ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 липня 2013 року справа № 823/2232/13-а
м. Черкаси
09 год. 25 хв.
Черкаський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Чубар Т.М.,
при секретарі - Нестеренко В.О.,
за участю прокурора відділу прокуратури м. Черкаси Шкрьобки О.В.,
представника позивача Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку Гриценкової І.М. - за довіреністю № 14-ЦД-1 від 02.01.2013р.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси адміністративну справу за позовом першого заступника прокурора м. Черкаси в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до приватного акціонерного товариства «Технополіс» про стягнення штрафу за правопорушення на ринку цінних паперів,
ВСТАНОВИВ:
До Черкаського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом звернувся перший заступник прокурора м. Черкаси в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, в якому просить стягнути з приватного акціонерного товариства «Технополіс» штраф за правопорушення на ринку цінних паперів в розмірі 1 700 грн.
Прокурор та представник позивача позовні вимоги підтримали повністю, обґрунтовуючи їх тим, що постановою від 13 грудня 2012 року на відповідача був накладений штраф за вчинене правопорушення на ринку цінних паперів в розмірі 1 700 грн. Приймаючи до уваги, що відповідач не виконав постанову в терміни, визначені розділом XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, позивач просить стягнути зазначену суму в судовому порядку.
Відповідач повідомлений про дату, час та місце судового розгляду справи за адресою, визначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців: 18005, м. Черкаси, бульв. Шевченка, 293, в судове засідання не з'явився, про причину своєї неявки не повідомив, заперечення на позов не надав, а тому суд вирішив провести розгляд справи за його відсутності на підставі наявних матеріалів справи.
Заслухавши пояснення і доводи прокурора та представника позивача, розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд прийшов до висновку, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Спеціальним законом, який регулює відносини, що виникають під час розміщення, обігу цінних паперів і провадження професійної діяльності на фондовому ринку, з метою забезпечення відкритості та ефективності функціонування фондового ринку, є Закон України «Про цінні папери та фондовий ринок» № 3480-IV від 23.02.2006р. (далі по тексту - Закон № 3480).
Емітентом згідно статті 2 цього Закону в редакції, що діяла на момент виникнення спірних відносин, визначено юридичну особу, Автономну Республіку Крим або міську раду, а також державу в особі уповноважених нею органів державної влади, яка від свого імені розміщує емісійні цінні папери та бере на себе зобов'язання щодо них перед їх власниками.
Відповідно до п. 1 статті 40 Закону № 3480 регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Річною інформацією про емітента, в свою чергу, є: найменування та місцезнаходження емітента, розмір його статутного капіталу; орган управління емітента, його посадові особи та засновники; господарська та фінансова діяльність емітента; цінні папери емітента (вид, форма випуску, тип, кількість), розміщення та лістинг цінних паперів; річна фінансова звітність; аудиторський висновок; перелік власників значних пакетів (10 відсотків і більше) акцій із зазначенням кількості, типу та/або класу належних їм акцій.
Річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом:
розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів;
опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку;
розміщення на власному веб-сайті.
При цьому строки, порядок і форми розкриття регулярної інформації про емітента (річної та квартальної) і додаткових відомостей, що містяться у такій інформації, встановлюються Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку встановлює додаткові вимоги до розкриття регулярної інформації про емітента та вживає заходів щодо її розкриття.
Склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку регулярної, особливої інформації та інформації про іпотечні цінні папери, сертифікати фонду операцій з нерухомістю та інформації в повідомленні про проведення загальних зборів емітентами цінних паперів та подання її до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку визначені в Положенні про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженому рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 1591 від 19.12.2006р. (далі по тексту - Положення).
Так, згідно п. 1 Глави 7 Розділу V Положення, в редакції, що діяла на момент виникнення спірних відносин, розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, опублікування у офіційному друкованому виданні, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Розкриття річної інформації здійснюється у такі строки:
розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;
опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;
подання до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.
Судом встановлено, що відповідач - приватне акціонерне товариство «Технополіс» зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності виконавчим комітетом Черкаської міської ради, ідентифікаційний код 22803567.
З огляду на викладені вище норми Закону № 3480 відповідач є емітентом, в розумінні цього Закону, та має дотримуватись обов'язку щодо розкриття річної інформації у визначеному Положенням порядку та строки.
В той же час, відповідачем в порушення вищезазначених строків річну інформацію за 2011 рік станом на 01.06.2012р. до Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку не подано.
Державне регулювання ринку цінних паперів згідно статті 5 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» № 448/96-ВР від 30.10.1996р., здійснюється Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Статтею 8 цього Закону до повноважень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку віднесено право:
здійснювати контроль за достовірністю і розкриттям інформації , що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, і саморегулівними організаціями, та її відповідністю встановленим вимогам;
проводити самостійно чи разом з іншими відповідними органами перевірки та ревізії фінансово-господарської діяльності професійних учасників ринку цінних паперів та саморегулівних організацій професійних учасників ринку цінних паперів, а також перевірки та ревізії діяльності емітентів щодо стану корпоративного управління та здійснення операцій з розміщення та обігу цінних паперів;
надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства;
накладати адміністративні стягнення , штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів тощо.
05 грудня 2012 року Центральним територіальним департаментом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у зв'язку з виявленим порушенням відповідачем визначеного в п. 1 Глави 7 Розділу V Положення строку подання до Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку річної інформації за 2011 рік винесено постанову про порушення щодо приватного акціонерного товариства «Технополіс» справи про правопорушення на ринку цінних паперів.
Відповідальність юридичних осіб за правопорушення на ринку цінних паперів передбачена статтею 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» № 448/96-ВР від 30.10.1996р., згідно якої Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку штраф у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідне положення міститься також в підпункті 1.7 пункту 1 Розділу XVII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 2272 від 11.12.2007р., які діяли на момент вчинення відповідачем правопорушення на ринку цінних паперів, відповідно до якого за правопорушення на ринку цінних паперів, а саме неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Комісії до юридичних осіб застосовується штраф у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
З урахуванням вимог вищевказаної статті Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» № 448/96-ВР та пункту 1 Розділу XVII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, уповноваженою особою Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку за наслідками розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів щодо приватного акціонерного товариства «Технополіс» винесено постанову № 3223-ЦД-1-Е від 13.12.2012р. про накладення на відповідача штрафу в розмірі 1 700 грн., яка згідно списку згрупованих внутрішніх поштових відправлень 18.12.2012р. направлена на адресу відповідача рекомендованим листом.
Згідно Розділу XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, що врегульовує питання виконання постанов про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, штраф, накладений Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, має бути сплачений юридичною особою не пізніше як через 15 днів з дати отримання ним постанови. Сплачують штрафи юридичні особи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету.
При цьому документ, який підтверджує сплату штрафу, протягом п'яти робочих днів надсилається до уповноваженого підрозділу центрального апарату Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку (відповідного підрозділу територіального органу Комісії).
У разі ж несплати штрафу юридичною особою протягом вищезазначеного строку, штраф стягується в судовому порядку.
Приймаючи до уваги, що відповідач, у встановлені законодавством строки штраф не сплатив, постанову про його накладення не оскаржив, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись статтями 159-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з приватного акціонерного товариства «Технополіс», ідентифікаційний код 22803567, в доход бюджету через Центральний територіальний департамент Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку штраф за правопорушення на ринку цінних паперів в сумі 1 700 (одну тисячу сімсот) грн.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня проголошення постанови. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Т.М. Чубар
Повний текст постанови виготовлений 16 липня 2013 року.
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.07.2013 |
Оприлюднено | 22.07.2013 |
Номер документу | 32496228 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Т.М. Чубар
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні