Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
09 липня 2013 р. Справа № 805/7526/13-а
приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 14-20 год.
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Спасової Н.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Донецько-Яснуватського прокурора з нагляду за додержанням законів у транспортній сфері в інтересах держави в особі управління Укртрансінспекції у Донецькій області до товариства з обмеженою відповідальністю «Арена-Транс» про стягнення фінансових санкцій у розмірі 1700,00 грн., накладених Постановою № 147326 від 27.11.2012 року за порушення законодавства на автомобільному транспорті,-
В С Т А Н О В И В:
Донецько-Ясинуватська прокурор з нагляду за додержанням законів у транспортній сфері звернувся до Донецького окружного адміністративного суду в інтересах держави в особі управління Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті (Укртрансінспекції України) у Донецькій області (надалі позивач, управління Укртрансінспекції) з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Арена-Транс" (надалі відповідач, ТОВ "Арена-Транс") про стягнення фінансових санкцій за порушення законодавства на автомобільному транспорті. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 11.10.2012 року позивачем було проведено перевірку автотранспортного засобу Мерседес Спрінтер 413 ПЕ д/н АН 0609 ВА, що належить ТОВ "Арена-Транс" та здійснює рейси з перевезення пасажирів. Під час перевірки було виявлено, що у водія відсутні ліцензійна картка, договір с замовником транспортних послуг, документ, що засвідчує оплату послуг, страхові поліси обов'язкового страхування пасажирів від нещасних випадків на транспорті. За результатами перевірки позивачем винесено постанову № 147326 про застосування фінансових санкцій, якою до відповідача за допущені порушення законодавства, відповідальність за яке передбачена абз.3 ч.1 ст. 6 Закону України "Про автомобільний транспорт" було накладено штраф у розмірі 1700 грн. Вищевказану постанову було направлено відповідачу. Предметом оскарження та скасування зазначена постанова не була. Оскільки суму штрафу у встановлений законодавством строк відповідач не сплатив, прокурор просив стягнути її у судовому порядку.
У судове засідання, призначене на 09 липня 2013 року сторони не з'явились. Про дату, час та місце судового засідання були повідомлені належним чином.
Від представника позивача до відділу діловодства та документообігу Донецького окружного адміністративного суду надійшло клопотання про розгляд справи в письмовому провадженні.
Відповідачу процесуальні документи та судові повістки надсилались на адресу, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних та фізичних осіб - підприємців. Проте конверти з зазначеними поштовими відправленнями повернулись до суду з відміткою «за закінченням терміну зберігання».
Згідно із ч. 11 ст. 35 КАС України розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
За таких обставин, суд приходить до висновку, що відповідач був належним чином повідомлений про розгляд справи.
Відповідно до ч.6 ст. 128 КАС України справа розглядається в порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи, з'ясувавши обставини, що мають значення для вирішення спору та перевіривши їх наявними доказами, визначившись із правовою нормою, яку слід застосувати до спірних відносин, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Згідно з п. 2 ст. 121 Конституції України на органи прокуратури України покладені функції представництва інтересів держави в суді.
Відповідно до статті 36-1 Закону України "Про прокуратуру" представництво прокуратурою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів громадянина або держави у випадках, передбачених законом.
Донецько-Ясинуватський прокурор з нагляду за додержанням законів у транспортній сфері представляє інтереси держави в особі управління Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті у Донецькій області, оскільки його дії спрямовані на захист інтересів держави шляхом пред'явлення вимог про стягнення фінансових санкцій за порушення законодавства на автомобільному транспорті.
Відповідач по справі товариство з обмеженою відповідальністю "Арена Транс" (ідентифікаційний код 37719769) зареєстровано в якості юридичної особи виконавчим комітетом Донецької міської ради 09.06.2011 року. Основними видами діяльності відповідача є : надання послуг таксі, інший неспеціалізований наземний транспорт, вантажний автомобільний транспорт, допоміжне обслуговування наземного транспорту.
Судом встановлено, що 11.10.2012 року працівниками позивача було проведено перевірку транспортного засобу марки Мерседес Спрінтер 413 ПЕ, номерний знак АН06-09ВА, серія та номер свідоцтва про реєстрацію ДАР 293750, що належить ТОВ "Арена Транс". Перевіркою виявлено порушення, відповідальність за яке передбачена статтею 60 Закону України "Про автомобільний транспорт", а саме: надання послуг без оформлення ліцензійної картки, договорів с замовником транспортних послуг, документа, що засвідчує оплату послуг, страхових полісів обов'язкового страхування пасажирів від нещасних випадків на транспорті.
За результатами перевірки складено Акт від 11.10.2012 року проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом. (а.с.6)
На адресу ТОВ "Арена-Транс" було направлено запрошення на розгляд справи про виявлені порушення законодавства про автомобільний транспорт. (а.с.8, 31)
27.11.2012 року начальник управління Укртрансінспекції у Донецькій області, розглянувши справу про порушення законодавства про автомобільний транспорт ТОВ "Арена Транс" виніс Постанову про застосування фінансових санкцій №147326, якою до відповідача за допущені порушення законодавства про автомобільний транспорт, відповідальність за яке передбачена абз. 3 частини 1 ст. 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" застосував фінансові санкції в сумі 1700 грн. (а.с.5)
Постанова про застосування фінансових санкцій №147326 була 27.11.2012 року надіслана на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням. (а.с.7,30)
Доказів оскарження, скасування зазначеної постанови до суду не надано.
Доказів сплати фінансових санкцій у розмірі 1700 грн., застосованих Постановою №147326 суду не надано.
Засади організації та діяльності автомобільного транспорту визначає Закон України "Про автомобільний транспорт" від 05.04.2001 № 2344-III (надалі Закон України від 05.04.2001 № 2344-III).
Так, відповідно до статті 60 Закону України від 05.04.2001№ 2344-III за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи, крім іншого, за надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Розглядати справи про накладення адміністративно-господарських штрафів за порушення, зазначені у цій статті, мають право посадові особи центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з цих питань.
Адміністративно-господарські штрафи стягуються відповідно до закону центральним органом виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері організації примусового виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), і зараховуються до Державного бюджету України.
Порядок стягнення у вигляді штрафу за порушення, викладені у цій статті, та порядок оскарження постанови по справі про правопорушення визначає Кабінет Міністрів України.
Так процедуру здійснення державного контролю за додержанням суб'єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту (далі - суб'єкти господарювання), вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів щодо організації перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, норм міжнародних договорів про міжнародне автомобільне сполучення, наявністю відповідних ліцензій і ліцензійних карток, виконанням ними ліцензійних умов, а також процедуру здійснення державного нагляду за забезпеченням такими суб'єктами господарювання безпеки автомобільних перевезень визначає Порядок здійснення державного контролю на автомобільному транспорті затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 8 листопада 2006 р. N 1567 (надалі Порядок КМ України від 8 листопада 2006 р. N 1567).
Відповідно до Порядку КМ України від 8 листопада 2006 р. N 1567 органами державного контролю на автомобільному транспорті (далі - органи державного контролю) є Укртрансінспекція, її територіальні органи - управління в Автономній Республіці Крим, обласні, Київське та Севастопольське міські, районні управління.
Державний контроль на автомобільному транспорті (далі - державний контроль) здійснюється посадовими особами органу державного контролю (далі - посадові особи) шляхом проведення планових, позапланових та рейдових перевірок.
За результатами планової або позапланової перевірки за місцезнаходженням суб'єкта господарювання складається акт за формою згідно з додатком 2.
Виявлені під час перевірки порушення вимог законодавства та норм і стандартів щодо організації перевезень автомобільним транспортом зазначаються в акті з посиланням на порушену норму.
Справа про порушення розглядається в органі державного контролю за місцезнаходженням суб'єкта господарювання або за місцем виявлення порушення (за письмовою заявою уповноваженої особи суб'єкта господарювання) не пізніше ніж протягом двох місяців з дня його виявлення.
За наявності підстав керівник органу державного контролю або його заступник виносить постанову про застосування фінансових санкцій.
Фінансова санкція повинна бути перерахована суб'єктом господарювання на зазначений у постанові рахунок не пізніше ніж протягом п'ятнадцяти днів після отримання ним копії постанови про застосування фінансових санкцій, про що повідомляється орган державного контролю, посадовою особою якого винесено відповідну постанову.
Копія постанови видається не пізніше ніж протягом трьох днів після її винесення уповноваженій особі суб'єкта господарювання під розписку чи надсилається рекомендованим листом із повідомленням.
У разі оскарження постанови про застосування фінансових санкцій стягнення сплачується не пізніше ніж протягом п'ятнадцяти днів після отримання повідомлення про залишення скарги без задоволення.
Отже, враховуючи той факт, що застосовані до ТОВ "Арена Транс" фінансові санкцій у розмірі 1700 грн. сплачені у встановлені законодавством строк не були, суд приходить до висновку, що позов прокурора є обґрунтованим, в зв'язку з чим позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись Законом України "Про автомобільний транспорт", ст. 2, ст. 7-11, ст. 17-20, ст. 69-72, ст. 86, ст. 94, ст. 122 - 154, ст. 158-163, ст. 167, ст. 185, ст. 186, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Донецько-Яснуватського прокурора з нагляду за додержанням законів у транспортній сфері в інтересах держави в особі управління Укртрансінспекції у Донецькій області до товариства з обмеженою відповідальністю «Арена-Транс» про стягнення фінансових санкцій у розмірі 1700,00 грн., накладених Постановою № 147326 від 27.11.2012 року за порушення законодавства на автомобільному транспорті - задовольнити.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Арена-Транс" (код ЄДРПОУ 37719769) в дохід державного бюджету України 1700 (одну тисячу сімсот) гривень, які перерахувати на р/р 31112106700002 ГУДК Донецької області МФО 834016, ЄДРПОУ 23977045, код платежу 21081100.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова прийнята та підписана у нарадчій кімнаті 09 липня 2013 року.
Суддя Спасова Н.В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.07.2013 |
Оприлюднено | 15.07.2013 |
Номер документу | 32362704 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Спасова Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні