Постанова
від 08.07.2013 по справі 807/1358/13-а
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 липня 2013 рокум. Ужгород№ 807/1358/13-а

Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Микуляк П.П.

при секретарі: Лумей В.Г.,

за участю сторін:

представник позивача не з'явився ,

представник відповідача: не з'явився ,

третя особа: не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовною заявою Державної податкової інспекції в Іршавському районі до ВАТ" Іршавський комбінат хлібопродуктів", третя особа - Управління державної казначейської служби України в Іршавському районі Закарпатської області про стягнення заборгованості, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач - Державна податкова інспекція в Іршавському районі Закарпатської області звернулася до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовною заявою до ВАТ «Іршавський комбінат хлібопродуктів», третя особа - Управління державної казначейської служби України в Іршавському районі Закарпатської області про простроченої заборгованості перед бюджетом за бюджетною позичкою у сумі 187200,00 грн., третя особа на стороні позивача управління Державної казначейської служби України у Іршавському районі Закарпатській області.

08 липня 2013 року від представника позивача та представника третьої особи надійшли заяви, в яких позовні вимоги за обставин викладених у позовній заяві підтримали повністю та просили суд їх задовольнити.

Відповідач будучи повідомленим про дату, час і місце судового розгляду справи у судове засідання не з'явився, заперечень проти позову не надавав, заява про розгляд справи за його відсутності до суду не надходила. Таким чином, суд приходить до висновку про можливість розгляду справи у відсутність відповідача на підставі наявних у справі доказів.

Оскільки сторони в судове засідання не з'явилися, а відтак у відповідності до ч.1 ст. 41 КАС України фіксація судового процесу технічними засобами не здійснюється.

Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд приходить до наступного висновку.

Як встановлено в судовому засіданні та підтверджено матеріалами справи, ВАТ «Іршавський комбінат хлібопродуктів» узятий на облік в органах державної податкової служби від 08.09.1998 року № 21 та перебуває на обліку в Державній податковій інспекції в Іршавському районі Закарпатської області (а.с.56-57).

Головне управління Державної казначейської служби України у Закарпатській області, на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 02 березня 2011 року № 174 "Питання обліку заборгованості, в тому числі прострочено перед державою за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками, фінансовою допомогою, наданими Міністерством фінансів у 1993 -1998 роках, нарахування пені та списання безнадійної заборгованості» внесло ДПІ Іршавському районі подання № 1 від 05 вересня 2012 року (а.с.7) для здійснення ВАТ «Іршавський комбінат хлібопродуктів» до код ЄДРПОУ 00954063 заходів щодо стягнення простроченої заборгованості (бюджетна позичка) та пені станом на 07 серпня 2012 року у сумі 187200,00 грн.

Таким чином, за відповідачем рахується заборгованість перед державним бюджетом України на загальну суму 187200,00 грн.

Відповідно до п. 4 ст. 17 Бюджетного кодексу України передбачено, що у разі невиконання юридичними особами своїх зобов'язань щодо погашення та обслуговування наданих на умовах повернення кредитів, залучених державою або під державні гарантії, інших гарантованих державою зобов'язань, та стягнення заборгованості перед Державним бюджетом України з наданих підприємствам і організаціям позичок із державного бюджету, позичок, наданих за рахунок коштів, залучених державою або під державні гарантії, плати за користування цими позичками органи стягнення застосовують механізм стягнення цієї заборгованості у порядку, передбаченому законом для стягнення не внесених у строк податків і неподаткових платежів, включаючи погашення такої заборгованості за рахунок майна боржників.

Відповідно до п. 9 ст. 17 Бюджетного кодексу України, прострочена заборгованість суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету (включаючи плату за користування такими кредитами (позиками) та пеню) стягується з такого суб'єкта господарювання органами державної податкової служби, що є органами стягнення такої заборгованості у порядку, передбаченому Податковим кодексом України або іншим законом, включаючи погашення такої заборгованості за рахунок майна цього суб'єкта господарювання. Позовна давність на вимоги щодо погашення такої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) не поширюється.

У відповідності п.п. 4 п. 2 Порядку обліку заборгованості, в тому числі простроченої, перед державою за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками/фінансовою допомогою, наданими Міністерством фінансів у 1993-1998 роках, нарахування пені та списання безнадійної заборгованості, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 174 від 02.03.2011 року бюджетна позичка/фінансова допомога - сума коштів, надана Мінфіном у 1993-1998 роках позичальнику на поворотній основі за рахунок коштів державного бюджету на умовах угоди про надання бюджетної позички/фінансової допомоги.

Згідно з п.п. 9 п. 2 вказаного Порядку прострочена заборгованість за бюджетною позичкою/фінансовою допомогою - заборгованість боржника перед державою за бюджетною позичкою/фінансовою допомогою (в тому числі за основним боргом, відсотками тощо), не погашена у строк, визначений угодою про надання бюджетної позички/фінансової допомоги.

На виконання пункту 10 Порядку з метою примусового стягнення в установленому законодавством порядку простроченої заборгованості з боржника територіальні органи Державної казначейської служби до кінця місяця, що настає за звітним періодом інформують органи державної податкової служби за місцем реєстрації боржника про зміну розміру простроченої заборгованості за кредитами та суму нарахованої на неї пені, а також нараховують пеню та інформують органи державної податкової служби за місцем реєстрації боржника про зміну розміру простроченої заборгованості за бюджетними позичками/фінансовою допомогою та суму нарахованої на неї пені.

Пунктом 15 передбачено, що прострочена заборгованість за кредитами, бюджетними позичками/фінансовою допомогою, яка не погашена боржником протягом 30 календарних днів після настання строку платежу, а також нарахована на суму простроченої заборгованості за кредитом, бюджетною позичкою/фінансовою допомогою пеня стягуються в установленому законодавством порядку органами державної податкової служби за місцем реєстрації боржника відповідно до подання територіальних органів Державної казначейської служби, яке подається у строки, визначені пунктом 10 цього Порядку за встановленою згідно з додатком 1 формою.

Згідно вимог п.п.20.1.28 п.20.1 ст. 20 ПК України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.

Пунктом 87.1 статті 87 Податкового кодексу України передбачено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти.

Таким чином, на даний час у відповідача існує прострочена заборгованість перед державним бюджетом за бюджетними позичками у сумі 187200,00 грн. На момент розгляду справи відповідачем дана заборгованість залишається не сплаченою до бюджету, а відтак позов є обгрунтованим та підлягає до задоволення.

Враховуючи вищенаведене, суд приходить до висновку, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам та матеріалам справи, ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, а отже підлягають до задоволення в повному обсязі.

Судові витрати по справі згідно ч. 4 ст. 94 КАС України з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 6, 9, 10, 11, 41, 70, 71, 94 160-163 Кодексу адміністративного судочинства, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги Державної податкової інспекції в Іршавському районі Закарпатської області ДПС - задовольнити .

Стягнути з відповідача ВАТ "Іршавський комбінат хлібопродуктів" (90100, м.Іршава, вул. Федорова, 21, код ЄДРПОУ 00954063; р/р: 26004000005763 ПУБЛІЧНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "ФОЛЬКСБАНК", 325213, 30.11.2007; р/р: 26002304811186 ФІЛІЯ ЗАКАРПАТСЬКОГО ОБЛАСНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА ОЩАДБАНКУ М.УЖГОРОД 312356, 25.01.2010 на користь державного бюджету заборгованість у сумі 187200,00 (сто вісімдесят сім тисяч двісті гривень 00 коп.) грн.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції, який ухвалив постанову.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя П.П. Микуляк

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.07.2013
Оприлюднено19.07.2013
Номер документу32460396
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —807/1358/13-а

Постанова від 08.07.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Микуляк П.П.

Ухвала від 26.04.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Микуляк П.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні