Справа № 2а-6495/10/1570
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 травня 2013 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді -Соколенко О.М.;
при секретарі -Громовій К.Д.
за участю: представника прокуратури - Микулінської В.Є. (за посвідченням);
представника позивача -Корнишина Ю.О. (за довіреністю);
відповідач - не з'явився;
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Заступника прокурора м. Одеси в інтересах держави в особі Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до відкритого акціонерного товариства "Одеський вуглекислотний завод" про стягнення штрафних санкцій у розмірі 17000 грн.00 коп.,-
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Заступника прокурора м. Одеси в інтересах держави в особі Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку до відкритого акціонерного товариства "Одеський вуглекислотний завод" про стягнення штрафних санкцій у розмірі 17000 грн.00 коп.
В обґрунтування позовних вимог заступник прокурора м. Одеси зазначає, що Одеським територіальним управлінням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку проведено планову перевірку відкритого акціонерного товариства «Одеський вуглекислотний завод», в ході якої встановлено, що ВАТ «Одеський вуглекислотний завод» не виконано розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, видане Одеським територіальним управлінням ДКЦПФР 26.02.2010р. № 35-ОД, а саме: товариством не надано в термін до 05.03.2010р. в повному обсязі документи, які визначені у запиті про надання інформації від 03.02.2010р. за № 02/27/68. Таким чином, як зазначено в позові, товариство ухилилось від виконання розпорядження, за що передбачена відповідальність згідно ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні». Як вбачається з адміністративного позову, на підставі вищевказаного, щодо ВАТ «Одеський вуглекислотний завод» складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів № 91-ОД від 15.03.2010р., згідно якого винесена постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 89-ОД від 25.03.2010 р. Згідно вказаної постанови на відповідача накладено фінансову санкцію у вигляді штрафу у розмірі 1000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що в гривневому еквіваленті становить 17000 гривень. Враховуючи викладене, прокуратура просила суд стягнути з відповідача суму вказаної штрафної санкції, оскільки несвоєчасне отримання державою коштів від сплати штрафної санкції значно впливає на економічний розвиток держави та є підставою для звернення прокуратури м. Одеси з позовною заявою до суду.
Відповідачем надано до суду письмові заперечення на адміністративний позов (а.с.58-61), в яких відповідач просив суд відмовити позивачу у задоволенні позовних вимог в повному обсязі, посилаючись на те, що підставою для винесення постанови №89-ОД від 25.03.2010р. про накладення штрафу на відповідача стало, начебто, невиконання розпорядження Одеського територіального управління ДКЦПФР від 26.02.2010р. №35-ОД про усунення порушень законодавства про цінні папери, а саме: ВАТ «Одеський вуглекислотний завод» не надало у повному обсязі документи, які були визначені у запиті про надання інформації від 03.02.2010р. за №02/27/68. При цьому, відповідач зазначає, що ним були надані всі необхідні документи, перелік яких визначений законодавством, й тому, витребовувати у відповідача будь-які додаткові документи, у позивача не існувало жодних правових підстав. Таким чином, на думку відповідача, Одеським територіальним управлінням ДКЦПФР неправомірно застосовані до ВАТ «Одеський вуглекислотний завод» штрафні санкції у розмірі 17000 грн. згідно постанови № 89-ОД від 25.03.2010 р., у зв'язку з чим вказана сума штрафу не підлягає стягненню з відповідача.
В судовому засіданні 23.05.2013 року за клопотаннями представника прокуратури та представника позивача судом здійснено заміну неналежного позивача - Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку на належного - Одеське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Представник прокуратури у судовому засіданні 23.05.2013 року позовні вимоги підтримала у повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені в адміністративному позові та просила суд позов задовольнити.
Представник позивача у судовому засіданні 23.05.2013 року, позовні вимоги підтримав у повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені в адміністративному позові та, зважаючи на ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 02.04.2013 року у справі № 2а-10228/10/1570.
Відповідач до суду не з'явився, судом належним чином повідомлений про час, місце та дату судового розгляду справи, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення з датою отримання відповідачем повістки про виклик до суду « 15.05.2013», яке наявне в матеріалах справи.
Вивчивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника прокуратури, представника позивача, дослідивши обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги та заперечення, та перевіривши їх доказами, суд вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Згідно з ч.2 ст. 36-1 Закону України «Про прокуратуру», підставою представництва у суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними або з державою.
З матеріалів справи вбачається, що підставою звернення заступника прокурора м. Одеси до суду з позовом стало порушення інтересів держави в особі Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, які полягають в недоотриманні коштів відповідним бюджетом, у зв'язку з несплатою підприємством штрафної санкції у сумі 17000 грн., накладеної згідно постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 89-ОД від 25.03.2010 р.
Судом встановлено, що робочою групою Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку у період з 02.02.2010 року по 12.03.2010 року проведено планову перевірку провадження діяльності на ринку цінних паперів за увесь період діяльності Відкритого акціонерного товариства "Одеський вуглекислотний завод". За результатами проведеної перевірки позивачем складено акт перевірки від 12.03.2010 року, яким встановлено, зокрема, що ВАТ "Одеський вуглекислотний завод" не виконало розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, яке видане Одеським територіальним управлінням ДКЦПФР 26.02.2010 року, а саме: не надало до 05.03.2010 року в повному обсязі документи, які визначені у запиті про надання інформації від 03.02.2010 року №02/27/68 (а.с. 45-57).
Як вбачається із зазначеного акту, робочою групою надісланий до товариства запит про надання інформації від 03.02.2010 року за №02/27/68, яким ВАТ "Одеський вуглекислотний завод" було зобов'язано надати в термін до 15.02.2010 року копії документів, які необхідні для проведення позапланової перевірки.
Однак, у зазначений термін товариством документи в повному обсязі надані не були в порушення п.10 ст.8 та ст.9 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів», у зв'язку із чим позивачем винесено розпорядження відносно ВАТ "Одеський вуглекислотний завод" про усунення порушень законодавства про цінні папери №25-ОД від 15.02.2010 року, яким зазначено товариству в термін до 25.02.2010 року надати в повному обсязі документи, які визначенні у запиті про надання інформації від 03.02.2010 року за №02/27/68 (а.с.6). Вказане розпорядження отримано відповідачем 22.02.2010 року, про що свідчить копія повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с.7).
25.02.2010 року від ВАТ "Одеський вуглекислотний завод" до позивача надійшло клопотання від 24.02.2010 року №24/02/10, в якому товариство просило продовжити термін виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери №25-ОД від 15.02.2010 року. Враховуючи викладене, 26.02.2010 року Одеським територіальним управлінням ДКЦПФР винесено розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери №35-ОД, яким визначено в термін до 05.03.2010 року товариству надати в повному обсязі документи, які зазначені у запиті про надання інформації від 03.02.2010 року за №02/27/68 (а.с.8). Вказане розпорядження отримано відповідачем 04.03.2010 року, що підтверджується розпискою представника (а.с.8).
Враховуючи наявність в діянні ВАТ «Одеський вуглекислотний завод» ознак правопорушення, 15.03.2010 року Одеським теруправлінням ДКЦПФР винесена постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів № 85-ОД та складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів № 91-ОД (а.с. 9,11).
Постановою № 91-ОД від 15.03.2010р. розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ВАТ «Одеський вуглекислотний завод» призначено на 25.03.2010р., проте для участі у розгляді справи про правопорушення на ринку цінних паперів представник юридичної особи не з'явився (а.с.12).
Отже, за невиконання розпорядженням про усунення порушень законодавства про цінні папери у відношенні ВАТ "Одеський вуглекислотний завод" була застосована штрафна санкція у розмірі 1000 (тисяча) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 17000 грн. згідно постанови від 25.03.2010 року №89-ОД (а.с. 13).
При цьому, судом встановлено, що не погодившись з правовими підставами для накладення штрафних санкцій, ВАТ "Одеський вуглекислотний завод" оскаржило постанову від 25.03.2010 року №89-ОД до Одеського окружного адміністративного суду, подавши відповідну позовну заяву. Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 16 травня 2011 року по адміністративній справі № 2а-10228/10/1570 у задоволенні позовних вимог Відкритого акціонерного товариства "Одеський вуглекислотний завод" до Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про визнання незаконними та скасування розпорядження від 26.02.2010 року №35-ОД та постанови про накладання санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 25.03.2010 року №89-ОД відмовлено повністю.
Судом встановлено, що на вказану постанову суду відкритим акціонерним товариством "Одеський вуглекислотний завод" була подана апеляційна скарга, проте ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 02.04.2013 року, постановленою у відкритому судовому засіданні, апеляційну скаргу відкритого акціонерного товариства "Одеський вуглекислотний завод" залишено без задоволення, а постанову Одеського окружного адміністративного суду від 16 травня 2011 року по адміністративній справі № 2а-10228/10/1570 за позовом відкритого акціонерного товариства "Одеський вуглекислотний завод" до Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про визнання незаконними та скасування розпорядження від 26.02.2010 року №35-ОД та постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 25.03.2010 року №89-ОД - залишено без змін.
У відповідності до частин 3, 5 статті 254 КАС України у разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Постанова чи ухвала суду апеляційної чи касаційної інстанції за наслідками перегляду, постанова Верховного Суду України набирають законної сили з моменту проголошення, а якщо її було прийнято за наслідками розгляду у письмовому провадженні, - через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі.
Відтак, як вбачається з викладеного, постанова Одеського окружного адміністративного суду від 16 травня 2011 року набрала законної сили 02.04.2013 року.
При цьому, Одеським окружним адміністративним судом провадження у справі 2а - 6495/10/1570 було зупинено до набрання законної сили судовим рішенням по справі № 2а - 10228/10/1570.
Враховуючи викладене, оскільки відпали обставини, які були підставою для зупинення провадження по справі, у судовому засіданні 23.05.2013 року провадження у справі 2а - 6495/10/1570 судом було поновлено.
Вирішуючи питання щодо заявлених позовних вимог, суд виходить з наступного.
Відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України постанова або ухвала суду, яка набрала законної сили, є обов'язковою для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України. Обставини, які були встановлені постановою, що набрала законної сили, в одній адміністративній справі не можуть оспорюватися в іншій судовій справі за участю тих самих сторін.
Згідно з ч.1 ст.72 КАС обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи, або особа, щодо якої ці обставини встановлені.
При цьому, не потребують доказування обставини, встановлені рішенням суду, тобто ті обставини, щодо яких мав місце спір і які були предметом судового розгляду.
Як вже зазначено судом, постановою Одеського окружного адміністративного суду від 16.05.2011 року, яка набрала законної сили, у задоволенні позовних вимог відкритого акціонерного товариства "Одеський вуглекислотний завод" до Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про визнання незаконними та скасування розпорядження від 26.02.2010 року №35-ОД та постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 25.03.2010 року №89-ОД, на підставі якої позивачем по вказаній адміністративній справі заявлено позовну вимогу про стягнення з ВАТ "Одеський вуглекислотний завод" штрафних санкцій у розмірі 17000 грн.00 коп., відмовлено повністю.
Частиною 1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу.
Згідно з ч.1 ст.69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Приймаючи до уваги вищевикладене, суд вважає, що позовні вимоги заступника прокурора м. Одеси в інтересах держави в особі Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до відкритого акціонерного товариства "Одеський вуглекислотний завод" про стягнення штрафних санкцій у розмірі 17000 грн.00 коп. підлягають задоволенню, оскільки постанова про накладання санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 25.03.2010 року №89-ОД, на підставі якої Заступником прокурора м. Одеси в інтересах держави в особі Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку по вказаній адміністративній справі заявлено позовну вимогу про стягнення з ВАТ "Одеський вуглекислотний завод" штрафних санкцій у розмірі 17000 грн.00 коп., є чинною та в судовому порядку не скасована.
Водночас, постанова Одеського окружного адміністративного суду від 16.11.2011 року та ухвала Одеського апеляційного адміністративного суду від 02.04.2013 року на час розгляду справи № 2а - 6495/10/1570 в касаційному порядку не переглянуті.
Керуючись ст. ст. 2, 7, 8, 9, 14, 70, 71, 72, 79, 86, 94, 128, 158 - 163, 167, 254, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ :
Адміністративний позов Заступника прокурора м. Одеси в інтересах держави в особі Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до відкритого акціонерного товариства "Одеський вуглекислотний завод" про стягнення штрафних санкцій у розмірі 17000 грн.00 коп. - задовольнити.
Стягнути з відкритого акціонерного товариства "Одеський вуглекислотний завод" (код ЄДРПОУ 00374864) штрафні санкції у розмірі 17000 грн. (сімнадцять тисяч гривень) на р/р 31112106700007, МФО: 828011, код ЄДРПОУ: 37607526, ГУДКСУ в Одеській області.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд апеляційної скарги на постанову протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до Одеського апеляційного адміністративного суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого ст. 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
Повний текст постанови складений та підписаний суддею 28.05.2013 року.
Суддя О.М. Соколенко
23 травня 2013 року
Стягнути з відкритого акціонерного товариства "Одеський вуглекислотний завод" (код ЄДРПОУ 00374864) штрафні санкції у розмірі 17000 грн. (сімнадцять тисяч гривень) на р/р 31112106700007, МФО: 828011, код ЄДРПОУ: 37607526, ГУДКСУ в Одеській області.
28 травня 2013 року.
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.05.2013 |
Оприлюднено | 18.07.2013 |
Номер документу | 32456297 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Соколенко О. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні