ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 червня 2013 р. м. Вінниця
Справа № 802/2490/13-а
Вінницький окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Заброцької Людмили Олександрівни , розглянувши в порядку скороченого провадження матеріали справи
за позовом : Гайсинської міжрайонної державної податкової інспекції
до : фермерського господарства "Аграрій - МДК"
про : припинення юридичної особи,
ВСТАНОВИВ :
До Вінницького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Гайсинської міжрайонної державної податкової інспекції (далі - Гайсинська МДПІ, позивач) до фермерського господарства "Аграрій - МДК" (далі - відповідач) про припинення юридичної особи.
Позов мотивовано тим, що відповідач відсутній за місцезнаходженням, вказаним в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, про що до ЄДРПОУ 27.11.2012 року внесено відповідний запис, що, у відповідності із нормами абзацу 5 пункту 2 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", є підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи.
Відповідно п. 3 ч. 1 ст. 183-2 КАС України, в адміністративних справах щодо припинення за зверненням суб'єкта владних повноважень юридичних осіб чи підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців у випадках, передбачених законом, застосовується скорочене провадження.
Відповідно до вищезазначеної норми закону, ухвалою суду від 30 травня 2013 року відкрито скорочене провадження у справі.
Копію ухвали направлено відповідачу на адресу місцезнаходження підприємства, зазначену в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
04 червня 2013 року на адресу суду повернулось рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення з відміткою поштового відділення зв'язку : "адресат відсутній " (а.с. 13 - 17).
Відповідно до положень ч.11 ст. 35 КАС України, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Розглянувши справу в порядку скороченого провадження, відповідно до вимог ст. 183-2 КАС України, оцінивши повідомлені позивачем обставини та надані докази, суд приходить до висновку про задоволення адміністративного позову, виходячи з наступного.
Як вбачається з матеріалів справи, зокрема, з довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, фермерське господарство "Аграрій - МДК", код ЄДРПОУ - 33837283, зареєстровано 07.10.2005 року, останнє місцезнаходження фермерського господарства: с. Жерденівка, Гайсинський район, Вінницька область (а.с. 4 - 9).
27.11.2012 року до ЄДРПОУ внесено запис щодо відсутності юридичної особи - фермерського господарства "Аграрій - МДК" за вказаною адресою (а.с. 4 - 9).
Відповідно до довідки Гайсинської МДПІ 21 травня 2013 року №1577, фермерське господарство "Аграрій - МДК" станом на 21 травня 2013 року не має заборгованості зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) по яких проводяться нарахування в картках особових рахунків Гайсинської МДПІ (а.с. 10).
Згідно з нормами Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" ( далі - Закон ), Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців це автоматизована система збирання, накопичення, захисту, обліку та надання інформації про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
В абз. 6 ч. 1 ст. 1 названого Закону надано визначення місцезнаходження юридичної особи, а саме: це адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені (далі - виконавчий орган).
Згідно ч. 1 ст. 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців є засвідченням факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Частина 3 ст. 9 Закону передбачає, що у бланку свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи зазначаються: найменування юридичної особи; ідентифікаційний код Єдиного державного реєстру підприємств і організацій України; місцезнаходження юридичної особи; місце проведення державної реєстрації; дата проведення державної реєстрації та номер запису в Єдиному державному реєстрі; прізвище та ініціали державного реєстратора; підстава, дата та номер запису в Єдиному державному реєстрі про заміну свідоцтва про державну реєстрацію.
В Єдиному державному реєстрі містяться, між іншим, такі відомості щодо юридичної особи, як її місцезнаходження (абзац 7 частини 2 статті 17 Закону).
Частина 1 ст. 18 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" передбачає що, якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.
Відповідно до ч. 1 ст. 19 Закону, у разі, якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами до установчих документів юридичної особи або не підлягає державній реєстрації, виконавчий орган юридичної особи або уповноважена ним особа зобов'язаний подати (надіслати рекомендованим листом) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі. В разі, якщо подається (надсилається) реєстраційна картка про внесення змін до відомостей про місцезнаходження юридичної особи, до неї додається свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи.
З аналізу вищенаведених норм закону вбачається, що відомості про місцезнаходження юридичної особи, є обов'язковою інформацією, що має міститися в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, і обов'язок внесення відомостей щодо зміни місцезнаходження юридичної особи покладений безпосередньо на цю юридичну особу.
Відповідно до п.п. 20.1.12 ст. 20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної особи.
Згідно з ч. 1 ст. 216 Господарського кодексу України ( далі - ГК України ), учасники господарських відносин несуть господарсько-правову відповідальність за правопорушення у сфері господарювання шляхом застосування до правопорушників господарських санкцій на підставах і в порядку, передбачених цим Кодексом, іншими законами та договором.
Відповідно до ст. 218 ГК України, підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання. Учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення.
Частиною 1 ст. 238 ГК України передбачено, що за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.
Згідно з ст. 247 ГК України, у разі здійснення суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, до нього може бути застосовано адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації цього суб'єкта та його ліквідації.
Скасування державної реєстрації суб'єкта господарювання провадиться за рішенням суду, що є підставою для ліквідації даного суб'єкта господарювання відповідно до статті 59 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 6, 7, 9 ст.59 ГК України, суб'єкт господарювання ліквідується у разі скасування його державної реєстрації у випадках, передбачених законом. Скасування державної реєстрації позбавляє суб'єкта господарювання статусу юридичної особи і є підставою для вилучення його з державного реєстру. Суб'єкт господарювання вважається ліквідованим з дня внесення до державного реєстру запису про припинення його діяльності. Порядок припинення суб'єкта господарювання визначається законодавством.
Водночас, із системного аналізу норм законодавства України вбачається, що скасування державної реєстрації та припинення юридичної особи мають одне і те ж правове значення, оскільки утворюють один правовий інститут - скасування держаної реєстрації суб'єкта господарювання, який знайшов своє правове втілення у формі припинення юридичної особи в Законі України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".
Відповідно до ч.2 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.
Отже, враховуючи те, що в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців наявний запис щодо відсутності фермерського господарства "Аграрій - МДК" за вказаним місцезнаходженням, є всі підстави для припинення даної юридичної особи, в зв'язку з чим суд вважає вимоги позивача обгрунтованими.
Згідно статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд, згідно статті 86 зазначеного Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Враховуючи вищевикладене, а також те, що на день судового розгляду справи відповідач не надав своїх заперечень та доказів у спростування позовних вимог, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Відповідно до ч.1 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" суд, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення.
Керуючись ст.ст. 86, 94, 158, 162, 183-2, 256 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ :
Припинити юридичну особу - фермерське господарство "Аграрій - МДК" (юридична адреса: 23750, с. Жерденівка, Гайсинський район, Вінницька область, код ЄДРПОУ 33837283).
Копію даної постанови у день набрання нею законної сили надіслати державному реєстратору Гайсинської районної державної адміністрації (23700, вул. 1 Травня, 40, м. Гайсин, Гайсинський район, Вінницька область) для виконання вимог, встановлених ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців".
Постанова підлягає негайному виконанню.
Відповідно до ст.ст. 183-2, 186 КАС України постанова може бути оскаржена протягом 10 днів з моменту отримання копії постанови.
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Постанова набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України
Суддя / підпис / Заброцька Людмила Олександрівна
Копія вірна:
Суддя:
Секретар:
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.06.2013 |
Оприлюднено | 18.07.2013 |
Номер документу | 32427420 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Заброцька Людмила Олександрівна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Заброцька Людмила Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні