Постанова
від 19.06.2013 по справі 801/5227/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

19 червня 2013 р. (14:37) Справа №801/5227/13-а

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі:

головуючого судді - Пакет Т.В.,

при секретарі судового засідання - Мельниковій А.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Центру зайнятості Автономної Республіки Крим, Красноперекопського міськрайонного центру зайнятості до ОСОБА_2 про стягнення заборгованості.

Обставини справи: Центр зайнятості АР Крим, Красноперекопський міськрайонний центр зайнятості звернулися до суду з позовом до ОСОБА_2 про стягнення заборгованості у розмірі 8008,34 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем незаконно отримана допомога по безробіттю в розмірі 4 464,59 гривень, та витрати на професійне навчання в розмірі 3543,75 гривень. Згідно акту розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення № 11 від 01.02.2013 року відповідач отримував доход (стипендію) перебуваючи на обліку в центрі зайнятості, таким чином він не мав права на отримування статусу безробітного, виплату йому забезпечення та надання соціальних послуг у зв'язку з тим, що належав до категорії зайнятого населення.

У судовому засіданні представник позивачів Рязанов Д.В. підтримав адміністративний позов у повному обсязі та просив його задовольнити.

У судовому засіданні представник відповідача ОСОБА_4 проти позову заперечувала та просила у його задоволенні відмовити, посилаючись на його не обґрунтованість, оскільки ОСОБА_2 перебуваючи на обліку в центрі зайнятості не отримував стипендію, так як не відвідував навчальний заклад і вважав себе таким, що відрахований з навчання.

Заслухавши пояснення представника позивачів та представника відповідача, дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд,

ВСТАНОВИВ:

Згідно з частиною 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Відповідно до п.5 ч.2 ст.17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.

Пунктом 7 частини 1 статті 3 КАС України дано визначення суб'єктів владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до статті 34 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" N 1533-III від 02.03.2000 року забезпечення збору страхових внесків, контроль правильності їх нарахування та своєчасності сплати віднесено до обов'язків Фонду загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття (далі Фонд).

Згідно з частиною другою статті 12 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" № 1533-III від 02.03.2000 року функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду покладаються на центр зайнятості Автономної Республіки Крим, обласні, Київський і Севастопольський міські, районні, міськрайонні, міські та районні у містах центри зайнятості.

Правовий статус центрів зайнятості був визначений Законом України "Про зайнятість населення" № 803-XII від 01.03.1991 року, який діяв на момент виникнення спірних правовідносин, статтею 18 якого встановлено, що для реалізації державної політики зайнятості населення, професійної орієнтації, підготовки і перепідготовки, працевлаштування та соціальної підтримки тимчасово не працюючих громадян у порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України, створюється державна служба зайнятості, діяльність якої здійснюється під керівництвом Міністерства праці та соціальної політики України, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування.

Державна служба зайнятості складається з: Державного центру зайнятості Міністерства праці та соціальної політики України, центру зайнятості Автономної Республіки Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських, районних, міськрайонних, міських і районних у містах центрів зайнятості, центрів організації професійного навчання незайнятого населення і центрів професійної орієнтації населення, інспекцій по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення.

Отже, судом встановлено, що позивачі є установою Державної служби зайнятості, та підпорядковується Міністерству праці та соціальної політики Автономної Республіки Крим, яке відповідно до пункту 1 Положення про Міністерство праці та соціальної політики Автономної Республіки Крим, затвердженого Постановою Ради Міністрів Автономної Республіки Крим від 13.06.2005 року № 249 являється республіканським органом виконавчої влади.

Також встановлено, що центри зайнятості населення відносяться до робочих органів виконавчої дирекції Фонду, у той же час повноваження центрів зайнятості визначені абзацом 9 пункту 2 статті 19 Закону України "Про зайнятість населення" № 803-XII від 01.03.1991 року, відповідно до якого Державна служба зайнятості має право в установленому законодавством порядку подавати громадянам допомогу по безробіттю та матеріальну допомогу по безробіттю, припиняти і відкладати їх виплати.

Відповідно до п.6 Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 20 березня 2006 року №357 якщо відомості про доходи є недостовірними з вини особи, центри зайнятості припиняють відповідні виплати, а суми здійснених з дня призначення виплат стягуються з такої особи відповідно до пункту 7 цього Порядку.

Пунктом 7 Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 20 березня 2006 року №357 встановлено, що у разі відмови особи повернути кошти або відмови роботодавця відшкодувати кошти, а також у разі неповернення (невідшкодування) їх у встановлений строк стягнення таких коштів здійснюється у судовому порядку відповідно до законодавства.

Можливість вирішення спорів, які виникають у зв'язку зі застосуванням Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" саме у судовому порядку, визначена також статтею 39 зазначеного Закону.

Таким чином, судом встановлено, що позивачі, являючись суб'єктами владних повноважень, відповідно до законодавства мають право подавати до суду позовну заяву до фізичних та юридичних осіб, щодо стягнення з громадян безпідставних виплат у вигляді допомоги по безробіттю.

Відповідно до ст.6 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" право на матеріальне забезпечення на випадок безробіття (далі - забезпечення) та соціальні послуги мають застраховані особи.

Відповідно до Закону безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи. Безробітними визнаються також інваліди, які не досягли пенсійного віку, не працюють та зареєстровані як такі, що шукають роботу.

Згідно зі ст. 25 Закону України "Про зайнятість населення" держава створює умови незайнятим громадянам у поновленні їх трудової діяльності та забезпечує їм такі види компенсацій:

а) надання особливих гарантій працівникам, вивільнюваним з підприємств, установ, організацій;

б) виплата матеріальної допомоги в період професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації;

в) виплата в установленому порядку допомоги по безробіттю.

Розміри та умови надання матеріального забезпечення на випадок безробіття визначаються Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття".

Згідно зі ст.7 Закону видами забезпечення, зокрема, є допомога по безробіттю, у тому числі одноразова її виплата для організації безробітним підприємницької діяльності, матеріальна допомога у період професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації безробітного

Із наданих позивачем документів встановлено, що на підставі заяви ОСОБА_2, останньому надано статус безробітного з 23.11.2010 року.

Відповідно до п.1 ст.22 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" застраховані особи, визнані у встановленому порядку безробітними, які протягом 12 місяців, що передували початку безробіття, працювали на умовах повного або неповного робочого дня (тижня) не менше 26 календарних тижнів та сплачували страхові внески, мають право на допомогу по безробіттю залежно від страхового стажу.

Згідно з п.3 ст. 22 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" допомога по безробіттю виплачується з 8 дня після реєстрації застрахованої особи в установленому порядку в державній службі зайнятості.

Наказом по Красноперекопському міськрайонному центру зайнятості № НТ101123 від 23.11.2010 року відповідачу призначена допомога по безробіттю з 23.11.2010 року по 21.05.2011 року.

25 листопада 2010 року між відповідачем та Красноперекопським міськрайонним центром зайнятості укладений договір № 010910112500299, відповідно до якого відповідач направлений на професійну підготовку за рахунок коштів Фонду до Навчального центру агропромислового комплексу (а.с.20).

Наказом по Красноперекопському міськрайонному центру зайнятості № НТ1011129 від 29.11.2010 року ОСОБА_2 було припинено виплату допомоги по безробіттю з 26.11.2010 року у зв'язку з проходженням ним професійного навчання за направленням Красноперекопського міськрайонного центру зайнятості та призначена матеріальна допомога у період професійного навчання у зв'язку із зарахуванням на навчання з 26.11.2010 року по 21.05.2011 року.

Згідно довідки-розрахунку допомога по безробіттю була виплачена відповідачу у розмірі 49,00 грн., матеріальна допомога у період професійного навчання у розмірі 2 983,93 грн.

Наказами по Красноперекопському міськрайонному центру зайнятості № НТ101208 від 08.12.2010 року, № 1101110 від 10.01.2010 року, № НТ110131 від 31.01.2011 року, № НТ110310 від 10.03.2011 року, № НТ110331 від 31.03.2011 року, № НТ110510 від 10.05.2011 року відповідачу компенсовані витрати на проїзд до місця проходження навчання та у зворотному напрямку у розмірі 1 431,66 грн.

Наказом по Красноперекопському міськрайонному центру зайнятості № НТ110526 від 26.05.2011 року ОСОБА_2 було припинено виплату матеріальної допомоги у період професійного навчання з 22.05.2011 року у зв'язку з закінченням строку її виплати.

Наказом по Красноперекопському міськрайонному центру зайнятості № НТ110712 від 12.07.2011 року відповідач був знятий з обліку з 12.07.2011 року у зв'язку з працевлаштуванням.

Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 12 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" центри зайнятості проводять розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення шляхом звіряння даних, зазначених у документах страхувальника з базою даних інших державних органів, а в разі необхідності шляхом проведення виїзних планових та позапланових перевірок страхувальників.

Судом встановлено, що в ході проведення звіряння даних, що надійшли 31.05.2011 року до центру зайнятості АР Крим від Державної податкової адміністрації України за IV квартал 2010 року, було виявлено факт отримання безробітним ОСОБА_2 в КРПТНЗ "Сімферопольський професійний будівельний ліцей" доходу під час перебування на обліку у центрі зайнятості.

25 липня 2011 року Красноперекопським міськрайонним центром зайнятості спрямований лист до Сімферопольського міського центру зайнятості з проханням провести безпосередньо у КРПТЗН "Сімферопольський професійний будівельний ліцей" перевірку щодо отримання доходу безробітним ОСОБА_2

07 лютого 2013 року Красноперекопським міськрайонним центром зайнятості отриманий акт розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення № 11 від 01.02 2013 року, складений Сімферопольським міським центром зайнятості, відповідно до якого ОСОБА_2 навчався в у КРПТЗН "Сімферопольський професійний будівельний ліцей" у 4 кварталі та отримував дохід (стипендію), перебуваючи на обліку в центрі зайнятості.

Судом також встановлено, що наказом Сімферопольського професійного будівельного ліцею від 31.08.2010 року ОСОБА_2 з 01.09.2010 року зарахований у склад навчающихся, прийнятих на навчання відповідно до державного замовлення. Наказом Сімферопольського професійного будівельного ліцею від 30.06.2011 року наказано видати документ, встановленої форми навчающимся, що не завершили повний курс навчання у СПБЛ та таким, що не пройшли кваліфікаційну атестацію, зокрема ОСОБА_2

Згідно отриманих судом копій наказів та платіжних відомостей Кримського республіканського професійного-технічного навчального закладу "Сімферопольський професійний будівельний ліцей" встановлено, що відповідач дійсно отримував дохід (стипендію), перебуваючи на обліку у центрі зайнятості, що спростовує твердження представника відповідача про неотримання ОСОБА_2 у вказаний період стипендії.

Розмір матеріальної допомоги, виплаченої відповідачеві Красноперекопським міськрайонним центром зайнятості становить 4464,59 грн. та підтверджується довідкою-розрахунком (а.с.57).

Розмір витрат на професійне навчання ОСОБА_2 здійснених центром зайнятості АР Крим, становить 3543,75 грн. і підтверджується розрахунком № 13-11-1125/0-13 від 25.03.2011 р. (а.с.62).

19.02.2013 року Красноперекопський міськрайонний центр зайнятості направив ОСОБА_2 лист № 09/01-555 у якому запропонував відповідачеві з'явитися до центру зайнятості з метою вирішення питання щодо компенсації матеріальної допомоги.

02.04.2013 року Красноперекопський міськрайонний центр зайнятості направив ОСОБА_2 лист № 09/04-1179 у якому запропонував відповідачеві пропозицію добровільно повернути гроші на професійне навчання.

На момент розгляду справи витрати на професійне навчання відповідачем не відшкодовані.

Відповідно до ч.ч.2,3 ст.36 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" передбачено, що застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг. Сума виплаченого забезпечення в наслідок умисного невиконання ним своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

Відповідно до абз. 1 п.3 ст. 36 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" сума виплаченого забезпечення відповідачу внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними підлягає стягненню з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

Відповідно до положень ст. 71 КАС України відповідачем не надано доказів сплати вказаної вище заборгованості, наявність і розмір якої підтверджено матеріалами справи.

Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги являються обґрунтованими та підлягають задоволенню у повному обсязі.

Згідно з частиною 4 статті 94 КАС України у справах, у яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Тому судові витрати по справі не підлягають стягненню з відповідача.

Під час судового засідання, яке відбулось 19 червня 2013 року, були оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Повний текст постанови складено 21 червня 2013 року.

Керуючись ст. ст. 9, 11, 69-71, 158, 159, 161-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з ОСОБА_2 (АДРЕСА_1, ІНН НОМЕР_1) на користь Красноперекопського міськрайонного центру зайнятості Автономної Республіки Крим (96000, АР Крим, м. Красноперекопськ, вул. Чапаєва, 2, р/р 37178001000265 в ГУ ДКСУ в АР Крим, м. Сімферополь, МФО 824026, ЄДРПОУ 20708600) витрати на виплату забезпечення в розмірі 4464 (чотири тисячі чотириста шістдесят чотири) грн. 59 коп.

Стягнути з ОСОБА_2 (АДРЕСА_1, ІНН НОМЕР_1) на користь Центру зайнятості Автономної Республіки Крим (95000, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Дибенка, 50, р/р 37179300901202 в ГУ ДКСУ в АР Крим, МФО 824026, ЄДРПОУ 03491168) витрати на професійне навчання в розмірі 3543 (три тисячі п'ятсот сорок три) грн. 75 коп.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Т.В.Пакет

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення19.06.2013
Оприлюднено23.07.2013
Номер документу32517138
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/5227/13-а

Постанова від 19.06.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Пакет Т.В.

Ухвала від 18.05.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Пакет Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні