cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09.07.2013 р. Справа № 914/2109/13
За позовом: Регіонального відділення Фонду державного майна України по Львівській області, м. Львів
до відповідача: Бистрицької сільської ради Дрогобицького району Львівської області, с. Новошичі, Львівська область
про: зобов'язання прийняти об'єкти права державної власності у комунальну власність територіальної громади
Суддя Деркач Ю.Б.
Представники:
Від позивача: Савко Н.В. - представник (довіреність № 18-11-07834 від 29.12.2012р.)
Від відповідача: не з"явився
Представнику позивача роз'яснено права і обов'язки передбачені ст.ст.20, 22 ГПК України. Заяв про відвід судді не подавалось. Клопотання про здійснення технічної фіксації судового процесу не надходило. У судовому засіданні 09.07.2013р. оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Суть спору: Розглядається справа за позовом Регіонального відділення Фонду державного майна України по Львівській області, м. Львів до відповідача: Бистрицької сільської ради Дрогобицького району Львівської області, с. Новошичі, Львівська область про зобов'язання прийняти об'єкти права державної власності у комунальну власність територіальної громади.
Ухвалою суду від 31.05.2013р. за даним позовом порушено провадження у справі та призначено її до розгляду на 02.07.2013р.
У судовому засіданні 02.07.2013р. оголошено перерву до 09.07.2013р.
Представник позивача в судовому засіданні 09.07.2013р. позовні вимоги підтримав, просив позов задоволити повністю, з підстав наведених у позовній заяві.
Представник відповідача в судове засідання 09.07.2013р. не з"явився, однак подав клопотання б/н від 09.07.2013р. (вх. №26953/13 від 09.07.2013р.) про відкладення розгляду справи у зв"язку з тим, що для прийняття об"єктів права державної власності у комунальну власність необхідно створити інвентаризаційну комісію.
Розглянувши вказане клопотання, суд прийшов до висновку його відхилити, оскільки утворення комісії саме і входить у процедуру прийняття об'єктів державної власності у комунальну.
В процесі розгляду справи судом встановлено наступне.
У процесі приватизації Дрогобицького виробничо-технічного об'єднання регіональним відділенням Фонду державного майна Украши по Львівській області створено Відкрите акціонерне товариство "Дрогобицький "Агротехсервіс". До статутного капіталу створеного ВАТ "Дрогобицький "Агротехсервіс" не увійшла вартість житлових будинків, що знаходяться за адресою: Львівська область, Дрогобицький район, с. Новошичі та залишилися на балансі даного підприємства, а саме:
- 2-пов. житловий будинок (вул. Шевченка);
- 1- кв. житловий будинок (вул. Шевченка);
- 1-кв. житловий будинок (вул. Шевченка).
Наведене підтверджується актом оцінки вартості цілісного майнового комплексу Дрогобицького виробничо-технічного об'єднання, затвердженим начальником регіонального відділення Фонду державного майна України по Львівській області 15.06.1995р., а також планом приватизації Дрогобицького виробничо-техшчного об'єднання, затвердженим начальником регіонального відділення Фонду державного майна України по Львівській області від 25.07.1995р.
Відтак, за твердженням позивача, дані житлові будинки, є об'єктами права державної власності, що перебувають у сфері управління регіонального відділення та знаходяться на балансі створеного у процесі приватизації ВАТ "Дрогобицький "Агротехсервіс".
На XV сесії IV скликання Бистрицької сільської ради Дрогобицького району Львівської області прийнято рішення від 02.06.2004р. №60 "Про прийняття у власність територіальною громадою гуртожитку та чотирьох житлових будинків в с. Новошичі", відповідно до якого вирішено прийняти у комунальну власність гуртожиток та чотири житлові будинки в с. Новошичі, які не увійшли до статутного фонду ВАТ "Дрогобицький "Агротехсервіс".
14.06.2004р. регіональним відділенням Фонду державного майна України по Львівській області видано наказ №504 "Про передачу в комунальну власність с. Новошичі Дрогобицького району гуртожитку та житлових будинків, на підставі рішення Бистрицької сільської ради Дрогобицького району Львівської області від 02.06.2004 №60. Пунктом 1 наказу предбачено передати у комунальну власність територіальної громади с. Новошичі Дрогобицького району державне майно, що не увійшло до статутного капіталу ВАТ "Дрогобицький "Агротехсервіс" - житловий фонд, зокрема,:
- 2-пов. житловий будинок (вул. Шевченка);
- 1- кв. житловий будинок (вул. Шевченка);
- 1-кв. житловий будинок (вул. Шевченка).
Листом від 13.08.2009р. №210 відповідач просив направити представника позивача для роботи в комісії по передачі в комунальну власність Бистрицькій сільській раді гуртожитку та житлових будинків, які знаходяться на території с. Новошичі Дрогобицького району Львівської області.
Листом від 27.08.2009р. №05-13-05760 регіональне відділення Фонду державного майна України по Львівській області повідомило про персональні дані представника для участі в роботі комісії з передачі вищезазначеного житлового фонду у комунальну власність територіальної громади села Новошичі.
В подальшому регіональне відділення неодноразово зверталось до Бистрицької сільської ради Дрогобицького району Львівської області щодо прискорення процесу передачі вищевказаних житлових будинків в комунальну власність територіальної громади с. Новошичі.
Проте, станом на даний час усі вказані вище об'єкти перебувають у державній власності і обліковуються на балансі ВАТ "Дрогобицький "Агротехсервіс".
При прийнятті рішення суд виходив з наступного.
Відповідно до вимог ст. 3 Закону України "Про управління об'єктами державної власності", об'єктами управління державної власності є державне майно, що перебуває на балансі господарських організацій і не увійшло до їх статутних капіталів.
Згідно із ст. 5 Закону України "Про Фонд державного майна України" та ст. 7 Закону України "Про управління об'єктами державної власності", Фонд державного майна України та його регіональні відділення приймають рішення про подальше використання державного майна, яке не увійшло до статутних капіталів господарських організацій, перебуває на їх балансі.
Відповідно до п.1.3. Положення про управління державним майном, яке не увійшло до статутних капіталів господарських товариств у процесі приватизації, але перебуває на їх балансі, затвердженого наказом Фонду державного майна України та Міністерства економіки України від 19.05.1999 №908/68, управління державним майном, яке не увійшло до статутних капіталів господарських товариств у процесі приватизації, полягає у виборі та забезпеченні уповноваженим органом (державні органи приватизації) способу та умов подальшого використання майна. Єдиним способом управління об'єктами житлового фонду, що належать до державної власності, згідно із зазначеним Положенням, є їх передача в комунальну власність.
Статтею 2 Закону України "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності" визначено, що об'єктами передачі є, в тому числі, житловий фонд та інші об'єкти соціальної інфраструктури, які не увійшли до статутних капіталів господарських товариств, створених у процесі приватизації (корпоратизації), а також інше окреме індивідуально визначене майно підприємств .
Ініціатива щодо передачі об'єктів права державної та комунальної власності може виходити, зокрема, від органів, уповноважених управляти державним майном (ст. 3 Закону України "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності").
Згідно із ч.1 ст. 4 Закону України "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності", передача об'єктів житлового фонду та соціальної інфраструктури, які не увійшли до статутних фондів господарських товариств, створених в процесі приватизації (корпоратизації), з державної у комунальну власність здійснюється за рішенням органів, уповноважених управляти державним майном.
Частиною 2 ст. 4 Закону України "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності" передбачено, що передача об'єктів з державної у комунальну власність територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах здійснюється за наявності згоди відповідних сільських, селищних, міських, районних у містах рад, якщо інше не передбачено законом, а у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст - за наявності згоди районних або обласних рад, якщо інше не передбачено законом.
В п. 51 ч. 1 ст.26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" зазначено, що до виключної компетенції міських, селищних, сільських рад належить надання згоди на передачу об'єктів з державної у комунальну власність та прийняття рішень про передачу об'єктів з комунальної у державну власність, а також щодо придбання об'єктів державної власності.
Статтею 6 Закону України "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності" визначено, що передача об'єктів здійснюється комісією з питань передачі об'єктів, до складу якої входять представники виконавчих органів відповідних рад, місцевих органів виконавчої влади, органів, уповноважених управляти державним майном, самоврядних організацій, фінансових органів, підприємств, трудових колективів підприємств, майно яких підлягає передачі. У разі передачі об'єктів у комунальну власність територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах комісію з питань передачі об'єктів утворює та призначає її голову виконавчий орган відповідної сільської, селищної, міської, районної у місті ради.
Частиною третьою статті 24 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.
Згідно статті 74 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", органи місцевого самоврядування є відповідальними за свою діяльність перед юридичними і фізичними особами.
Відповідно до вимог ст. 19 Конституції України, органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Законом України "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності" визначено, що об'єктами передачі є, в тому числі, житловий фонд та інші об'єкти соціальної інфраструктури, які не увійшли до статутних капіталів господарських товариств, створених у процесі приватизації (корпоратизації), а також інше окреме індивідуально визначене майно підприємств.
Абзацом 2 п. 3 Положення про управління державним майном, яке не увійшло до статутних капіталів господарських товариств у процесі приватизації, але перебуває на їх балансі, затвердженого наказом Фонду державного майна України та Міністерства економіки України від 19.05.1999 №908/68, передбачено, що разом з відомчим житловим, фондом передаються відповідним комунальним підприємствам зовнішні мережі електро-, тепло-, газо-, водопостачання і водовідведення, а також будівлі, призначені для обслуговування цього фонду (бойлерні, котельні, каналізаційні та водопровідні споруди, вбудовані і прибудовані приміщення, обладнання тощо).
Відповідно до вимог ст. 6 Закону України "Про особливості приватизації майна в агропромисловому комплексі", безоплатна передача частки державного майна проводиться при перетворенні в процесі приватизації радгоспів та інших державних сільськогосподарських підприємств у колективні сільськогосподарські підприємства або у відкриті акціонерні товариства.
В ході судового розгляду судом встановлено, що у процесі приватизації Дрогобицького виробничо-технічного об'єднання регіональним відділенням Фонду державного майна Украши по Львівській області створено Відкрите акціонерне товариство "Дрогобицький "Агротехсервіс". До статутного капіталу створеного ВАТ "Дрогобицький "Агротехсервіс" не увійшла вартість житлових будинків, що знаходяться за адресою: Львівська область, Дрогобицький район, с. Новошичі та залишилися на балансі даного підприємства, а саме:
- 2-пов. житловий будинок (вул. Шевченка);
- 1- кв. житловий будинок (вул. Шевченка);
- 1-кв. житловий будинок (вул. Шевченка).
На XV сесії IV скликання Бистрицької сільської ради Дрогобицького району Львівської області прийнято рішення від 02.06.2004р. №60 "Про прийняття у власність територіальною громадою гуртожитку та чотирьох житлових будинків в с. Новошичі", відповідно до якого вирішено прийняти у комунальну власність гуртожиток та чотири житлові будинки в с. Новошичі, які не увійшли до статутного фонду ВАТ "Дрогобицький "Агротехсервіс".
Позивач неодноразово звертався до відповідача щодо прискорення процесу передачі вищевказаних житлових будинків в комунальну власність територіальної громади с. Новошичі.
Відповідно до ст. 4-1 Закону України "Про передачу права об'єктів права державної та комунальної власності", передача об'єктів житлового фонду, гуртожитків та інших об'єктів соціальної інфраструктури здійснюється у порядку, встановленому цим законом, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею. Ініціатива щодо передачі об'єктів житлового фонду, гуртожитків та інших об'єктів соціальної інфраструктури у комунальну власність може виходити відповідно від органів, визначених статтею 3 цього закону, підприємств, а також господарських товариств, створених у процесі приватизації (корпоратизації). Рішення щодо передачі об'єктів житлового фонду, гуртожитків та інших об'єктів соціальної інфраструктури у комунальну власність приймаються органами, уповноваженими управляти державним майном, самоврядними організаціями за згодою відповідних сільських, селищних, міських, районних у містах рад, а у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст - за згодою районних або обласних рад. Пропозиції щодо передачі об'єктів соціальної інфраструктури, які належать підприємствам, погоджуються з цими підприємствами, а щодо передачі об'єктів соціальної інфраструктури, споруджених за рахунок коштів підприємств - також з трудовими колективами цих підприємств. Пропозиція вважається погодженою з трудовим колективом підприємства за наявності рішення загальних зборів трудового колективу, прийнятого більшістю голосів від числа працівників підприємства. Пропозиції щодо передачі у комунальну власність об'єктів житлового фонду, гуртожитків та інших об'єктів соціальної інфраструктури, які не увійшли до статутних фондів господарських товариств, створених у процесі приватизації (корпоратизації), не потребують погодження з такими підприємствами та їх трудовими колективами.
Враховуючи, що позивачем представлено достатньо об'єктивних та переконливих доказів в підтвердження своїх позовних вимог, а відповідач позов не спростував, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягють до задоволення.
Судові витрати покладаються на позивача, згідно із вимогами ст. 49 ГПК України.
Враховуючи викладене, керуючись вимогами ст.ст. 28, 33, 34, 44, 49, 82, 84 ГПК України суд, -
ВИРІШИВ:
1.Позовні вимоги задоволити.
2.Зобов'язати Бистрицьку сільську раду Дрогобицького району Львівської області (82122, Львівська область, Дрогобицький район, с. Новошичі, вул. Шевченка, 131, код за ЄДРПОУ 20825398) прийняти з державної у комунальну власність територіальної громади с. Новошичі житлові будинки, що знаходяться за адресою: Львівська область, Дрогогбицький район, с. Новошичі, а саме:
- 2-пов. житловий будинок (вул. Шевченка);
- 1- кв. житловий будинок (вул. Шевченка);
- 1-кв. житловий будинок (вул. Шевченка).
3.Стягнути із Бистрицької сільської ради Дрогобицького району Львівської області (82122, Львівська область, Дрогобицький район, с. Новошичі, вул. Шевченка, 131, ідентифікаційний код 20825398) на користь регіонального відділення Фонду державного майна України по Львівській області (79007, м. Львів, вул. Січових Стрільців, 3, ідентифікаційний код 20825398) 1147,00грн. судового збору.
4.Наказ видати згідно із ст.116 ГПК України.
Повний текст рішення виготовлено та підписано 11.07.2013р.
Суддя Деркач Ю.Б.
Суд | Господарський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 09.07.2013 |
Оприлюднено | 12.07.2013 |
Номер документу | 32346114 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Львівської області
Деркач Ю.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні