ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 липня 2013 року о/об 11 год. 49 хв. Справа № 808/5786/13-а м.Запоріжжя
Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Шаповаловій К.І., розглянувши у місті Запоріжжі у порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг
до Товариства з обмеженою відповідальністю «Українська фінансова компанія «Центр»
про стягнення штрафу,
ВСТАНОВИВ:
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (надалі - позивач або Нацкомфінпослуг) звернулась до Запорізького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Українська фінансова компанія «Центр» (надалі - відповідач або ТОВ «Українська фінансова компанія «Центр») про стягнення з відповідача 1700 грн. 00 коп. штрафної санкції.
У позовній заяві зазначено, що Постановою №104/15/3 про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг від 20.12.2012 до відповідача застосовано штраф у розмірі 1700 грн. 00 коп. за неподання ТОВ «Українська фінансова компанія «Центр» звітних даних за 9 місяців 2012 року, передбачених п.6 розділу ІІ «Порядку складання та подання звітності кредитними установами до Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України», затвердженого 19.02.2007 розпорядженням Держфінпослуг №6832, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.03.2007 за №234/13501. Вказаний штраф добровільно відповідачем не сплачений, тому Нацкомфінпослуг подано позов про його стягнення.
Позивач у позові просить розглянути справу за відсутності його представника.
Відповідач у судове засідання не прибув. Про дату, час і місце судового розгляду справи повідомлявся належним чином. Заяв, клопотань до суду не подавав.
Відповідно до ч.1 ст.41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Згідно з ч.4 ст.128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з'ясував наступне.
ТОВ «Українська фінансова компанія «Центр» зареєстроване як юридична особа за адресою: 69005, Запорізька область, м.Запоріжжя, вул.Поточна, буд.6. Відповідач має ідентифікаційний код 36025543.
Відповідно до ч.1 ст.14 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» фінансова установа зобов'язана вести облік своїх операцій та надавати звітність відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг.
Як зазначено у п.6 розділу ІІ «Порядку складання та подання звітності кредитними установами до Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України», затвердженого 19.02.2007 розпорядженням Держфінпослуг №6832, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.03.2007 за №234/13501, проміжні звітні дані (за перший квартал, перше півріччя та 9 місяців) подаються у строк до 25-го числа місяця, наступного за кінцем певного періоду, який вони охоплюють, а звітні дані за рік - до 20 лютого року, наступного за звітним періодом.
Відповідачем не надано до суду доказів у спростування відомостей, зазначених у Постанові №104/15/3 про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, від 20.12.2012 про неподання ТОВ «Українська фінансова компанія «Центр» звітних даних за 9 місяців 2012 року.
У разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону (ч.1 ст.39 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг»).
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів (ч.2 ст.39 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг»).
Відповідно до п.3 ч.1 ст.40 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може застосовувати такі заходи впливу: накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.
Як зазначено у п.2 ч.1 ст.41 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг», уповноважений орган застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за: неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно з ч.1 ст.42 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг», штрафи, передбачені статтею 41 цього Закону, накладаються Головою Уповноваженого органу, його заступниками, директорами департаментів чи головою відповідного територіального управління після розгляду матеріалів, які засвідчують факт правопорушення.
20.12.2012 директором департаменту регулювання та нагляду за кредитними установами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг винесено відносно відповідача Постанову №104/15/3 про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг. Сума штрафних санкцій становить 1700 грн. 00 коп.
Отже, суд приходить до висновку про обґрунтоване застосування позивачем штрафних санкцій до відповідача. Розмір санкції відповідає вимогам п.2 ч.1 ст.41 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг».
Як свідчать матеріали справи, станом на день судового розгляду справи, відповідачем Постанову №104/15/3 про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг від 20.12.2012 - не виконано, штраф у сумі 1700 грн. 00 коп. - не сплачено.
Відповідачем не надано до суду жодних доказів скасування Постанови №104/15/3 про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, від 20.12.2012.
Як зазначено у п.2.4 «Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, та визнання такими, що втратили чинність, деяких розпоряджень Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України», затвердженого 20.11.2012 розпорядженням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг №2319, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.12.2012 за №2112/22424, штрафні санкції (штрафи) накладаються Головою Нацкомфінпослуг та директорами департаментів за напрямами здійснення нагляду за окремими ринками фінансових послуг. У разі несплати штрафу особою в добровільному порядку у строк, передбачений постановою, він стягується Нацкомфінпослуг у судовому порядку.
Виходячи з викладеного суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк (ч.1 ст.88 КАС України).
З урахуванням прийняття судового рішення на користь позивача - Нацкомфінпослуг (суб'єкта владних повноважень), приписів ч.4 ст.94 КАС України, та того факту, що судові витрати, до яких входить і судовий збір, позивачем при подачі позову - не сплачувались, суд вважає за можливе звільнити позивача від сплати судового збору.
Керуючись ст.ст.2, 71, 94, 158-163 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Українська фінансова компанія «Центр» (69005, Запорізька область, м.Запоріжжя, вул.Поточна, буд.6, ідентифікаційний код 36025543) на користь Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету», код бюджетної класифікації за доходами 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106) штраф у сумі 1700 (одна тисяча сімсот) грн. 00 коп.
Звільнити позивача від сплати судового збору.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили у строк та порядок визначений ст.ст.167, 186, 254 КАС України.
Постанова суду першої інстанції оскаржується у строк та порядок встановлений ст.ст.167, 186 КАС України.
Постанова виготовлена у повному обсязі 15.07.2013.
Суддя О.О. Прасов
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.07.2013 |
Оприлюднено | 22.07.2013 |
Номер документу | 32496123 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні