Постанова
від 17.03.2009 по справі 2а-7005/08/1
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

17.03.09 Справа №2а-7005/08/1

Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим у складі голову ючої судді Трещової О.Р., при с екретарі Тарасовій О.М., за уча стю

представника позивача - Єм ченко Л.О., довіреність № 248 від 14 травня 2007 року,

представника відповідача - Піддубної І.П., довіреність № 3137 від 01.12.08 року,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом

ВАТ «Племзавод «Кримський »

до Сакського міськрайонно го центру зайнятості, Сакськ ої ОДПІ в АР Крим

про спонукання до виконанн я певних дій

ВСТАНО ВИВ:

До Окружного адміністра тивного суду Автономної Ре спубліки Крим звернулося з позовом ВАТ «Племзавод «К римський» до Сакського міськ районного центру зайнятості , Сакської ОДПІ в АР Крим про с понукання відповідачів спис ати безнадійну податкову заб оргованість по страховим вне скам до Фонду загальнообов' язкового державного соціаль ного страхування у сумі 30119,00 гр ивень основної заборгованос ті.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду Автономної Р еспубліки Крим від 17.11.2008 року по зовна заява була залишена бе з руху, оскільки в позовній за яві не було зазначено позовн і вимоги до кожного з позивач ів, що порушує п. 4 ч. 1 ст. 106 Україн и, а також у порушення ч. 2 ст. 106 К АС України до позовної заяви не додано доказів про суму бо ргу та доказів реєстрації.

25 грудня 2008 року до суду надій шла уточнена позовна заява, в якій були виправлені недолі ки, вказані в ухвалі Окружног о адміністративного суду АР Крим від 17.11.08 року.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду Автономної Р еспубліки Крим від 26.12.2008 року по справі відкрито провадження .

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду Автономної Р еспубліки Крим від 26.12.2008 року по справі було закінчено підго товче провадження та справу призначено до судового розгл яду.

У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав у повному обсяз і та по суті справи пояснив на ступне. У зв' язку з погодним и умовами 2002-2003 років у підприєм ства ВАТ «Племзавод «Кримськ ий» виникла заборгованість п о сплаті внесків до Фонду заг альнообов' язкового держав ного соціальною страхування України на випадок безробіт тя, яка е безнадійною, так як в иникла в силу форс-мажорних о бставин а тому підлягає спис анню у відповідності до вимо г статті 18 Закону України "Про порядок погашення зобов' яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами".

Відповідно до Преамбули За кону України "Про порядок пог ашення зобов' язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами", цей закон є спеціальним з аконом з питань оподаткуванн я, який встановлює порядок по гашення зобов' язань юридич них або фізичних осіб перед б юджетами та державними цільо вими фондами з податків та зб орів (обов' язкових платежів ), включаючи збір на обов' язк ове державне пенсійне страху вання та внески на загальноо бов' язкове державне соціал ьне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних сан кцій, що застосовуються до пл атників податків контролююч ими органами.

Згідно підпункту 2.1.3. пункту 2.1 статті 2 Закону України "Про в несення змін до Закону Украї ни "Про порядок погашення зоб ов' язань платників перед бю джетами та державними цільов ими фондами" до числа контрол юючих органів віднесено орга ни фондів загальнообов' язк ового державного соціальног о страхування - щодо внесків н а загальнообов' язкове держ авне соціальне страхування, у межах компетенції цих орга нів, встановленої законом.

Отже, після набрання 26.03.2003 рок у назначеним Законом чинност і, не сплачені в строк страхов і внески до фондів загальноо бов' язкового соціального с трахування, підпадають під о знаки податкового боргу в ро зумінні пункту 1.3 статті 1 Зако ну, і його дія поширюється на п огашення зобов' язань зі спл ати внесків на загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування.

Списання податкового борг у віднесено до виключної ком петенції податкових органів , які здійснюють щоквартальн е списання безнадійного пода ткового боргу.

ВАТ «Племзавод «Кримський » зареєстрований як платник внесків на загальнообов' яз кове державне соціальне стра хування України на випадок б езробіття та має заборговані сть по внескам у фонд загальн ообов' язкового державного соціального страхування Укр аїни на випадок безробіття в сумі 30119 грн. (70760 гривень - 40641 гри вень), яка підтверджена розра хунковою відомістю за 4 кварт ал 2004р. та актом звірки взаємни х розрахунків, а саме недоїмк а за платником складає 70760,00 грн . з яких - 40641,00 грн. - безнадійна за боргованість за ухвалою Вищо го господарського суду Украї ни від 27.05.2004р. по справі №2-15\9845\2003р.

ВАТ «Племзавод «Кримський » звернувся з заявою про спис ання цього боргу як безнадій ного податкового боргу, який виник в результаті несприят ливих погодних умов, що потяг ли пошкодження сільськогосп одарських культур на площах позивача і є форс-мажорними о бставинами, які підтверджуют ься висновками Торгово - пром ислової палати України. У спи санні вищевказаної суми було відмовлено.

Оскільки ВАТ «Племзавод «К римський» є сільськогоспода рським товаровиробником має сезонний характер роботи, за гибель сільськогосподарськ их культур протягом 2002-2004 років спричинила утворення боргу, в тому числі по платежам до Фо нду загальнообов' язкового державного соціального стра хування України на випадок б езробіття. Враховуючи виклад ене, представник позивача пр осив суд зобов' язати відпов ідачів списати безнадійну по даткову заборгованість по ст раховим внескам до Фонду заг альнообов' язкового держав ного соціального страхуванн я у сумі 30119,00 гривень основної з аборгованості.

У судовому засіданні предс тавник відповідача Сакськог о міськрайонного центру зайн ятості позов не визнав у повн ому обсязі. Представник відп овідача зазначив, що по своїй правовій природі внески на з агальнообов' язкове держав не соціальне страхування на випадок безробіття не можна вважати податковим боргом, н а який розповсюджується дія закону України № 2181, оскільки ц е суперечить вимогам ч. ч. 1 та 6 ст. 1, ч. 4 ст. 2, ст.ст. 3, 14 Закону Укра їни «про загальнообов' язко ве державне соціальне страху вання на випадок безробіття» . З аналізу наведених законод авчих актів можна зробити ви сновок, що дію Закону України № 2181 не можна розповсюджувати на відносини у сфері загальн ообов' язкового соціальног о страхування на випадок без робіття, оскільки це питання різних правовідносин та сис тем, встановлених Основами з аконодавства України про заг альнообов' язкове державне соціальне страхування та За коном України «Про систему о податкування». Таким чином, в иходячи з цього, представник відповідача просив суд відм овити у позовних вимогах у по вному обсязі.

У судове засідання предста вник відповідача Сакської ОД ПІ в АР Крим не з' явився, пові домлений належним чином про час, дату та місце розгляду сп рави, про причини неявки суд н е повідомлений.

Приймаючи до уваги, що у справі достатньо матеріал ів для розгляду її по суті, суд вважає можливим розглядати справу за відсутністю предст авника відповідача Сакської ОДПІ в АР Крим на підставі ная вних у справі доказів.

Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази по справі в їх сукупності, суд вв ажає, що позовні вимоги не під лягають задоволенню у повном у обсязі з наступних підстав .

Згідно з частиною 1 статтю 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб'єктів при здійсненні ни ми владних управлінських фун кцій на основі законодавства , в тому числі на виконання дел егованих повноважень.

Відповідно до частини 2 стат ті 2 КАС України до адміністра тивних судів можуть бути оск аржені будь-які рішення, дії ч и бездіяльність суб'єктів вл адних повноважень, крім випа дків, коли щодо таких рішень, д ій чи бездіяльності Конститу цією або законами України вс тановлено інший порядок судо вого провадження.

Відповідно до п. 1 частини 1 ст атті 17 КАС України компетенці я адміністративних судів пош ирюється на спори фізичних ч и юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо ос карження його рішень (нормат ивно-правових актів чи право вих актів індивідуальної дії ), дій чи бездіяльності.

Пунктом 7 частини 1 статті З К АС України дано визначення с уб'єктів владних повноважень , до яких належать орган держа вної влади, орган місцевого с амоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'є кт, який здійснює владні упра влінські функції на основі з аконодавства, в тому числі на виконання делегованих повно важень.

Частиною 1,3 статті 4 Закону У країни “Про державну податко ву службу в Україні” від 04.12.1990 р оку № 509-ХІІ Державна податков а адміністрація України є це нтральним органом виконавчо ї влади. Державні податкові і нспекції у районах, містах (кр ім міст Києва та Севастополя ), районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податк ові інспекції підпорядковую ться відповідним державним п одатковим адміністраціям в А втономній Республіці Крим, о бластях, містах Києві та Сева стополі.

Відповідно до підпункту 2.1.4 п. 2.1. статті 2 Закону України “П ро порядок погашення зобов' язань платників податків пе ред бюджетами та державними цільовими фондами” № 2181-ІІІ ві д 21.12.2000 року податкові органи ви знані контролюючими органам и стосовно податків і зборів (обов' язкових платежів), які справляються до бюджетів та державних цільових фондів. О тже, вони наділені компетенц ією, визначеною підпунктом 2.2. 1 пункту 2.2. статті 2 Закону здій снювати перевірки своєчасно сті, достовірності, повноти н арахування та сплати зазначе них податків.

Отже, органи державної пода ткової служби у відносинах з суб' єктами господарювання , під час реалізації своїх зав дань та функцій, встановлени х законодавством України, яв ляються суб' єктами владних повноважень.

Таким чином, судом встановл ено, що Сакська ОДПІ в АР Крим є органом виконавчої влади т а суб' єктом владних повнова жень.

Відповідно до статті 18 Зако ну України «Про зайнятість н аселення» від 01 березня 1991 року N 803-XII для реалізації державної політики зайнятості населен ня, професійної орієнтації, п ідготовки і перепідготовки, працевлаштування та соціаль ної підтримки тимчасово не працюючих громадян у порядк у, що визначається Кабінетом Міністрів України, створюєт ься державна служба зайнятос ті, діяльність якої здійснює ться під керівництвом Мініс терства праці та соціально ї політики України, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самовряду вання. Державна служба зайня тості складається з: Державн ого центру зайнятості Мініст ерства праці та соціальної п олітики України, центру зайн ятості Автономної Республі ки Крим, обласних, Київськог о та Севастопольського міс ьких, районних, міськрайонни х, міських і районних у міста х центрів зайнятості, центр ів організації професійног о навчання незайнятого насел ення і центрів професійної о рієнтації населення, інспекц ій по контролю за додержання м законодавства про зайнятіс ть населення. Регулювання пр авового становища державни х службовців, які працюють у зазначених підрозділах дер жавної служби зайнятості, зд ійснюється відповідно до За кону України "Про державну сл ужбу".

Таким чином, судом встановл ено, що Сакський міськрайонн ий центр зайнятості є терито ріальним органом Державної с лужби зайнятості, а тому наді лений частиною повноважень, що належать Державній службі зайнятості як державному ор ганові, та є суб' єктом владн их повноважень.

Відповідно до частини 3 стат ті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи без діяльності суб'єктів владних повноважень, адміністративн і суди перевіряють, чи прийня ті вони на підставі, у межах по вноважень та у спосіб, що пере дбачені Конституцією та зако нами України, обґрунтовано, т обто з урахуванням усіх обст авин, що мають значення для пр ийняття рішення; безстороннь о (неупереджено); добросовісн о; розсудливо.

Тому, вирішуючи справу стос овно позовних вимог позивача щодо зобов'язання відповіда ча, який є суб'єктом владних по вноважень, здійснити списанн я податкового боргу, суд зобо в'язаний встановити, чи діяв в ідповідач на підставі закону , чи є його дії обґрунтованими , безсторонніми та добросові сними.

Відповідно до документів, н аданих позивачем, судом вста новлено наступне. ВАТ «Племз авод «Кримський» зареєстров аний як юридична особа Саксь кою районною державною адмін істрацією АР Крим 27.02.1997 року (ід ентифікаційний код 00852571), основ ні види діяльності за КВЕД - розведення великої рогатої худоби, вирощування зернових та технічних культур, розвед ення свиней, виробництво хлі ба та хлібобулочних виробів, надання інших місць для тимч асового проживання, що підтв ерджується довідкою Головно го управління статистики в А Р Крим № 54-01-26-52/103 та свідоцтвом пр о державну реєстрацію юридич ної особи серії А00 № 443495.

Відповідно до висновку про форс-мажорні обставини Торг ово - промислової палати Ук раїни від 20.02.03 року № 1437/05-4, в резул ьтаті сильних морозів з відс утністю сніжного покрову з 8 п о 29 грудня 2002 року на площах ВАТ «Племзавод «Кримський» заги нули засіви озимого ячменю н а площі 217 га, озимої пшениці на площі 102 га, що підтверджуєтьс я актом від 30.12.02 року, затвердже ним Управлінням сільського г осподарства та продовольств а України Сакської РДА АР Кри м. Відповідно до протоколу за сідання Постійної комісії Ра ди Міністрів АР Крим по техно генно - екологічній безпеці та надзвичайним ситуаціям в ід 22.01.03 року № 5 вищевказані пого дні умови визнані надзвичайн ими відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України в ід 15.07.1998 року № 1099 «Про порядок кл асифікації надзвичайних сит уацій». Відповідно до додатк у до вищевказаного протоколу пряма шкода ВАТ «Племзавод « Кримський» від надзвичайної ситуації склала 99,3 тис. гривен ь. Торгово - промислова пала та України підтверджує, що ви щевказані несприятливі пого дні умови, що спричинили заги бель засівів сільськогоспод арських культур на площах ВА Т «Племзавод «Кримський» ста ном на 30.12.02 року, є форс-мажорним и обставинами відповідно п. 18. 2. статті 18 Закону України від 21 .12.2000 року «Про порядок погашен ня зобов' язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами» .

Також судом були розглянут і розрахункова відомість ВАТ «Племзавод «Кримський» про нарахування і перерахування страхових внесків до Фонду з агальнообов' язкового держ авного соціального страхува ння України на випадок безро біття за січень - березень 200 3 року, січень - грудень 2003 рок у, 4й квартал 2004 року, 4й квартал 2 008 року та акт звірки взаємних розрахунків ВАТ «Племзавод «Кримський» та Сакського міс ькрайонного центру зайнятос ті, відповідно до яких станом на 01.10.08 року у ВАТ «Племзавод «К римський» по даним Сакського міськрайонного центру зайня тості була заборгованість зі сплати внесків до Фонду зага льнообов' язкового державн ого соціального страхування України на випадок безробіт тя у розмірі 91399,63 гривень.

Також судом були розглянут і звернення ВАТ «Племзавод « Кримський» до начальника Сак ської ОДПІ в АР Крим та началь ника Сакського міськрайонно го центру зайнятості від 28.11.07 р оку № 374, в якому правління ВАТ « Племзавод «Кримський» проси ть Сакськуї ОДПІ в АР Крим від повідно до ст.. 18 Закону Україн и від 21.12.2000 року «Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами» списати податковий бор г, а також пеню зі страхових вн есків до Фонду загальнообов' язкового державного соціаль ного страхування України на випадок безробіття за 1й квар тал 2004 року у зв' язку з настан ням форс-мажорних обставин.

Сакська ОДПІ в АР Крим надіс лала відповідь про те, що на ад ресу Сакської ОДПІ в АР Крим з аяв (звернень) з пакетом докум ентів від Фонду загальнообов ' язкового державного соціа льного страхування України н а випадок безробіття по ВАТ « Племзавод «Кримський» не над ходило, відповідно рішення п ро списання безнадійного под аткового боргу не приймалося .

Сакський міськрайонний це нтр зайнятості надіслав відп овідь від 11.12.07 року № 2045 про те, що по своїй правовій природі вн ески на загальнообов' язков е державне соціальне страхув ання на випадок безробіття н е можна вважати податковим б оргом, на який розповсюджуєт ься дія Закону України № 2181, оск ільки це суперечить вимогам ч. ч. 1 та 6 ст. 1, ч. 4 ст. 2, ст.ст. 3, 14 Зако ну України «Про загальнообов ' язкове державне соціальне страхування на випадок безр обіття». З аналізу наведених законодавчих актів можна зр обити висновок, що дію Закону України № 2181 не можна розповсю джувати на відносини у сфері загальнообов' язкового соц іального страхування на випа док безробіття, оскільки це п итання різних правовідносин та систем, встановлених Осно вами законодавства України п ро загальнообов' язкове дер жавне соціальне страхування та Законом України «Про сист ему оподаткування», а тому сп исання боргу за страховими в несками Сакською ОДПІ в АР Кр им неможливе.

Розглянувши надані позива чем документи, суд зазначає н аступне.

Відповідно до статті 67 Конс титуції України розмір подат ків і зборів, порядок сплати в становлюється законом. Статт ею 1 Закону України "Про систем у оподаткування" встановлено , що ставки, механізм справлян ня податків і зборів (обов'язк ових платежів), за винятком ос обливих видів мита, та збору у вигляді цільової надбавки д о діючого тарифу на електрич ну та теплову енергію, збору у вигляді цільової надбавки д о затвердженого тарифу на пр иродний газ для споживачів у сіх форм власності і пільги щ одо оподаткування не можуть встановлюватися або змінюва тися іншими законами України , крім законів про оподаткува ння.

Перелік податків і зборів (о бов'язкових платежів), наведе ний у ст.ст. 14, 15 цього ж Закону, є вичерпним. Податки і збори (об ов'язкові платежі), справлянн я яких не передбачено вказан им Законом не підлягають спл аті.

Крім того, Законом України " Про внесення змін до Закону У країни "Про систему оподатку вання"" від 18.02.1997 р. було встановл ено, що дія цього Закону пошир юється на відповідні правові дносини у сфері соціального страхування щодо зборів на с оціальне страхування до прий няття законів України з пита нь соціального страхування.

До набрання чинності Закон у України "Про загальнообов'я зкове державне соціальне стр ахування на випадок безробіт тя", тобто до 01.01.2001 р., платежі на о бов'язкове державне соціальн е страхування на випадок без робіття мали статус збору (об ов'язкового платежу) входили до складу загальнообов'язко вих податків та зборів, визна чених ст. 14 Закону №1251-ХІІ. Отже, з моменту вступу в силу Закон у №1533 (з 01.01.2001р.) норми Закону Украї ни "Про систему оподаткуванн я" у частині, що йому суперечил и, не застосовуються.

Проте, зміни у Закон України "Про систему оподаткування", я кими виключено пункт 16 частин и першої статті 14 Закону, що ві дносив до загальнодержавних податків і зборів (обов'язков их платежів) і збір на обов'язк ове соціальне страхування, б ули внесені тільки Законом У країни "Про внесення змін до д еяких законодавчих актів Укр аїни щодо загальнообов'язков ого державного соціального с трахування" від 16.01.2003 р.

Отже, з моменту вступу в сил у Закону №1533 (з 01.01.2001р.) норми Закон у №1251-XII у частині, що йому супере чили, не застосовуються.

Відповідно до ч. 1 ст. 3 Закону України "Про загальнообов'яз кове державне соціальне стра хування на випадок безробітт я", законодавство про страхув ання на випадок безробіття с кладається з Основ законодав ства України про загальнообо в'язкове державне соціальне страхування, цього Закону, За кону України "Про зайнятість населення" та інших норматив но-правових актів, що регулюю ть відносини у сфері страхув ання на випадок безробіття, а також міжнародних договорів України, згода на обов'язкові сть яких надана Верховною Ра дою України.

Відповідно до Преамбули За кону України "Про порядок пог ашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и" цей закон є спеціальним зак оном з питань оподаткування, який установлює порядок пог ашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюдж етами та державними цільовим и фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), нарах ування і сплати пені та штраф них санкцій, що застосовують ся до платників податків кон тролюючими органами, у тому ч ислі за порушення у сфері зов нішньоекономічної діяльнос ті, та визначає процедуру оск арження дій органів стягненн я.

Податковий борг (недоїмка) - це податкове зобов'язання (з у рахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно у згоджене платником податків або узгоджене в адміністрат ивному чи судовому порядку, а ле не сплачене у встановлени й строк, а також пеня, нарахова на на суму такого податковог о зобов'язання, а податкове зо бов'язання - це зобов'язання пл атника податків платити до б юджетів або державних цільов их фондів відповідну суму ко штів у порядку та у строки, виз начені зазначеним Законом аб о іншими законами України.

У статтях 1-19 Закону України " Про порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами" не містять ся норми, які регулювали б від носини у сфері загальнообов' язкового державного соціаль ного страхування на випадок безробіття.

Таким чином, страхові внеск и, зокрема, на загальнообов'яз кове державне соціальне стра хування на випадок безробітт я, не включені до податків і зб орів (обов'язкових платежів), в становлених Законом України "Про систему оподаткування" т ому Закон України "Про порядо к погашення зобов'язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами" не може розширювати п ерелік податків і зборів обо в'язкових платежів) або пошир ювати порядок погашення зобо в'язань платників податків н а платежі, які не включені у си стему оподаткування.

Пунктом 4.2 ст.2 Закону України "Про систему оподаткування", п ередбачено, що державні ціль ові фонди - це фонди, які створ ені відповідно до законів Ук раїни і формуються за рахуно к визначених законами Україн и податків і зборів (обов'язко вих платежів) юридичних осіб незалежно від форм власност і та фізичних осіб. Державні ц ільові фонди включаються до Державного бюджету України, крім Фонду гарантування вкла дів фізичних осіб, Пенсійног о фонду України.

Законом України "Про загаль нообов'язкове державне соціа льне страхування на випадок безробіття" податки і збори (о бов'язкові платежі) не включе но до переліку джерел формув ання коштів Фонду загальнооб ов'язкового державного соціа льного страхування України н а випадок безробіття.

Згідно з частинами 2 та 3 стат ті 2 Закону України "Про систем у оподаткування» Фонд загаль нообов'язкового державного с оціального страхування Укра їни на випадок безробіття не є державним цільовим фондом , а є цільовим централізовани м страховим фондом, кошти яко го не включаються до складу Д ержавного бюджету України.

Таким чином, не можна вважат и зобов'язання по страхових в несках податковим боргом, на який поширюється дія Закону України "Про порядок погашен ня зобов'язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами".

Включення Законом України "Про порядок погашення зобов 'язань платник податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами" органів Фон ду загальнообов'язкового дер жавного соціального страхув ання у перелік контролюючих органів не змінює статусу вн есків на загальнообов'язкове державне соціальне страхува ння на випадок безробіття, у з в'язку з чим вони не можуть вва жатися податками чи зборами, які визначені законами Укра їни про оподаткування і не мо жуть стягуватися в іншому по рядку, ніж це передбачено Зак оном України "Про загальнооб ов'язкове державне соціальне страхування на випадок безр обіття".

Таким чином, по своїй правов ій природі внески на загальн ообов' язкове державне соці альне страхування на випадок безробіття не можна вважати податковим боргом, на який ро зповсюджується дія закону Ук раїни № 2181, оскільки це супереч ить вимогам ч. ч. 1 та 6 ст. 1, ч. 4 ст. 2, ст.ст. 3, 14 Закону України «Про з агальнообов' язкове держав не соціальне страхування на випадок безробіття». З аналі зу наведених законодавчих ак тів можна зробити висновок, щ о дію Закону України № 2181 не мож на розповсюджувати на віднос ини у сфері загальнообов' яз кового соціального страхува ння на випадок безробіття, ос кільки це питання різних пра вовідносин та систем, встано влених Основами законодавст ва України про загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування та Законом України «Про систему оподаткування» . На порядок стягнення заборг ованості по сплаті страхових внесків до Фонду загальнооб ов'язкового державного соціа льного страхування України н а випадок безробіття, розмір яких визначений Законом Укр аїни «Про розмвр внесків на д еякі види загальнообов' язк ового державного соціальног о страхування» від 11.01.2001 року № 2213, яка виникла після 01.01.2001 року, н е розповсюджується норми под аткового законодавства. Вказ ані відносини врегульовані с пеціальним законодавством п ро загальнообов' язкове дер жавне соціальне страхування на випадок безробіття.

Така позиція суду підтверд жується і судовою практикою, зокрема, Постановою Верховн ого суду України за позовом К ерченського міського центру зайнятості до ВАТ «Керченсь ке виробниче об' єднання риб ної промисловості «Керчрибп ром» про стягнення заборгова ності по внескам до Фонду заг альнообов'язкового державно го соціального страхування У країни на випадок безробіття , ухвалою Вищого адміністрат ивного осуду України від 11 гру дня 2007 року та ухвалою Вищого а дміністративного суду Украї ни від 16 квітня 2008 року по справ і № К-29710/06.

Суд враховує, що рішення, ді ї суб' єкта владних повноваж ень не можуть бути упереджен ими, тобто здійснюватися дис кримінаційно через власний, у тому числі фінансовий, корп оративний інтерес. Приймаюч и рішення по справі або вчиню ючи дію, суб' єкт владних пов новажень не може ставати на с торону будь-якої з осіб та не м оже проявляти себе заінтерес ованою стороною у справі, вих одячи з будь-якого нелегітим ного інтересу, тобто інтерес у, який не випливає із завдань цього суб' єкта, визначених законом.

Суд також враховує, що суб' єкт владних повноважень зобо в' язаний діяти добросовісн о, тобто з щирим наміром щодо р еалізації владних повноваже нь та досягнення поставлених цілей і справедливих резуль татів.

На підставі викладеного, су д вважає, що дії відповідачів щодо відмови в списанні безн адійної податкової заборгов аності по страховим внескам до Фонду загальнообов' язко вого державного соціального страхування у сумі 30119,00 гривен ь основної заборгованості мо жуть бути визнані такими, що в чинені на підставі, у межах по вноважень, безсторонньо (неу переджено) та добросовісно, т ому у задоволенні позовних в имог слід відмовити у повном у обсязі.

Таким чином, суд приходить д о висновку про те, що заборгов аність по страховим внескам до Фонду загальнообов'язково го державного соціального ст рахування України на випадок безробіття не підлягає спис анню у порядку, встановленом у податковим законодавством , а тому дії відповідачів є пра вомірними. Виходячи з цього, с уд вважає за необхідне у задо воленні позовних вимог відмо вити у повному обсязі.

У зв' язку зі складністю сп рави судом 17 березня 2009 року ог олошена вступна та резолютив на частина постанови, а 23 бере зня 2009 року постанова складен а у повному обсязі.

На підставі викладеного, ке руючись статтями 158, 159, 160, 163 КАС Ук раїни, суд

ПОСТА НОВИВ:

1. У задоволенні позов них вимог відмовити у повном у обсязі.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її ск ладення у повному обсязі, у ра зі неподання заяви про апеля ційне оскарження (апеляційно ї скарги).

Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження апеля ційна скарга не подана, поста нова набуває законної сили ч ерез 20 днів після подання заяв и про апеляційне оскарження.

Протягом 10 днів з дня складе ння постанови у повному обся зі до Севастопольського Апел яційного Адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим може бути подан а заява про апеляційне оскар ження, після подачі якої, прот ягом 20 днів може бути подана а пеляційна скарга.

Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться в строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.

Суддя Трещова О.Р.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення17.03.2009
Оприлюднено06.11.2009
Номер документу3252387
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7005/08/1

Постанова від 17.03.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Трещова О.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні