Постанова
від 16.07.2013 по справі 805/9510/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна  Донецький окружний адміністративний суд П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И                 16 липня 2013 р.                                                     Справа № 805/9510/13-а приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17 Донецький окружний адміністративний суд у складі судді Дмитрієва В.С., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом прокурора Іллічівського району м. Маріуполя в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України в Іллічівському районі м. Маріуполя до Товариства з обмеженою відповідальністю «Топольремсервіс РО» про стягнення заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та фінансових санкцій в розмірі 9795,18 грн.,-                                                          В С Т А Н О В И В: Прокурор Іллічівського району м. Маріуполя звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовом в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України в Іллічівському районі м. Маріуполя до Товариства з обмеженою відповідальністю «Топольремсервіс РО» про стягнення заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та фінансових санкцій в розмірі 9795,18 грн. В обґрунтування позовних вимог зазначено, що прокуратурою Іллічівського району м. Маріуполя проведено перевірку виконання Управлінням Пенсійним фондом України в Іллічівському районі м. Маріуполі вимог законодавства. Перевіркою встановлено, що у порушення вимог Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» № 2464-VІ від 08.07.2010 (далі за текстом – Закон № 2464-VІ), Товариство з обмеженою відповідальністю «Топольремсервіс РО» своєчасно не сплатило єдиний внесок на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування за період з 20.12.2012 по 01.05.2013, в результаті чого має заборгованість зі сплати єдиного внеску  в розмірі 11007,75 грн. Відповідачем за вказаний період частково сплачено суму єдиного внеску в розмірі 2000 грн., в наслідок чого, заборгованості зі сплати єдиного внеску становить 9007,75 грн.    Також прокурор зазначив, що за несвоєчасну сплату єдиного внеску Управлінням Пенсійного фонду України в Іллічівському районі м. Маріуполя 08.01.2013 прийнято рішення № 15 про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками єдиного внеску до ТОВ «Топольремсервіс РО» у вигляді штрафу в розмірі 590,89 грн. та нарахування пені в розмірі 196,54 грн.    Оскільки відповідач суму єдиного внеску, фінансових санкцій та пені в розмірі 9795,18 не сплачує, прокурор просить у відповідності до Закону № 2464-VІ стягнути з нього на користь Управління Пенсійного фонду України в Іллічівському районі м.Маріуполя суму боргу в зазначеному вище розмірі. Прокурор у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином. Представник позивача у судовому засіданні підтримала заявлений позов та надала пояснення аналогічні доводам, викладеним у позовній заяві. Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином. Заяв про відкладення розгляду справи або про розгляд справи за його відсутності відповідач суду не надавав. У відповідності до вимог ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.   За таких обставин, суд вважає за можливим розглянути справу в порядку письмового провадження. Заслухавши пояснення представника позивача, перевіривши матеріали справи, вирішивши питання, чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд приходить до висновку про те, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.                Згідно з пунктом 2 статті 121 Конституції України на органи прокуратури України покладені функції представництва інтересів держави в суді. Прокурор Іллічівського району м. Маріуполя представляє інтереси держави в особі Управління Пенсійного фонду України в Іллічівському районі м. Маріуполя, яке, в свою чергу, є суб'єктом владних повноважень - органом виконавчої влади, який в цих правовідносинах здійснює повноваження, покладені на нього статтею 12 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», Положенням про Пенсійний фонд України, затвердженим Указом Президента України від 06.04.2011 № 384/2011. Відповідно до Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 № 384/2011, Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем'єр-міністра України - Міністра соціальної політики України. Пунктом 7 вказаного Положення передбачено, що Пенсійний фонд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи. Пункт 3 Положення визначає, що основними завданнями Пенсійного фонду України є: реалізація державної політики з питань пенсійного забезпечення та збору, ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску; забезпечення збору, ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску, інших коштів відповідно до законодавства та здійснення контролю за їх сплатою. Відповідно до частини другої статті 12 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» Пенсійний фонд відповідно до покладених на нього завдань забезпечує збір та ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску; здійснює контроль за додержанням законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, правильністю нарахування, обчислення, повнотою і своєчасністю сплати єдиного внеску. Відповідач – Товариство з обмеженою відповідальністю «Топольремсервіс РО» зареєстроване у встановленому порядку як юридична особа виконавчим комітетом Маріупольської міської ради Донецької області 17.12.2007, включено до ЄДРПОУ за №35560759, про що свідчить реєстр страхувальників (а.с.21). Відповідач перебуває на обліку в Управління Пенсійного фонду України в Іллічівському районі м. Маріуполя як платник єдиного внеску на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування. З 01 січня 2011 року набрав чинності Закон України № 2464-VІ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», яким введено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування. Відповідно до п. 3 розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» з дня набрання чинності цим Законом платники страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, вважаються платниками єдиного внеску. Перелік осіб, які є платниками єдиного внеску на загальнообов'язкове соціальне страхування визначено статтею 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування». Зокрема, відповідно до пункту 1 частини першої цієї статті, платниками єдиного внеску є роботодавці, а саме, підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами. Відповідно до пункту 1 частини 2 статті 6 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок. Пунктом 1 ч. 1 ст. 7 Закону № 2464-VІ встановлено, що єдиний внесок нараховується для платників, зазначених у пунктах 1 (крім абзацу сьомого), 2, 3, 6, 7 і 8 частини першої статті 4 цього Закону, - на суму нарахованої заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України «Про оплату праці», та суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами. Частиною 5 ст. 7 Закону № 2464-VІ передбачено, що єдиний внесок нараховується на суми, зазначені в частинах першій і другій цієї статті, незалежно від джерел їх фінансування, форми, порядку, місця виплати та використання, а також від того, чи виплачені такі суми фактично після їх нарахування до сплати. Частиною 8 ст. 9 Закону № 2464-VІ визначено, що платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця. Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Топольремсервіс РО» суми єдиного внеску за період з 20.12.2012 по 01.05.2013 не сплатило, в наслідок чого відповідач має недоїмку зі сплати єдиного внеску в розмірі 11007,75 грн. Товариство з обмеженою відповідальністю «Топольремсервіс РО» частково сплатило суми єдиного внеску в сумі 2000 грн. Відповідно до картки особового рахунку Товариства з обмеженою відповідальністю «РО» сума заборгованості зі сплати єдиного внеску становить 9007,75 грн.    Відповідно до ч. 11 ст. 9 Закону № 2464-VІ у разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом.   У відповідності до вимог п. 7.1 Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженою постановою правління Пенсійного фонду України від 27.09.2010 № 21-5, за порушення норм законодавства про єдиний внесок на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до платників, на яких згідно з Законом покладено обов'язок нараховувати, обчислювати та сплачувати єдиний внесок, застосовуються фінансові санкції (штрафи та пеня) відповідно до Закону. Відповідно до ч. 10 ст. 25 Закону № 2464-VІ  на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу. Згідно з п. 2 ч. 11 ст. 25 Закону № 2464-VІ  територіальний орган Пенсійного фонду застосовує до платника єдиного внеску такі штрафні санкції за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум. Частиною першою ст. 25 Закону № 2464-VІ передбачено, що рішення, прийняті органами Пенсійного фонду з питань, що належать до їх компетенції відповідно до цього Закону, є обов'язковими до виконання платниками єдиного внеску, посадовими особами і застрахованими особами. Також судом встановлено, що 08.01.2013 Управлінням Пенсійного фонду України в Іллічівському районі м. Маріуполь на підставі п. 2 ч. 11 ст. 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» прийнято рішення № 15 про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками єдиного внеску. Згідно з яким застосовано до Товариства з обмеженою відповідальністю «Топольремсервіс РО» штраф у розмірі 590,89 грн. та нарахована пеня в розмірі 196,54 грн. за період з 20.09.2012-06.11.2012, 20.10.2013-16.11.2012, 20.11.2012-24.12.2012. Відповідно до картки особового рахунку Товариства з обмеженою відповідальністю «РО» за період з 01.12.2012 по 01.05.2013 сума простроченої заборгованості (недоїмки) зі сплати єдиного внеску становить 9007,75 грн. штрафних санкцій – 590,89 грн. та пені – 196,54 грн. (а.с.6-7).   Загальна сума простроченої заборгованості (недоїмки) зі сплати єдиного внеску, штрафів та пені складає 9795,18 грн. Частинами 2, 3 ст. 25 Закону № 2464-VІ передбачено, що у разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків платники єдиного внеску зобов'язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених цією статтею. Суми недоїмки стягуються з нарахуванням пені та застосуванням штрафів. Оскільки відповідач суму заборгованості зі сплати єдиного внеску (недоїмки), штрафів та пені не сплатив, суд приходить до висновку, про стягнення зазначеної суми з відповідача на користь Управління Пенсійного фонду України в Іллічівському районі м.Маріуполя. Враховуючи вищевикладене, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги прокурора Іллічівського району м. Маріуполя в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України в Іллічівському районі м. Маріуполя до Товариства з обмеженою відповідальністю «Топольремсервіс РО» про стягнення заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та фінансових санкцій в розмірі 9795,18 грн. є обґрунтованими та підлягають задоволенню. Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем – фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Керуючись статтями 2, 11, 17-20, 69-72, 94, 162, 163, 185, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, -                                                                                              П О С Т А Н О В И В : Позов прокурора Іллічівського району м. Маріуполя – задовольнити в повному обсязі. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Топольремсервіс РО» (код ЄДРПОУ 35560759, юридична адреса: 87592, Донецька область, місто Маріуполь, вулиця Партизанська, буд. 64-А) на користь Управління Пенсійного фонду України в Іллічівському районі м. Маріуполя (р/р 256043012032 у філії Донецького обласного управління ВАТ «Ощадбанк», МФО 335106, код ЄДРПОУ 23346669) заборгованість зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та фінансових санкцій в розмірі 9795 (дев'ять тисяч сімсот дев'яносто п'ять) гривень 18 копійок. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. У разі застосування судом ч. 3 ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.                      Суддя                                                                            Дмитрієв В.С.  

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.07.2013
Оприлюднено22.07.2013
Номер документу32491797
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/9510/13-а

Постанова від 16.07.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Дмитрієв В.С.

Ухвала від 05.07.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Дмитрієв В.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні