Постанова
від 09.07.2013 по справі 2а-1870/8398/12
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

09 липня 2013 р. Справа №2a-1870/8398/12

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Воловика С.В.

розглянувши в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу № 2а-1870/8398/12

за позовом Державної фінансової інспекції у Сумській області

до Відділу культури і туризму Роменської районної державної адміністрації

про зобов'язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

Державна фінансова інспекція у Сумській області (далі - позивач, ДФІ у Сумській області) звернулась з адміністративним позовом до Відділу культури і туризму Роменської районної державної адміністрації (далі - відповідач, Відділ культури і туризму Роменської РДА), в якому, з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог, просить суд:

- зобов'язати виконати п.2 листа-вимоги від 21.05.2012 року №04-14/762 "Про усунення виявлених ревізією порушень", а саме: провести позовну роботу щодо повернення зайво виплаченої ОСОБА_1 заробітної плати в сумі 9746 грн. 37 коп. В іншому випадку шкоду в сумі 9746 грн. 37 коп. покрити за рахунок осіб, винних у проведенні зайвих виплат заробітної плати, у порядку та розмірі, встановленому ст.ст. 130-136 Кодексу законів про працю України; провести перерахунок та відповідні взаємозвірки щодо сум внесків до державних цільових фондів та повернути або зарахувати в рахунок майбутніх платежів зайво сплачені кошти в сумі 3543 грн. 19 коп.

Позовні вимоги ДФІ у Сумській області обґрунтовує наступним. Відповідно до п.1.4.2.1 Плану контрольно-ревізійної роботи Роменської об'єднаної державної фінансової інспекції за І квартал 2012 року проведено планову виїзну ревізію фінансово-господарської діяльності Відділу культури і туризму Роменської районної державної адміністрації з 01.06.2009 по 29.02.2012 року. За результатами ревізії складено акт від 10.05.2012 року №04-22/15.

На підставі п. 7 ст. 10 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" від 26.01.1993 № 2939-ХІІ, начальнику Відділу культури і туризму Роменської районної державної адміністрації пред'явлено вимогу від 21.05.2012 № 04-14/762 про усунення виявлених ревізією порушень чинного законодавства в строк до 22 червня 2012 року.

На момент звернення до суду залишається не виконаним п. 2 листа-вимоги від 21.05.2012 року №04-14/762 "Про усунення виявлених ревізією порушень", а саме: провести позовну роботу щодо повернення зайво виплаченої ОСОБА_1 заробітної плати в сумі 9746 грн. 37 коп. В іншому випадку шкоду в сумі 9746 грн. 37 коп. покрити за рахунок осіб, винних у проведенні зайвих виплат заробітної плати, у порядку та розмірі, встановленому ст.ст. 130-136 Кодексу законів про працю України; провести перерахунок та відповідні взаємозвірки щодо сум внесків до державних цільових фондів та повернути або зарахувати в рахунок майбутніх платежів зайво сплачені кошти в сумі 3543 грн. 19 коп.

В зв'язку з не виконанням Відділом культури і туризму Роменської РДА в повному обсязі в установлені строки вимог ДФІ у Сумській області про усунення порушень бюджетно-фінансової дисципліни, які є обов'язковими згідно ст. 15 Закону України "Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні", позивач просив суд адміністративний позов задовольнити в повному обсязі та зобов'язати відповідача виконати згаданий лист-вимогу.

Представником позивача до канцелярії суду надано заяву про розгляд справи без участі представника (а.с.104)

Представник відповідача, в судове засідання не з'явився. Про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином (а.с.96), надіслав до суду заперечення проти позову (а.с.97).

Відповідно до вимог ч.6 ст. 12 та ч.1 ст. 41 Кодексу адміністративного судочинства України під час судового розгляду справи в судовому засіданні забезпечується повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу, крім випадків неявки в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи у разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження). Таким чином, фіксування судового засідання по справі не здійснюється.

Суд, вивчивши матеріали справи, вважає, що позов обґрунтований та підлягає задоволенню в повному обсязі, виходячи з наступного.

В судовому засіданні встановлено, що відповідно відповідно п.1.4.2.1 Плану контрольно-ревізійної роботи Роменської об'єднаної державної фінансової інспекції за І квартал 2012 року проведено планову виїзну ревізію фінансово-господарської діяльності Відділу культури і туризму Роменської районної державної адміністрації з 01.06.2009 по 29.02.2012 року. За результатами ревізії складено акт від 10.05.2012 року №04-22/15 (а.с.8-29).

Згідно акту ревізії позивачем були виявлені порушення бюджетно-фінансової дисципліни, з метою усунення яких відповідачу 21 травня 2012 року був направлений лист-вимога № 04-14/762 (а.с.30-34).

На виконання зазначеного листа-вимоги Відділ культури і туризму Роменської РДА зобов'язаний був в строк до 22 червня 2012 року усунути виявлені порушення, про що повідомити Державну фінансову інспекцію в Сумській області.

На момент звернення до суду залишається не виконаними п. 2 листа-вимоги від 21.05.2012 року №04-14/762 "Про усунення виявлених ревізією порушень", а саме: провести позовну роботу щодо повернення зайво виплаченої ОСОБА_1 заробітної плати в сумі 9746 грн. 37 коп. В іншому випадку шкоду в сумі 9746 грн. 37 коп. покрити за рахунок осіб, винних у проведенні зайвих виплат заробітної плати, у порядку та розмірі, встановленому ст.ст. 130-136 Кодексу законів про працю України; провести перерахунок та відповідні взаємозвірки щодо сум внесків до державних цільових фондів та повернути або зарахувати в рахунок майбутніх платежів зайво сплачені кошти в сумі 3543 грн. 19 коп.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд виходить з наступного.

Відповідно до ст. 2 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" (в редакції, яка діяла на момент проведення ревізії) державний фінансовий контроль, окрім іншого, реалізується органом державного фінансового контролю через проведення інспектування, яке здійснюється у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності підконтрольної установи, яка повинна забезпечувати виявлення наявних фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб. Результати ревізії викладаються в акті. Порядок проведення органом державного фінансового контролю державного фінансового аудиту та інспектування встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Так, положеннями пунктів 35, 36, 40, 42, 46 Порядку проведення інспектування державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами, затвердженого Постановою КМУ № 550 від 20.04.2006 р. (в редакції, яка діяла на момент проведення ревізії) встановлено, що результати ревізії оформляються актом, який складається на паперовому носії державною мовою і повинен мати наскрізну нумерацію сторінок. Акт ревізії підписується посадовою особою служби та керівником і головним бухгалтером об'єкта контролю або особою, уповноваженою на ведення бухгалтерського обліку, а також за необхідності іншими працівниками об'єкта.

Керівник, головний бухгалтер та інші визначені працівники об'єкта контролю зобов'язані ознайомитися з актом ревізії та у разі погодження з викладеними у ньому фактами підписати отримані примірники акта. У разі наявності заперечень (зауважень) щодо змісту акта ревізії керівник, головний бухгалтер чи інші особи підписують його із застереженням. У разі підписання акта ревізії із запереченнями (зауваженнями) керівник об'єкта контролю у строк не пізніше ніж 5 робочих днів після повернення органу служби акта ревізії повинен подати йому письмові заперечення (зауваження). Якщо протягом цього строку заперечення (зауваження) щодо акта не надійдуть, то орган служби має право вжити відповідних заходів для реалізації результатів ревізії.

Якщо вжитими в період ревізії заходами не забезпечено повне усунення виявлених порушень, органом служби у строк не пізніше ніж 10 робочих днів після реєстрації акта ревізії, а у разі надходження заперечень (зауважень) до нього - не пізніше ніж 3 робочих дні після надіслання висновків на такі заперечення (зауваження) надсилається об'єкту контролю письмова вимога щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства із зазначенням строку зворотного інформування.

В разі не забезпечення виконання вимог щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства, органи державного фінансового контролю відповідно до положень п. 10 ч. 1 ст. 10 Закону, звертаються до суду з відповідним позовом.

Як вбачається з матеріалів справи, до теперішнього часу порушення не усунуто, що свідчить про не виконання вимоги в повному обсязі та є порушенням ч. 2 ст. 15 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні".

Відповідно до п. 50 Порядку проведення інспектування Державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами, який затверджено Постановою кабінету Міністрів України від 20.04.2006 № 550 - за результатами проведеної ревізії у межах наданих прав контролюючі органи вживають заходів для забезпечення звернення до суду в інтересах держави щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання активів, а також стягнення у дохід держави коштів, одержаних за незаконними договорами, без встановлених законом підстав або з порушенням вимог законодавства.

Відповідно до п. 4.3 наказу Міністерства фінансів України від 03.12.2011 № 1236 "Про затвердження положень про територіальні органи Державної фінансової інспекції України та їх підрозділи", який затверджено в Міністерстві юстиції України від 19.10.2011 за № 1212/19950 Державна фінансова інспекція в Сумській області відповідно до покладеного на неї завдання вживає в установленому порядку заходів щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства та притягнення до відповідальності винних осіб, а саме: звертатись до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог до усунення під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження та використання активів.

Отже, враховуючи наведені обставини, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог ДФІ у Сумській області щодо зобов'язання виконати п.2 листа-вимоги від 21.05.2012 року №04-14/762 "Про усунення виявлених ревізією порушень".

Таким чином, оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог ДФІ у Сумській області.

Керуючись ст.ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Державної фінансової інспекції у Сумській області до Відділу культури і туризму Роменської районної державної адміністрації про зобов'язання вчинити дії - задовольнити в повному обсязі.

Зобов'язати Відділ культури і туризму Роменської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 24006190) виконати п.2 листа-вимоги від 21.05.2012 року №04-14/762 "Про усунення виявлених ревізією порушень", а саме: провести позовну роботу щодо повернення зайво виплаченої ОСОБА_1 заробітної плати в сумі 9746 грн. 37 коп. В іншому випадку шкоду в сумі 9746 грн. 37 коп. покрити за рахунок осіб, винних у проведенні зайвих виплат заробітної плати, у порядку та розмірі, встановленому ст.ст. 130-136 Кодексу законів про працю України; провести перерахунок та відповідні взаємозвірки щодо сум внесків до державних цільових фондів та повернути або зарахувати в рахунок майбутніх платежів зайво сплачені кошти в сумі 3543 грн. 19 коп.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя (підпис) С.В. Воловик

З оригіналом згідно

Суддя С.В. Воловик

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.07.2013
Оприлюднено17.07.2013
Номер документу32423612
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1870/8398/12

Постанова від 09.07.2013

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.В. Воловик

Ухвала від 27.06.2013

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.В. Воловик

Ухвала від 27.11.2012

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.В. Воловик

Ухвала від 10.10.2012

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.В. Воловик

Ухвала від 10.10.2012

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.В. Воловик

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні