Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
25 червня 2013 р. Справа №805/5656/13-а
приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови: «15» година «15» хвилин
Донецький окружний адміністративний суд в складі:
Головуючого судді Голуб В.А.,
при секретарі Матченко В.С.,
за участю:
представника позивача Ткаченко Ю.М.,
представника відповідача Бояра С.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду за адресою: м. Донецьк-52, вул. 50-ї Гвардійської дивізії, 17, адміністративну справу за позовом Донецького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Державного підприємства «Красноармійськвугілля» про стягнення коштів у розмірі 2 146 107, 87 грн., -
ВСТАНОВИВ:
Позивач, Донецьке обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів, звернувся до суду з позовною заявою до Державного підприємства «Красноармійськвугілля» про стягнення адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2012 році, у сумі 2 144 820,99 грн. та пені у сумі 1 286,88 грн.
В обґрунтування позову позивач вказав, що згідно звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2012 рік Державного підприємства «Красноармійськвугілля», що наданий до Донецького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу відповідача становила 7 173 осіб. Таким чином, згідно зі ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в України» на Державному підприємстві «Красноармійськвугілля» у 2012 році повинно бути працевлаштовано 287 інвалідів. Фактично ж, за даними звіту працювало 248 інвалідів. Отже, Державне підприємство «Красноармійськвугілля» не виконало норматив по створенню 39 робочих місць по працевлаштуванню інвалідів.
Згідно з розрахунком, сума адміністративно - господарських санкцій за невиконання Державним підприємством «Красноармійськвугілля» нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2012 році, становить 2 144 820,99 грн.
Також позивач зазначає, що відповідачем адміністративно - господарські санкції станом на 18 квітня 2013 року не сплачені, тому на підставі ст. 20 Закону та п. 4 постанови Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 року № 70 «Про реалізацію статей 19 і 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в України», порушення термінів сплати, тягне за собою нарахування пені, яка станом на 18 квітня 2013 року складає 1 286,88 грн.
Загальна сума позову з урахуванням пені становить 2 146 107,87 грн. Тому позивач просить стягнути вказану суму боргу з відповідача.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив їх задовольнити.
Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, надав до суду заперечення, в яких зазначив наступне.
Відповідно до ст. 18 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» органи виконавчої влади з питань праці та соціальної політики, органи місцевого самоврядування, громадські організації інвалідів, державна служба зайнятості сприяють у працевлаштуванні інвалідів. Працевлаштування інвалідів здійснюється центральним органом виконавчої влади з питань праці та соціальної політики, органами місцевого самоврядування, громадськими організаціями інвалідів.
Аналіз вказаної норми Закону дозволяє дійти висновку, що обов'язок працевлаштування інвалідів було покладено на органи, визначені ч. 1 ст. 18 Закону - центральний орган виконавчої влади з питань праці та соціальної політики, органи місцевого самоврядування, громадські організації інвалідів. Роботодавці ж зобов'язані створювати робочі місця для інвалідів та інформувати про це органи працевлаштування.
Відповідач зазначає, що основним документом, який дає можливість органам соціального захисту населення та Державній службі зайнятості вести облік підприємств, на які можна працевлаштувати інвалідів та відомості про наявність вільних вакансій для інвалідів, є звіт форми 3-ПН, який містить інформацію про кількість вільних вакансій для інвалідів, про вакансії створених робочих місць, їх кількість та види робіт, які на даному підприємстві можуть виконувати інваліди.
Такий звіт подається до Державної служби зайнятості і містить, зокрема, інформацію про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) та потребу в працівниках певних категорій, заповнюється за формою № 3-ПН, затвердженою наказом Державного комітету статистики № 244 від 06.07.1998 року.
Аналіз положень чинного законодавства України, наведеного вище, дає підстави для висновку, що виконанню органами, вказаними в ст. 18 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», повинно передувати вжиття підприємством необхідних заходів для забезпечення такого працевлаштування, до яких належить зокрема, здійснення заходів зі створення в установленому порядку робочих місць у межах нормативу та інформувати органи про наявність вакантних посад для інвалідів.
Як вказує представник відповідача, відповідачем вживаються всі передбачені чинним законодавством заходи із забезпечення працевлаштування інвалідів, насамперед це надання звітів форми 3-ПН.
Працевлаштування інвалідів здійснюється державною службою зайнятості, органами Мінсоцзахисту, місцевими радами народних депутатів, громадськими організаціями інвалідів з урахуванням побажань, стану здоров'я інвалідів, їхніх здібностей і професійних навичок відповідно до висновків МСЕК.
Безпосереднє працевлаштування інвалідів шляхом укладання трудового договору, відповідно до чинного законодавства, здійснюється підприємством, до якого направлено інваліда для працевлаштування.
Робоче місце інваліда, згідно з п.1 Положення про робоче місце інваліда і про порядок працевлаштування інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.05.1995 року № 314 зі змінами та доповненнями, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 10.01.2002 року, № 19, - це окреме робоче місце, або ділянка виробничої площі на підприємстві (об'єднанні), в установі та організації, незалежно від форм власності та господарювання, де створено необхідні умови для праці інваліда.
Таким чином, створеним робочим місцем є те, яке введено в дію шляхом працевлаштування інваліда. Закон зобов'язує відповідача, відповідно до 4-х відсоткового нормативу, створити робочі місця для праці інвалідів, зазначити їх у колективному договорі і інформувати центри зайнятості, місцеві органи соціального захисту населення та відділення Фонду соціального захисту інвалідів, а органи працевлаштування - підібрати робоче місце і працевлаштувати інваліда.
Разом з тим, обов'язок з виявляння інвалідів, які бажають працювати і спроможні реалізовувати свої здібності та можливості на підставі індивідуальних програм реабілітації покладено на місцеві органи соціального захисту населення (п.11 Положення), а державна служба зайнятості відповідно до п. 12 Положення сприяє працевлаштуванню інвалідів. Обов'язок такого працевлаштування виникає у вказаних органів лише після виконання підприємствами вимог п. 14 Положення, а саме поінформування державної служби зайнятості та місцевих органів соціального захисту населення про вільні робочі місця та вакантні посади, на яких може використовуватись праця інвалідів.
Тобто, обов'язок підприємства щодо інформування органів, зазначених в ст. 18 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" про вільні робочі місця та вакантні посади, на яких може використовуватись праця інвалідів, передує обов'язку зазначених органів стосовно безпосереднього працевлаштування інвалідів.
Згідно ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" керівники підприємств (об'єднань), установ і організацій незалежно від форми власності і господарювання у разі незабезпечення зазначених нормативів несуть відповідальність у встановленому законом порядку.
Представник відповідача зазначає, що Державне підприємство «Красноармійськвугілля» та відокремлені підрозділи, що входять до його складу, щомісячно протягом 2012 року інформувало Димитровський міський центр зайнятості, надаючи при цьому звіти за формою 3-ПН, про наявність вакансій для працевлаштування інвалідів.
Тому представник відповідача просив суд у задоволені позову відмовити у повному обсязі.
Суд, заслухавши пояснення представника позивача, представника відповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи адміністративного позову, встановив наступне.
Позивач - Донецьке обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів - зареєстрований виконавчим комітетом Донецької міської ради 18.07.1991 року, ідентифікаційний код юридичної особи - 13492430, що підтверджується Довідкою АА № 703636 з Єдиного Державного реєстру підприємств та організацій України (а.с.9).
Відповідач - Державне підприємство «Красноармійськвугілля» - зареєстрований виконавчим комітетом Димитровської міської ради Донецької області 25.03.2003 року, ідентифікаційний код юридичної особи - 32087941, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи Серія А00 № 293014 (а.с.76).
Як встановлено у судовому засіданні та вбачається зі зворотного боку Звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2012 рік форми № 10-ПІ, до складу відповідача входять одинадцять відокремлених підрозділів.
А саме, Відокремлений підрозділ дитячий оздоровчий центр «Маяк» Державного підприємства «Красноармійськвугілля» - зареєстрований виконавчим комітетом Димитровської міської ради Донецької області, дата створення - 01.06.2005 року, правовий статус суб'єкта - без права юридичної особи, ідентифікаційний код - 33614283 (а.с.106).
Відокремлений підрозділ дитячий оздоровчий центр «Горняк» Державного підприємства «Красноармійськвугілля» - зареєстрований виконавчим комітетом Димитровської міської ради Донецької області, дата створення - 01.06.2005 року, правовий статус суб'єкта - без права юридичної особи, ідентифікаційний код - 33614278 (а.с.105).
Відокремлений підрозділ санаторій - профілакторій «Синянка» Державного підприємства «Красноармійськвугілля» - зареєстрований виконавчим комітетом Димитровської міської ради Донецької області, дата створення - 01.06.2005 року, правовий статус суб'єкта - без права юридичної особи, ідентифікаційний код - 33505041 (а.с.104).
Відокремлений підрозділ Красноармійський вузол виробничо-технологічного зв'язку Державного підприємства «Красноармійськвугілля» - зареєстрований виконавчим комітетом Димитровської міської ради Донецької області, дата створення - 01.06.2005 року, правовий статус суб'єкта - без права юридичної особи, ідентифікаційний код - 33505036 (а.с.103).
Відокремлений підрозділ «Вуглепостач» Державного підприємства «Красноармійськвугілля» - зареєстрований виконавчим комітетом Димитровської міської ради Донецької області, дата створення - 14.06.2010 року, правовий статус суб'єкта - без права юридичної особи, ідентифікаційний код - 37155607 (а.с.102).
Відокремлений підрозділ «Стандарт» Державного підприємства «Красноармійськвугілля» - зареєстрований виконавчим комітетом Димитровської міської ради Донецької області, дата створення - 01.06.2005 року, правовий статус суб'єкта - без права юридичної особи, ідентифікаційний код - 33504996 (а.с.101).
Відокремлений підрозділ «Автомобіліст» Державного підприємства «Красноармійськвугілля» - зареєстрований виконавчим комітетом Димитровської міської ради Донецької області, дата створення - 01.06.2005 року, правовий статус суб'єкта - без права юридичної особи, ідентифікаційний код - 33505015 (а.с.100).
Відокремлений підрозділ «Шахта «Родинська» Державного підприємства «Красноармійськвугілля» - зареєстрований виконавчим комітетом Димитровської міської ради Донецької області, дата створення - 01.06.2005 року, правовий статус суб'єкта - без права юридичної особи, ідентифікаційний код - 33504980 (а.с.99).
Відокремлений підрозділ «Шахта «Димитрова» Державного підприємства «Красноармійськвугілля» - зареєстрований виконавчим комітетом Димитровської міської ради Донецької області, дата створення - 14.11.2005 року, правовий статус суб'єкта - без права юридичної особи, ідентифікаційний код - 33839081 (а.с.98).
Відокремлений підрозділ «Шахта «Стаханова» Державного підприємства «Красноармійськвугілля» - зареєстрований виконавчим комітетом Димитровської міської ради Донецької області, дата створення - 01.06.2005 року, правовий статус суб'єкта - без права юридичної особи, ідентифікаційний код - 33504964 (а.с.97).
Відокремлений підрозділ «Шахта «Центральна» Державного підприємства «Красноармійськвугілля» - зареєстрований виконавчим комітетом Димитровської міської ради Донецької області, дата створення - 14.11.2005 року, правовий статус суб'єкта - без права юридичної особи, ідентифікаційний код - 33839076 (а.с.96).
Відповідно до п. 1 Положення про Донецьке обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів, затвердженого наказом № 16 від 01.03.2007 директора Фонду соціального захисту інвалідів, Донецьке обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів є територіальним органом Фонду соціального захисту інвалідів, підзвітне і підконтрольне йому та утворюється для реалізації покладених на Фонд соціального захисту інвалідів завдань за погодженням з Міністерством праці та соціальної політики.
Згідно п. 3 зазначеного Положення, одним із завдань Фонду соціального захисту інвалідів є контроль за виконанням підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами і організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, які використовують найману працю (далі - підприємства), нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, установленого Законом України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні».
Також, відповідно до пп. 3 п. 4 цього Положення Фонд соціального захисту інвалідів відповідно до покладених на нього завдань здійснює контроль за виконанням підприємствами нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів та сплатою ними адміністративно-господарських санкцій і пені, а також відповідно до п. п. 3 п. 5 Положення має право проводити перевірку підприємств щодо реєстрації, подання ними звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів, виконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів та сплати адміністративно-господарських санкцій і пені, цільового використання наданих Фондом коштів.
Статтею 18 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» встановлено, що забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості.
Підбір робочого місця здійснюється переважно на підприємстві, де настала інвалідність, з урахуванням побажань інваліда, наявних у нього професійних навичок і знань, а також рекомендацій медико-соціальної експертизи.
Підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п. 2 «Положення про робоче місце та про порядок працевлаштування інвалідів», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 03.05.1995 р. № 314, робочим місцем інваліда може бути звичайне робоче місце, якщо за умовами праці та з урахуванням можливостей інваліда воно може бути використано для його працевлаштування, і спеціалізоване робоче місце інваліда, тобто робоче місце, обладнане спеціальними оснащеннями та приладами для праці інваліда в залежності від анатомічних дефектів чи нозологічних форм захворювань і з урахуванням рекомендацій медико-соціальної експертної комісії, професійних навичок і знань інваліда.
Відповідно до ст. 16 Закону України «Про охорону праці» від 14 жовтня 1992 року у випадках, передбачених законодавством, власник зобов'язаний організувати навчання, перекваліфікацію і працевлаштування інвалідів відповідно до медичних рекомендацій, встановити неповний робочий день або неповний робочий тиждень і пільгові умови праці на прохання інвалідів. Підприємства, які використовують працю інвалідів, зобов'язані створювати для них умови праці з урахуванням рекомендацій медико - соціальної експертизи та індивідуальних програм реабілітації, вживати додаткових заходів щодо безпеки праці, які відповідають специфічним особливостям цієї категорії працівників.
Згідно п. п. 5, 10-14 «Положення про робоче місце інвалідів і про порядок працевлаштування інвалідів», підприємства розробляють заходи по створенню робочих місць для інвалідів, вносять їх в колективний договір, інформують центри зайнятості, місцеві органи соціального захисту населення та відділення Фонду соціального захисту інвалідів про створення (пристосування) робочих місць для працевлаштування інвалідів, а працевлаштування інвалідів здійснюється державною службою зайнятості, органами Мінсоцзахисту, місцевими радами народних депутатів, громадськими організаціями інвалідів з урахуванням побажань, стану здоров'я інвалідів, їхніх здібностей і професійних навичок відповідно до висновків МСЕК.
Відповідно до ст. 19 вищевказаного Закону для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.
Статтею 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» передбачено, що підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим ст. 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.
Аналіз вищевказаних норм Закону дає підстави дійти до висновку, що на підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, покладено обов'язок:
по перше - виділити та створити робочі місця для працевлаштування інвалідів;
по друге - надавати державній службі зайнятості щомісячну інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;
по третє - якщо середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, сплатити відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції.
При цьому обов'язок підприємства щодо створення робочих місць для інвалідів не супроводжується його обов'язком підбирати і працевлаштовувати інвалідів на створені робочі місця. Такий обов'язок покладається на органи працевлаштування, що перелічені в ч. 1 ст. 18 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні».
Згідно «Звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2012 рік» форми № 10-ПІ, що надавався відповідачем до Донецького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу у 2012 році становила 7173 осіб, з них середньооблікова чисельність інвалідів - штатних працівників на підприємстві - 248 особа, чисельність інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів, встановлено ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», становить 287 осіб (а.с.8).
Як вбачається з вищевказаного звіту, норматив щодо кількості інвалідів, які повинні були працювати на робочих місцях, не виконали п'ять відокремлених підрозділів Державного підприємства «Красноармійськвугілля», а саме Відокремлений підрозділ «Шахта «Стаханова», Відокремлений підрозділ «Шахта «Димитрова», Відокремлений підрозділ «Автомобіліст», Відокремлений підрозділ дитячий оздоровчий центр «Горняк», Відокремлений підрозділ дитячий оздоровчий центр «Маяк».
У судовому засіданні на запит суду представником відповідача надані всі звіти про наявність вакансій форми № 3-ПН, які подавались вищевказаними відокремленими підрозділами Державного підприємства «Красноармійськвугілля» до Димитровського місцевого центру зайнятості за 2012 рік.
Так, Відокремленим підрозділом «Шахта «Стаханова» Державного підприємства «Красноармійськвугілля» за 2012 рік подано 11 звітів форми № 3-ПН за станом на 05.01.2012 року, 11.01.2012 року, 24.01.2012 року, 27.02.2012 року, 05.03.2012 року, 12.03.2012 року, 12.03.2012 року, 09.04.2012 року, 10.04.2012 року, 08.11.2012 року, 12.11.2012 року (а.с.39).
Відокремленим підрозділом «Шахта «Димитрова» Державного підприємства «Красноармійськвугілля» за 2012 рік подано 15 звітів форми № 3-ПН за станом на 10.01.2012 року, 13.01.2012 року, 16.01.2012 року, 02.02.2012 року, 03.02.2012 року, 06.02.2012 року, 15.02.2012 року, 12.03.2012 року, 09.04.2012 року, 16.05.2012 року, 31.07.2012 року, 09.10.2012 року, 12.11.2012 року, 10.12.2012 року, 12.12.2012 року (а.с.50-64).
Відокремленим підрозділом дитячий оздоровчий центр «Горняк» Державного підприємства «Красноармійськвугілля» за 2012 рік подано 1 звіт форми № 3-ПН за станом на 29.05.2012 року (а.с.107).
Відокремленим підрозділом дитячий оздоровчий центр «Маяк» Державного підприємства «Красноармійськвугілля» за 2012 рік подано 5 звітів форми № 3-ПН за станом на 25.04.2012 року, 07.06.2012 року, 26.03.2012 року, 15.03.2012 року (а.с.108-112).
Відокремленим підрозділом «Автомобіліст» Державного підприємства «Красноармійськвугілля» за 2012 рік подано 5 звітів форми № 3-ПН за станом на 04.01.2012 року, 03.03.2012 року, 09.10.2012 року, 09.10.2012 року, 15.10.2012 року (а.с.113-117).
Однак як вбачається зі змісту вищевказаних звітів, у жодному з них у графі 15 «Окрема категорія громадян у рахунок броні, а також інваліди, пенсіонери, студенти та інші» не зазначено кількості вакантних місць для працевлаштування інвалідів.
Відповідно до ч. 4 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення» від 01.03.1991 року № 803-XII підприємства, установи і організації незалежно від форми власності реєструються у місцевих центрах зайнятості за їх місцезнаходженням як платники збору до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, щомісяця подають цим центрам адміністративні дані у повному обсязі про наявність вільних робочих місць (вакансій), у тому числі призначених для працевлаштування інвалідів, та про працівників, які працюють неповний робочий день (тиждень), якщо це не передбачено трудовим договором, або не працюють у зв'язку з простоєм виробництва з не залежних від них причин, і в десятиденний строк - про всіх прийнятих працівників у порядку, встановленому законодавством.
Таким чином, оскільки на підприємстві середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", та відповідачем у судовому засіданні не доведено виконання вимог наведеного Закону, відповідач, згідно вимог ст. 20 цього Закону, має сплатити позивачу адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на підприємстві за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.
Згідно Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 року № 70, обчислення суми адміністративно-господарських санкцій проводиться роботодавцями самостійно згідно з порядком заповнення звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів, затвердженим Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.
Відповідно до поданого позивачем розрахунку сума адміністративно-господарських санкцій за нестворені робочі місця для забезпечення працевлаштування інвалідів у 2012 році складає 2 144 820,99 грн., що відповідає вказаній відповідачем сумі адміністративно-господарських санкцій у звіті форми № 10-ПІ (а.с. 6).
Як встановлено в судовому засіданні, відповідачем сума адміністративно-господарських санкцій у встановлений ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» строк сплачена не була, що дає підстави для нарахування пені відповідно до ст. 20 цього Закону і п. 4 Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 року № 70, що обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.
Оскільки відповідачем фінансові санкції не були сплачені своєчасно, станом на 18 квітня 2013 року позивачем нарахована пеня в розмірі 1 286,88 грн., що підтверджується поданим позивачем розрахунком (а.с. 7).
Як встановлено у судовому засіданні, відповідачем сума фінансових санкцій та пені не сплачена.
Тобто, відповідачем не було виконано обов'язку по щомісячному інформуванню щодо утворення (пристосування) робочих місць та наявності вакансій для працевлаштування інвалідів, чим порушено вимоги ч. 4 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення».
Дана правова позиція викладена у постанові Вищого адміністративного суду України від 23 червня 2011 року у справі К-36484/10.
Таким чином, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та задовольняє позов у повному обсязі.
Відповідно до вимог ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати з відповідача стягненню не підлягають.
Керуючись ст.ст.2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110-111,112, 121, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Донецького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Державного підприємства «Красноармійськвугілля» про стягнення коштів у розмірі 2 146 107, 87 грн., - задовольнити повністю.
Стягнути з Державного підприємства «Красноармійськвугілля» на користь Державного бюджету України адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2012 році, у сумі 2 144 820, 99 грн. та пеню у сумі 1 286, 88 грн., всього 2 146 107, 87 грн. на р/р 31216230700001 в ГУ ДКСУ у Донецькій області, ЄДРПОУ ГУ ДКСУ 38033949, МФО 834016, код платежу 50070000, ЄДРПОУ Донецького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів 13492430.
Постанова прийнята у нарадчій кімнаті та проголошена її вступна та резолютивна частина у судовому засіданні 25 червня 2013 року. Постанова виготовлена у повному обсязі 01 липня 2013 року.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого КАС України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Голуб В. А.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.06.2013 |
Оприлюднено | 18.07.2013 |
Номер документу | 32435575 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Голуб В. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні