ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
21 травня 2013 р. Справа №2а-4797.1/12/0170/26
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Петренко В.В., за участю секретаря Асєєвої Л.О., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом
Управління Пенсійного фонду України в Джанкойському районі АР Крим
до Сільського комунального підприємства "Елена"
про стягнення,
за участю представників сторін:
від позивача - не з'явився;
від відповідача - не з'явився.
Суть спору: Управління Пенсійного фонду України в Джанкойському районі АР Крим звернулось до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративним позовом до Сільського комунального підприємства "Елена" про стягнення переплати пенсії у розмірі 1323,05грн.
Позивач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, повідомлений належним чином, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с.65), надав клопотання про розгляд справи за його відсутності (а.с.67).
Відповідач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, про день, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с.64), клопотань не надав, про поважність причин неприбуття у судове засідання суду не повідомив.
Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим на підставі статті 128 КАС України розглядати справу за відсутністю представників позивача та відповідача.
Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно з частиною 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до частини 2 статті 2 КАС України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією або законами України встановлено інший порядок судового провадження.
Відповідно до п. 1 частини 2 статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.
Пунктом 7 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України визначено коло суб'єктів владних повноважень, до яких віднесено орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1 працював у сільському комунальному підприємстві «Елена».
Як вбачається з матеріалів справи, 09.09.2005 року відповідачем до управління Джанкойської райдержадміністрації було надано подання №1 про призначення ОСОБА_1 пенсії за віком, як додаток надана трудова книжка ОСОБА_1 (а.с.78-83).
09.09.2005 року ОСОБА_1 була подана заява про призначення/перерахунок пенсії (а.с.70).
На підставі поданої заяви позивачем була призначена ОСОБА_1 пенсія за віком з 20.08.2005 року. Стаж і заробітна плата врахована по сплаті страхових внесків по 07.01.2004 року, оскільки відповідачем не було сплачено страхові внески за весь період роботи пенсіонера (а.с.71).
Щомісячний розмір пенсії ОСОБА_1 склав з 20.08.2005 року - 367,66грн., з 01.01.2006 року - 385,66грн., з 01.04.2006 року - 394,66грн., з 01.10.2006 року - 401,66грн., з 01.01.2007 року - 415,66грн., з 01.04.2007 року - 445,72грн., з 01.06.2007 року - 466,87грн., з 01.09.2007 року - 485,25грн., з 01.10.2007 року - 490,30грн., з 01.01.2008 року - 644,42грн., з 01.04.2008 року - 645,85грн., з 01.07.2008 року - 654,04грн., з 01.10.2008 року - 726,97грн., з 01.11.2009 року - 730,74грн., з 01.01.2010 року - 780,31грн., з 01.03.2010 року - 784,53грн., з 01.04.2010 року - 795,53грн., з 01.07.2010 року - 798,53грн., з 01.10.2010 року - 812,53грн., з 01.12.2010 року - 823,53грн., з 01.01.2011 року - 839,53грн., з 01.04.2011 року - 853,53грн. по 30.09.2011 року.
10.01.2012 року ОСОБА_1 звернувся до позивача з заявою про призначення (перерахунок) пенсії на підставі ст.42 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» (а.с.84).
При сплаті підприємством страхових внесків проведено перерахунок пенсії з 20.08.2005 року, при якому стаж і заробітна плата враховані по 31.08.2005 року. Щомісячний розмір пенсії ОСОБА_1 склав з 20.08.2005 року - 366,82грн., з 01.01.2006 року - 384,82грн., з 01.04.2006 року - 393,82грн., з 01.10.2006 року - 400,82грн., з 01.01.2007 року - 414,82грн., з 01.04.2007 року - 444,88грн., з 01.06.2007 року - 465,90грн., з 01.09.2007 року - 484,24грн., з 01.10.2007 року - 489,29грн., з 01.01.2008 року - 594,69грн., з 01.04.2008 року - 596,23грн., з 01.07.2008 року - 618,04грн., з 01.10.2008 року - 671,16грн., з 01.11.2009 року - 675,22грн., з 01.01.2010 року - 778,30грн., з 01.03.2010 року - 781,82грн., з 01.04.2010 року - 792,82грн., з 01.07.2010 року - 795,82грн., з 01.10.2010 року - 809,82грн., з 01.12.2010 року - 820,82грн., з 01.01.2011 року - 836,82грн., з 01.04.2011 року - 850,52грн. по 30.09.2011 року (а.с.86).
Відповідно до п.39. Постанови правління пенсійного фонду України №22-1 від 25.01.2005 року «Про затвердження Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» не пізніше 10 днів після надходження заяви з необхідними для призначення, перерахунку, переведення з одного виду пенсії на інший та поновлення раніше призначеної пенсії документами орган, що призначає пенсію, розглядає подані документи та приймає рішення щодо призначення, перерахунку, переведення з одного виду пенсії на інший та поновлення раніше призначеної пенсії без урахування періоду, за який відсутня інформація про сплату страхових внесків до Пенсійного фонду України.
Після надходження даних про сплату страхових внесків проводиться перерахунок пенсії з урахуванням цього періоду з моменту призначення пенсії.
Таким чином виникла переплата пенсії з моменту призначення у сумі 1323,05грн.
Згідно із ч. 2 ст. 17 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» довідки про заробітну плату видаються підприємством, установою чи організацією, де працювала особа, яка звертається за пенсією.
Частиною 1 ст. 50 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» передбачено, що суми пенсій, виплачені надміру внаслідок зловживань з боку пенсіонера або подання страхувальником недостовірних даних, можуть бути повернуті пенсіонером добровільно або стягуються на підставі рішень територіальних органів Пенсійного фонду чи в судовому порядку.
Статтею 8 Закону України "Про пенсійне забезпечення" встановлено, що виплата пенсій здійснюється з коштів Пенсійного фонду України.
За приписами ст. 101 Закону України «Про пенсійне забезпечення» органи, що призначають пенсії, мають право вимагати відповідні документи від підприємств, організацій і окремих осіб, а також в необхідних випадках перевіряти обґрунтованість ї видачі.
Підприємства та організації несуть матеріальну відповідальність за шкоду, заподіяну громадянам або державі, внаслідок несвоєчасного оформлення або подання пенсійних документів, а також за видачу недостовірних документів і відшкодовують її.
Матеріали справи свідчать про те, що позивачем на адресу відповідача було направлено лист від 25.01.2012 року вих.№449/05-02-05 щодо відшкодування переплати пенсії, який отримано відповідачем 27.01.2012 року, про що свідчить відмітка на рекомендованому повідомленні про вручення поштового відправлення (а.с.101).
Судом з'ясовано, що відповідач у порядку, передбаченому ст. 71 КАС України, не надав доказів сплати ним заборгованості у сумі 1323,05грн.
Враховуючи зазначене вище, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Враховуючи, що позивач не здійснював судових витрат по справі, судові витрати стягненню з відповідача не підлягають.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 71, 94, 160-163 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1.Адміністративний позов задовольнити.
2.Стягнути з Сільського комунального підприємства "Елена" (ЄДРПОУ 31072908) переплату пенсії у розмірі 1323,05грн (одна тисяча триста двадцять три гривні 05 коп.) на р/р25601010045001 у КРУ АТ «Ощадбанк», МФО 324805, ОКПО 20727218.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя В.В.Петренко
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 21.05.2013 |
Оприлюднено | 12.07.2013 |
Номер документу | 32335214 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Петренко В.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Петренко В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні