cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
ПОСТАНОВА
ПРО ВИЗНАННЯ БОРЖНИКА БАНКРУТОМ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09.07.2013р. Справа № 905/291/13-г
за заявою кредитора (заявника) Товариства з обмеженою відповідальністю «Медстайл», м. Донецьк
до боржника Товариства з обмеженою відповідальністю «Торакс», м. Донецьк
про визнання банкрутом
арбітражний керуючий Орлов В.О.
Суддя Лейба М.О.
Представники:
від кредиторів: Ковальова О.В. - за довіреністю від ККП Донецької міської ради «Донецькміськтепломережа», м. Донецьк; Мускатіньєва О.В. - за довіреністю від ТОВ «ОТП Факторинг Україна», м. Київ; Чернік С.І. - за довіреністю від ТОВ «Медстайл», м. Донецьк
від боржника: Петренко В.О. - директор
арбітражний керуючий: Орлов В.О.
Господарським судом Донецької області ухвалою від 14.01.2013р. за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «Медстайл», м. Донецьк порушена справа про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю «Торакс», м. Донецьк у зв'язку з його фінансовою неспроможністю; введений мораторій на задоволення вимог кредиторів. Введена процедура розпорядження майном боржника строком на 4 місяці до 14.05.2013р. та розпорядником майна призначений арбітражний керуючий Орлов В.В.
31.01.2013р. господарським судом винесена ухвала за результатами підготовчого засідання.
В газеті «Урядовий кур'єр» №31 від 15.02.2013р. опубліковано оголошення про порушення справи №905/291/13-г про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю «Торакс», м. Донецьк.
Ухвалою суду від 24.04.2013р. за результатами попереднього засідання затверджений реєстр вимог кредиторів та дата засідання суду для вирішення питання щодо подальшої процедури (санація, ліквідація) встановлена на 07.05.2013р. Розпорядника майна зобов'язано подати до суду аналіз фінансово-господарського стану боржника з висновками щодо можливості введення однієї з подальших процедур банкрутства (санація, ліквідація); комітет кредиторів - надати суду клопотання щодо введення подальшої процедури банкрутства.
30.04.2013р. проведені загальні збори кредиторів у справі №905/291/13-г, на яких обраний комітет кредиторів у складі 1 кредитора.
07.05.2013р. до господарського суду надійшло клопотання кредитора - ТОВ «ОТП Факторинг Україна» про витребування у директора ТОВ «Торакс» Петренко В.О. балансову документацію підприємства за останні три роки (до моменту порушення справи про банкрутство) та зобов'язання розпорядника майна провести аудит фінансової, господарської, інвестиційної діяльності боржника ТОВ «Торакс» за рахунок коштів боржника за участю Агенції з питань банкрутства.
Ухвалами суду від 07.05.2013р., 20.05.2013р., 11.06.2013р. у зв'язку з виниклою необхідністю розгляд справи відкладений відповідно на 20.05.2013р., 11.06.2013р. та 09.07.2013р.
11.06.2013р. голова комітету кредиторів звернувся до господарського суду з клопотанням про відкриття ліквідаційної процедури, визнання боржника Товариства з обмеженою відповідальністю «Торакс» банкрутом та призначення ліквідатором по справі арбітражного керуючого Орлова Віталія Олександровича.
Розпорядник майна 11.06.2013р. надав до господарського суду протокол загальних зборів кредиторів від 30.04.2013р.; протокол №1 засідання комітету кредиторів від 30.04.2013р.; клопотання про визнання Товариства з обмеженою відповідальністю «Торакс» банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури та призначення ліквідатором по справі арбітражного керуючого Орлова Віталія Олександровича; звіт розпорядника майна; звіт за результатами проведення аналізу фінансово-господарської діяльності неплатоспроможності боржника Товариства з обмеженою відповідальністю «Торакс» станом на 30.04.2013р.; повідомлення про проведення загальних зборів кредиторів, повідомлення про проведення зборів комітету кредиторів та докази їх направлення кредиторам.
Також, 11.06.2013р. розпорядником майна надана заява відповідно до вимог Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» про згоду на призначення ліквідатором по даній справі та копія ліцензії серії АВ №456447 на право провадження господарської діяльності арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів), видана Державним департаментом з питань банкрутства 03.04.2009р.
Розглянувши в судовому засіданні 09.07.2013р. клопотання голови комітету кредиторів та розпорядника майна, звіт розпорядника майна, звіт за результатами проведення аналізу фінансово-господарської діяльності неплатоспроможності боржника Товариства з обмеженою відповідальністю «Торакс» станом на 30.04.2013р., перевіривши наявні матеріали справи, заслухавши пояснення та доводи розпорядника майна, представників кредиторів та боржника, господарський суд встановив:
За результатами проведеного аналізу фінансово-господарської діяльності неплатоспроможності підприємства боржника встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Торакс» має ознаки надкритичної неплатоспроможності; у підприємства відсутні економічні ознаки дій, які можна кваліфікувати як фіктивне банкрутство; відсутні економічні ознаки дій щодо доведення до банкрутства чи приховуваного банкрутства; показники ліквідності знаходяться за межею нормативного значення; зменшення показника ліквідності свідчить про зниження фінансової стійкості, стабільності; підприємство не має достатньої кількості власних ліквідних коштів для подальшого розвитку та функціонування; аналіз показників фінансового стану підприємства боржника свідчить, що підприємство протягом періоду, що аналізувався носить збиткову діяльність.
За поясненнями розпорядника майна, наданими в судовому засіданні та відповідно до поданих матеріалів боржник виробничьо - господарську діяльність не здійснює; фінансове становище боржника характеризується надкритичною неплатоспроможністю; досліджуючи фінансово-майновий стан боржника, було зроблено порівняння пасиву та активу Товариства з обмеженою відповідальністю «Торакс» та встановлено, що майнових активів підприємства боржника для погашення кредиторських вимог недостатньо, та матеріали справи підтверджують неоплатність боржника. На протязі всієї стадії розпорядження майном, виявлення кредиторів, пропозицій щодо укладання мирової угоди або санації боржника, в тому числі заяв від інвесторів та інших осіб бажаючих прийняти участь у санації боржника з метою поліпшення фінансового стану боржника в передбачений законом строк до суду не надходило; будь-які пропозиції від засновників боржника щодо виходу боржника з стану неплатоспроможності також не подано, внаслідок чого підстави для відновлення платоспроможності боржника відсутні. На підставі проведеного аналізу можна характеризувати фінансовий стан Товариства з обмеженою відповідальністю «Торакс», як нестійкий, підприємство як фінансово залежне та неплатоспроможне.
Таким чином, за результатами проведеного аналізу фінансово-господарського стану боржника, враховуючи викладене зроблено висновок, що відновлення платоспроможності боржника за рахунок власних коштів неможливо, внаслідок чого є доцільним та економічно обґрунтованим задоволення вимог кредиторів шляхом застосування відносно Товариства з обмеженою відповідальністю «Торакс» ліквідаційної процедури згідно положень Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом». Такий висновок ґрунтується на встановлені як активу, так і пасиву боржника та співставленні даних обох величин. Неплатоспроможність боржника підтверджується матеріалами справи у зв'язку з чим визнання його банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури є обґрунтованим.
Відповідно до п.1-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» від 22.12.2011р. №4212-VI «Положення цього Закону, що регулюють ліквідаційну процедуру, застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження у яких порушено до набрання чинності цим Законом, якщо на момент набрання ним чинності господарським судом не було прийнято постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури».
Провадження у справі №905/291/13-г про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю «Торакс», м. Донецьк порушено 14.01.2013р. на підставі ст.ст.6, 7, 8, 10, 12 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» в редакції Закону України від 30.06.1999р. № 784-XIV.
Відповідно до абзацу 5 п.40 Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 28.03.2013р. №01-06/606/2013 «Про Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (у редакції Закону України від 22.12.2011 р. № 4212-VI)» розгляд справи про банкрутство за новою редакцією Закону здійснюється згідно з постановою про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури. При цьому правові підстави прийняття постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури визначаються відповідно до раніше чинної редакції Закону, а правові наслідки введення ліквідаційної процедури - за його новою редакцією.
За таких обставин, при винесенні постанови по даній справі судом застосовані положення Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» в редакції Закону України від 30.06.1999р. № 784-XIV (далі - Закон про банкрутство).
Згідно з вимогами ч.9 ст.7 Закону про банкрутство та відповідно до п.56 Постанови Пленуму Верховного Суду України №18.12.2009р. №15 під час проведення процедур банкрутства інтереси всіх кредиторів представляє комітет кредиторів, утворений відповідно до цього Закону.
З моменту утворення комітету кредиторів саме він, а не окремі кредитори, вважається стороною у справі про банкрутство у випадках, передбачених Законом.
В силу ч.8 ст.16 Закону про банкрутство до компетенції комітету кредиторів належить зокрема, прийняття рішення про звернення до господарського суду з клопотанням про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури; призначення арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора), призначення нового арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора).
Одже, саме комітет кредиторів визначає подальший напрямок провадження у справі про банкрутство боржника.
Згідно ст.22 Закону про банкрутство у випадках, передбачених цим Законом, господарський суд приймає постанову про визнання боржника банкрутом та відкриває ліквідаційну процедуру.
За матеріалами справи обраним у справі комітетом кредиторів одноголосно прийнято рішення про визнання Товариства з обмеженою відповідальністю «Торакс» банкрутом, відкриття процедури ліквідації та призначення ліквідатором банкрута арбітражного керуючого Орлова Віталія Олександровича (протокол №1 від 30.04.2013р.).
В судовому засіданні 09.07.2013р. розпорядник майна та представник ініціюючого кредитора висловилися за доцільність визнання боржника банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури та призначення ліквідатором арбітражного керуючого Орлова Віталія Олександровича В свою чергу розпорядник майна - арбітражний керуючий Орлов Віталій Олександрович висловив згоду на призначення ліквідатором по даній справі.
Представник боржника проти задоволення клопотань голови комітету кредиторів та розпорядника майна не заперечував.
Присутній в судовому засіданні представник кредитор ККП Донецької міської ради «Донецькміськтепломережа», м. Донецьк висловив усні зауваження щодо порушення, встановленого нормами діючого законодавства порядку проведення загальних зборів кредиторів та відповідно обрання складу комітету кредиторів і прийняття рішення щодо подальшої процедури банкрутства, зазнаючи при цьому на необхідність створення рівних, неупереджених умов для всіх визнаних судом кредиторів для їх участі у зборах кредиторів з обов'язковим направленням розпорядником майна повідомлень про проведення зборів кредиторів завчасно. В обґрунтування своїх зауважень представник кредитора посилається на неналежне повідомлення про час та місце проведення зборів кредиторів та засідання комітету кредиторів, внаслідок чого представник кредитора був позбавлений можливості прийняти участь у голосуванні порядку денного.
Представник кредитора ТОВ «ОТП Факторинг Україна», м. Київ підтримав вказані зауваження.
На підставі поданих матеріалів справи та приписів чинного законодавства, зазначені зауваження господарським судом до уваги не приймаються, оскільки:
Відповідно до ч.6 ст.3 -1 Закону про банкрутство при реалізації своїх прав та обов'язків арбітражний керуючий зобов'язаний діяти сумлінно та розумно з урахуванням інтересів боржника та його кредиторів.
Ч.9 ст.3 -1 Закону про банкрутство передбачає, що невиконання або неналежне виконання обов'язків покладених на арбітражного керуючого згідно цього Закону, за відсутності наслідків, передбачених цією статтею, може бути підставою для усунення арбітражного керуючого від виконання ним своїх обов'язків, про що господарський суд виносить ухвалу, у зв'язку з чим, в господарському суді повинен бути доведений факт невиконання або неналежного виконання арбітражним керуючим своїх обов'язків.
Затвердження ухвалою господарського суду за результатами попереднього засідання реєстру вимог кредиторів дає підстави для створення органів конкурсного самоуправління (зборів кредиторів, комітету кредиторів).
Одже, обов'язок проведення загальних зборів був покладений на розпорядника майна боржника ухвалою господарського суду у даній справі від 24.04.2013р., на підставі п.1 ст.16 Закону про банкрутство).
У відповідності до норм діючого законодавства загальний порядок проведення зборів кредиторів (комітету кредиторів) передбачений ст.16 Закону про банкрутство.
Ч.1 ст.16 Закону про банкрутство встановлено, що протягом десяти днів після винесення ухвали за результатами попереднього засідання господарського суду розпорядник майна повідомляє кредиторів згідно з реєстром вимог кредиторів та уповноважену особу акціонерів або учасників товариства з обмеженою чи додатковою відповідальністю про місце і час проведення зборів кредиторів та організовує їх проведення. Учасниками зборів кредиторів з правом вирішального голосу є кредитори, вимоги яких включені до реєстру вимог кредиторів.
Тобто, законом вимагається від розпорядника майна у відповідний термін скликати збори комітету кредиторів.
В силу п.2 ст.16 Закону про банкрутство збори кредиторів вважаються повноважними незалежно від кількості голосів кредиторів, які беруть участь у зборах, якщо всіх кредиторів було письмово повідомлено про час і місце проведення зборів відповідно до частини першої цієї статті.
Таким чином, єдиною обов'язковою умовою повноважності зборів кредиторів є дотримання встановленого Законом про банкрутство порядку їх скликання (письмового повідомлення всіх кредиторів про час і місце проведення зборів). Будь-які інші вимоги вважати повноважними або неповноважними збори кредиторів Законом про банкрутство не встановлено.
Частина 5 ст.16 Закону про банкрутство визначає компетенцію зборів кредиторів.
Згідно із п.5 ст.16 Закону про банкрутство до компетенції зборів кредиторів належить прийняття рішення про: вибори членів комітету кредиторів; визначення кількісного складу комітету кредиторів, визначення його повноважень, дострокове припинення повноважень комітету кредиторів або окремих його членів; інші питання, передбачені цим Законом.
Абз.2 ч.6 ст.16 Закону про банкрутство передбачено, що вибори комітету кредиторів проводяться за списком відкритим голосуванням більшістю голосів присутніх на зборах кредиторів, визначених відповідно до частини четвертої цієї статті.
Згідно ст.32 ГПК України доказами у справі є будь - які фактичні данні, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.
За загальним правилом, визначеним ст.ст.33, 34 ГПК України кожна сторона належними засобами доказування повинна довести підстави своїх вимог.
В силу приписів ст.43 ГПК України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.
Як вбачається з матеріалів справи розпорядником майна відповідно до вимог ч.1 ст.16 Закону про банкрутство після проведення судом попереднього засідання розпорядником майна у визначений законом строк були скликані та проведені 30.04.2013р. перші загальні збори кредиторів. До порядку денного зборів кредиторів було включено питаня щодо виборів комітету кредиторів. За результатами проведених загальних зборів кредиторів 30.04.2013р. у складі ТОВ «Медстайл» (1853,0гол.), а також розпорядника майна та представника боржника (з правом дорадчого голосу) обраний комітет кредиторів у складі 1 кредитора - ТОВ «Медстайл».
У разі проведення зборів кредиторів (комітету кредиторів) та прийнятті рішень кредиторами (комітетом кредиторів), господарський суд при здійсненні провадження по справі не приймає до уваги лише ті рішення, які прийнятті з порушенням вимог чинного законодавства про банкрутство. У випадку, коли прийняті кредиторами на зборах (засіданні комітету кредиторів) рішення не відповідають приписам Закону, вони, після їх оцінки судом, не повинні прийматися до уваги при винесенні судових актів.
Досліджуючи повноважність зборів кредиторів та засідання комітету кредиторів 30.04.2013р., а також прийняття рішень щодо обрання кількісного і персонального складу комітету кредиторів та можливості застосування подальшої судової процедури банкрутства, суд зазначає, що в підтвердження належного повідомлення кредиторів про проведення загальних зборів кредиторів та зборів комітету кредиторів 30.04.2013р. розпорядником майна надані фіскальні чеки від 24.04.2013р. №3627, №3626, №3625, №3624 та описи вкладення до цінного листа на ім'я ТОВ «Медстайл» (83052, м. Донецьк, бул. Шевченка, 100), ТОВ «ОТП Факторинг Україна» (03680, м. Київ, вул. Фізкультури, 28д; 83000, м. Донецьк, вул. Р. Люксембург, б. 12-а), ККП Донецької міської ради «Донецькміськтепломережа» (83001, м. Донецьк, вул. Постишева, 68)з відбитком поштового штемпеля датованим 24.04.2013р.
Крім того, враховуючи загальну кількість голосів кредиторів, участь представників ККП Донецької міської ради «Донецькміськтепломережа» та ТОВ «ОТП Факторинг Україна» у зборах кредиторів, засіданні комітету кредиторів 30.04.2013р. та у голосуванні виходячи з кількості голосів кредитора, що приймав участь у голосуванні «за» та «проти» порядку денного, не могла вплинути на результати голосування щодо прийняття відповідних рішень.
З огляду на зазначене, господарський суд дійшов висновку про належне, відповідно до вимог ч.2 ст.16 Закону про банкрутство, повідомлення всіх кредиторів про час і місце проведення загальних зборів кредиторів та відповідно засідання комітету кредиторів, у зв'язку з чим підстави вважати вказані збори неповноважними відсутні.
Враховуючи викладене, матеріали справи фактів, які б свідчили про неналежне невиконання розпорядником майна своїх обов'язків не містять.
Що стосується клопотання ТОВ «ОТП Факторинг Україна» витребування у директора ТОВ «Торакс» Петренко В.О. балансову документацію підприємства за останні три роки (до моменту порушення справи про банкрутство) та про зобов'язання розпорядника майна провести аудит фінансової, господарської, інвестиційної діяльності боржника ТОВ «Торакс» за рахунок коштів боржника за участю Агенції з питань банкрутства, господарський суд вважає вказане клопотання таким, що задоволенню не підлягає, з огляду на наступне:
Розпорядник майна здійснює свої повноваження в межах прав і обов'язків, встановлених частинами восьмою та дев'ятою статті 13 Закону про банкрутство.
Відповідно до приписів цієї статті розпорядник майна зобов'язаний аналізувати фінансову, господарську та інвестиційну діяльність боржника, його становище на товарних ринках; виявляти ознаки фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства, тощо.
Таким чином, виходячи з аналізу наведеної норми, обов'язок щодо проведення аналізу фінансового становища боржника покладений саме на розпорядника майна.
Аналіз фінансово - господарської діяльності боржника - Товариства з обмеженою відповідальністю «Торакс» проведений розпорядником майна на підставі первинної документації боржника та містить всі необхідні данні та висновки для прийняття господарським судом відповідного рішення щодо подальшої процедури банкрутства. Зокрема, в матеріалах справи наявні необхідні та достатні докази які свідчать про відсутність підстав для відновлення платоспроможності боржника відсутні (здійснення боржником збиткової господарської діяльності; недостатність вартості майнових активів боржника для погашення кредиторської заборгованості. Також, в матеріалах даної справи є звіт проведений розпорядником майном ТОВ «Торакс», який містить оцінку фінансово-господарського стану боржника, аналіз наявності (відсутності) ознак фіктивного банкрутства та доведення до банкрутства, висновки щодо базової діагностики фінансово-господарського стану боржника та щодо можливостей відновлення платоспроможності боржника. При розробці аналізу фінансово-господарського стану ТОВ «Торакс» була використана бухгалтерська та статистична звітність, а саме: баланс підприємства (форма 1) станом на 31.12.2010р. та 31.12.2012р.; звіт про фінансові результати (форма 2) за 2010р. та 2012р. з додержанням Методичних рекомендацій щодо виявлення ознак неплатоспроможності підприємства та ознак дій з приховування банкрутства, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства, затверджених наказом Міністерства економіки України №14 від 19.01.2006р.
Дослідивши надані матеріали, суд вважає, що надане головою комітету кредиторів та розпорядником майна клопотання не суперечить діючому законодавству та підлягає задоволенню з огляду на наступне:
При винесенні постанови про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури в суді повинен бути доведений факт неоплатності боржника, як того вимагає ст.205 Господарського кодексу України, відповідно до положень ч.4 якої суб'єкт господарювання може бути оголошений за рішенням суду банкрутом, у разі неспроможності суб'єкта господарювання через недостатність його майна задовольнити вимоги кредиторів.
В силу приписів абз.4 ст.1 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» суб'єкт господарської діяльності може бути визнаний банкрутом тільки в разі встановлення господарським судом його неспроможності відновити свою платоспроможність і задовольнити визнані судом вимоги кредиторів не інакше як через застосування ліквідаційної процедури.
Відтак, визнаючи боржника банкрутом, суд має встановити його неоплатність, тобто недостатність майна для задоволення вимог кредиторів.
Тому, при винесенні постанови про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури суд в обов'язковому порядку повинен з'ясувати як актив, так і пасив боржника, розмір якого підлягає визначенню відповідно до затвердженого судом реєстру вимог кредиторів, та співставити дані обох величин.
Якщо встановлення пасиву боржника відбувається на попередньому засіданні суду, то остаточна правова оцінка активу і пасиву боржника та можливість відновлення платоспроможності боржника надається в підсумковому засіданні суду в процедурі розпорядження майном боржника.
Приписи Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» покладають на розпорядника майна обов'язок здійснення аналізу фінансової та господарської діяльності боржника та надання господарському суду і комітету кредиторів звіту про свою діяльність, відомості про фінансове становище боржника.
Відомості про фінансово-майновий стан боржника повинні бути надані комітету кредиторів та на основі яких комітет кредиторів вирішує питання про введення наступної судової процедури.
Завдання підсумкового засідання суду полягає в з'ясуванні ознак банкрутства для визначення наступної судової процедури, виходячи з клопотання комітету кредиторів, однак остаточна їх оцінка надається судом.
Прийняття рішення стосовно доцільності визнання боржника банкрутом, незважаючи на клопотання комітету кредиторів, залишається за господарським судом, як того вимагає ст.1 Закону.
Як встановлено матеріалами справи та згідно наданого розпорядником майна звіту за результатами проведення аналізу фінансово-господарського стану, значення балансових збитків боржника за період, що аналізується, свідчить про те, що підприємство накопичує борги та зменшує власні активи, погіршуючи свій фінансовий стан та інвестиційну привабливість. Наведені в аналізі показники свідчать про негативну динаміку по збільшенню розміру збитків.
Проаналізувавши фінансовий стан Товариства з обмеженою відповідальністю «Торакс», враховуючи недостатність власних фінансових коштів та відсутність інвестиційних пропозицій поновити платоспроможність боржника неможливо. Крім того, за підсумками попередніх років коефіцієнт покриття витрат менший за нормативне значення і підприємство отримало збитки, такий стан характеризується ознаками надкритичної неплатоспроможності.
У такому разі задоволення визнаних судом вимог кредиторів можливе шляхом застосування ліквідаційної процедури.
Вирішуючи питання щодо призначення ліквідатора боржника судом враховано наступне:
Статтею 1 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» встановлено загальний порядок призначення арбітражного керуючого у справі про банкрутство.
За приписами Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» арбітражним керуючим (розпорядником майна, керуючим санацією, ліквідатором) може бути призначено фізичну особу - суб'єкта підприємницької діяльності, яка має вищу юридичну або економічну освіту, володіє спеціальними знаннями та не є зацікавленою особою щодо боржника і кредиторів.
Арбітражними керуючими не можуть бути призначені особи, які згідно з цим Законом вважаються заінтересованими; особи, які здійснювали раніше управління цим боржником - юридичною особою, за винятком випадків, коли з дня усунення цієї особи від управління зазначеним боржником минуло не менше трьох років, якщо інше не встановлено цим Законом; особи, які мають судимість за вчинення корисливих злочинів.
Відповідно до ч.1 ст.24 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» у постанові про визнання боржника банкрутом господарський суд відкриває ліквідаційну процедуру, призначає ліквідатора в порядку, передбаченому для призначення керуючого санацією. Господарський суд має право призначити ліквідатором особу, яка виконувала повноваження розпорядника майна або (та) керуючого санацією.
З огляду на приписи ч.8 ст.16 вказаного закону рішення про погодження кандидатури ліквідатора приймає комітет кредиторів.
Таким чином, виходячи з системного аналізу наведених норам звернення до господарського суду з клопотанням щодо кандидатури ліквідатора є виключною прерогативою комітету кредиторів, а не окремих кредиторів.
При цьому, згідно приписів спеціального Закону, остаточне рішення щодо призначення арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) приймає господарський суд, тобто право призначити арбітражного керуючого на посаду розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора банкрута належить виключно господарському суду.
Як вбачається з матеріалів справи, комітет кредиторів запропонував господарському суду призначити ліквідатором банкрута Орлова Віталія Олександровича, за згодою останнього.
Арбітражним керуючим Орловим Віталієм Олександровичем до господарського суду подано заяву про участь у даній справі, в якій зазначено, що він не має судимості за вчинення корисливих злочинів та заборони суду займатися діяльністю арбітражного керуючого, раніше не здійснював управління боржником, та не є заінтересованою особою стосовно боржника та кредиторів відповідно до ст.1 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом».
Заяви інших арбітражних керуючих про згоду на призначення ліквідатором по даній справі до суду не надходили.
Рішення щодо призначення ліквідатором по справі арбітражного керуючого Орлова Віталія Олександровича прийнято на засіданні комітету кредиторів 30.04.2013р. Відповідно рішення оформлене протоколом №1.
За таких обставин, господарський суд беручи до уваги встановлене Законом про банкрутство право комітету кредиторів для надання господарському суду пропозицій щодо кандидатури ліквідатора, а також наявність у матеріалах справи згоди арбітражного керуючого Орлова Віталія Олександровича на призначення ліквідатором по справі №905/291/13-г про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю «Торакс», вважає за можливе призначити ліквідатором по справі арбітражного керуючого Орлова Віталія Олександровича.
Враховуючи викладене, з урахування положень ч.8 ст.16 та ст.22 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», наявного фінансового стану боржника та прийняте комітетом кредиторів рішення, суд дійшов висновку про достатність підстав для задоволення клопотань голови комітету кредиторів та розпорядника майна, визнання боржника - Товариства з обмеженою відповідальністю «Торакс» банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури строком на 12 місяців та призначити ліквідатором арбітражного керуючого Орлова Віталія Олександровича.
Керуючись ст.1, ч.1 ст.5, ст.3 -1 , ст.16, ст.ст.22-25 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» від 30.06.1999р. № 784-XIV, ст.4 -1 , 34, 43Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
П О С Т А Н О В И В:
Клопотання голови комітету кредиторів та розпорядника майна - задовольнити.
Визнати Товариство з обмеженою відповідальністю «Торакс» (код ЄДРПОУ 20341370), що зареєстровано за адресою: 83052, Донецька область, м. Донецьк, бул. Шевченка, буд. 97 - банкрутом внаслідок його фінансової неспроможності.
Відкрити ліквідаційну процедуру строком на 12 місяців до 09.07.2014р.
Призначити ліквідатором Товариства з обмеженою відповідальністю «Торакс», м. Донецьк арбітражного керуючого - Орлова Віталія Олександровича (ліцензія на право провадження господарської діяльності арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) серії АВ №456447, видана Державним департаментом з питань банкрутства 03.04.2009р.; ідентифікаційний номер 3001106594; адреса місця проживання згідно ліцензії: Донецька область, м. Селидове, смт. Курахівка, вул. Дружби, буд. 44).
Ліквідатору опублікувати оголошення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури в офіційних друкованих органах; докази публікації оголошення представити суду.
Ліквідатору до закінчення ліквідаційної процедури представити до суду звіт та ліквідаційний баланс з доданими документами, передбаченими ст.32 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом».
Суддя М.О. Лейба
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 09.07.2013 |
Оприлюднено | 15.07.2013 |
Номер документу | 32367499 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні