ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 2а-2392/08
01 жовтня 2008 року Львівський окружний
адміністративний суд
в складі : головуючого - судді Дем'яновського Г.С.,
при
секретарі Хома Ю.Р.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Львові
справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до управління пенсійного фонду
України у Миколаївському районі Львівської області.про нарахування та стягнення
соціальної грошової допомоги.
в с т а н о в и в :
Адміністративний позивач - ОСОБА_1.звернувся з позовом до управління пенсійного фонду України у
Миколаївському районі Львівської області , про нарахування та стягнення
соціальної грошової допомоги.,покликаючись на те,що він відповідно до Закону
України „Про соціальний захист дітей війни” має статус дитини війни і йому повинна
виплачуватись щомісячна соціальна допомога у розмірі 30% мінімальної пенсїї за
віком.Верховна Рада України Законами України „Про Державний бюджет України на
2006 рі”,”Про Державний бюджет України на 2007 рік призупинила дію ст.6 Закону
України „Про соціальний захист дітей війни”,якою була передбачена виплата
соціальної грошової допомоги,однак Конституційний Суд України рішенням
№6-рп\2007 від 09 липня 2007 року по справі 1-29\2007 вирішив визнати таким,що
не відповідають Конституцїї України і є неконституційними положення Закону
України „Про Державний бюджет України на 2007 рік”пункт 12 статті 71,яким
зупинено дію ст.6 Закону України №2195-статті 71 Закону України „Про державний
бюджет України на 2007 рік” №489 від 19.12.2006 року визнані неконституційними.Тому
позивач просить стягнути щомісячну соціальну допомогу в розмірі 30% від
мінімальної пенсїї за віком,яка
становила в 2006 році \за рік\4302 грн.,2007 р.-\за рік\4809 грн, .Разом
за період 2006-2007 рр.позивачка просить стягнути 2733 грн.30 коп.. недоплаченої
соціальної допомоги і відновити пропущений строк для звернення до суду за
захистом порушених прав ,оскільки про рішення Коституційного суду він
довідалась після 09.07.2007 року і це поважна причина.
В судовому засіданні позивач позов підтримав
повністю .
Представник відповідача управління Пенсійного фонду
України у Миколаївському районі Львівської області.в судовому засіданні позовне
не визнала та пояснила ,що не визначена мінімальна пенсія,не виділені бюджетні
асигнування і пропущений строк звернення до суду.
Вислухавши пояснення сторін,перевіривши інші докази,
зібрані в справі, суд приходить до висновку, що позов ОСОБА_1 про стягнення
грошової допомоги підлягає до часткового задоволення з наступних підстав:
-з посвідчення вбачається ,що ОСОБА_1. визнаний дитиною війни і користується
пільгами,приналежними цьому статусу,
- Відповідно до статті 6 Закону України „Про соціальний
захист дітей війни” від 18 листопада 2004 року № 2195-4 дітям війни пенсії або
щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що
виплачується замість пенсії, підвищуються на 30 відсотків мінімальної пенсії за
віком.
-ст. 77 Закону України «Про Державний бюджет України на
2006 рік» дія ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» було зупинено,
-статтею 71 Закону
України „Про Державний бюджет України на 2007 рік” дія даної норми була
зупинена.
- Конституційний Суд України рішенням №6-рп\2007 від 09
липня 2007 року по справі 1-29\2007 вирішив визнати таким,що не відповідають
Конституцїї України і є неконституційними положення Закону України „Про
Державний бюджет України на 2007 рік”пункт 12 статті 71,яким зупинено дію ст.6
Закону України №2195-статті 71 Закону України „Про державний бюджет України на
2007 рік” №489 від 19.12.2006 року і п.5 означеного рішення має преюдиційне
значення для судів загальної юрисдикцїї,при
розгляді ними позовів у зв”язку з правовідносинами,які виникли внаслідок
положень статей зазначених законів,що визнані неконституційними,
-Верховний Суд в своєму листі 14.07.2006 року №1-5\400
надав роз'яснення, що реалізація особою права на отримання бюджетних коштів,
яке базується на спеціальних та чинних на час виникнення спірних правовідносин
нормативно - правових актах національного законодавства не може бути поставлена
в залежність від бюджетних асигнувань, тобто посилання органами державної влади
на відсутність коштів, як на причину невиконання своїх зобов'язань, судами не
повинні прийматися до уваги, у випадках, коли з набуттям чинності певним
законом, його нормами призупиняється дія положень закону, що був прийнятий
раніше, до спірних правовідносин застосовується закон, що діяв на момент
виникнення у особи відповідного права.
Конституційний суд України в рішенні від 22.05.2008
року по справі 1-28 зазначив,що виходячи
з того, що 09 липня 2007 року Конституційний суд України прийняв рішення у
справі про соціальні гарантії громадян та відповідно до ст. 152 Конституції
України закони, інші правові акти або їх
окремі положення, що визнані неконституційними, втрачають чинність з дня
ухвалення Конституційним судом України рішення про їх неконституційність і з 09
липня 2007 року норма ст. 6 Закону України «Про соціальний статус дітей війни»
про підвищення пенсії дітям війни на 30% підлягає виконанню.
Тому суд вважає,що позовні вимоги слід задоволити
частково в частині підвищення позивачці пенсїї в розмірі 30% мінімальної пенсїї
за віком за період з липня.2007 року по 31 грудня 2007 року ,оскільки в 2006 році Конституційний Суд
України не розглядав питання відповідності Конституцїї України норм Закону
України „Про Державний бюджет України на 2006 рік”і підвищення пенсїї
проводиться лише з місяця набрання чинності Рішенням Конституційного Суду
України від 09.07.2007 року і суд вважає,що слід продовжити строк звернення до
суду з липня 2007 року,оскільки позивач навів поважну причину- строк
опублікування згаданого рішення і ознайомлення з ним.
Визначаючи розмір соціальної допомоги,яка підлягає
виплаті ,суд виходить з вимог ст.62 Закону України „Про державний бюджет на
2007 рік”з наступними змінами та доповненнями,де зазначено,що для осіб які
втратили працездатність,розмір прожиткового мінімуму,що у відповідності до ст.28 Закону України „Про
загальнообов”язкове державне страхування”тотожній з мінімальним розміром пенсїї
за віком станом на день виплати згаданої допомоги і разом позивачу за період з
липня по 31.12.2007 р.належить до виплати
742 грн.65 коп.
В решті позову
відмовити.
Керуючись ст.ст. 2, 4, 7, 14, 23, 86, 94,
99-100, 158,159,160, 161, 163, 162, 128 КАС України, Законом України „Про соціальний захист дітей війни”від 18
листопада 2004 року №2195-1У ст. 28 Закону України „Про загальнообов'язкове
державне пенсійне страхування”, п.7 ст. 9 КАС України ,суд
п о с т а н о в и в :
Позов задоволити частково.Зобов'язати управління пенсійного фонду України у Миколаївському районі Львівської
області здійснити ОСОБА_1 нарахування і виплату щомісячного
підвищення до пенсії в розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком
,починаючи з липня.2007 р.по 31.12.2007 року, стягнувши з управління пенсійного фонду України у
Миколаївському районі Львівської на користь ОСОБА_1
742 грн.65 коп. В решті позову відмовити.
Судові витрати
віднести за рахунок Державного бюджету України.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Львівського
адміністративного апеляційного суду через Львівський окружний адміністративний
шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження в 10-денний строк з дня
проголошення постанови суду і подання після цього протягом 20-днів апеляційної
скарги з поданням її копії до Львівського адміністративного апеляційного суду.
Суддя:підпис-з оригіналом звірено.
Постанова не набрала законної сили.
Суддя: Дем'яновський
Г.С.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.10.2008 |
Оприлюднено | 01.04.2009 |
Номер документу | 3250527 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Дем'яновський Г.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні