Постанова
від 15.07.2013 по справі 808/5626/13-а
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 липня 2013 року о/об 14 год. 04 хв. Справа № 808/5626/13-а м.Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Шаповаловій К.І., розглянувши у місті Запоріжжі у порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг

до Кредитної спілки «Епоха Відродження»

про стягнення штрафу,

ВСТАНОВИВ:

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (надалі - позивач або Нацкомфінпослуг) звернулась до Запорізького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Кредитної спілки «Епоха Відродження» (надалі - відповідач) про стягнення з відповідача 1700 грн. 00 коп. штрафної санкції.

У позовній заяві зазначено, що Постановою №2/15/3 про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг від 10.01.2013 до відповідача застосовано штраф у розмірі 1700 грн. 00 коп. за неподання Кредитною спілкою «Епоха Відродження» звітних даних за І півріччя 2012 року у паперовій формі, передбачених пп.2.2.2, 2.2.3 п.2.2 розділу ІІ «Порядку складання та подання звітності кредитними спілками та об'єднаними кредитними спілками до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг», затвердженого 25.12.2003 розпорядженням Держфінпослуг №177, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.01.2004 за №69/8668. Вказаний штраф добровільно відповідачем не сплачений, тому Нацкомфінпослуг подано позов про його стягнення.

Позивач у позові просить розглянути справу за відсутності його представника.

Відповідачем подано до суду письмові заперечення, в яких зазначено, що Кредитна спілка «Епоха Відродження» вважає позовні вимоги необґрунтованими оскільки: Нацкомфінпослуг не було сплачено судовий збір при поданні позовної заяви; відповідач вважає пропущеним шестимісячний термін звернення Нацкомфінпослуг до адміністративного суду із позовом, так як цей термін сплинув 10.06.2013, а позовну заяву було надіслано до суду пізніше. Спілка подавала звітні данні в обумовлені законодавством строки, але позивач, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг не проводив вчасно реєстрацію та обробку наданих звітів. Так звітні данні за 1 півріччя 2012 року здано та зареєстровано системою 18.07.2012 - прийнято лише 04.02.2013 співробітником Нацкомфінпослуг ОСОБА_2; звітні данні за 9 місяців 2012 року здано 15.10.2012 - прийнято лише 04.02.2013 співробітником Нацкомфінпослуг ОСОБА_2; звітні дані за 2112 рік здано 30.01.2013 - прийнято лише 25.02.2013 співробітником Нацкомфінпослуг ОСОБА_3 Це видно із даних, наявних у системі електронного документообігу який утримується та обслуговується Нацкомфінпослуг. Крім того, при винесенні постанови про стягнення штрафу до неї треба було долучити платіжну вимогу або хоча б банківські реквізити для сплати грошових коштів. Але до відповідача постанова та вимога не надсилались і, відповідно, перерахувати грошові кошти у сплату штрафних санкцій Кредитна спілка «Епоха Відродження» не могла. Пошту відповідача отримує її представник (уповноважена особа) і відповідачу було б цікаво подивитися на підпис у поштовому повідомленні про вручення постанови про стягнення штрафу. Також, відповідач неодноразово подавав заяви до Нацкомфінпослуг про виключення із реєстру фінансових установ, але йому було відмовлено.

Відповідач у судове засідання не прибув. Про дату, час і місце судового розгляду справи повідомлявся належним чином.

Відповідно до ч.1 ст.41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Згідно з ч.4 ст.128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з'ясував наступне.

Кредитна спілка «Епоха Відродження» зареєстрована як юридична особа за адресою: 69096, Запорізька область, м.Запоріжжя, вул.Зелена, буд.53, кв.57. Відповідач має ідентифікаційний код 26531893.

Згідно з ст.1 Закону України «Про кредитні спілки» кредитна спілка - це неприбуткова організація, заснована фізичними особами, професійними спілками, їх об'єднаннями на кооперативних засадах з метою задоволення потреб її членів у взаємному кредитуванні та наданні фінансових послуг за рахунок об'єднаних грошових внесків членів кредитної спілки. Кредитна спілка є фінансовою установою, виключним видом діяльності якої є надання фінансових послуг, передбачених цим Законом.

Вид діяльності відповідача за КВЕД - 65.22.0 «надання кредитів (основний)». Отже, заперечення відповідача стосовно виключення Кредитної спілки «Епоха Відродження» із реєстру фінансових установ не ґрунтуються на законі.

Як зазначено у абз.1-2 ч.1 ст.22 Закону України «Про кредитні спілки», кредитна спілка зобов'язана вести оперативний і бухгалтерський облік результатів своєї діяльності відповідно до законодавства України, а також статистичну звітність та подавати її в установлених порядку та обсязі органам статистики. Кредитна спілка подає Уповноваженому органу фінансову звітність та інші звітні дані в обсягах, формах та у строки, встановлені Уповноваженим органом, а також надає на запити Уповноваженого органу необхідні пояснення щодо звітних даних.

Відповідно до пп.2.2.2. п.2.2 розділу ІІ «Порядку складання та подання звітності кредитними спілками та об'єднаними кредитними спілками до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг», затвердженого 25.12.2003 розпорядженням Держфінпослуг №177, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.01.2004 за №69/8668 (далі - «Порядок складання та подання звітності кредитними спілками та об'єднаними кредитними спілками до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг»), звітним періодом для складання форм звітних даних, які надаються до Нацкомфінпослуг, є календарний рік. Форми звітних даних складаються щокварталу наростаючим підсумком з початку звітного періоду. Кредитні спілки складають звітні дані за станом на кінець останнього дня кварталу (року). Звітні дані за квартал подаються не пізніше 25-го числа місяця, що настає за звітним кварталом, звітні дані за рік - не пізніше 20 лютого року, наступного за звітним роком. У разі якщо останній день подання форм звітних даних є неробочим, термін подання продовжується до першого, після неробочого, робочого дня включно. У разі надання звітності безпосередньо до Нацкомфінпослуг датою подання є дата реєстрації паперових форм звітності у Нацкомфінпослуг. При надходженні звітності поштою дата подання визначається за поштовим штемпелем підприємства (відділення) зв'язку, що обслуговує відправника. При невиконанні цих умов звітні дані вважаються поданими несвоєчасно.

Згідно з пп.2.2.3. п.2.2 розділу ІІ «Порядку складання та подання звітності кредитними спілками та об'єднаними кредитними спілками до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг» звітні дані подаються в електронній та паперовій формах та обсязі, які встановлені цим Порядком у форматі, визначеному Нацкомфінпослуг. У разі невідповідності електронної форми звітних даних паперовій Нацкомфінпослуг протягом 10 робочих днів повідомляє кредитну спілку про неприйняття звітних даних з указанням причин, за якими звітні дані не були прийняті. Кредитна спілка протягом трьох робочих днів повинна усунути ці причини та надати звітні дані повторно. Додатки в паперовій формі подаються у швидкозшивачі, пронумерованими, прошитими та затвердженими підписом керівника кредитної спілки, головного бухгалтера та печаткою кредитної спілки. Інформація, що відображена в паперовій формі, має відповідати електронній формі. Ідентичність даних у паперовій та електронній формах підтверджується підписами керівника кредитної спілки, головного бухгалтера та печаткою кредитної спілки (додаток 1). Звітні дані в електронній формі складаються та подаються кредитними спілками через web-інтерфейс на офіційному сайті Нацкомфінпослуг у режимі on-line.

У наданих відповідачем «Рекомендованих повідомленнях про вручення поштового відправлення, виплату поштового переказу» не містяться дані про те, що Кредитною спілкою «Епоха Відродження» направлялись позивачу саме звітні дані у паперовій формі та обсязі, у форматі, визначеному Нацкомфінпослуг.

Більш того, у двох «Рекомендованих повідомленнях про вручення поштового відправлення, виплату поштового переказу» (ШКІ 69006 0687443 2 та 69006 0703936 7) відповідачем вказано тему вкладення: «про виключення з реєстру».

Отже, відповідачем не надано до суду беззаперечних доказів у спростування відомостей, зазначених у Постанові №2/15/3 про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, від 10.01.2013 про неподання Кредитною спілкою «Епоха Відродження» звітних даних за І півріччя 2012 року у паперовій формі.

У разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону (ч.1 ст.39 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг»).

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів (ч.2 ст.39 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг»).

Відповідно до п.3 ч.1 ст.40 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може застосовувати такі заходи впливу: накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.

Як зазначено у п.2 ч.1 ст.41 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг», уповноважений орган застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за: неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно з ч.1 ст.42 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» штрафи, передбачені статтею 41 цього Закону, накладаються Головою Уповноваженого органу, його заступниками, директорами департаментів чи головою відповідного територіального управління після розгляду матеріалів, які засвідчують факт правопорушення.

10.01.2013 директором департаменту регулювання та нагляду за кредитними установами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, винесено відносно відповідача Постанову №2/15/3 про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг. Сума штрафних санкцій становить 1700 грн. 00 коп.

Отже, суд приходить до висновку про обґрунтоване застосування позивачем штрафних санкцій до відповідача. Розмір санкції відповідає вимогам п.2 ч.1 ст.41 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг».

Як свідчать матеріали справи, станом на день судового розгляду, відповідачем Постанову №2/15/3 про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, від 10.01.2013 - не виконано, штраф у сумі 1700 грн. 00 коп. - не сплачено.

Відповідачем не надано до суду жодних доказів скасування Постанови №2/15/3 про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, від 10.01.2013.

Як зазначено у п.2.4 «Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, та визнання такими, що втратили чинність, деяких розпоряджень Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України», затвердженого 20.11.2012 розпорядженням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг №2319, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.12.2012 за №2112/22424, штрафні санкції (штрафи) накладаються Головою Нацкомфінпослуг та директорами департаментів за напрямами здійснення нагляду за окремими ринками фінансових послуг. У разі несплати штрафу особою в добровільному порядку у строк, передбачений постановою, він стягується Нацкомфінпослуг у судовому порядку.

Виходячи з викладеного суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Як зазначено у ч.2 ст.99 КАС України, для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів. Для звернення до адміністративного суду суб'єкта владних повноважень встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня виникнення підстав, що дають суб'єкту владних повноважень право на пред'явлення передбачених законом вимог. Для звернення до адміністративного суду суб'єкта владних повноважень щодо справ, зазначених у пункті 5 частини першої статті 183-2 цього Кодексу, встановлюється 15-денний строк, який обчислюється з дня виявлення суб'єктом владних повноважень підстав для звернення до адміністративного суду. Цим Кодексом та іншими законами можуть також встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду суб'єкта владних повноважень.

З урахуванням винесення 10.01.2013 вказаної Постанови №2/15/3, подачі адміністративного позову до суду 14.06.2013 (згідно штампу здачі до поштового відділення на конверті) суд вважає доводи відповідача про порушення Нацкомфінпослуг строків звернення до суду такими, що не ґрунтуються на законі.

Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк (ч.1 ст.88 КАС України).

З урахуванням прийняття судового рішення на користь позивача - Нацкомфінпослуг (суб'єкта владних повноважень), приписів ч.4 ст.94 КАС України, та того факту, що судові витрати, до яких входить і судовий збір, позивачем при подачі позову - не сплачувались, суд вважає за можливе звільнити позивача від сплати судового збору.

Керуючись ст.ст.2, 71, 94, 158-163 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з Кредитної спілки «Епоха Відродження» (69096, Запорізька область, м.Запоріжжя, вул.Зелена, буд.53, кв.57, ідентифікаційний код 26531893) на користь Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету», код бюджетної класифікації за доходами 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106) штраф у сумі 1700 (одна тисяча сімсот) грн. 00 коп.

Звільнити позивача від сплати судового збору.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили у строк та порядок визначений ст.ст.167, 186, 254 КАС України.

Постанова суду першої інстанції оскаржується у строк та порядок встановлений ст.ст.167, 186 КАС України.

Постанова виготовлена у повному обсязі 15.07.2013.

Суддя О.О. Прасов

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.07.2013
Оприлюднено22.07.2013
Номер документу32497425
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/5626/13-а

Постанова від 15.07.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 20.06.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні