ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
02.02.09 Справа №2а-2041/08/6
Окружний адміністр ативний суд Автономної Респу бліки Крим у складі: головуюч ого судді Латиніна Ю.А.,
при секретарі Ускові й О.І.,
за участю представників по зивача Компанейцева С.В., Проц юка А.П., представника відпові дача Морозова О.О.
розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу
,
за позовом ТОВ "Альфагазін вест"
до ГУ Міністерства внутрі шніх справ України в АРК
про визнання нечинним напр авлення на перевірку
Суть спору: Позивач звернув ся у суд з вищевказаним позов ом до відповідача, мотивуючі свої вимоги, тим що на підстав і направлення №4/152 від 15 серпня 2008 року виданого Головним упр авлінням Міністерства внутр ішніх справ України в Автоно мній Республіці Крим (далі - ГУМВС України в АР Крим) 19.08.08 пр оведено перевірку виконання норм діючого законодавства України, законності здійснен ня фінансово-господарської д іяльності та освоєння бюджет них коштів ТОВ «Альфагазінве ст». Направлення на перевірк у підписане заступником нача льника ГУМВС України в АР Кри м Федоряном М.А., позивач вважа є, таким що підписане не уповн оваженою особою - у супереч ч.2 п.24 ст.11 Закону України Закон у «Про міліцію», де вказано н а його підписання керівником підрозділу міліції. Федорян М.А. не є керівником підрозділ у міліції - ГУМВС України в АР Крим і УДСБЕЗ ГУМВС України в АР Крим, тому не мав повноваже нь на підпис направлення на п еревірку та просить визнати його нечинним.
У ході розгляду справ у представники позивача позо вні вимоги уточнили, просили визнати протиправним та ска сувати зазначене направленн я на перевірку ТОВ «Альфагаз інвест», визнати протиправн ими дії ГУМВС України в АР Кри м відносно проведення переві рки, складання протоколу огл яду міста події та опечатува ння бухгалтерії ТОВ «Альфаг азінвест» 19.08.08 та винести ріше ння про визнання протиправно ю вказану перевірку, проведе ну на підставі направлення № 4/152 від 15.08.08. Просили врахувати ви щевикладені обставини та поз ов задовольнити.
Представник відповідача п озов не визнав, надав письмов і заперечення, суду пояснив. 19 .08.08 працівники УДСБЕЗ ГУ МВС Ук раїни в АР Крим на підставі на правлення на перевірку від 15.0 8.08 №4/152 провели перевірку фінан сово-господарської діяльнос ті ТОВ «Альфагазінвест», піс ля відмови керівництва підпр иємства надати необхідні док ументи. Було складено проток ол огляду міста події та пров есен опечатування бухгалтер ії. Вважає, що заступник начал ьника ГУМВС України в АР Крим Федорян М.А. згідно з функціо нальними обов' язками має пр аво підписувати направлення на перевірку суб' єктів гос подарювання у відповідності до Закону України «Про міліц ію». Підстав для задоволення позову не вбачає, просить у за доволенні позову відмовити.
Розглянув матеріали справ и, дослідив надані докази, вис лухав пояснення представник ів сторін, суд,
ВСТАНОВИВ:
Згідно з частиною 1 статт ю 2 КАС України завданням адмі ністративного судочинства є захист прав, свобод та інтере сів фізичних осіб, прав та інт ересів юридичних осіб у сфер і публічно-правових відносин від порушень з боку органів д ержавної влади, органів місц евого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, і нших суб' єктів при здійснен ні ними владних управлінськи х функцій на основі законода вства, в тому числі на виконан ня делегованих повноважень.
Відповідно до частини 2 стат ті 2 КАС України до адміністра тивних судів можуть бути оск аржені будь-які рішення, дії ч и бездіяльність суб' єктів в ладних повноважень, крім вип адків, коли щодо таких рішень , дій чи бездіяльності Консти туцією або законами України встановлено інший порядок су дового провадження.
Відповідно до п. 1 частини 1 ст атті 17 КАС України компетенці я адміністративних судів пош ирюється на спори фізичних ч и юридичних осіб із суб' єкт ом владних повноважень щодо оскарження його рішень (норм ативно-правових актів чи пра вових актів індивідуальної д ії), дій чи бездіяльності.
Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.
ГУ МВС України в АР Кри м у відносинах з фізичними та юридичними особами, під час р еалізації своїх завдань та ф ункцій, встановлених законод авством України, є органами в иконавчої влади та суб' єкта ми владних повноважень.
Відповідно до частини 3 стат ті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи без діяльності суб' єктів владн их повноважень, адміністрати вні суди перевіряють, чи прий няті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та за конами України, обґрунтовано , тобто з урахуванням усіх обс тавин, що мають значення для п рийняття рішення; безсторонн ьо (неупереджено); добросовіс но; розсудливо.
Тому вирішуючи справу стос овно позовних вимог, суд зобо в' язаний встановити, чи дія в відповідач на підставі зак ону, чи є їх дії обґрунтованим и, безсторонніми та добросов існими.
Так, 19.08.08 працівниками УДСБЕЗ ГУ МВС України в АР Крим на пі дставі направлення на переві рку від 15.08.08 №4/152, виданого ГУ МВС України в АР Крим, проведена п еревірка фінансово-господар ської діяльності ТОВ «Альфаг азінвест».
Вказане направлення зазна чає термін перевірки з 15.08.08 по 25 .08.08, містить ціль - виконання но рм діючого законодавства Укр аїни, законності здійснення фінансово-господарської дія льності, освоєння бюджетних коштів, вид - оперативна, пос адових осіб, яким доручено її проведення та підписане зас тупником начальника ГУМВС Ук раїни в АР Крим Федоряном М.А.
Згідно зі статтею 19 Констит уції України органи державно ї влади та органи місцевого с амоврядування, їх посадові о соби зобов'язані діяти лише н а підставі, в межах повноваже нь та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами Ук раїни.
Стаття 1 Закону України «Про міліцію» №565-XII від 20.12.1990 зазначає поняття міліція - як державни й озброєний орган виконавчої влади, який захищає життя, здо ров'я, права і свободи громадя н, власність, природне середо вище, інтереси суспільства і держави від протиправних по сягань.
Діяльність міліції будуєт ься на принципах законності, гуманізму, поваги до особи, со ціальної справедливості, вза ємодії з трудовими колектива ми, громадськими організація ми й населенням. Правовою осн овою діяльності міліції є: Ко нституція України, цей Закон , інші законодавчі акти Украї ни, постанови Верховної Ради України, укази Президента Ук раїни, постанови Кабінету Мі ністрів України, нормативні акти Міністерства внутрішні х справ України, Загальна дек ларація прав людини, міжнаро дні правові норми, ратифіков ані у встановленому порядку. Міліція виконує свої завдан ня неупереджено, у точній від повідності з законом (ст.ст.3-5 З акону).
Як вбачається з положень ч.2 п.24 ст.11 Закону, органи міліції вправі приступити до провед ення перевірки суб'єктів гос подарської діяльності за умо ви наявності направлення на перевірку, яке складається з а формою, встановленою Мініс терством внутрішніх справ Ук раїни. У направленні на перев ірку зазначаються дата його видачі, назва підрозділу міл іції, мета, вид, підстави, дата початку та дата закінчення п еревірки, посади, звання та пр ізвища посадових осіб підроз ділу міліції, які проводитим уть перевірку. Направлення н а перевірку є дійсним за умов и наявності підпису керівник а підрозділу міліції, скріпл еного печаткою органу міліці ї.
Надані відповідачем функціональні повноваження керівництва ГУМВС України в АР Крим, у тому числі заступни ка начальника - начальника міліції громадської безпеки Федоряна М.А., визначають його повноваження у певних напря мках роботи управління, одна к не містять повноваження що до підписання направлень на проведення перевірок суб' є ктів господарювання у відпов ідності до положень п.24 ст.11 Зак ону.
Крім того, суд підкрес лює, що за своїми обов' язкам и виконуючий обов' язки нача льника ГУ МВС України в АР Кри м Іллічов М.О. керує діяльніст ю Головного управління та є б езпосереднім куратором Упра вління Державної служби боро тьби з економічною злочинніс тю.
Постановою КМ Україн и «Про утворення Державної с лужби боротьби з економічною злочинністю» №510 від 05.07.93 утвор ено Державну служба боротьби з економічною злочинністю д о якої входить Управління де ржавної служби боротьби з ек ономічною злочинністю ГУ ВМС України в АР Крим. Співробітн ики даного Управління 19.08.08 про вели перевірку ТОВ «Альфагаз інвест», керівником цього пі дрозділу є Кислиця О.Л.
У розумінні приписів ч.2 п.24 с т.11 Закону України «Про міліці ї» вбачається, що повноважен нями на підписання направлен ь на перевірку суб' єктів го сподарської діяльності наді ленні начальник ГУ МВС Украї ни в АР Крим Іллічов М.О. та на чальник Управління Державно ї служби боротьби з економіч ною злочинністю ГУ ВМС Украї ни в АР Крим Кислиця О.Л.
Таким чином, ГУ МВС України в АР Крим при оформленні напр авлення на перевірку не вірн о розтлумачило зазначенні по ложення Закону, наділило пов новаженнями щодо підписання направлення на перевірку ТО В «Альфагазінвест», посадов у особу, яка не мала на це прав а, що потягнуло проведення пе ревірки у відсутності на це д остатніх правових підстав та спричинило порушення законн их прав позивача.
З наслідками перевірки був складений протокол огляду м іста події від 19.08.08, проведено о печатування приміщення бухг алтерії підприємства. Згодом 09.01.08 винесена постанова про ві дмову у порушенні кримінальн ої справи за відсутністю у ді ях посадових осіб ТОВ «Альфа газінвест» складу злочину.
Враховуючи викладене, суд п риходить до висновку, заступ ник начальника ГУ МВС Україн и в АР Крим Федорян М.А. підпис ав направлення на перевірку ТОВ «Альфагазінвест» від 15.08.08 у супереч нормам діючого зак онодавства, діяв не в межах ви значених повноважень, тому п роведена 19.08.08 перевірка на під ставі направлення №4/152 від 15.08.08 р азом з вчиненими у ході перев ірки діями: опечатуванням пр иміщення бухгалтерії і склад анням протоколу огляду міста події, не можуть вважатися за конними та є протиправними.
Стаття 71 КАС України пердба чає обовязок кожной сторони довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та зап еречення, крім випадків, вста новлених статтею 72 цього Коде ксу. В адміністративних спра вах про протиправність рішен ь, дій чи бездіяльності суб' єкта владних повноважень обо в' язок щодо доказування пра вомірності свого рішення, ді ї чи бездіяльності покладаєт ься на відповідача, якщо він з аперечує проти адміністрати вного позову.
У ході розгляду справ и відповідач не довів, що діяв неупереджено, враховуючи ус і обставини виниклих правові дносин, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, щ о мають значення для прийнят тя рішення та розсудливо.
Приймаючи до уваги ви щевикладене, суд вважає позо вні вимоги з урахуванням їх у точнень підлягаючими задово ленню.
Відповідно до частин и 1 статті 94 КАС України, якщо су дове рішення ухвалене на кор исть сторони, яка не є суб' є ктом владних повноважень, су д присуджує всі здійснені не ю документально підтверджен і судові витрати з Державног о бюджету України. Суд вважає необхідним стягнути на кори сть позивача судовий збір сп лаченим ним при звернені до с уду у розмірі 3,40 грн., який підт верджено документально.
Постанову складено повніс тю 06.02.2009 року.
На підставі викладен ого, керуючись ст. ст.94,160-163,167 КАС У країни, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повні стю.
Визнати протиправним та ск асувати направлення на перев ірку Товариства з обмеженою відповідальністю «Альфагаз інвест» видане Головним упра влінням Міністерства внутрі шніх справ України в Автоном ній Республіці Крим за №4/152 від 15 серпня 2008 року.
Визнати протиправними дії Головного управління Мініст ерства внутрішніх справ Укра їни в Автономній Республіці Крим відносно проведення пер евірки, складання протоколу огляду міста події та опечат ування бухгалтерії Товарис тва з обмеженою відповідальн істю «Альфагазінвест» 19 серп ня 2008 року.
Визнати протиправною пере вірку Товариства з обмеженою відповідальністю «Альфагаз інвест»
проведену 19 серпня 2008 року Уп равлінням державної служби б оротьби з економічною злочин ністю Головного управління М іністерства внутрішніх спра в України в Автономній Респу бліці Крим на підставі напра влення Головного управління Міністерства внутрішніх спр ав України в Автономній Респ убліці Крим №4/152 від 15 серпня 2008 р оку.
Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Альфагазінвест» (ЄДР ПОУ 30450753) судовий збір у сумі 3,40 г рн.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня склад ення у повному обсязі у разі н еподання заяви про апеляційн е оскарження (апеляційної ск арги).
Якщо після подачі зая ви про апеляційне оскарження апеляційна скарга не подана , постанова набуває законної сили через 20 днів після подан ня заяви про апеляційне оска рження.
Протягом 10 днів з дня складе ння постанови у повному обся зі через Окружний адміністра тивний суд Автономної Респуб ліки Крим до Севастопольсько го апеляційного адміністрат ивного суду може бути подана заява про апеляційне оскарж ення, після подачі якої протя гом 20 днів може бути подана ап еляційна скарга.
Апеляційна скарга мо же бути подана без попереднь ого подання заяви про апеляц ійне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановле ний для подання заяви про апе ляційне оскарження (10 днів).
Суддя Лати нін Ю.А.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 02.02.2009 |
Оприлюднено | 06.11.2009 |
Номер документу | 3252343 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Латинін Ю.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні