5.3
ПОСТАНОВА
Іменем України
15 липня 2013 року Справа № 812/5506/13-а
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого - судді: Дибової О.А.
при секретарі: Олейнік О.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Луганську справу за адміністративним позовом Приватного підприємства «БФ «Дізайнремсервіс» до Відділу освіти, молоді та спорту Лутугинської райдержадміністрації про зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
До Луганського окружного адміністративного суду звернулося Приватне підприємство «БФ «Дізайнремсервіс» з адміністративним позовом до Відділу освіти, молоді та спорту Лутугинської райдержадміністрації про зобов'язання вчинити певні дії.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив наступне.
Згідно з оголошенням про заплановану закупівлю № 048066 у «ВДЗ» від 01.02.2013 № 9/6 (752/6) відділом освіти, молоді та спорту Лутугінської РДА проведено державну закупівлю по предмету закупівлі: код 05.10.1 - вугілля кам'яне марки Гр 598 т, марки Г 603 т або еквівалент (2 лоти).
Згідно вимог ЗУ «Про здійснення державних закупівель» від 1 червня 2010 року № 2289-VI процедуру державної закупівлі, проведеною відділом освіти Лутугінської РДА по предмету закупівлі: код 05.10.1 - вугілля кам'яне марки Гр 598 т, марки Г 603 т або еквівалент (2 лоти) згідно з оголошенням про заплановану закупівлю № 048066 у «ВДЗ» від 01.02.2013 № 9/6 (752/6) проведено з дотриманням вимог законодавства.
В результаті тендер виграв учасник - приватне підприємство «БФ «Дизайнремсервіс» (код ЄДРПОУ 34019873). Договір про поставку товару № 20 між приватним підприємством «БФ «Дизайнремсервіс» та відділом освіти Лутугінської районної державної адміністрації Луганської області укладено 29 березня 2013 року укладено в строк.
Відповідно до вимог ЗУ «Про здійснення державних закупівель» від 1 червня 2010 року № 2289-VІ інформації щодо оскарження процедури державної закупівлі, проведеною відділом освіти Лутугінської РДА по предмету закупівлі: код 05.10.1 - вугілля кам'яне марки Гр 598 т, марки Г 603 т або еквівалент (2 лоти), згідно з оголошенням про заплановану закупівлю № 048066 у «ВДЗ» від 01.02.2013 № 9/6 (752/6) не надходило.
Таким чином процедуру державної закупівлі, проведеною відділом освіти Лутугінської РДА по предмету закупівлі: код 05.10.1 - вугілля кам'яне марки Гр 598 т, марки Г 603 т або еквівалент (2 лоти), згідно з оголошенням про заплановану закупівлю № 048066 у «ВДЗ» від 01.02.2013 № 9/6 (752/6) проведено з дотриманням вимог законодавства виконаною та такою, що підлягає завершенню.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 10 ЗУ «Про здійснення державних закупівель» Замовник для оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу (що здійснюється безоплатно) у порядку, встановленому цим Законом, надає таку інформацію про закупівлю: оголошення про результати процедури закупівлі - після публікації в державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель, але не пізніш як через сім днів з дня укладення договору про закупівлю або прийняття рішення про відміну торгів чи визнання їх такими, що не відбулися; повідомлення про відміну торгів чи визнання їх такими, що не відбулися, повідомлення про відміну процедури закупівлі в одного учасника (у разі наявності) - протягом трьох робочих днів з дати прийняття такого рішення; звіт про результати проведення процедури закупівлі - протягом трьох робочих днів з дня його затвердження.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 19 ЗУ «Про здійснення державних закупівель» звіт про результати проведення процедури закупівлі оприлюднюється замовником відповідно до статті 10 цього Закону.
На цей час вимоги ЗУ «Про здійснення державних закупівель» відділом освіти. молоді та спорту Лутугінської РДА не виконано, тобто звіт про результати проведення процедури закупівлі № 048066 у «ВДЗ» від 01.02.2013 № 9/6 (752/6), відділом освіти, молоді та спорту Лутугінської РДА по предмету закупівлі: код 05.10.1 - вугілля кам'яне марки Гр 598 т, марки Г 603 т або еквівалент (2 лоти) не оприлюднено замовником відповідно до статей 10, 19 цього Закону.
Листом приватного підприємства «БФ «Дизайнремсервіс» № 05 від 11 червня 2013 року відділу освіти, молоді та спорту Лутугінської РДА запропоновано негайно виконати вимоги законодавства щодо завершення зазначеної процедури державної закупівлі. На час подання позовної заяви відповіді від відділу освіти, молоді та спорту Лутугінської РДА не отримано.
Листом приватного підприємства «БФ «Дизайнремсервіс» № 06 від 12 червня 2013 року Голові Лутугінської райдержадміністрації запропоновано прийняти міри щодо виконання вимог законодавства щодо завершення зазначеної процедури державної закупівлі. На теперішній час відповіді від Голови Лутугінської райдержадміністрації не отримано.
На підставі викладеного позивача просив зобов'язати відповідача оприлюднити звіт про результати проведення процедури закупівлі № 048066 у «ВДЗ» від 01.02.2013 № 9/6 (752/6), відділом освіти, молоді та спорту Лутугинської районної державної адміністрації Луганської області по предмету закупівлі: код 05.10.1 - вугілля кам'яне марки Гр 598 т, марки Г 603 т або еквівалент (2 лоти).
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав, надав пояснення, аналогічні викладеним у позовній заяві, просив адміністративний позов задовольнити повністю.
У судовому засіданні представники відповідача позовні вимоги не визнали, просили суд відмовити у задоволенні адміністративного позову повністю, надали суду заперечення на адміністративний позов, яке обґрунтував наступним.
Відповідно до частини 1 статті 10 Закону України «Про здійснення державних закупівель» №4851-VI від 1 червня 2010 року звіт про результати проведення процедур відкритих і двоступеневих торгів та попередньої кваліфікації оприлюднюється Замовником на веб-порталі Уповноваженого органу протягом трьох робочих днів з дня його затвердження.
Згідно до частини 4 статті 11 функції по складанню, затвердженню та зберіганню відповідних документів з питань державних закупівель покладаються на комітет конкурсних торгів. Згідно до частини 5 статті 11 рішення комітету з конкурсних торгів оформлюється протоколом, який підписується усіма членами комітету, присутніми на засіданні комітету конкурсних торгів.
Згідно до частини 7 розділу II Положення про комітет з конкурсних торгів відділу освіти, молоді та спорту Лутугинської РДА , затвердженого наказом від № 1/5 від 10.01.2013, рішення з питань, що розглядаються на засіданнях комітету з конкурсних торгів відділу освіти, молоді та спорту Лутугинської РДА, приймаються простою більшістю голосів у присутності не менше двох третин членів комітету з конкурсних торгів.
Питання щодо затвердження звіту про результати проведення процедури закупівлі № 048066 у «ВДЗ» від 01.02.2013 № 9/6 (752/6), відділом освіти Лутугинської районної державної адміністрації Луганської області по предмету закупівлі: код 05.10.1 - вугілля кам'яне марки ГР 598 т, марки Г 603 т або еквівалент (2 лоти) розглядалося: 11 квітня 2013 року протокол засідання комітету з конкурсних торгів № 32/1, 30 квітня 2013 року протокол засідання комітету з конкурсних торгів № 35/2, 27 червня 2013 року протокол засідання комітету з конкурсних торгів №43, 12 червня 2013 року протокол засідання комітету з конкурсних торгів № 43.
Станом на 05.07.2013 рішення про затвердження звіту не прийняте. Оприлюдненню звіту про проведення процедури не підлягає. Про вищезазначене позивач був повідомлений листом №662 від 13.06.2013 року.
На підставі викладено відповідач вважає, що адміністративний позов не підлягає задоволенню повністю.
Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 69-72 КАС України, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявлених позовних вимог з огляду на наступне.
Згідно із частиною 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові та службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Відповідно до вимог Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України та застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до п. 9 ч.1 ст. 3 КАС України, відповідачем є суб'єкт владних повноважень, а у випадках, передбачених законом, й інші особи, до яких звернена вимога позивача. Суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень (п.7 ч.1 ст. 3 КАС України).
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом під час судового розгляду справи, Позивач - Приватне підприємство «БФ «Дізайнремсервіс» є юридичною особою, зареєстровано 26.01.2006 № 13821020000007590. Юридична адреса: м Луганськ, вул. Леніна, 46А. основний вид діяльності - код 46.71 оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами. (а.с. 17 - 20)
Згідно з оголошенням про заплановану закупівлю № 048066 у «Віснику Державних Закупівель» від 01.02.2013 № 9/6 (752/6) відділом освіти, молоді та спорту Лутугінської РДА проведено державну закупівлю по предмету закупівлі: код 05.10.1 - вугілля кам'яне марки Гр 598 т, марки Г 603 т або еквівалент (2 лоти). (а.с. 35 - 36)
Замовником є Відділ освіти, молоді та спорту Лутугінської Районної Державної Адміністрації.
Замовник оприлюднив на веб-порталі Міністерства економічного розвитку і торгівлі України www.tender.me.gov.ua інформацію про закупівлю, а саме: оголошення про проведення відкритих торгів (а.с. 33 - 34)
Згідно оголошення про результати проведення торгів переможцем є Приватне підприємство «БФ «Дізайнремсервіс» (код ЄДРПОУ 34019873) (а.с. 31)
Згідно повідомлення про акцепт пропозиції конкурсних торгів, або цінової пропозиції за результатами застосування процедури закупівлі в одного учасника на відкрити торгах учасником - переможцем є ПП «БФ «Дізайнремсервіс» (а.с. 9)
Дата оприлюднення та номер повідомлення про акцепт пропозиції конкурсних торгів опубліковано в Державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель - Інформаційний Вісник Державних закупівель № 21/2 (764/2) від 14.03.2013, оголошення № 094221 (ПАЛ). (а.с. 37 - 38)
У зв'язку з тим, що тендер виграв учасник - приватне підприємство «БФ «Дизайнремсервіс» (код ЄДРПОУ 34019873), між приватним підприємством «БФ «Дизайнремсервіс» та відділом освіти Лутугінської районної державної адміністрації Луганської області був укладений Договір про поставку товару № 20 від 29 березня 2013 року. (а.с. 6 - 8)
Так як звіт про результати проведення процедури закупівлі № 048066 у «Віснику Державних закупівель» від 01.02.2013 № 9/6 (752/6), відділом освіти, молоді та спорту Лутугінської РДА по предмету закупівлі: код 05.10.1 - вугілля кам'яне марки Гр 598 т, марки Г 603 т або еквівалент (2 лоти) не оприлюднено замовником, позивач звернувся з цим питанням до Відділу освіти, молоді та спорту Лутугинської районної адміністрації Листом № 05 від 11 червня 2013 року (а.с. 10)
Відповідач отримав лист 12.06.2013, про що свідчить штамп вхідної кореспонденції Відділу освіти, молоді та спорту Лутугинської районної адміністрації на листі вх. № 465. (а.с. 10)
Листом від 12 червня 2013 року № 06 позивач звернувся до Голови Лутугинської районної державної адміністрації з проханням прийняти мірі щодо виконання вимог Закону України «Про здійснення державних закупівель» (а.с. 11)
Лутугинська районна державна адміністрація 12.06.2013 отримала лист позивача 12.06.2013 № 6, про що свідчить підпис уповноваженої особи Лутугинської РДА на листі. (а.с. 11)
Листом від 13.06.2013 № 662 Відділ освіти, молоді та спорту Лутугинської районної адміністрації відповів, що члени комітету з конкурсних торгів відділу при проведенні процедури закупівлі діяли у межах повноважень, всі вимоги, щодо оприлюднення інформації про закупівлю дотримані. (а.с. 39)
Лист від 13.06.2013 № 662 направлений позивачу 26.06.2013, про що свідчить фіскальний чек. (а.с. 40)
Доказів отримання листа позивачем в судовому засіданні не надано.
Вирішуючи справу по суті та в межах позовних вимог, суд виходив з наступного.
Відповідно до статей 6, 19 Конституції України державна влада в Україні здійснюється на засадах її поділу на законодавчу, виконавчу та судову. Органи ви законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах та відповідно до законів України.
Відповідно до ч 2. ст. 2 Закону України «Про місцеве самоврядування в України» місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.
Відповідно до ч. 2 ст. 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в України» обласні та районні ради є органами місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст, у межах повноважень, визначених Конституцією України, цим та іншими законами, а також повноважень, переданих їм сільськими, селищними, міськими радами.
Порядок та процедура торгів регулюється Законом України «Про здійснення державних закупівель» від 01.06.2010 № 2289-VI та Наказом Міністерства економічного розвитку і торгів від 26.07.2010 № 992 «Про затвердження форм документів у сфері державних закупівель».
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про здійснення державних закупівель»:
акцепт пропозиції конкурсних торгів або цінової пропозиції - прийняття замовником пропозиції конкурсних торгів або цінової пропозиції, яку визнано найбільш економічно вигідною за результатами оцінки, та надання згоди на взяття зобов'язань на оплату предмета закупівлі або його частини (лота). Пропозиція конкурсних торгів або цінова пропозиція вважається акцептованою, якщо замовником подано учаснику в установлений цим Законом строк письмове підтвердження про акцепт такої пропозиції;
генеральний замовник - орган державної влади, державна, комунальна установа чи організація, визначені відповідно Кабінетом Міністрів України, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими державними адміністраціями або виконавчими органами місцевих рад відповідальними за організацію і проведення процедур закупівель на засадах координації відповідно до цього Закону;
державна закупівля (далі - закупівля) - придбання замовником товарів, робіт і послуг за державні кошти у порядку, встановленому цим Законом;
договір про закупівлю - договір, який укладається між замовником і учасником за результатами процедури закупівлі та передбачає надання послуг, виконання робіт або набуття права власності на товари за державні кошти;
документація конкурсних торгів - документація, що розробляється, затверджується, оприлюднюється для вільного доступу та безоплатно надається замовником під час проведення торгів (конкурсних торгів) фізичним/юридичним особам;
замовники - розпорядники державних коштів, які здійснюють закупівлю в порядку, визначеному цим Законом;
комітет з конкурсних торгів - службові (посадові) та інші особи замовника (генерального замовника), призначені відповідальними за організацію та проведення процедур закупівлі згідно з цим Законом;
оголошення про проведення процедури закупівлі - оголошення про проведення відкритих торгів, оголошення про проведення процедури двоступеневих торгів, оголошення про проведення попередньої кваліфікації, запит цінових пропозицій, інформація про застосування процедури закупівлі в одного учасника;
оголошення про результати процедури закупівлі - оголошення про результати проведення торгів, повідомлення про результати проведення попередньої кваліфікації, інформація про результати процедури запиту цінових пропозицій, інформація про результати проведення процедури закупівлі в одного учасника, повідомлення про відміну торгів або визнання їх такими, що не відбулися, повідомлення) переможець процедури закупівлі - учасник, пропозицію конкурсних торгів або цінову пропозицію якого визнано найбільш економічно вигідною та акцептовано у разі проведення торгів (конкурсних торгів), або учасник, пропозицію якого прийнято за результатами застосування процедури закупівлі в одного учасника.
Відповідно до ст. 3 Закону України № 2289-VI закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об'єктивна та неупереджена оцінка пропозицій конкурсних торгів; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 10 Закону України № 2289-VI замовник безоплатно оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме:
оголошення про проведення процедури закупівлі - після публікації в державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель, але не пізніш як за 30 днів до дня розкриття пропозицій конкурсних торгів або кваліфікаційних пропозицій, якщо цим Законом для окремих процедур закупівлі не встановлено інший строк;
обґрунтування застосування процедури закупівлі в одного учасника - одночасно з оголошенням про проведення процедури закупівлі;
відомості щодо рішення Уповноваженого органу про погодження або відмову у погодженні застосування процедури закупівлі в одного учасника - не пізніш як через 15 робочих днів з дати видачі листа-погодження (листа про відмову у погодженні);
документацію конкурсних торгів або кваліфікаційну документацію - після публікації оголошення про проведення процедури закупівлі в державному офіційному друкованому виданні з питань закупівель, але не пізніш як за 30 днів до дня розкриття пропозицій конкурсних торгів або кваліфікаційних пропозицій, якщо цим Законом для окремих процедур закупівлі не встановлено інший строк;
зміни до документації конкурсних торгів або кваліфікаційної документації та роз'яснення до неї (у разі наявності) - протягом трьох робочих днів з дня прийняття рішення про їх внесення, але не пізніш як за сім днів до дати розкриття пропозицій конкурсних торгів або кваліфікаційних пропозицій;
протокол розкриття пропозицій конкурсних торгів, цінових пропозицій, кваліфікаційних пропозицій - протягом трьох робочих днів з дня розкриття пропозицій конкурсних торгів, цінових пропозицій, кваліфікаційних пропозицій;
інформацію про відхилення пропозицій конкурсних торгів, цінових пропозицій, кваліфікаційних пропозицій та підстави такого відхилення у вигляді протоколу - протягом трьох робочих днів з дня прийняття такого рішення;
повідомлення про акцепт пропозиції конкурсних торгів або цінової пропозиції - протягом трьох робочих днів з дня прийняття рішення про визначення переможця процедури закупівлі;
повідомлення учасників про результати процедури закупівлі - протягом трьох робочих днів з дня прийняття рішення про визначення переможця процедури закупівлі;
повідомлення про результати проведення попередньої кваліфікації - протягом трьох робочих днів після її завершення;
оголошення про результати процедури закупівлі - після публікації в державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель, але не пізніш як через сім днів з дня укладення договору про закупівлю або прийняття рішення про відміну торгів чи визнання їх такими, що не відбулися;
повідомлення про відміну торгів чи визнання їх такими, що не відбулися, повідомлення про відміну процедури закупівлі в одного учасника (у разі наявності) - протягом трьох робочих днів з дати прийняття такого рішення;
звіт про результати проведення процедури закупівлі - протягом трьох робочих днів з дня його затвердження;
інформацію про одностороннє розірвання договору про закупівлю (у разі наявності) - протягом п'яти робочих днів з дня прийняття такого рішення.
Відповідно до вимог ч. 2 ст. 10 Закону України № 2289-VI оголошення про проведення процедури закупівлі (оголошення про проведення відкритих торгів, оголошення про проведення процедури двоступеневих торгів, оголошення про проведення попередньої кваліфікації, запит цінових пропозицій, інформація про застосування процедури закупівлі в одного учасника), повідомлення про акцепт пропозиції конкурсних торгів або цінової пропозиції, відомості щодо рішення Уповноваженого органу про погодження або відмову в погодженні застосування процедури закупівлі (у разі застосування процедури закупівлі в одного учасника), оголошення про результати процедури закупівлі (оголошення про результати проведення торгів, повідомлення про результати проведення попередньої кваліфікації, інформація про результати процедури запиту цінових пропозицій, інформація про результати проведення процедури закупівлі в одного учасника, повідомлення про відміну торгів або визнання їх такими, що не відбулися, повідомлення про відміну процедури закупівлі в одного учасника) обов'язково безоплатно публікуються в державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель у терміни, встановлені цим Законом для оприлюднення відповідної інформації.
Відповідно до вимог ст. 21 Закону України № 2289-VI оголошення про проведення процедури відкритих торгів безоплатно публікується в державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель та безоплатно розміщується на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону.
В оголошенні про проведення процедури відкритих торгів обов'язково зазначаються: найменування і місцезнаходження замовника; адреса веб-порталу Уповноваженого органу, на якому розміщується інформація про закупівлю, відповідно до статті 10 цього Закону; адреса веб-сайту, на якому замовником додатково розміщується інформація про закупівлю (у разі наявності); найменування предмета закупівлі; кількість та місце поставки товарів або обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг; строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг; місце отримання документації конкурсних торгів; місце та строк подання пропозицій конкурсних торгів; місце, дата і час розкриття пропозицій конкурсних торгів; розмір, вид та умови надання забезпечення пропозицій конкурсних торгів (якщо замовник вимагає його надати); прізвище, ім'я та по батькові, посада та адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв'язок з учасниками; реєстраційний рахунок замовника, відкритий в органах Державного казначейства України (у разі здійснення закупівлі за рахунок бюджетних коштів).
Строк для подання пропозицій конкурсних торгів не може бути меншим, ніж 30 днів з дня опублікування оголошення про проведення процедури відкритих торгів у державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель.
Згідно з ст. 11 Закону України № 2289-VI комітет з конкурсних торгів утворюється замовником (генеральним замовником) для організації та проведення процедур закупівель. Комітет з конкурсних торгів діє на засадах колегіальності та неупередженості членів комітету з конкурсних торгів. Склад комітету з конкурсних торгів та положення про комітет з конкурсних торгів затверджуються рішенням замовника (генерального замовника).
Комітет з конкурсних торгів планує протягом року здійснення процедур закупівель відповідно до затвердженого кошторису, фінансового плану (плану асигнувань, плану використання бюджетних (державних) коштів); складає та затверджує річний план державних закупівель; здійснює вибір процедури закупівлі; проводить процедури закупівель, попередню кваліфікацію учасників;забезпечує рівні умови для всіх учасників, об'єктивний та чесний вибір переможця; забезпечує складання, затвердження та зберігання відповідних документів з питань державних закупівель, визначених цим Законом; здійснює інші дії, передбачені цим Законом.
Рішення комітету з конкурсних торгів оформляється протоколом, який підписується усіма членами комітету, присутніми на засіданні комітету з конкурсних торгів. У разі відмови члена комітету з конкурсних торгів підписати протокол про це зазначається у протоколі із зазначенням причин відмови.
Частиною четвертою статті 11 Закону передбачено, що однією з функцій комітету з конкурсних торгів є планування проведення процедур закупівель.
Відповідно до частини першої статті 4 Закону закупівля здійснюється відповідно до річного плану, відповідальним за складання та затвердження якого згідно з частиною четвертою статті 11 Закону є комітет з конкурсних торгів.
Відповідно до Листа роз'яснення Мінекономрозвитку від 31.10.2012 № 3301-04/40987-06 не пізніше ніж через 14 днів з дня опублікування повідомлення про акцепт укладає замовник договір про закупівлю.
Відповідно до вимог ст. 13 Закону України № 2289-VI замовник укладає договір про закупівлю з переможцем процедури закупівлі, визначеним генеральним замовником, крім випадків, коли товар не відповідає вимогам замовника щодо його технічних характеристик, якості, умов поставки, ціни. У такому разі замовник має право відмовитися від укладення договору про закупівлю, поінформувавши про це генерального замовника, та провести процедуру закупівлі такого товару. Про укладення договору про закупівлю або про відмову в його укладенні замовники повідомляють генерального замовника у порядку, встановленому Уповноваженим органом.
Інформація про проведення закупівлі на засадах координації оприлюднюється генеральним замовником відповідно до статті 10 цього Закону.
Відповідно до Листа роз'яснення Мінекономрозвитку від 31.10.2012 № 3301-04/40987-06 замовник протягом 7 днів з дня укладення договору про закупівлю публікує (оприлюднює) інформацію про результати проведення процедури закупівлі відповідно до ст. 10 і 32 Закону України № 2289-VI.
Наказом Міністерства економіки України від 30.01.2009 № 61 затверджена форма звіту про результати проведення процедури відкритих і двоступеневих торгів.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 19 Закону України № 2289-VI у звіті про результати проведення процедури закупівлі обов'язково зазначаються: найменування предмета закупівлі; кількість учасників процедури закупівлі та найменування і місцезнаходження учасника, з яким укладено договір про закупівлю; ціни пропозицій конкурсних торгів (цінові пропозиції або ціна пропозиції на переговорах у разі застосування процедури закупівлі в одного учасника) та сума, визначена у договорі про закупівлю; номер повідомлення про акцепт пропозиції конкурсних торгів або цінової пропозиції (пропозиції за результатами застосування процедури закупівлі в одного учасника), опублікованого в державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель та розміщеного на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону; дата оприлюднення і номер оголошення про проведення процедури закупівлі та дата оприлюднення і номер оголошення про результати процедури закупівлі, опублікованих у державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель, у міжнародному інформаційному виданні з питань державних закупівель Уповноваженого органу (у випадках, передбачених цим Законом) та розміщених на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону; у разі якщо в результаті проведення торгів не було укладено договір про закупівлю, - підстави прийняття рішення про неукладення договору про закупівлю, якщо таке мало місце; дата укладення договору про закупівлю; зведена інформація замовника про наявність та відповідність встановленим законодавством вимогам документів, що підтверджують відповідність учасників кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону, та наявність/відсутність обставин, встановлених статтею 17 цього Закону, із зазначенням відповідних підстав.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 19 Закону України № 2289-VI звіт про результати проведення процедури закупівлі оприлюднюється замовником відповідно до статті 10 цього Закону.
Як вбачається з матеріалів справи, оголошення про проведення відкритих торгів, оголошення про результати проведення торгів, повідомлення про акцепт пропозиції конкурсних торгів відповідачем були опубліковані в Державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель - Інформаційний Вісник Державних закупівель та оприлюднені на веб-порталі Міністерства економічного розвитку і торгівлі України www.tender.me.gov.ua у строк та спосіб, передбачені Законом України «Про здійснення державних закупівель» від 01.06.2010 № 2289-VI.
Договір про поставку товару № 20 від 29 березня 2013 року був укладений у строк, передбачений Законом України № 2289-VI, так як в повідомлені про акцепт пропозиції конкурсних торгів або цінової пропозиції, або пропозиції за результатами застосування процедури закупівлі в одного учасника встановлений кінцевий строк укладення договору про закупівлю - 12.04.2013. (а.с. 9)
Згідно протоколів засідання комітету з конкурсних торгів відділу освіти, молоді та спорту Лутугинської РДА вбачається, що звіт про результати проведення процедури відкритих торгів на закупівлю «вугілля кам'яне» (05.10.1) (2 лоти) не затверджено, так як згідно розпорядження голови Лутугинської РДА від 03.04.2013 № 99 «Про припинення опалювального сезону» з 04.04.3013 припинено опалювальний сезон у освітніх закладах, у зв'язку з цим потреба в закупівлі вугілля кам'яного у квітні відпала, умов зберігання вугілля у школах до початку опалювального сезону 2013-2014 не має. (а.с. 48-51)
З систематичного аналізу зазначених норм вбачається, що Законом України № 2289-VI не визначено право замовника не затверджувати звіт про результати проведення процедури закупівлі.
Відповідач в судовому засіданні 08.07.2013 зазначив, що відповів позивачу на його лист від 11.06.2013 № 5, сповістивши, що у зв'язку з припиненням опалювального сезону, необхідність в поставці вугілля доки що відпала, та надав лист від 13.06.2013 № 602, з якому зазначено, що замовником усі вимоги щодо оприлюднення інформації про закупівлю згідно до вимог діючого законодавства дотримані, що суперечить поясненням, наданим відповідачем. (а.с 39)
Також відповідач підтвердив, що договір про закупівлю товарів за державні кошти від 29.03.2013 № 20 не розірваний та не визнаний нечинним, в порядку, передбаченому законодавством та договором.
Проте в судовому засіданні 15 липня 2013 року надав лист Відділу освіти, молоді та спорту від 12.07.2013 № 758, надісланий на адресу позивача, в якому зазначає, що у зв'язку з невиконанням підприємством п. 1.1, п. 5.1., п.п. 6.3.1 пропонує розірвати Договір та підписати Додаткову угоду № 1 від 12.07.2013. (а.с. 72)
Додаткова угода, надіслана позивачу разом з листом, суду не надана.
Доказами надсилання листа є опис внутрішнього вкладення та фіскальний чек. (а.с. 73-74)
Доказів отримання листав відповідачем суду не надано.
З договору про закупівлю товарів за державні кошти від 29.03.2013 № 20 вбачається, що єдиною умовою дострокового розірвання договору є невиконання обов'язків Учасником (п.п. 6.2.1.)
Доказів невиконання Учасником умов договору відповідачем не надано. Припинення опалювального сезону не є підставою для дострокового розірвання договору, згідно його умов.
Такому суд не приймає до уваги вищезазначену відповідачем підставу для не затвердження звіту та не оприлюднення його.
Також, судом встановлено, що згідно договору про закупівлю товарів за державні кошти від 29.03.2013 № 20 вбачається, період поставки товару - квітень - березень 2013 року. Дата укладення договору - 29 березня 2013 року. Дата розпорядження Голови районної державної адміністрації № 99 про припинення опалювального сезону - 03.04.2013. В розпорядженні про припинення опалювального сезону з 04 квітня 2013 року.
Враховуючи дату укладення договору про закупівлю товарів за державні кошти від 29.03.2013 № 20 та дату припинення опалювального сезону, судом встановлено, що позивач н76е мав можливості поставити товар у строки, передбачені договором, та за відсутності оприлюдненого звіту про результати проведення процедури закупівлі.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 19 Закону України № 2289-VI звіт про результати проведення процедури закупівлі оприлюднюється замовником відповідно до статті 10 цього Закону. Відповідно до ст. 10 звіт про результати проведення процедури закупівлі оприлюднюється протягом трьох робочих днів з дня його затвердження. Звіт про результати проведення процедури закупівлі затверджується комітетом з конкурсних торгів відповідно до положень ст. 11 Закону України № 2289-VI та рішення комітету з конкурсних торгів оформляється протоколом.
З систематичного аналізу зазначених норм вбачається, що Законом України № 2289-VI не передбачена процедура, строк та порядок затвердження звіту, тобто позивач не має права не затверджувати звіт про результати проведення процедури відкритих торгів. Тобто проведення засідання комітету з конкурсних торгів відділу освіти, молоді та спорту має кінцеву мету, затвердити на цьому засіданні звіт про результати проведення процедури закупівлі.
Як вбачається з матеріалів справи, встановлено судом під час судового розгляду справи та не заперечувалось сторонами в судовому засіданні, процедура державної закупівлі, проведена відділом освіти, молоді та спорту Лутугінської РДА по предмету закупівлі: код 05.10.1 - вугілля кам'яне марки Гр 598 т, марки Г 603 т або еквівалент (2 лоти) згідно з оголошенням про заплановану закупівлю № 048066 у «ВДЗ» від 01.02.2013 № 9/6 (752/6), проведена з дотриманням вимог Закону України № 2289-VI. Договір про поставку товару № 20 між приватним підприємством «БФ «Дизайнремсервіс» та відділом освіти Лутугінської районної державної адміністрації Луганської області укладено 29 березня 2013 року, тобто в строк.
Відповідач в судовому засіданні підтвердив, що замовник не оприлюднював на веб-порталі Уповноваженого органу та не публікував в державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель інформацію про прийняття рішення про відміну торгів чи визнання їх такими, що не відбулися, повідомлення про відміну торгів чи визнання їх такими, що не відбулися, або повідомлення про відміну процедури закупівлі, інформацію про одностороннє розірвання договору про закупівлю, в судовому порядку договір про поставку товару № 20 від 29.03.2013 не розірваний та не визнаний недійсним.
Законодавством передбачений чіткий порядок проведення процедури закупівлі та оприлюднення результатів. Тільки при порушенні цієї процедури торги можуть бути відмінені або визначені такими, що не відбулися. При відсутності порушень при проведенні торгів відповідно до Законом України «Про здійснення державних закупівель» у Замовника відсутнє право та не передбачені підстави для не оприлюднення звіту про результати проведення процедури закупівлі та не затвердження його.
Припинення опалювального сезону з 04 квітня 2013 року відповідно до Розпорядження від 03.04.2013 № 99 було лише підставою для не укладення договору про закупівлю, проте Замовник цим правом не скористався.
Заключивши 29.03.2013 договір про поставку товару № 20, в якому зазначив період поставки березень - квітень 2013 року, та прийнявши Розпорядження від 03.04.2013 № 20 про припинення опалювального сезону з 04.04.2013, відповідач фактично зробив неможливим його виконання для учасника, проте це не є підставою для не затвердження та не оприлюднення звіту про результати проведення процедури закупівлі.
З систематичного аналізу зазначених норм вбачається, що Замовник зобов'язаний відповідно до Закону України № 2289-VI оприлюднити звіт про результати проведення процедури закупівлі. Не затвердження Замовником звіту про результати проведення процедури закупівлі, тим паче систематичне, у зв'язку з винесенням Розпорядження від 03.04.2013 № 20 про припинення опалювального сезону, не передбачене положеннями Закону України № 2289-VI.
Розпорядження від 03.04.2013 № 20 про припинення опалювального сезону з 04.04.2013 є лише документом для внутрішнього розпорядку в діяльності відповідача, але не яким чином не підстава для незатвердження звіту та неоприлюднення його.
Відповідно до статті 42 Закону договір про закупівлю є нікчемним у разі його укладення в період оскарження процедури закупівлі відповідно до статті 18 цього Закону, а також у разі його укладення з порушенням строків, передбачених абзацами третім, четвертим частини другої статті 31, абзацом четвертим частини п'ятої статті 36 та абзацом першим частини третьої статті 39 цього Закону, чого в судовому засіданні встановлено не було.
Судом встановлено, що договір про закупівлю відповідно до Закону України № 2289-VI є чинним.
Таким чином, на підставі викладеного, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, судом встановлено, що викладені в позовній заяві доводи позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню щодо зобов'язання відповідача оприлюднити звіт про результати проведення процедури закупівлі № 048066 у «ВДЗ» від 01.02.2013 № 9/6 (752/6), відділом освіти, молоді та спорту Лутугинської районної державної адміністрації Луганської області по предмету закупівлі: код 05.10.1 - вугілля кам'яне марки Гр 598 т, марки Г 603 т або еквівалент (2 лоти).
Виходячи з вищевказаного, судом встановлено, що позовні вимоги є обґрунтованими, а адміністративний позов таким, що підлягає задоволенню повністю.
Відповідно до частини третьої статті 159 КАС обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.
Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).
В судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови, повний текст постанови складено та підписано протягом п'яти днів з дня закінчення розгляду справи, про що повідомлено сторін в судовому засіданні.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 11, 17, 18, 71, 72, 94, 158-163, 259 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Приватного підприємства «БФ «Дізайнремсервіс» до Відділу освіти, молоді та спорту Лутугинської райдержадміністрації про зобов'язання вчинити певні дії задовольнити повністю.
Зобов'язати Відділ освіти, молоді та спорту Лутугинської райдержадміністрації оприлюднити звіт про результати проведення процедури закупівлі № 048066 у «ВДЗ» від 01.02.2013 № 9/6 (752/6), відділом освіти, молоді та спорту Лутугинської районної державної адміністрації Луганської області по предмету закупівлі: код 05.10.1 - вугілля кам'яне марки Гр 598 т, марки Г 603 т або еквівалент (2 лоти).
Стягнути з Державного бюджету України на користь Приватного підприємства «БФ «Дізайнремсервіс» (код ЄДРПОУ 34019873) судовий збір в розмірі 34,41 грн.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.
Постанова суду може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Повний текст постанови складено та підписано 17 липня 2013 року.
Суддя О.А. Дибова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.07.2013 |
Оприлюднено | 19.07.2013 |
Номер документу | 32465265 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.А. Дибова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні