Ухвала
від 11.07.2013 по справі 5006/38/50б/2012
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

83048, м.Донецьк, вул.Артема, 157, тел.381-88-46

У Х В А Л А

по справі про банкрутство

11.07.2013р. Справа № 5006/38/50б/2012

за заявою кредитора (заявника) Товариства з обмеженою відповідальністю «Промтех Сервис», м. Донецьк

до боржника Товариства з обмеженою відповідальністю «Стройремсервис», м. Селидове

про визнання банкрутом

Суддя Лейба М.О.

Представники:

від кредиторів: Русаненко О.В., Ярчук І.Б. - за довіреністю від ПУТ «ДТЕК Павлоградвугілля», м. Павлоград

від боржника: не з'явився

від ліквідатора (кредитора): не з'явився

Господарським судом Донецької області ухвалою від 28.12.2012р. за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «Промтех Сервис», м. Донецьк порушена справа про банкрутство відсутнього боржника Товариства з обмеженою відповідальністю «Стройремсервис», м. Селидове відповідно до ст.52 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» в редакції Закону від 30.06.1999р. №784-XIV (із змінами та доповненнями); введений мораторій на задоволення вимог кредиторів.

Постановою суду від 09.01.2013р. боржник визнаний банкрутом, відкрита ліквідаційна процедура строком на 3 місяці до 09.04.2013р. та ліквідатором призначений ініціюючий кредитор - Товариство з обмеженою відповідальністю «Промтех Сервис», м. Донецьк.

За результатами ліквідаційної процедури ліквідатор надав до суду для затвердження звіт про проведену роботу та ліквідаційний баланс, які призначені до розгляду в судовому засіданні на 11.07.2013р.

В доповнення до поданого звіту, 11.07.2013р. представником ліквідатора для долучення до матеріалів справи надані додаткові документи. Проте в судове засідання представник ліквідатора не з'явився.

Стаття 22 ГПК України зобов'язує сторони добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами. Оскільки явка в судове засідання представників сторін - це право, а не обов'язок, справа може бути розглянута без їх участі, якщо неявка таких представників не перешкоджає вирішенню спору.

Зазначений висновок збігається з правовою позицією Вищого господарського суду України викладеній у інформаційному листі від 15.03.2010р. №01-08/140 «Про деякі питання запобігання зловживанню процесуальними правами у господарському судочинстві».

У зв'язку з викладеним справа розглянута за наявними в ній матеріалами відповідно до ст.75 ГПК України.

Відповідно до ч.1 п.11 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» в редакції від 22.12.2011р., положення цього Закону застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження в яких порушено після набрання чинності цим Законом.

Положення цього Закону, що регулюють продаж майна в провадженні у справі про банкрутство, застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження у яких порушено до набрання чинності цим Законом.

Положення цього Закону, що регулюють ліквідаційну процедуру, застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження у яких порушено до набрання чинності цим Законом, якщо на момент набрання ним чинності господарським судом не було прийнято постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури».

Приймаючи рішення щодо затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута, застосуванню підлягають норми Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» в редакції від 30.06.1999р., оскільки ліквідаційну процедуру відносно Товариства з обмеженою відповідальністю «Стройремсервис», м. Селидове відкрито 09.01.2013р., тобто до набрання чинності новою редакцією Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом».

Господарський суд, розглянувши в судовому засіданні 11.07.2013р. дані звіту та ліквідаційного балансу, а також додані до них документи, перевіривши наявні матеріали справи, оцінивши подані докази, встановив:

На виконання вимог ст.25 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» в ході ліквідаційної процедури ліквідатором проведені заходи, направлені на виявлення майна банкрута та можливих кредиторів.

Ліквідатором письмово повідомлені про визнання боржника банкрутом всі можливі кредитори, а саме: Красноармійська об'єднана державна податкова інспекція Донецької області Державної податкової служби, Красноармійська міська виконавча дирекція Донецького обласного відділення ФСС з тимчасової втрати працездатності, Селидівський міський центр зайнятості, Відділення виконавчої дирекції ФСС від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Селидові Донецької області, Управління Пенсійного фонду України в м. Селидове Донецької області, Донецьке обласне відділення фонду соціального захисту інвалідів.

На адресу ліквідатора надійшли відповіді:

- лист Красноармійської об'єднаної державної податкової інспекції Донецької області Державної податкової служби від 04.03.2013р. №907/10/19 про відсутність заборгованості зі сплати податків та зборів;

- довідка Управління Пенсійного фонду України в м. Селидове від 11.03.2013р. №1131/02 про відсутність заборгованості по єдиному соціальному внеску та іншим платежам перед управлінням;

- заява Відділення виконавчої дирекції ФСС від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Селидові Донецької області від 06.03.2013р. №03-15/336 про відсутність заборгованості по страховим внескам;

- лист Красноармійської міської виконавчої дирекції Донецького обласного відділення ФСС з тимчасової втрати працездатності від 01.03.2013р. №02-198 про відсутність заборгованості;

- лист Селидівського міського центру зайнятості від 06.03.2013р. №02/436, про відсутність заборгованості;

- лист Донецького обласного відділення фонду соціального захисту інвалідів від 05.03.2013р. №06-7/457, в якому зазначено, що ТОВ «Стройремсервис» серед боржників відділення Фонду не обліковується.

Відділ державної виконавчої служби Селидівського міськрайонного управління юстиції передав ліквідатору виконавчі документи про стягнення з боржника ТОВ «Стройремсервис» к грошових коштів у сумі 136894,00грн. на користь ПАТ «ДТЕК Павлоградвугілля» та ВДВС Селидівського міськрайонного управління юстиції.

У відповідності з вимогами ст.32 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» ліквідатором був складений реєстр вимог кредиторів, який доданий до звіту ліквідатора. Відповідно до поданого звіту вимоги кредиторів визнані ліквідатором та включені до реєстру вимог кредиторів у заявлених ними сумах.

З метою встановлення майна та майнових активів, належних підприємству-банкрута ліквідатором направлені запити до управління державної інспекції сільського господарства, управління державної автоінспекції, відділу державної виконавчої служби.

На запити ліквідатора повідомлено наступне:

За даними ВОРЕР УДАІ ГУМВС України в Донецькій області №9/1950 від 05.03.2013р. за підприємством боржника транспортні засоби не зареєстровані.

Згідно облікових даних управління Держземагенства у м. Донецьку Донецької області (лист від 27.02.2013р. №146/01-38) за ТОВ «Стройремсервис», дані про видачу та державну реєстрацію державних актів на право власності та договорів оренди на земельні ділянки відсутні.

Згідно електронної бази даних державної інспекції сільського господарства в Донецькій області за ТОВ «Стройремсервис» сільськогосподарська техніка не реєстрована, що підтверджується листом від 15.03.2013р. №05/1236.

Відповідно до абз.2 п.2 ст.26 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» майно банкрута, що є предметом застави, включається до складу ліквідаційної маси.

З метою виявлення можливої застави банкрута ліквідатором отримано витяг з Державного реєстру обтяжень рухомого майна інформаційну довідку з Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна та інформаційну довідку з Державного реєстру речових прав на нерухомого майна.

Відповідно до витягу з Державного реєстру обтяжень рухомого майна №40876294 станом на 06.06.2013р. та інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно №2965377 станом на 26.04.2013р. інформація щодо майна банкрута відсутня.

В результаті проведеної роботи встановлено:

Інвентаризаційні данні щодо виявлення майнових активів (основних засобів та матеріальних цінностей) підприємства боржника відсутні, оскільки, як встановлено постановою господарського суду Донецької від 09.01.2013р. про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури керівні органи боржника за місцезнаходженням відсутні.

Разом з тим, в матеріалах справи містяться докази звернення ліквідатора до засновника боржника про передачу печатки, штампів та фінансової документації з метою встановлення наявності або відсутності майнових активів Товариства з обмеженою відповідальністю «Стройремсервис» для подальшого задоволення кредиторських вимог в процесі ліквідації.

Будь-яка бухгалтерська та інша документація щодо фінансово-господарської діяльності боржника, печаті та штампи підприємства боржника ліквідатору передані не були. За результатами виходу за юридичною адресою боржника ліквідатором встановлено факт відсутності керівних органів боржника - Товариства з обмеженою відповідальністю «Стройремсервис», м. Селидове за юридичною адресою, що підтверджується актом обстеження місцезнаходження боржника-банкрута від 08.07.2013р.

Надані ліквідатором звіт та ліквідаційний баланс банкрута свідчать про відсутність у банкрута будь-яких майнових активів (основних і оборотних засобів), необхідних для ведення виробничої діяльності та своєчасного погашення грошових зобов'язань та можливості оздоровлення платоспроможності боржника, що підтверджується запитами ліквідатора банкрута та відповідями на них відповідних державних органів, що здійснюють реєстрацію та облік рухомого та нерухомого майна. Майна, що є предметом застави у банкрута не має. Частки, яка б належала банкруту в спільному майні інших осіб не виявлено. Грошові кошти на розрахункових рахунках відсутні.

За результатами ліквідаційної процедури ліквідатором складено ліквідаційний баланс з непогашеною кредиторською заборгованістю в сумі 385081,71грн.

В зв'язку з відсутністю майнових активів боржника, вимоги кредиторів залишилися незадоволеними та відповідно до приписів п.6 ст.31 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» вважаються погашеними.

Щодо наявного в матеріалах справи клопотання Красноармійської об'єднаної державної податкової інспекції Донецької області Державної податкової служби, у якому заявник, посилаючись на порушення кримінальної справи №69-150 відносно посадових осіб підприємства, просить не затверджувати ліквідаційний баланс до вирішення питання по кримінальній справи, господарський суд зазначає наступне:

Відповідно до частини 2 ст.4 -1 Господарського процесуального кодексу України, провадження у справах про банкрутство здійснюється у порядку, передбаченому цим кодексом з врахуванням вимог Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», норми якого, як спеціальні норми права, превалюють у застосуванні над загальними нормами Господарського процесуального кодексу України.

За змістом вказаних нормативних актів господарський суд приймає судові рішення (ухвали, постанови) у межах провадження у справі про банкрутство у випадках та порядку прямо передбачених Законом.

Провадження у справі про банкрутство завжди передбачає наявність в діяннях (діях/бездіяльності) службових чи посадових осіб боржника та або/кредиторів складу злочину. Більш того, деякі положення Кримінального кодексу України безпосередньо передбачають кримінальну відповідальність за фіктивне банкрутство (ст.205), доведення до банкрутства (ст.219).

Визначені обставини витікають зі справи про банкрутство та в подальшому можуть підпадати під правове регулювання кримінального законодавства в окремому кримінальному провадженні.

Пріоритет між провадженням у кримінальній справі та провадженням у справі про банкрутство обґрунтовано надається останньому, так як юридичні факти, зокрема: фінансова неспроможність суб'єкта господарської діяльності, незаконна передача майна в інше володіння або його відчуження чи знищення, визнання банкрутом, - без яких не може мати місце кримінальне судочинство та застосування статей Кримінального кодексу України, встановлюються виключно господарським судом в межах провадження справи про банкрутство.

Разом з тим, наявність кримінальної справи не може бути підставою для зупинення провадження у справі про банкрутство та для відмови у затверджені звіту та ліквідаційного балансу, а також впливати на їх рух. При цьому, однією з вимог процесуального закону відповідно до ст.34 ГПК України є допустимість доказів. Так, відповідно до ч.2 зазначеної статті обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтвердженні певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Обставини щодо кримінальних дій третіх осіб повинні бути доведені лише вироком суду у кримінальній справі, який вступив в законну силу.

Зазначений висновок збігається з правовою позицією Вищого господарського суду України, викладені у постанові від 14.03.2007р. по справі №15/623-б.

Крім того, господарський суд зазначає, згідно ст. 1 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом»:

сторони у справі про банкрутство - кредитори (представник комітету кредиторів), боржник (банкрут);

учасники провадження у справі про банкрутство - сторони, арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор), власник майна (орган, уповноважений управляти майном) боржника, а також у випадках, передбачених цим Законом, інші особи, які беруть участь у провадженні у справі про банкрутство, Фонд державного майна України, державний орган з питань банкрутства, представник органу місцевого самоврядування, представник працівників боржника;

Відповідно до матеріалів справи Красноармійська об'єднана державна податкова інспекція Донецької області державної податкової служби не є учасником провадження у справі про банкрутство за змістом приписів ст.1 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», тому не має права заявляти клопотання у справі та вимагати вчинення будь - яких процесуальних дії.

За таких обставин, суд не вбачає встановлених законодавством підстав для відмови у затверджені звіту та ліквідаційного балансу, оскільки ліквідатором здійснені усі необхідні заходи у ході ліквідаційної процедури, передбачені Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», щодо повідомлення можливих кредиторів та виявлення майнових активів боржника.

За приписами статті 32 вказаного закону звіт ліквідатора та поданий ним ліквідаційний баланс є підсумковими документами, які підтверджують належне проведення ліквідатором всіх заходів ліквідаційної процедури, повне вжиття ним заходів по виявленню кредиторів та активів боржника за результатом розгляду яких суд приймає рішення про можливість відновлення платоспроможності боржника або його ліквідацію та припинення провадження у справі.

Враховуючи викладене, за результатами розгляду в судовому засіданні звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу суд дійшов висновку, що ліквідатором, відповідно до ст.ст. 22-34 Закону «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», виконані усі необхідні дії по ліквідації банкрута: вжито всіх заходів на пошук, виявлення, повернення майна боржника, здійснено запити щодо виявлення майнових активів до спеціалізованих державних установ, які здійснюють реєстрацію та облік рухомого та нерухомого майна.

Згідно з п.1 ст.32 Закону після завершення усіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: показники виявленої ліквідаційної маси (дані її інвентаризації); реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів.

До вказаного звіту ліквідатором були додані відповіді на подані ним повідомлення і запити щодо виявлення майна банкрута, що свідчить про належне виконання ним своїх обов'язків як особи, що здійснює ліквідаційну процедуру.

У разі затвердження звіту ліквідатора в порядку, передбаченому ст.32 вищевказаного закону, господарський суд на підставі ст.40 Закону припиняє провадження у справі про банкрутство боржника.

Оскільки ліквідатором були проведені всі необхідні дії по ліквідації банкрута, заперечень проти затвердження звіту та ліквідаційного балансу до суду подано не було, господарський суд визнає їх такими, що підлягають затвердженню, а підприємство-банкрут -ліквідації, оскільки в силу п.2 ст.32 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», якщо за результатами ліквідаційного балансу після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд виносить ухвалу про ліквідацію юридичної особи-банкрута.

Відповідно до ч.5 ст.39 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» рішення суду про ліквідацію юридичної особи - банкрута направляється державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи - банкрута для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.

Керуючись п.1-1 прикінцевих положень Закону України Про внесення змін до Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» в редакції Закону від 22.12.11 №4212-VI, п.1 ст.5, ст.32, п.6 ст.40, ст.52 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» від 14.05.1992р. №2343-XII (в редакції Закону від 30.06.1999р. №784-XIV), ст.ст.4 -1 , 34, 43, 86 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

У Х В А Л И В :

Затвердити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс Товариства з обмеженою відповідальністю «Стройремсервис» (код ЄДРПОУ 32116689), що зареєстровано за адресою: 85400, Донецька область, м. Селидове, вул. Солона, буд. 116, кв. 58).

Ліквідувати юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю «Стройремсервис», м. Донецьк (код ЄДРПОУ 32116689).

Провадження по справі №5006/38/50б/2012 припинити.

Копію ухвали направити органу, який здійснив державну реєстрацію банкрута, органу державної статистики для виключення підприємства - банкрута з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, власнику, органу державної податкової служби за місцезнаходженням банкрута, державному реєстратору та органу ДВС.

Суддя М.О. Лейба

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення11.07.2013
Оприлюднено15.07.2013
Номер документу32366078
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5006/38/50б/2012

Ухвала від 06.03.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

Лейба М.О.

Ухвала від 11.07.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

М.О. Лейба

Ухвала від 26.06.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

М.О. Лейба

Постанова від 09.01.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

Лейба М.О.

Ухвала від 28.12.2012

Господарське

Господарський суд Донецької області

Лейба М.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні