Постанова
від 08.07.2013 по справі 801/5601/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

08 липня 2013 р. (15:36) Справа №801/5601/13-а

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Дудіна С.О., за участю секретаря судового засідання Павленко Н.О., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Відкритого акціонерного товариства "Сакський комбікормовий завод"

до Державного реєстратора Сакської районної державної адміністрації Кузьмової Ганни В'ячеславівни

про визнання протиправними дій,

за участю представників:

від позивача - Торшина Л. О., довіреність у справі,

від відповідача - не з'явився.

Суть справи: Відкрите акціонерне товариство "Сакський комбікормовий завод" звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до Державного реєстратора Сакської районної державної адміністрації Кузьмової Ганни В'ячеславівни про визнання протиправними дій відповідача по внесенню до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.

Позовні вимоги мотивовані тим, що Державним реєстратором Сакської районної державної адміністрації Кузьмовою Ганною В'ячеславівною був порушений порядок внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу, встановлений ч. 14 статті 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», оскільки Відкрите акціонерне товариство "Сакський комбікормовий завод" повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки. Крім того, позивач стверджує, що ВАТ "Сакський комбікормовий завод" підтверджувало відомості про себе в серпні 2010 року у зв'язку зі зміною керівника.

Під час розгляду справи позивачем неодноразово уточнювалися позовній вимоги та згідно останньої редакції позовної заяви позивач просить суд визнати протиправними дії Державного реєстратора Сакської районної державної адміністрації Кузьмової Ганни В'ячеславівни по внесенню до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису №11331440016000283 від 01.02.2011 р. про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу - Відкрите акціонерне товариство "Сакський комбікормовий завод", та скасувати вказаний запис.

Відповідач у судове засідання жодного разу не з'явився, заперечення на позов не надав, про причини неявки суду не повідомив, про дату, час та місце розгляду справи був проінформований належним чином.

Приймаючи до уваги те, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, враховуючи, що адміністративна справа має бути розглянута і вирішена протягом розумного строку, суд вважає за можливе розглянути справу за наявними в ній матеріалами.

Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази, які є у справі, суд

ВСТАНОВИВ:

Відкрите акціонерне товариство "Сакський комбікормовий завод" зареєстроване в якості юридичної особи 29.10.1998 р. Сакською районною державною адміністрацією.

Матеріали справи свідчать, що 01.02.2011 р. Державним реєстратором Сакської районної державної адміністрації Кузьмовою Ганною В'ячеславівною був внесений запис запису №11331440016000283 про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу - Відкрите акціонерне товариство "Сакський комбікормовий завод".

Не погодившись з правомірністю вказаних дій державного реєстратора, позивач звернувся до суду з вимогою про визнання їх протиправними, з приводу чого суд зазначає наступне.

Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців, врегульовані Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» (тут і далі - в редакції станом на 01.02.2011 р., Закон №755).

Згідно з приписами статті 4 Закону №755 державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців включає, зокрема, внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу - підприємця до Єдиного державного реєстру.

Частиною 1 статті 17 Закону №755 визначено, що відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.

Частиною 5 цієї статті обумовлено, що в Єдиному державному реєстрі містяться також відомості про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу, а також відомості про зарезервовані найменування юридичних осіб.

Відповідно до частин 11-14 статті 19 Закону №755 юридична особа зобов'язана подавати (надсилати) щороку протягом місяця, що настає за датою державної реєстрації, починаючи з наступного року, державному реєстратору для підтвердження відомостей про юридичну особу реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу.

У разі ненадходження в установлений частиною одинадцятою цієї статті строк реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор зобов'язаний надіслати рекомендованим листом протягом п'яти робочих днів з дати, встановленої для подання реєстраційної картки, юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору зазначеної реєстраційної картки.

У разі надходження державному реєстратору від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати рекомендованим листом протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки.

Державний реєстратор залишає реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу без розгляду, про що повідомляє заявника у випадках, передбачених частиною шостою цієї статті, та у порядку, встановленому частиною сьомою цієї статті.

У разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу.

Якщо державному реєстратору повернуто рекомендованого листа, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.

Таким чином, внесенню державним реєстратором до Реєстру запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу передує дотримання певної процедури, у тому числі, направлення держреєстратором юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання реєстраційної картки. При цьому, для внесення зазначеного запису обов'язковою умовою є отримання юридичною особою відповідного повідомлення (про необхідність подання реєстраційної картки) та наявність доказів цього у реєстратора, оскільки наслідком повернення рекомендованого листа є внесення запису про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.

Правила надання послуг поштового зв'язку затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.2009р. №270 (далі -Правила).

Згідно із пунктом 2 Правил рекомендоване поштове відправлення - реєстрований лист, поштова картка, бандероль, секограма, дрібний пакет, мішок ", які приймаються для пересилання без оцінки відправником вартості його вкладення.

Відповідно до пункту 17 Правил внутрішні реєстровані поштові відправлення (крім прямих контейнерів), поштові перекази можуть прийматися для пересилання з рекомендованим повідомленням про їх вручення.

Пунктом 2 Правил зазначено, що повідомлення про вручення поштового відправлення, поштового переказу - повідомлення, яким оператор поштового зв'язку доводить до відома відправника чи уповноваженої ним особи інформацію про дату вручення реєстрованого поштового відправлення, виплати коштів за поштовим переказом та прізвище одержувача.

Враховуючи зазначене, датою надходження юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу є дата, зазначена в повідомленні про вручення поштового відправлення.

Згідно з приписами статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Суб'єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі. У разі невиконання цього обов'язку суд витребовує названі документи та матеріали.

Якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.

Однак, всупереч неодноразовим вимогам суду, відповідачем не були надані суду докази направлення позивачеві в порядку частини 12 статті 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу, докази отримання позивачем повідомлення або повернення на адресу реєстратора рекомендованого листа.

Таким чином, суд вважає, що при внесенні 01.02.2011 р. запису №11331440016000283 про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу - Відкрите акціонерне товариство "Сакський комбікормовий завод", Державним реєстратором Сакської районної державної адміністрації Кузьмовою Ганною В'ячеславівною були порушені вимоги статті 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців". Наслідком цього стало прийняття 07.02.2011 р. Сакською об'єднаною державною податковою інспекцією рішення №3 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з часиною 2 статті 53 Закону №755 дії або бездіяльність державного реєстратора можуть бути оскаржені до суду у порядку, встановленому законом.

З урахуванням цього, суд вважає обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню, вимоги Відкритого акціонерного товариства "Сакський комбікормовий завод" про визнання протиправними дій Державного реєстратора Сакської районної державної адміністрації Кузьмової Ганни В'ячеславівни по внесенню до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису №11331440016000283 від 01.02.2011 р. про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу - Відкрите акціонерне товариство "Сакський комбікормовий завод".

При цьому, стосовно вимоги позивача про скасування зазначеного запису, суд зазначає, що у даному випадку належним способом захисту порушеного права є спонукання державного реєстратора, як особи, відповідальної за ведення Реєстру, скасувати відповідний запис.

Так, відповідно до частини 2 статті 162 КАС України суд може прийняти іншу постанову, яка б гарантувала дотримання і захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Стосовно дотримання позивачем строку звернення до адміністративного суду суд зазначає наступне.

Положеннями ч. 1 ст. 99 КАС України передбачено, що адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.

За загальним правилом, встановленим ч. 2 зазначеної статті для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Враховуючи, що спірний запис був внесений до Реєстру 01.02.2011 р., став підставою для прийняття податковим органом 07.02.2011 р. рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість, при зверненні до суду 25.05.2013 р. позивачем був пропущений шестимісячний строк.

Проте, суд приймає до уваги викладені представником позивача в позовній заяві обставини щодо його обізнаності про наявність рішення лише при ознайомленні з актом перевірки від 09.07.2012 р. та після призначення Дербіна В. Л. (представника ВАТ "Сакський комбікормовий завод") ліквідатором товариства ухвалою Господарського суду АР Крим від 04.12.2012 р. (з урахуванням ухвали про внесення виправлень від 13.12.2012 р.).

Відповідно до ч. 1 ст. 100 КАС України адміністративний позов, поданий після закінчення строків, установлених законом, залишається без розгляду, якщо суд на підставі позовної заяви та доданих до неї матеріалів не знайде підстав для визнання причин пропуску строку звернення до адміністративного суду поважними, про що постановляється ухвала.

На підставі викладеного, з метою недопущення обмеження права позивача на судовий захист, суд вважає за можливе визнати поважною причину пропуску строку звернення до суду.

За таких обставин, позов підлягає задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до положень статті 94 КАС України судовий збір в розмірі 34,41 грн. підлягає стягненню на користь позивача з Державного бюджету.

В судовому засіданні 08.07.2013 р. були оголошені вступна та резолютивна частини рішення. Повний текст рішення складений та підписаний 12.07.2013 р.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 100, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Визнати поважною причину пропуску строку звернення до суду.

2. Адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.

3. Визнати протиправними дії Державного реєстратора Сакської районної державної адміністрації Кузьмової Ганни В'ячеславівни по внесенню до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису №11331440016000283 від 01.02.2011 р. про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу - Відкрите акціонерне товариство "Сакський комбікормовий завод".

4. Зобов'язати Державного реєстратора Сакської районної державної адміністрації Кузьмову Ганну В'ячеславівну (96500, АР Крим, м. Саки, вул. Леніна, 15) скасувати запис №11331440016000283 від 01.02.2011 р. в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу - Відкрите акціонерне товариство "Сакський комбікормовий завод" (96540, АР Крим, Сакський район, с. Громівка, вул. Промислова, 1, ідентифікаційний код 30167878).

5. Стягнути з Державного бюджету України на користь Відкритого акціонерного товариства "Сакський комбікормовий завод" (96540, АР Крим, Сакський район, с. Громівка, вул. Промислова, 1, ідентифікаційний код 30167878) судовий збір в сумі 34,41 грн. (тридцять чотири гривні сорок одна копійка).

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Дудін С.О.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення08.07.2013
Оприлюднено17.07.2013
Номер документу32395204
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/5601/13-а

Постанова від 08.07.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Дудін С.О.

Ухвала від 10.06.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Дудін С.О.

Ухвала від 30.05.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Дудін С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні