ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
01 липня 2013 р. Справа №801/6197/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Суворової С.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом Управління Пенсійного фонду України у м. Феодосія АР Крим
до Державного підприємства Науково-дослідний центр "Вертоліт"
про стягнення 1 877,12 грн.
Суть спору: Управління Пенсійного Фонду України у м. Феодосія АР Крим звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до Державного підприємства Науково-дослідний центр "Вертоліт" про стягнення заборгованості у сумі 1 877,12 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач в порушення вимог пенсійного законодавства не здійснює своєчасне відшкодування різниці між розміром пенсії, на отримання якої має право особа відповідно до Закону України "Про наукову та науково-технічну діяльність", що призвело до виникнення заборгованості, що рахується за відповідачем, сумою 1 087,65 грн. та в порушення Закону України «Про пенсійне забезпечення» має заборгованість з відшкодування витрат на виплату та доставку пільгових пенсій по Списку №1 за травень 2013 року у розмірі 789,47 грн.
Позивач явку свого представника у судове засідання, яке відбулось 01.07.2013 року не забезпечив, 27.06.2013 року до канцелярії суду надав клопотання про розгляд справи за його відсутності, позовні вимоги підтримав у повному обсязі.
Представник відповідача у судове засідання, призначене на 01.07.2013 року не прибув, про дату, час та місце проведення якого повідомлений належним чином.
З урахуванням неявки сторін, відповідно до вимог статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.
Згідно з ч.6 ст.128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Розглянувши матеріали справи та дослідивши докази, суд -
ВСТАНОВИВ:
Державне підприємство Науково-дослідний центр «Вертоліт» зареєстровано юридичною особою Виконавчим комітетом Феодосійської міської ради АР Крим 27.05.1994 року, ідентифікаційний код 16502206, за адресою: 98176, АР Крим, м. Феодосія, смт. Приморський, про що свідчить Свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи (а.с.9),
Довідка про включення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (а.с.10).
Відповідно до повідомлення Управління Пенсійного фонду України в у м. Феодосія АР Крим про суми витрат на фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України "Про наукову і науково - технічну діяльність" та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, з квітня 2013 року, сума що підлягає сплаті відповідачем складає 1 087,65 грн. (а.с.5).
Розмір витрат, що підлягають відшкодуванню, а саме витрати на виплату наукової пенсії ОСОБА_1 становить 693,30 грн., ОСОБА_2 - 394,35 грн.
Позивач направив відповідачу повідомлення про суми витрат на фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України "Про наукову і науково - технічну діяльність" на 2013 рік, сповіщення про суми платежів з відшкодування витрат на виплату вказаної різниці з травня 2013 року в розмірі 1 087,65 грн., які отримані відповідачем 09.04.2013 року (зв. бік а.с.5).
Принципи, основи та механізм функціонування системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування визначені в Законі України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.2003 року №1058-IV (далі по тексту - Закон).
Згідно із ст. 1 Закону (в редакції Закону України від 08.07.2010 року № 2464-VІ) страхові внески - кошти відрахувань на соціальне страхування, збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, сплачені (які підлягають сплаті) згідно із законодавством, що діяло раніше; надходження від сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, що спрямовуються на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.
Ст. 3 Закону визначає, що Пенсійний фонд і юридичні особи є суб'єктами системи пенсійного забезпечення в Україні.
Розмір пенсії науковим працівникам, умови її виплати та доставки, окрім Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", визначаються також Законом України "Про наукову і науково-технічну діяльність" від 13.12.1991 № 1977-XII (далі по тексту - Закон № 1977-XII).
Відповідно до ч.1 ст. 24 Закону № 1977-XII держава встановлює для наукових (науково-педагогічних) працівників, які мають необхідний стаж наукової роботи, пенсії на рівні, що забезпечує престижність наукової праці та стимулює систематичне оновлення наукових кадрів.
Згідно ч.3 ст.24 Закону № 1977-XII пенсії науковим (науково-педагогічним) працівникам призначаються в розмірі 80 відсотків від сум заробітної плати наукового (науково-педагогічного) працівника, яка визначається відповідно до статті 23 цього Закону та частини другої статті 40 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" та на яку відповідно до законодавства нараховується збір на обов'язкове державне пенсійне страхування (внески).
Відповідно до абз. 1 ч.9 ст.24 Закону № 1977-XII різниця між сумою пенсії, призначеної за цим Законом, та сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів, на яку має право науковий працівник, фінансується для наукових (науково-педагогічних) працівників державних бюджетних наукових установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації - за рахунок коштів Державного бюджету України.
Державне підприємство Науково-дослідний центр «Вертоліт» засноване на державній власності, основними видами діяльності якого є переробка документації на гелікоптери, прийняті до серійного виробництва; проведення наукових досліджень з метою створення зразків бортового обладнання та ін. (ст.2 Статуту ДП НДЦ «Вертоліт»).
Відповідно до пунктів 2, 3 Постанови КМУ від 24.03.2004 року № 372 «Про затвердження Порядку фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації згідно із Законом України "Про наукову і науково-технічну діяльність", та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи» (далі - Порядок №372) зазначено, що за рахунок коштів державного бюджету фінансується 50 відсотків різниці у розмірі пенсії наукових (науково-педагогічних) працівників державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації у розрахунку на одну особу. Інша частина фінансується за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів. Фінансування різниці у розмірі пенсії осіб, які мають науковий стаж роботи на кількох підприємствах, в установах, організаціях та вищих навчальних закладах III-IV рівнів акредитації незалежно від форми власності та фінансування, здійснюється пропорційно зарахованому для призначення пенсії науковому стажу роботи за рахунок джерел фінансування, визначених законодавством для відповідних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації.
Відповідно до пункту 5 Порядку зазначено, що розмір витрат на фінансування різниці у розмірі пенсії за рахунок коштів державних не бюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації визначається у розрахунку на рік органами Пенсійного фонду до 20 січня поточного року та протягом 10 днів з дня призначення пенсії відповідно до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність", про що відповідному підприємству, установі, організації або закладу відразу надсилається повідомлення встановленого зразка.
Відповідно до частини 2 пункту 5 Порядку підприємства, установи, організації та заклади самостійно визначають суму, що підлягає до сплати у розрахунку на місяць, та щомісяця до 25 числа перераховують органу Пенсійного фонду за своїм місцезнаходженням відповідні кошти для фінансування різниці у розмірі пенсії, призначеної у минулому та поточному роках.
Відповідно до п. 8 Порядку у разі порушення строку сплати коштів, які спрямовуються на фінансування різниці у розмірі пенсії, органи Пенсійного фонду стягують відповідні суми у порядку, визначеному законодавством.
Таким чином, відповідач повинен сплатити позивачу заборгованісті з виплати наукової пенсії за травень 2013 року у розмірі 1 087,65 грн.
Станом на день розгляду справи заборгованість відповідачем не сплачена та становить 1 087,65 грн.що підтверджується повідомленням, яке відповідачем не оскаржено.
У порядку ст. 71 КАС України відповідачем не надано доказів невірного визначення суми заборгованості з виплати різниці між сумою пенсії, призначеною науковим робітникам ОСОБА_1, ОСОБА_2, відповідно до Закону України "Про наукову і науково -технічну діяльність" та сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів за травень 2013 року, а також доказів сплати ним зазначеної заборгованості у повному обсязі.
Стосовно вимог позивача щодо стягнення з відповідача заборгованості з відшкодування фактичних витрат, пов'язаних з доставкою та виплатою пільгових пенсій, призначених відповідно до ч.2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» (за списком №1) за травень 2013 року у розмірі 789,47 грн., суд зазначає наступне.
Законом України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування», передбачено, що платники збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, передбачені статтею 1 цього Закону, повинні сплачувати збір на обов'язкове державне пенсійне страхування у розмірах, встановлених статтею 4 цього Закону, що визначається у відсотковому відношенні до об'єкта оподаткування, який передбачений статтею 2 цього Закону.
Відповідно до пункту 1 статті 2, пункту 1 статті 4 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи сплачують також збір на обов'язкове державне пенсійне страхування у розмірі 100% фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів «а», «б» - «з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 12 Закону України «Про пенсійне забезпечення».
Відповідно до частини 2 розділу XV «Прикінцеві положення» Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за Списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за Списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди.
До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди цим особам пенсії призначаються за нормами цього Закону в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України «Про пенсійне забезпечення».
При цьому, зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.
Підприємства та організації з коштів, призначених на оплату праці, вносять до Пенсійного фонду плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, крім тих, що були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, починаючи з дня набрання чинності цим Законом, у розмірі 20 відсотків з наступним збільшенням її щороку на 10 відсотків до 100-відсоткового розміру відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій до набуття права на пенсію за віком відповідно до цього Закону.
Статтею 100 Закону України «Про пенсійне забезпечення» визначено право на пільгове пенсійне забезпечення осіб, які працювали до введення в дію цього Закону (до 01 січня 1992 року) на роботах із шкідливими і важкими умовами праці, передбачених раніше діючим законодавством.
При цьому, відповідно до пункту 8 Порядку застосування Списків №1 і №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників при обчисленні стажу роботи, що дає право на пенсію за віком на пільгових умовах, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 18 листопада 2005 року №383, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 грудня 2005 року за №1451/11731, застосовуються Списки, затверджені постановою Ради Міністрів СРСР №1173 від 22 серпня 1956 року.
З огляду на зазначене, право на пенсію відповідно до статті 100 Закону України «Про пенсійне забезпечення» має особа, яка набула необхідний стаж роботи із шкідливими і важкими умовами праці, що дає право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах до 01 січня 1992 року і після цієї дати не працювала на цих роботах. При цьому наявності атестації робочих місць не вимагається.
Особі, яка до і після 01 січня 1992 року працювала на роботах, передбачених Списками, пенсія призначається відповідно до статі 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення».
Порядок відшкодування підприємствами витрат Пенсійного фонду України на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, визначено розділом 6 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 19 грудня 2003 року №21-1 та зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 16 січня 2004 року за №64/8663 (зі змінами).
Згідно із частиною 6 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».
Згідно із пунктами 6.4, 6.5 цієї Інструкції, розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається відділами надходження доходів органів Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону (згідно з додатками 6 та 7), які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених (перерахованих) пенсій. Розрахунки складаються на підставі відомостей відділів з призначення пенсій органів Пенсійного фонду України, які подаються згідно з додатком 8 до 1 січня поточного року та протягом 10 днів з дня прийняття рішення про призначення нової пенсії. Підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.
Суми фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за період з дати призначення пенсії до дати складання розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону, сплачуються одночасно із оплатою фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за перший поточний місяць.
Таким чином, організація здійснює сплату витрат на виплату та доставку пільгових пенсій ще до виплати пільгових пенсій Пенсійним фондом.
Інструкцією встановлено, що у разі зміни розміру пенсії або настання обставин, які впливають на відшкодування, органи Пенсійного фонду повідомляють про це організацію з моменту виникнення цих обставин.
За даними Управління Пенсійного фонду України у м. Феодосія АР Крим з 2013 року Управлінням Пенсійного фонду здійснені витрати на виплату і доставку пенсій пенсіонеру, який працював у Державному підприємстві Науково-дослідний центр «Вертоліт», а саме ОСОБА_3. Організацією не сплачено витрати, понесені Пенсійним фондом, а саме: по Списку №1 з 2013 року здійснені витрати на суму 789,47 грн., що підтверджується розрахунком Управління Пенсійного фонду України у м. Феодосія АР Крим з 2013 року (а.с.7).
На адресу відповідача, відповідно до пункту 6 Інструкції, Позивачем було направлено розрахунок фактичних витрат на виплату та доставку пенсій на пільгових умовах відповідно до п. «а» ст.13 Закону України «Про пенсійне забезпечення», який отримано представником відповідача 26.01.2013 року (зв. бік а.с.6).
Станом на час розгляду справи заборгованість відповідача перед Управлінням Пенсійного фонду України у м. Феодосія АР Крим складає 789,65 грн. що підтверджується даними картки особового рахунку, розрахунком позовних вимог.
При цьому ч. 12 ст. 20 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" визначено, що страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника страхових внесків.
Статтею 23 Закону передбачено, що спори, що виникають із правовідносин за цим Законом, вирішуються органами Пенсійного фонду та в судовому порядку.
Відповідач доводів на спростування заявлених вимог суду не надав. Наявність підстав для виплати пенсії на пільгових умовах та частки, що має відшкодовуватись безпосередньо ним не спростував.
Проаналізувавши зібрані у справі докази в їх сукупності, суд приходить до висновку, що заявлені до відшкодування витрати підтверджено належним чином, ґрунтуються на положеннях Закону України " Про Пенсійне забезпечення", тому заявлені позовні вимоги щодо стягнення заборгованості з фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, підлягають задоволенню.
Відповідно до частини четвертої статті 94 КАС України, у справах в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 160-163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити у повному обсязі.
2.Стягнути з Державного підприємства Науково-дослідний центр «Вертоліт» (ідентифікаційний код 16502206, юридична адреса: 98176, АР Крим, м. Феодосія, смт. Приморський) на користь Управління Пенсійного фонду України у м. Феодосія АР Крим заборгованість з виплати різниці між сумою пенсії, призначеною науковим робітникам відповідно до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність" та сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів, за травень 2013 року та заборгованість з відшкодування витрат на виплату і доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до п. «а» ст.13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» по Списку №1 за травень 2013 року на загальну суму 1 877,12 (одна тисяча вісімсот сімдесят сім грн., 12 коп.) на п/р 25600010048601 в АБ «Ощадбанк», МФО 324805, ОКПО 22300286.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду
Суддя Суворова С.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 01.07.2013 |
Оприлюднено | 17.07.2013 |
Номер документу | 32424675 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Суворова С.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Суворова С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні