Постанова
від 12.03.2009 по справі 2а-9795/08/1
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

12.03.09 Справа №2а-9795/08/1

Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим у складі голову ючої судді Трещової О.Р., при с екретарі Єлжової Н.М.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Упр авління Пенсійного фонду Укр аїни в Чорноморському районі АРК до комунального підприє мства «Карпати» про стягненн я заборгованості,

ВСТАНОВИВ:

До окружного адміністрат ивного Автономної Республік и Крим звернулося з позовом У правління Пенсійного фонду У країни в Чорноморському райо ні АРК до комунального підпр иємства «Карпати» про стягне ння заборгованості в сумі 15395,39 гривень.

У судове засідання предста вник позивача не зявився, пов ідомлений належним чином про час, дату та місце розгляду сп рави, надіслав клопотання пр о розгляд справи за його відс утністю.

У судове засідання предста вник відповідача не з' явивс я, повідомлений належним чин ом про час, дату та місце розгл яду справи, про причини неявк и суд не повідомив. Приймаючи до уваги, що в матеріалах спра ви достатньо доказів для з' ясування обставин по справі, суд вважає можливим на підст аві статті 124 КАС України розг лядати справу у відсутності представника відповідача та позивача.

Дослідивши матеріали спра ви та оцінивши докази в їх сук упності, суд вважає, що позовн і вимоги підлягають задоволе нню з наступних підстав.

Відповідно до частини 1 та 2 с татті 5 Закону України «Про за гальнообов' язкове державн е пенсійне страхування» № 1058-І V від 09.07.2003 року (далі - Закон) вс і відносини, які виникають мі ж суб' єктами системи загаль нообов' язкового державног о пенсійного страхування ре гулюються виключно зазначен им законом, яким також визнач аються порядок нарахування, обчислення та сплати страхов их внесків, стягнення заборг ованості за цими внесками, ор ганізація та порядок здійсне ння управління в системі заг альнообов' язкового держав ного пенсійного страхування .

Контроль за правильним нар ахуванням, своєчасним та пов ним перерахуванням та надход женням страхових внесків, ін ших платежів, здійснюється о рганами Пенсійного фонду. Ві дповідно до п. 7 частини 1 статт і 64, абзацом 8 частини 3 статті 10 6 Закону орган Пенсійного фон ду має право звертатися до су ду з позовами про стягнення н едоїмки

Згідно з п.1 частини 1 статті 1 4 Закону страхувальниками ви знаються роботодавці - підп риємства, установи, організа ції незалежно від форм власн ості, виду діяльності та госп одарювання, які використовую ть працю фізичних осіб на умо вах трудового договору або н а інших умовах, передбачених законодавством, або за догов орами цивільно-правового хар актеру. Частиною 1 статті 15 Зак ону визначено, що платниками страхових внесків є страхув альники, зазначені у статті 14 Закону.

Судом встановлено, що комун альне підприємство «Карпати » (далі КП «Карпати») являєтьс я юридичною особою, зареєстр ованою 06.04.2000 року Чорноморсько ю районною державною адмініс трацією відповідно до свідоц тва про державну реєстрацію суб' єкта підприємницької д іяльності - юридичної особи , згідно з Витягом з Єдиного д ержавного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підпри ємців серії АБ № 108882 станом на 2 3.01.2009 року.

Судом встановлено, що КП «Ка рпати» під час здійснення пі дприємницької діяльності в икористовує працю фізичних о сіб на умовах трудового дого вору або на інших умовах, пере дбачених законодавством, так им чином, відповідач являєть ся страхувальником та платни ком страхових внесків на заг альнообов' язкове державне пенсійне страхування.

Згідно з п.п. 4,6 частини 2 статт і 17 Закону страхувальник зобо в' язаний подавати звітніс ть територіальним органам Пе нсійного фонду у строки, в пор ядку та за формою, встановлен ими Пенсійним фондом; нарахо вувати, обчислювати і сплачу вати в установлені строки та в повному обсязі страхові вн ески. Відповідно до частини 3 с татті 20 Закону територіальні органи Пенсійного фонду маю ть право обчислювати страхов і внески лише на підставі акт ів перевірки правильності на рахування та сплати страхови х внесків, звітності, що подає ться страхувальником, бухгал терських та інших документів , що підтверджують суму зароб ітної плати (доходу), на які на раховуються страхові внески .

Частиною 6 статті 20 Закону вс тановлено, що страхувальники зобов' язані сплачувати стр ахові внески, нараховані за в ідповідний базовий звітний п еріод, не пізніше ніж через 20 к алендарних днів із дня закін чення цього періоду. Базовий період для виду страхувальн ика, до якого відноситься поз ивач, встановлений зазначено ю нормою закону - один кален дарний місяць.

Частиною 2 статті 106 Закону вс тановлено, що суми страхових внесків, своєчасно не сплаче ні страхувальниками у строки , визначені статтею 20 Закону, в важаються простроченою забо ргованістю із сплати страхов их внесків (далі недоїмка) і ст ягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій.

Відповідно до частини 10 ста тті 20 Закону якщо страхуваль ники несвоєчасно або не в пов ному обсязі сплачують страхо ві внески, до них застосовуют ься фінансові санкції, перед бачені Законом. Право застос ування фінансових санкцій п. 6 частини 1 статті 64 Закону нада но територіальним органам Пе нсійного фонду. Частиною 17 ста тті 106 встановлено, що від імен і виконавчих органів Пенсійн ого фонду накладати фінансов і санкції мають право началь ники управлінь Пенсійного фо нду в районах.

Відповідно до частини 13 ста тті 106 Закону про нарахування пені та накладення штрафів, п осадові особи виконавчих орг анів Пенсійного фонду винос ять рішення.

Рішенням № 402 від 01.08.2008 року про застосування фінансових сан кцій та нарахування пені за н есплату (неперерахування) аб о несвоєчасну сплату (несвоє часне перерахування) страхув альниками страхових внесків , у тому числі донарахованих с трахувальниками або органам и Пенсійного фонду до КП «Кар пати» застосоване стягнення штрафу у розмірі 3685,78 гривень т а нарахована пеня у розмірі 117 09,61 гривень за період з 23.11.2007 року до 11.07.2008 року.

12 серпня 2008 року зазначене рі шення було вручено відповіда чу, що підтверджується пошто вим повідомленням.

Відповідно до п.2 частини 9 ст атті 106 Закону за несплату (неп ерерахування) або несвоєчасн у сплату (несвоєчасне перера хування) страхувальниками ст рахових внесків, у тому числі донарахованих страхувальни ками або територіальними орг анами Пенсійного фонду, накл адається штраф залежно від с троку затримки платежу в роз мірі:

- 10 відсотків своєчасно не сплачених сум - у разі зат римки їх сплати у строк до 30 ка лендарних днів включно;

- 20 відсотків зазначени х сум - у разі затримки їх спл ати у строк до 90 календарних д нів включно;

- 50 відсотків зазначени х сум - у разі затримки їх спл ати понад 90 календарних днів.

Розрахунок фінансової сан кції у разі несвоєчасної спл ати страхових внесків здійсн юється на підставі даних кар тки особового рахунку платни ка, як встановлено абзацом 3 пі дпункту 9.3.2. пункту 9.3. Інструкці ї.

Судом встановлено, що розра хунок штрафних санкцій позив ачем здійснений вірно, що під тверджується розрахунком фі нансових санкцій та пені по о собовому рахунку 4%, 32%, 42% та розр ахунком фінансових санкцій п о особовому рахунку 1-5% КП «Кар пати».

Тому позивачем вірно нарах овані штрафні санкції у розм ірі 50% від сплаченої недоїмки у розмірі 3685,78 гривень.

Відповідно до частини 1 стат ті 106 Закону у разі виявлення с воєчасно не сплачених сум ст рахових внесків страхувальн ики зобов' язані самостійно сплатити їх з нарахуванням п ені в розмірах, визначених за коном. Згідно з абзацом 2 пунк ту 2 частини 9 статті 106 Закону о дночасно на суми своєчасно н е сплачених (не перераховани х) страхових внесків і фінанс ових санкцій нараховується п еня в розмірі 0,1 відсотка зазн ачених сум коштів, розрахова на за кожний день прострочен ня платежу.

Судом встановлено, що розра хунок пені позивачем здійсне ний вірно у розмірі 11709,61 гривен ь.

Цей факт також підтверджує ться розрахунком заборгован ості по фінансовим санкціям та пені на обов' язкове пенс ійне страхування та штрафних санкцій.

Судом встановлено, що згідн о відомостей картки особовог о рахунку страхувальника юри дичної особи, яка має наймани х працівників (32%,4%,42%) та картки о собового рахунку страхуваль ника юридичної особи, яка має найманих працівників (1%-5%) у ві дповідача КП «Карпати» зазна чена недоїмка зі сплати стра хових внесків та фінансових санкцій на суму 15395,39 гривень.

Приймаючи до уваги, що відпо відачем станом на день розгл яду справи заборгованість зі сплати страхових внесків та штрафних санкцій не погашен а, позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсяз і.

Відповідно до абзацу 6 части ни 6 статті 20 Закону, п. 5.1.6. Інстру кції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внес ків на загальнообов'язкове д ержавне пенсійне страхуванн я до Пенсійного фонду Україн и, затвердженої Постановою п равління Пенсійного фонду Ук раїни від 19 грудня 2003 року № 21-1, за реєстрованої в Міністерстві юстиції України 16 січня 2004 р. за № 64/8663 перерахування страхових внесків здійснюється страху вальником одночасно з одержа нням (перерахуванням) коштів на оплату праці, у тому числі в безготівковій або натураль ній формі або з виручки від ре алізації товарів (послуг).

Відповідно до частини 15 ста тті 106 Закону строк давності щ одо стягнення недоїмки, пені та штрафів не застосовуєтьс я.

Отже, суд враховує, що відпо відно до частини 12 статті 20 Зак ону страхові внески підлягаю ть сплаті незалежно від фіна нсового стану платника та ма ють пріоритет перед всіма ін шими зобов' язаннями, у тому числі із сплати податків та і нших обов' язкових платежів .

Таким чином, позовні вимоги Управління ПФУ в Чорноморсь кому районі АРК підлягають з адоволенню.

Згідно з частиною 4 статті 94 К АС України у справах, у яких по зивачем є суб' єкт владних п овноважень, і відповідачем - фізична чи юридична особа, су дові витрати, здійснені пози вачем, з відповідача не стягу ються. Тому судові витрати по справі не підлягають стягне нню з відповідача.

На підставі викладеного, ке руючись статтями 158, 159, 160, 163 КАС Ук раїни,

ПОС ТАНОВИВ:

1. Позовні вимоги задо вольнити.

2. Стягнути з комунальн ого підприємства «Карпати» ( ідентифікаційний код 30932939) пог оджену заборгованість зы спл ати штрафних санкцый та пены у сумі 15395,39 гривень.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її пр оголошення, у разі неподання заяви про апеляційне оскарж ення (апеляційної скарги).

Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження апеля ційна скарга не подана, поста нова набуває законної сили ч ерез 20 днів після подання заяв и про апеляційне оскарження.

Протягом 10 днів з дня прогол ошення постанови до Севастоп ольського апеляційного адмі ністративного суду через Окр ужний адміністративний суд А втономної Республіки Крим мо же бути подана заява про апел яційне оскарження, після под ачі якої, протягом 20 днів може бути подана апеляційна скар га.

Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться в строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.

Суддя Трещова О.Р.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення12.03.2009
Оприлюднено06.11.2009
Номер документу3252447
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-9795/08/1

Постанова від 12.03.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Трещова О.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні