язання з податку на додану вартість за січень 2011 року». У задоволенні решти позовних вимог відмовлено. Суд стягнув з Державного бюджету України на користь ТОВ «Метал-Ресурс» судовий збір у розмірі 1,70грн.
Не погодившись з рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій, Алчевська ОДПІ в Луганській області звернулась до Вищого адміністративного суду України із касаційною скаргою, в якій, посилаючись на порушення судами норм матеріального права та неправильне застосування норм процесуального права, просить скасувати рішення судів першої та апеляційної інстанцій, як такі, що ухвалені з порушенням норм матеріального та процесуального права, та ухвалити нове рішення, яким у задоволенні позову відмовити.
Заслухавши доповідь судді-доповідача, дослідивши матеріали справи, колегія суддів дійшла висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.
Судами попередніх інстанцій було встановлено, що Управлінням податкового контролю юридичних осіб Алчевської ОДПІ в Луганській області на 22.03.2011р. за №9325/238 видано запит про надання пояснень та їх документального підтвердження щодо здійснення господарських операцій, постачання товарів, послуг, повноти декларування податкових зобов'язань, правомірності формування податкового кредиту платником ПДВ та їх документальне підтвердження з контрагентами за січень 2011р.. Запит податкового органу позивачем отримано 29.03.2011р..
28.03.2011р. начальником Алчевської ОДПІ в Луганській області відповідно до п.79.2 ст.79 та п.п.78.1.1 п.78.1 ст.78 ПК України видано наказ №228 про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Метал-Ресурс», з питань правомірності формування податкового кредиту та податкового зобов'язання з податку на додану вартість за січень 2011 року, який разом з повідомленням про проведення з 29.03.2011р. документальної позапланової невиїзної перевірки направлено позивачу рекомендованою кореспонденцією з повідомленням та отримано останнім 30.03.2011р..
За результатами перевірки складено акт №526/231/36833386 від 29.03.2011р., згідно якого встановлені порушення: п.3 ст.5 та п.1 ст.7 ГК України, п.2 ст.3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», п.185.1 ст.185, п.187.1 ст.187, п.183.3 ст.183, п.198.2, п.198.6 ст.198 ПК України, в результаті чого за період з 01.01.2011р. по 31.01.2011р. завищено податковий кредит з ПДВ у сумі 491090,00 грн. та завищено податкове зобов'язання у сумі 517235,00 грн.; враховуючи те, що у ТОВ «Метал-Ресурс» відсутні необхідні умови для ведення господарської діяльності, відсутні основні фонди, технічний персонал, виробничі активи, складські приміщення, транспортні засоби, підприємство не знаходиться за юридичною адресою, не виконані обов'язки зі сплати податкових зобов'язань, згідно з ч.1. 5 ст.203, п.1, 2 ст.215, ст.228 Цивільного кодексу України, угоди з вищезазначеним підприємством, є нікчемними.
На підставі акта перевірки №526/231/36833386 від 29.03.2011р. податкове повідомлення-рішення не приймалося.
Стаття 19 Конституції України передбачає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20 ПК України органи державної податкової служби мають право проводити перевірки платників податків в порядку, встановленому цим Кодексом.
Відповідно до п.п.78.1.1 п.78.1 ст.78 ПК України документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється, у разі якщо за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливість порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня "отримання запиту.
Відповідно до п.78.4 ст.78 ПК України про проведення документальної позапланової перевірки керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом. Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.
Відповідно до п.79.1 ст.79 ПК України, документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2.пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.
Відповідно до п.79.2 ст.79 ПК України, документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби виключно на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.
З урахуванням того, що позивачем запит податкової інспекції про надання пояснень та документів від 22.03.2011р. отримано 29.03.2011р., після того, як було видано наказу №228 від 28.03.2011р. про проведення перевірки, правильними є висновки судів попередніх інстанцій про те, що наказ податкового органу про проведення перевірки є протиправним, порушує права позивача, як платника податків, встановлені Податковим Кодексом України.
Доводи касаційної скарги не спростовують зазначених висновків суду.
За таких обставин, судами першої та апеляційної інстанцій виконано всі вимоги процесуального законодавства, всебічно перевірено обставини справи, вирішено справу у відповідності з нормами матеріального права, постановлено обґрунтовані рішення, в яких повно відображені обставини, що мають значення для справи. Висновки суду про встановлені обставини і правові наслідки є вичерпними, відповідають дійсності і підтверджуються доказами, дослідженими у судовому засіданні, а тому підстав для їх перегляду з мотивів, викладених в касаційній скарзі не вбачається.
Керуючись статтями 220, 220 1 , 223, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, -
ухвалив:
Касаційну скаргу Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції в Луганській області - залишити без задоволення.
Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 09 серпня 2011 року та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 10 листопада 2011 року - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, та може бути переглянута з підстав, встановлених статтею 237 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий:
Судді:
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 02.07.2013 |
Оприлюднено | 12.07.2013 |
Номер документу | 32332714 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Маринчак Н.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні